Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:01

_San87_ schreef:
https://www.nu.nl/asielcrisis/6219601/o ... pvang.html

Asielopvang gaat ook in andere landen niet heel lekker.

Dus waarom kunnen de EU landen het verdrag niet op z'n minst aanpassen? Ieder land is het spuugzat. Volgens mij was 78% tegen opvang van asielzoekers van het andere continent las ik in een enquête van een dagblad. De meerderheid is tegen dus maak een vuist en laat die globalistische EU terug naar de tekentafel gaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:09

eilleen333 schreef:
Even hoor, ik kijk nooit nieuws, maar zie net een item over Ter Apel. Ik zie echt alleen maar (jonge) mannen van 20-50 jaar? Waar zijn de vrouwen en kinderen dan?! Klopt toch niet?

Als dat ging over het buiten slapen, dat klopt.
Vrouwen, kinderen en gezinnen mogen naar binnen. Die zie je dus niet. Wat buiten blijft zijn dus de mannen. Die ofwel single zijn ofwel alleen gekomen zijn.

Nou ja, dit is het streven. Nou ook niet natuurlijk, de bedoeling is dat iedereen naar binnen kan. Maar nu met het tekort aan plaatsen is dit de werkwijze.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:26

Citaat:
Mannen, vrouwen en kinderen
De groep asielzoekers in juni 2022 bestond voor 59,9 procent uit volwassen mannen, 13,6 procent was een volwassen vrouw en 26,5 procent was kind. Onder nareizigers was 53,0 procent minderjarig, 32,3 procent een volwassen vrouw en 14,7 procent een volwassen man.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:32

OleJon schreef:
Dan zullen het ook geen echte vluchtelingen zijn.
Als man zijnde, zou ik eerst mijn kinderen en vrouw veilig willen hebben.
En dan mijzelf

Er spelen 2 dingen mee:
- vaak lopen de mannen in hun thuisland het grootste gevaar
- de reis voor de eerste is vaak veel riskanter en gevaarlijker dan voor nareizigers (want nareizigers kunnen gewoon met het vliegtuig of de boot)

Dus deze mannen kiezen idd voor veiligheid voor hun vrouw en kinderen; en dat houdt dan in dat die niet meteen mee kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 23:36

Mjelleke schreef:
OleJon schreef:
En dan mijzelf

Er spelen 2 dingen mee:
- de reis voor de eerste is vaak veel riskanter en gevaarlijker dan voor nareizigers (want nareizigers kunnen gewoon met het vliegtuig of de boot)

Dus deze mannen kiezen idd voor veiligheid voor hun vrouw en kinderen; en dat houdt dan in dat die niet meteen mee kunnen.

Als ik het zo lees op vluchtelingen werk, vlucht het grootste deel van de syrische mannen omdat ze anders moeten mee vechten in de oorlog?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 23:41

Mindim schreef:
Mjelleke schreef:

En dan mijzelf

Er spelen 2 dingen mee:

Als ik het zo lees op vluchtelingen werk, vlucht het grootste deel van de syrische mannen omdat ze anders moeten mee vechten in de oorlog?

Waarom doen ze dat dan niet, vechten voor je eigen land doen de Oekraïnse mannen toch ook? Zonder jonge fitte mannen hen je geen leger.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:18

Mindim schreef:
Mjelleke schreef:

Er spelen 2 dingen mee:

Dat valt toch onder de reden die hierboven als eerste wordt genoemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:23

Qerty schreef:

In WO2 werd je dan een deserteur genoemd, tegenwoordig ben je dan vluchteling?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:28

Mindim schreef:
Qerty schreef:

Syrie is burgeroorlog, geen conflict tussen 2 of meer landen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:29

Mindim schreef:
Qerty schreef:

Je weet wat een deserteur is? Dat is een militair die er de brui aan geeft, niet een normale burger die het land uitvlucht.
Daarnaast kan een deserteur (in het eigen land) vluchteling/asielzoeker zijn in een ander land.
De 1 sluit de ander niet uit.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:32

Moderatoropmerking:
Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar blijf wel inhoudelijk reageren en niet enkel tegen medegebruikers persoonlijk gericht.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 29-08-22 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:33

Als een algehele mobilisatie afgekondigd wordt, dan ben je als man in een bepaalde leeftijdsgroep in beginsel dienstplichtig militair. Dus ja deserteur. Echter zoals ik al eerder postte is dit een intern conflict (en we hebben een hekel aan Assad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:39

Qerty schreef:
Moderatoropmerking:
Jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar blijf wel inhoudelijk reageren en niet enkel tegen medegebruikers persoonlijk gericht.

Syrië heeft dienstplicht, misschien had ik dienstweigeraar moeten gebruiken ipv deserteur. Op beide staan echter straffen.
Die persoonlijke sneer had niet gehoeven.

