Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:17

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:
Pardon????

Ik heb het over de ONSCHULDIGE mensen die de dupe zijn van dit alles. Niet over Hamas! En ja ik heb ook beelddn gdzien van die gruwelijke 7 okt maar
Ik kan je wel wat linken sturen hoor met beelden van kindjes in stukjes en ander leed door de bombardementen van Israel. Kijken of je het er nog zo mee eens bent dat dit maar door blijft gaan!

Popstra, ik heb genoeg van dat soort filmpjes gezien. Heel veel nepfilmpjes. En heb ook heel veel gezien waarbij mensen en kinderen en babies geschminkt worden met wonden. Wat is waar wat is niet waar, je kunt het op de filmpjes niet zien. Mijn broertje woont er midden in en ik ga uit van wat hij vertelt en mee maakt.

En dan zeg jij dat wij ons gek laten maken door propaganda? :')

Sorry hoor maar kindjes waarvan de benen gebroken zijn en het bot er door heen steekt of kindjes die voor de helft zo zwaar verminkt waren of ze door een schredder waren gehaald zijn beslist niet nep!
Ook die oude man die met zijn hoofd onder een betonnen plaat lag en die dus gewoon geplet was..vermorzeld!! absoluut niet nep! De kinderen die in het ziekenhuis op de vloer behandeld moeten worden en sterven...niks neps aan!
Ik kan nog wel even door gaan.
Maar blijf jij vooral deze genocide goed praten joh.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:56

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:
Ik vind daar ook wel wat van dat er mensen zijn die heel geen probleem hebben met wat al die onschuldige mensen word aangedaan nu!
Het gaat veel te ver
Israel gaat de boekjes ver te buiten!!

Helemaal niet, Hamas wat een terreurorganisatie is gaat alle boekjes te buiten. Israel waarschuwt de burgers dat er beschietingen aan komen en dat ze weg moeten gaan, Hamas houdt de burgers van Gaza tegen zodat ze niet weg kunnen gaan en dus beschietingen moeten verdragen. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Gelukkig werd Israël ook gewaarschuwd, voor 7 oktober, waarom heeft Israël daar niet op gehandeld eigenlijk?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:36

Janneke2 schreef:
... creatief zijn.
De voedingsbodem van het conflict wegnemen.
Het probleem oplossen aan de onderhandelingstafel. (Het is errug laat, maar beter idioot laat dan nooit.)

En je niet laten verleiden tot een guerrilla, want die win je niet.
(Waarbij ik dus nadrukkelijk niet pleit voor flink bombarderen...)

Onderhandelen waarover ? Een staat Palestina heeft nooit bestaan, de Joden woonden van oudsher in het gebied dat nu Israel heet. Daar zijn genoeg oude kaarten van te vinden zo her en der. Voordat de Engelsen in 1948 de staat Israel uitriepen leefden Joden en Arabieren en anderen gewoon samen. Onderhandelen is niet mogelijk want Israel zal nooit toegeven aan terreur. Er is al zoveel onderhandeld en al zoveel besproken maar aanslagen bleven, en denk aan de 11-daagse oorlog. Heel eerlijk gezegd zie ik op dit moment geen oplossing, ben bang voor mijn broertje en zijn gezin.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:37

Exitium schreef:
Yes way, daar zijn zelfs artikelen in de Conventie aan gewijd. Net als aan ziekenhuizen, het toelaten van medische asisstentie, etc. Je gaat geen complete gebieden bombarderen of van humanitaire hulp ontzien waarmee je 98% onschuldigen raakt, omdat 2% van de bevolking terrorist is. Daarmee maak je je simpelweg schuldig aan oorlogsmisdaden. Je zal in zo'n geval anders te werk moeten gaan, veel gerichter.

Dat doen ze, ze waarschuwen voordat ze gaan bombarderen. Dan kunnen onschuldigen weg gaan. Gericht dus. Oorlogsmisdaden ? Je hebt geen idee waar je het over hebt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:40

Popstra schreef:

Sorry hoor maar kindjes waarvan de benen gebroken zijn en het bot er door heen steekt of kindjes die voor de helft zo zwaar verminkt waren of ze door een schredder waren gehaald zijn beslist niet nep!
Ook die oude man die met zijn hoofd onder een betonnen plaat lag en die dus gewoon geplet was..vermorzeld!! absoluut niet nep! De kinderen die in het ziekenhuis op de vloer behandeld moeten worden en sterven...niks neps aan!

