Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ann schreef:Loretta, welke partij of politicus is volgens jou 100% onkreukbaar en/of onfeilbaar?
Ik heb het njet over de politici. Maar blijkbaar zijn het vooral de VVD stemmers die liegen, selectief geheugenverlies, toeslagenaffaire en dergelijke schandalen gewoon okay vinden. Daarnaast vinden VVD stemmers zaken als racisme en etnisch profileren ook geen enkel probleem. Maar daarin hebben ze dan weer medestanders bij bijvoorbeeld FVD en PVV.
Citaat:welke partij of politicus is volgens jou 100% onkreukbaar en/of onfeilbaar?
Relaxed schreef:Hou toch op, al die zaken die jij noemt kun je toch niet alleen bij vvd op het bord gooien? Zij waren niet de enige partij? De hele regering is verantwoordelijk. Verder zou je je niet eens moeten hoeven verantwoorden waarom je ergens op hebt gestemd, lang leve de democratie en de meerderheid heeft dan blijkbaar een andere moraal? Bijzonder
pien_2010 schreef:Jessix dat is lang geleden dat er een linkse regering was→ Joop den Uyl hebben we gehad lang geleden.
Over dat Klaver mee wil regeren wil ik nog wel iets schrijven, want ik kan dit heel erg goed volgen. Ongeacht wat "men" daar van vindt, GL heeft de vorige keer gekozen om niet mee te regeren. Nogal wat kiezers waaronder ik hebben ze dat zeer kwalijk genomen en zijn in de pen gekropen om ons ongenoegen hierover te uiten.
Eerlijk is eerlijk, ik heb een keurige brief gehad van de partij, zeer lang, met volledige uitleg van het hoe en waarom met daarbij dat er erg veel kiezers waren die zo'n brief hadden geschreven en net als ik aangaven de volgende keer niet op GL meer te kiezen daar ze het als een verloren stem zagen.
Blijkbaar zijn er veel trouwe kiezers geweest die dit dus nu ook een keer hebben gedaan (niet op GL stemmen). Dus wellicht dat dit de reden is dat GL aangeeft nu wel in de regering te willen zitten. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar het zou me niet verbazen.
Loretta schreef:Relaxed schreef:Hou toch op, al die zaken die jij noemt kun je toch niet alleen bij vvd op het bord gooien? Zij waren niet de enige partij? De hele regering is verantwoordelijk. Verder zou je je niet eens moeten hoeven verantwoorden waarom je ergens op hebt gestemd, lang leve de democratie en de meerderheid heeft dan blijkbaar een andere moraal? Bijzonder
k heb het niet over de partijen. Ik heb het over de reactie van de kiezers van die partijen op dit soort zaken. Dat is toch iets heel anders.
De VVD is de enige partij waarbij dit eloctoraal weinig tot geen effect heeft. Dat is iets opmerkelijks.
Jessix schreef:Ik heb net even in de spiegel gekeken, maar zie daar een zwarte vrouw. Dus ik kan me er niet echt in vinden!
Ann schreef:Zou zomaar kunnen. Ik weet wel van veel vrouwen die GL stemden even een uitstapje hebben gemaakt naar D66 vanwege de klimaatagenda maar ook vanwege Kaag. Kaag wordt met name door watIk ben ergens tegengekomen dat 12% van de D66 stemmers eerdere verkiezingen op GL hebben gestemd.
Jessix schreef:Loretta schreef:Daarnaast vinden VVD stemmers zaken als racisme en etnisch profileren ook geen enkel probleem. Maar daarin hebben ze dan weer medestanders bij bijvoorbeeld FVD en PVV.
Ik heb net even in de spiegel gekeken, maar zie daar een zwarte vrouw. Dus ik kan me er niet echt in vinden!
Loretta schreef:Jessix schreef:
Ik heb net even in de spiegel gekeken, maar zie daar een zwarte vrouw. Dus ik kan me er niet echt in vinden!
Dan is het toch opmerkelijk dat je het niet erg vindt dat er juist bij een zaak als de toeslagenaffaire o.a gebruik is gemaakt met etnisch profileren.
Daks schreef:Imandra wat maakt rutte zo vertrouwd in jouw ogen? Wat maakt het dat jij nog steeds de volste vertrouwen in hem hebt?
Wat maakt hem meer dan wie dan ook? Want dat denkt hij dat hij dat is door niet zelf af te treden.
Ik ben daar zo benieuwd naar.
Cer schreef:Er staat volgens mij niet iets over het volste vertrouwen ... maar er zijn gister een aantal dingen gezegd en gevraagd die het voor mij niet zo klip en klaar maken zoals blijkbaar voor anderen...
dat vind ik dan weer fascinerend.. dat men blijkbaar van alles mag verzinnen voor iemand zonder onomstotelijk bewijs
Loretta schreef:k heb het niet over de partijen. Ik heb het over de reactie van de kiezers van die partijen op dit soort zaken. Dat is toch iets heel anders.
De VVD is de enige partij waarbij dit eloctoraal weinig tot geen effect heeft. Dat is iets opmerkelijks.
Loretta schreef:Als je VVD stemt dan vergeef je Rutte blijkbaar deze en vele andere blameges van de afgelopen jaren.
Loretta schreef:Als je VVD stemt dan vergeef je Rutte blijkbaar deze en vele andere blameges van de afgelopen jaren.
pien_2010 schreef:Loretta schreef:Als je VVD stemt dan vergeef je Rutte blijkbaar deze en vele andere blameges van de afgelopen jaren.
Loretta ik vind het zo'n onzin dat je als bruine/ zwarte vrouw niet op de VVD zou mogen stemmen. De VVD is geen rascistische partij ook al was en nog erger is, de toeslagenaffaire een afschuwelijk wangedrocht. Asscher notabene van de PvdA was toen minister van Sociale Zaken (dus ook terecht opgestapt iets dat imo onze Mark ook had moeten doen).