Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:martichr schreef:
Kun je er iets bij vertellen? VAnuit Frankrijk mag ik niets zien en krijg alleen de reuters pagina.
Citaat:WASHINGTON, Dec 22 (Reuters) - The private Russian military company, the Wagner Group, took delivery of an arms shipment from North Korea to help bolster Russian forces in Ukraine, a sign of the group's expanding role in that conflict, the White House said on Thursday.
"Wagner is searching around the world for arms suppliers to support its military operations in Ukraine," John Kirby, spokesperson for the White House National Security Council, told reporters.
"We can confirm that North Korea has completed an initial arms delivery to Wagner, which paid for that equipment. Last month, North Korea delivered infantry rockets and missiles into Russia for use by Wagner," Kirby said.
Citaat:WASHINGTON, 22 december (Reuters) - Het Russische particuliere militaire bedrijf Wagner Group heeft een wapenzending uit Noord-Korea ontvangen om de Russische strijdkrachten in Oekraïne te helpen versterken, een teken van de groeiende rol van de groep in dat conflict, aldus het Witte Huis op donderdag.
"Wagner zoekt over de hele wereld naar wapenleveranciers om zijn militaire operaties in Oekraïne te ondersteunen
pien_2010 schreef:Treurig dat in bijna 100 jaar het Kremlin nog dezelfde barbaarse cultuur heeft. Daar is dus niets geleerd.
pien_2010 schreef:De vertaalde tekst van Reuter, bericht Tamary plaats ik hierCitaat:WASHINGTON, 22 december (Reuters) - Het Russische particuliere militaire bedrijf Wagner Group heeft een wapenzending uit Noord-Korea ontvangen om de Russische strijdkrachten in Oekraïne te helpen versterken, een teken van de groeiende rol van de groep in dat conflict, aldus het Witte Huis op donderdag.
"Wagner zoekt over de hele wereld naar wapenleveranciers om zijn militaire operaties in Oekraïne te ondersteunen
Irmaz de veroordeling is vele male feller als dat het nu is en ik ben het ermèe eens. Treurig dat in bijna 100 jaar het Kremlin nog dezelfde barbaarse cultuur heeft. Daar is dus niets geleerd.
oomens schreef:Wat hadden ze moeten leren dan? Ze hebben daar als doctrine dat min of meer alle middelen zijn toegestaan om hun militaire doelen te bereiken. Het idee dat de burgerbevolking geen legitiem doelwit is, dat heeft daar sowieso nooit bestaan.
Als je een gebied wilt veroveren en onder dwang wilt 'russificeren', dan zul je de lokale bevolking hoe dan ook moeten aanpakken, toch?
Iedereen die in de strijd al is omgekomen of gevlucht, die hoef je alvast niet meer te heropvoeden of af te voeren naar Siberië. Het zou vreemd zijn om pas met de repressie te beginnen als de strijd achter de rug is. Eerder zou je juist verwachten dat ze tijdens de strijd iedere wil tot verzet al met draconische maatregelen de kop in willen drukken.
irmaz schreef:oomens schreef:Wat hadden ze moeten leren dan? Ze hebben daar als doctrine dat min of meer alle middelen zijn toegestaan om hun militaire doelen te bereiken. Het idee dat de burgerbevolking geen legitiem doelwit is, dat heeft daar sowieso nooit bestaan.
Als je een gebied wilt veroveren en onder dwang wilt 'russificeren', dan zul je de lokale bevolking hoe dan ook moeten aanpakken, toch?
Iedereen die in de strijd al is omgekomen of gevlucht, die hoef je alvast niet meer te heropvoeden of af te voeren naar Siberië. Het zou vreemd zijn om pas met de repressie te beginnen als de strijd achter de rug is. Eerder zou je juist verwachten dat ze tijdens de strijd iedere wil tot verzet al met draconische maatregelen de kop in willen drukken.
Rusland heeft ook het verdrag van Geneve ondertekend en heeft er zelfs een aantal paragraven voor aangedragen. De Russiche docrine is dat zo ongeveer alles geoorloofd is wanneer ze hun land moeten verdedigen. Een ander land platgooien is een idiote manier om je te verdedigen (en ja, ik geloof er ook niet in dat het platgooien van de Duitse steden in de 2e WO ook maar iets heeft bijgedragen aan de uiteindelijke capitulatie van de Nazi's).
oomens schreef:Dat is wat ze in woorden hebben beloofd. We weten allemaal hoeveel Russische woorden waard zijn.
Uiteraard hebben ze nergens formeel internationaal vastgelegd hoe ze buurlanden militair mogen annexeren, omdat veroveringsoorlogen sowieso niet echt (meer) een geaccepteerd ding zijn.
https://mastodon.nl/@uanews@fed.celp.de ... 4211125831Citaat:Sommige Russische militaire voertuigen rijden op het grondgebied van Wit-Rusland met de vlag van het Russische rijk erop. Dit is gewoon weer een bewijs van de plannen van Poetin om niet alleen Oekraïne te veroveren, maar om het rijk weer op te bouwen.
Dit voertuig met de vlag werd gespot in de regio Minsk.
nikkel schreef:Belarus is gewoon door Rusland opgeslokt, zonder een bom te hoeven gooien. Loek etc. Mag daar met toestemming van Rusland, zijn tijd uitdienen. Voor de rest bepaalt Rusland gewoon wat daar gebeurt.
Die situatie is feitelijk vastgelegd toen de democratisch gekozen president werd afgezet ( nooit in functie gekomen) en het protest daartegen, door Russische militairen de kop werd ingedrukt.
Elke beredenering onzerzijds, is 180 graden anders dan de Russische visie.
irmaz schreef:Ik kwam een mooi krantenberichtje tegen in een krant van 8 februari 1940. Rusland is blijkbaar recent Finland binnengevallen en in het krantenbericht wordt gereageerd op de manier waarop de Russen te werk gaan.
[ [url=m/EeIGMx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:Ben benieuwd wanneer het volk echt in verzet komt wegens wat je kunt noemen als de Russische annexatie van Belarus...https://twitter.com/Tsihanouskaya/statu ... 2731006976
irmaz schreef:De situatie in Belarus:https://mastodon.nl/@uanews@fed.celp.de ... 4211125831Citaat:Sommige Russische militaire voertuigen rijden op het grondgebied van Wit-Rusland met de vlag van het Russische rijk erop. Dit is gewoon weer een bewijs van de plannen van Poetin om niet alleen Oekraïne te veroveren, maar om het rijk weer op te bouwen.
Dit voertuig met de vlag werd gespot in de regio Minsk.
Eigenlijk maak ik me hier wel zorgen om, Belarus wordt langzaam door Putin opgeslokt. Het lukt dan misschien niet om in Ukraïne veel land in te nemen maar Putin is dus wel aan de winnende hand in Belarus. Ik kan me voorstellen dat zolang hij daar kans maakt, hij de oorlog in Ukraïne in stand houdt omdat dit het chantage middel is om Belarus te annexeren. Ik vraag me af of de rest van de wereld daar genoeg op let.
Babootje schreef:Ben benieuwd wanneer het volk echt in verzet komt wegens wat je kunt noemen als de Russische annexatie van Belarus...https://twitter.com/Tsihanouskaya/statu ... 2731006976