Ja dat zeg ik. Een deel van de foto's en filmpjes zullen echt zijn, maar heel veel is nep. Kleine correctie: Hamas pleegt genocide, voor zover je hier kunt spreken van volkerenmoord. Die maakt onschuldige mensen op een festival af, de trekt burgers uit auto's en schiet ze dood, die schiet iedereen die ze zien binnen een kibboets dood. En beste Popstra, jij haalt je info uit de MSM, ik haal mijn info uit de harde werkelijkheid in Israel.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:42

Kimmie235 schreef:
Gelukkig werd Israël ook gewaarschuwd, voor 7 oktober, waarom heeft Israël daar niet op gehandeld eigenlijk?

O ja, werden ze gewaarschuwd ? Waar haal je dat vandaan ?

Popstra

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:46

Ik denk dat jij je israelische rose brilletje even af moet gaan zetten want je begint echt te wouwelen

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:51

Popstra schreef:
Ik denk dat jij je israelische rose brilletje even af moet gaan zetten want je begint echt te wouwelen

Als jij dit soort dingen gaat zeggen ben jij degene die wouwelt omdat je vermoedelijk geen weerwoord hebt. Roze Israelische brilletje heb ik niet op, ik zie donders goed de misstanden, dat zag ik al toen het nog geen oorlog was. Maar ik weet van mijn broertje wat daar werkelijk gebeurt. En jij leest alleen de krant of het internet. Punt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:00

hahahatsjoe schreef:
CharleyT schreef:
Fascinerend die laatste zin, 'Is van een totaal andere orde'. Israel kan niks verkeerd doen volgens jou blijkbaar en dat is een zeer discutabel standpunt.
1 dodelijk slachtoffer door Hamas wordt gecompenseerd door 10 of meer palestijnse slachtoffers.
Joodse kolonisten op en rond de Westbank zijn op hun manier ook bezig met terreur, heel Gaza wordt op een Hitleriaanse blitzkrieg wijze plat gebombadeerd.

Kortom: Beide partijen zijn gewoon niet goed bezig.

Dat zeg ik niet, lezen is ook een kunst. Als er iemand fout bezig is dan ben jij dat door Hitler te noemen, dat is ronduit schandalig, je moet je schamen.

Punt 1: ik moet helemaal niks. Punt 2: als als het joodse volk dat zo geleden heeft in WO2 na 75 jaar nog de slachtoffer kaart trekt vind ik dat triest, heel triest. Helemaal omdat ze echt met een blitzkrieg bezig zijn op dit moment.
Punt 3: de kreet lezen is ook een kunst is het gevolg van schrijven is ook een kunst.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:07

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:

Als jij dit soort dingen gaat zeggen ben jij degene die wouwelt omdat je vermoedelijk geen weerwoord hebt. Roze Israelische brilletje heb ik niet op, ik zie donders goed de misstanden, dat zag ik al toen het nog geen oorlog was. Maar ik weet van mijn broertje wat daar werkelijk gebeurt. En jij leest alleen de krant of het internet. Punt.

Het 'broertje' argument is van 0 waarde. ! het is je broertje=geen onpartijdige connectie, dat broertje is in israel op een israelisch festival= lijkt me niet onpartijdig.
Kortom: in vergelijking met alle wereldwijde berichtgeving van alle kanten is de bijdrage van je broertje totaal niet niet doorslaggevende als zijnde correct.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:09

hahahatsjoe schreef:
FiveSports schreef:
@hahahatsjoe, dus als Rusland Oekraïne zou waarschuwen voor ze woonwijken plat bombarderen zou dat het goed maken?
Vind het echt bijzonder dat je Israëlisch terreur op die manier lijkt goed te praten. Ben je überhaupt kritisch op iets wat Israël doet of geloof je echt dat er niets op aan te merken is?

Je vergelijkt dingen met elkaar die niet met elkaar te vergelijken zijn. Oekraine en Rusland is oorlog, Israel en Hamas is terreur.

En er zal genoeg aan te merken zijn op Israel, maar ze hebben groot gelijk dat ze terug slaan na een aanval op dat festival. En op gewone mensen, burgers uit auto's sleuren en afschieten heeft niets te maken met oorlog. Kinderen en vrouwen verkrachten, martelen en doodmaken heeft daar nog minder mee te maken. En dat doet Hamas. Israel bombardeert ja, en daarbij zullen ook kinderen gedood worden of gewond raken, maar dat is van totaal andere orde (vind ik).