Sinds de start van de Syrische Burgeroorlog was het aantal militairen in het leger gedaald van 325.000 tot 150.000 (december 2014) door oorlogsslachtoffer, desertie en ontwijking. Daardoor werden er nieuwe verordeningen van kracht waarbij ook burgers die de dienstplicht reeds vervuld hadden, werden opgeroepen als reservist om de gaten in de rangen op te vullen. Tegen deserteurs en ontwijkers werden er arrestatiecampagnes opgezet.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 29-08-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Qerty

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:55

Nee, dat had niet gehoeven, maar ik begrijp echt niet welk punt je maken wilt.
Die mannen lopen toch gevaar als ze dienst weigeren en in hun eigen land blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 01:11

Qerty schreef:
Nee, dat had niet gehoeven, maar ik begrijp echt niet welk punt je maken wilt.
Die mannen lopen toch gevaar als ze dienst weigeren en in hun eigen land blijven?

Dan noem je iemand maar enorm dom en ongeïnteresseerd, ga je rot schamen.
Want zo dom en ongeïnteresseerd was het immers niet.
Dus ik ga je verder helemaal niet vertellen waarom ik wat vind, want als ik daar gelijk van dit soort aso reacties op krijg, dan laat ik het wel gaan, zonde van de energie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 07:10

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Mannen, vrouwen en kinderen
De groep asielzoekers in juni 2022 bestond voor 59,9 procent uit volwassen mannen, 13,6 procent was een volwassen vrouw en 26,5 procent was kind. Onder nareizigers was 53,0 procent minderjarig, 32,3 procent een volwassen vrouw en 14,7 procent een volwassen man.

Ik wist niet dat de verhoudingen zo scheef lagen.

Ergens ook niet raar, mannen moeten het leger in. Maar toch... Echt kloppen doet t ook niet, gevoelsmatig.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:21

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:55

mysa schreef:
Misschien moeten jullie je eens verdiepen in wat er precies aan de hand is in Syrië.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/28 ... at-doen-a/

Syrie heeft een aardig aantal problemen door claims op stukken grondgebied.
Erdogan wil eigenlijk wel een stukje ervan ivm dromen van nieuw ottomaans rijk. Hij wil ook geen overloop van koerdische aanspraken op delen van koerdistan die nu in Turkije liggen.
Deels ook waarom Iran de koerden daar steunt, geen van de landen in het midden-oosten is echt vriendjes met de buren en ook Iran heeft stukje koerdistan binnen de landsgrenzen.
De "rebellen" zijn zonder uitzondering groepen die Syrie met de koran in de hand willen regeren. Dat mag niet van de Syrische grondwet, het land is al lange tijd seculier (net als Irak en Libië waren trouwens en om dezelfde redenen). Immers met een land dat eerder langs stamgebieden uit elkaar valt dan langs internationaal erkende grenzen, moet de regering boven die partijen staan incl. boven de religies, ook om een neutrale positie te hebben op dit punt. Het is ook de reden dat er geen lid van een andere stam een regeringspositie kan bekleden, die zou uit zichzelf of onder druk stam de boel saboteren. Loyaliteit is nl aan de stam, niet aan de regering. Allemaal zaken die in het westen (waar de romeinen die stammenstructuren om zeep geholpen hebben) niet te bevatten zijn.
Dan hebben we nog Frankrijk die eigenlijk wel meer zeggenschap over zijn oude kolonie zou willen.
En nog een westers besluit over anders dan russisch gas willen via pijpleiding (Qatar), dus streep op een kaart zette, rest van de besluiten vast legde en ivm Syrisch grondgebied Assad vroeg om te tekenen. Toen die nee zei was hij gemeen en willen we van hem af.

Er zitten inderdaad nog een heleboel burgers klem tussen al dat politiek gekonkel plus de verhoudingen tussen verschillende religies die op scherp gezet zijn waar die tot dit explodeerde geen probleem was en velen het niet eens wisten van elkaar, want niet belangrijk. Wat je ook van Assad mag vinden, tot zo 2010 was Syrie een beter geslaagde seculiere multiculturele samenleving dan om het even elk westers land.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:59

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:10

chanicha schreef:
Drie vluchtelingen Wijk bij Duurstede opgepakt na overlast, keren niet meer terug in opvang https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/346134 ... -in-opvang #rtvutrech

Dan doen ze zo hun best dan krijg je dit terwijl ze gewaarschuwd zijn.

Dit is wel waar Wijkenaren bang voor waren.

Toch jammer dat de vooroordelen weer uit komen...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:23

Tja ik kan niet zeggen dat het me verbaast...
Wat me wel verbaast is dat de gemeenten die azc's opgedrongen krijgen niet massaal in opstand komen tegen deze asieldictatuur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:26

Tot nu toe is dat 1 gemeente die overruled is, toch?

In Albergen gaat t niet echt van een leien dakje momenteel :=.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:27

In Amsterdam komt er een schip met 1000 asielzoekers te liggen!
De winkeliers mogen zich wel voorbereiden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:28

_San87_ schreef:

Niets van meegekregen buiten de rechtszaak om -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:31

chanicha schreef:
_San87_ schreef:

Niets van meegekregen buiten de rechtszaak om -O-

Er is brand gesticht bij het hotel.