75 jaar lang een land bezetten en mensen uitknijpen en zoveel mogelijk het leven zuur maken, dat is geen terreur?
Kinderen opsluiten in gevangenissen, dat hoort bij oorlog?
Regeringsleiders die vinden dat de Palestijnen moeten worden uitgeroeid? Allemaal fijne jongens?
Palestijnse burgers bedreigen: als ze niet vertellen waar hun familielid die mogelijk bij Hamas aangesloten is zich bevindt, "dan vermoord ik jouw baby".
Denk jij echt dat Israël zo vriendelijk te werk gaat?
Oja, vergeet niet: je moet verhuizen met je invalide oma en je couveuse kindje, en als je niet binnen een uur weg bent dan bombarderen we je plat (en anders ook, maar dat zeggen we er niet bij).
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-11-23 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:11

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:

Ja dat zeg ik. Een deel van de foto's en filmpjes zullen echt zijn, maar heel veel is nep. Kleine correctie: Hamas pleegt genocide, voor zover je hier kunt spreken van volkerenmoord. Die maakt onschuldige mensen op een festival af, de trekt burgers uit auto's en schiet ze dood, die schiet iedereen die ze zien binnen een kibboets dood. En beste Popstra, jij haalt je info uit de MSM, ik haal mijn info uit de harde werkelijkheid in Israel.

Dus jouw onfeilbare bron is 'de harde werkelijkheid'?? En van wie en van waar komt de harde werkelijkheid tot jouw?? de harde werkelijkheid op zich is geen bron maar een begrip.
Kleine aanvulling: Gezien de verhouding in slachtoffer aantallen is pleegt Israel genocide want die zorgen voor veel en veel meer slachtoffers dan de aanvallen van Hamas. Daarbij bombarderen ze heel Gaza plat steden wegen infrastructuur etc.
Dat heeft Hamas tot op heden niet gedaan, hoe verwerpelijk hun aanslagen ook zijn.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 22-11-23 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:20

hahahatsjoe schreef:
Exitium schreef:
Yes way, daar zijn zelfs artikelen in de Conventie aan gewijd. Net als aan ziekenhuizen, het toelaten van medische asisstentie, etc. Je gaat geen complete gebieden bombarderen of van humanitaire hulp ontzien waarmee je 98% onschuldigen raakt, omdat 2% van de bevolking terrorist is. Daarmee maak je je simpelweg schuldig aan oorlogsmisdaden. Je zal in zo'n geval anders te werk moeten gaan, veel gerichter.

Dat doen ze, ze waarschuwen voordat ze gaan bombarderen. Dan kunnen onschuldigen weg gaan. Gericht dus. Oorlogsmisdaden ? Je hebt geen idee waar je het over hebt.

Te vroeg geboren baby's die in couveuses liggen kunnen niet weg en kunnen ook niet zonder elektriciteit, mensen die wel kunnen vluchten hebben daarmee nog steeds geen water en eten toen daar een volledige blokkade op in stand was, en ook het zuiden van de Gazastrook werd gebombardeerd terwijl iedereen opgeroepen was daarheen te gaan omdat het daar veilig zou zijn. Zelfs de grensovergang met Egypte is enkele keren volledig afgesloten omdat de Egyptische douaniers hun leven niet zeker waren door de bombardementen. Dus ja, zeker wel oorlogsmisdaden. Zelfs de mensenrechtenraad van de VN spreekt met termen als 'schendingen van internationaal recht' en 'genocide in de maak' over de acties van Israel. En ja, Hamas heeft met de aanslagen ook dingen gedaan die absoluut niet hadden mogen gebeuren, maar dat pleit Israel niet vrij.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:27

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:

En Israël pleegt geen genocide wil je zeggen. Wauw.. Ik snap gewoon niet hoe je in een oorlog (het is gewoon oorlog, geen terreur of het is beide zeiden terreur wanneer je spreekt van de definitie onschuldige burgers doden voor een zogenaamd "hoger doel") zo zwart wit kan denken.

Ik volg een oorlogsjournalist op insta (ben even zijn naam kwijt) inclusief videos en kan je vertellen dat dat geen AI video's zijn, maar echt kinderen die daar gewoon doodgaan, zijn of zwaargewond zijn. En dat is dan goed te keuren, want het is voor Israël een oorlog? De beelden krijg je bijna niet van je netvlies.

Ik voel pure walging opkomen van je uitspraken (nee niet voor jou als persoon, maar je gedachtegoed is echt schokkend).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:45

hahahatsjoe schreef:
Een staat Palestina heeft nooit bestaan, de Joden woonden van oudsher in het gebied dat nu Israel heet

Ik denk dat een lesje geschiedenis wel op zijn plek is...
Eerst was Palestina (het land, niet de staat) van de Filistijnen die door de Israëlieten werden weggejaagd.
Ook is het van de arabieren en turken geweest, ook nog van het romeinse rijk.

Ik denk dat de vredelievende god (van alle 3 de grote geloven) heel trots is op bepaalde volgers die het door een oud boek rechtvaardigen om hele families uit te roeien omdat ze vinden dat hun god het land heeft beloofd en zij het alleenrecht op zouden moeten hebben.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:51

Ik begin nu de bijna 10 PB's te begrijpen van de mensen die het knap vinden dat ik in het topic bleef reageren... Flashbacks van de corona topics waarin een aantal posters de wijsheid in pacht dacht te hebben (net als hier dus) waarbij elke andere mening neergesabeld werd... Kokervisie, domheid, wat is dat toch ?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 17:17

Het lesje geschiedenis klopt niet helemaal. Ik zal later daarop reageren.

En verder vind ik de toon in dit topic nogal agressief. Je mening ventileren kan ook wat minder aanvallend.
Sorry Engels maar: in a world where you can be anything, be kind.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:01

Dan doel je op de post boven jou, neem ik aan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:06

hahahatsjoe schreef:
Ik begin nu de bijna 10 PB's te begrijpen van de mensen die het knap vinden dat ik in het topic bleef reageren... Flashbacks van de corona topics waarin een aantal posters de wijsheid in pacht dacht te hebben (net als hier dus) waarbij elke andere mening neergesabeld werd... Kokervisie, domheid, wat is dat toch ?

Natuurlijk :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:54

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:32

hahahatsjoe schreef:
Popstra schreef:

hahahatsjoe schreef:

Ik quote alleen maar even, wellicht enige zelfreflectie op zijn plek..?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:49

Nikass schreef:
Dan doel je op de post boven jou, neem ik aan?

Ik doel op veel berichten hier. Ik probeer zo veel mogelijk begrip op te brengen voor beide zienswijzen maar ik wacht wel tot het weer wat kalmer wordt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:16

Wat een return in dit topic, wauw zeg :')
Ik vind het heel bijzonder dat er ook mensen midden in zitten die dit allemaal niet ontkennen als het volgens jou allemaal maar propaganda is. Propaganda is natuurlijk rampant. Maar er worden hier ook genoeg reputabele bronnen gedeeld, dacht ik. Zeker niet allemaal, maar toch wel wat?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:02

hahahatsjoe schreef:
Janneke2 schreef:
... creatief zijn.
De voedingsbodem van het conflict wegnemen.
Het probleem oplossen aan de onderhandelingstafel. (Het is errug laat, maar beter idioot laat dan nooit.)

En je niet laten verleiden tot een guerrilla, want die win je niet.
(Waarbij ik dus nadrukkelijk niet pleit voor flink bombarderen...)

Onderhandelen waarover ?

Heel simpel: vrede.

Dit heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Citaat:
Een staat Palestina heeft nooit bestaan, de Joden woonden van oudsher in het gebied dat nu Israel heet.

1) OF dit waar is (dat er nooit een staat Palestina heeft bestaan) hangt vooral af van je definitie.
2) And so what...?
Al heeft iets nog nooit bestaan, kun je het oprichten.

Citaat:
Voordat de Engelsen in 1948 de staat Israel uitriepen leefden Joden en Arabieren en anderen gewoon samen.

De staat Israël werd in New York uitgeroepen door de VN.
Of in Jeruzalem door Ben Goerian.

Citaat:
Onderhandelen is niet mogelijk want Israel zal nooit toegeven aan terreur.] /quote]
Dat heet vendetta.

Amos Oz stelde, dat je vrede sluit met mensen waar je intens de pest aan hebt.
(Met vrienden hoeft het niet.)

Citaat:
Er is al zoveel onderhandeld en al zoveel besproken maar aanslagen bleven

... ja.
Triest.
Het zegt helaas óók iets over de kwaliteit van de onderhandelingen.

Citaat:
Heel eerlijk gezegd zie ik op dit moment geen oplossing, ben bang voor mijn broertje en zijn gezin.

Sterkte.
Willen of kunnen ze niet hierheen komen...?

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:56

hahahatsjoe schreef:
Kimmie235 schreef:

O ja, werden ze gewaarschuwd ? Waar haal je dat vandaan ?

Zowel door Egypte als door Amerika, heb je dat gemist?