Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:28

8nnemiek schreef:
Zijn die leraren nu helemaal betoeterd?! Zich wat druk maken om het klimaat, milieu, armoede en racisme 8)7
Als Jantje zijn lunch niet kan betalen, jammer dan. Dat zijn toch niet de problemen van de docent? En als Pietje tegen Mohammed zegt dat hij maar lekker naar zijn eigen land terug moet keren dan vechten ze dat maar lekker zelf uit, want als docent hoor je niet tegen maar zeker ook niet vóór vluchtelingen te zijn :n

:+

Maar stel je toch eens voor dat ze die kinderen inspireren indoctrineren met hun linkse agenda???!!1!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:47

purny schreef:
Even een ander puntje. Zaterdag zijn de tweede kamer, eerste kamer en ridderzaal open voor publiek met rondleidingen. Er is zelfs een kans om in debat te gaan met Kamerleden

Ohhh wat jammer dat ik niet kan :( Dit is leuk! Ben alleen in de Ridderzaal niet geweest, maar het Binnenhof is echt een mooie plek om eens rond te wandelen :j

Er heeft al een docent gereageerd op het meldpunt. Mensen met twitter: doe je ding :Y) https://twitter.com/tommy_derksen/statu ... -onderwijs

Edit: en een petitie https://actie.degoedezaak.org/petitions ... cademici-1

Loretta

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:49

Wat willen ze toch met die namen van leraren. Ik krijg daar toch wel een heel raar gevoel bij. Trouwens er is ook nog zoiets als een privacywet. Je mag niet zomaar persoonsgegevens verwerken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:50

Loretta schreef:
Wat willen ze toch met die namen van leraren. Ik krijg daar toch wel een heel raar gevoel bij. Trouwens er is ook nog zoiets als een privacywet. Je mag niet zomaar persoonsgegevens verwerken.

Ze willen geen namen maar je kunt het melden als je geïndoctrineerd word door je leraar zodat er een 'beeld' ontstaat :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:54

Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Als je roept dat er indoctrinatie is, is het wel handig om dat te kunnen onderbouwen met feiten. Aangezien Thierry zelf niet meer op school zit, zal hij dus op de een of andere manier het van leerlingen moeten horen. Er worden geen namen genoemd en niemand zwart gemaakt.

Ik vind de reacties weer erg overtrokken, ik denk echt dat beide kanten eens wat rustiger aan moeten doen en wat minder opvliegend moeten zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:58

Nies_ schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Als je roept dat er indoctrinatie is, is het wel handig om dat te kunnen onderbouwen met feiten. Aangezien Thierry zelf niet meer op school zit, zal hij dus op de een of andere manier het van leerlingen moeten horen. Er worden geen namen genoemd en niemand zwart gemaakt.

Ik vind de reacties weer erg overtrokken, ik denk echt dat beide kanten eens wat rustiger aan moeten doen en wat minder opvliegend moeten zijn.

Nouja zo'n 'oproep' is natuurlijk sowieso niet echt een goed ding, van welke kant het ook komt. Ik zou er persoonlijk net zo op reageren als het van linkse partijen komt die oproepen om rechtse leraren te melden.

Het is natuurlijk een heel ander verhaal als het onderwijs lijdt onder de linksheid van een leraar, maar daar vraagt de oproep niet om en is ook niet het geval. Bovendien is het dan beter dat te melden bij de schoolinstantie zelf dan bij de politiek.

En je kan natuurlijk altijd een enquete opzetten via bekendere onderzoeksinstanties om een 'beeld te krijgen van de situatie'. Dat is VEEL betrouwbaarder en krijg je dus resultaten van waar je ook daadwerkelijk iets mee kan, in plaats van een eenzijdige melding van een stel disgruntled leerlingen. Dus het aangeven van leraren via zo'n meldpunt is imo echt een slechte zaak, totaal onnodig en waarschijnlijk alleen zo gedaan om commotie te veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-03-19 20:01, in het totaal 4 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:58

Nies_ schreef:

In 1935 zeiden ze precies hetzelfde :z

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:09

Ach prima. Ga vooral zo door, dan voorspel ik je dat FvD bij de tweede kamer verkiezingen nog veel groter gaat worden.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:16

Nies_ schreef:
Ach prima. Ga vooral zo door, dan voorspel ik je dat FvD bij de tweede kamer verkiezingen nog veel groter gaat worden.

Succes.

Hier heb je helaas inderdaad wel gelijk in.

Ik hoop dat ze Thierry zéker niet buitensluiten, en 'm maar even z'n gang laten gaan. Dan blijkt dat hij helemaal niets waar kan maken, en gaat hij keihard op z'n bek.

Laat 'm maar even z'n ding doen. Kijken hoe ver hij komt. Als niemand met hem wil samenwerken spint die partij er alleen maar garen bij, wat niet de bedoeling is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:18

Nies_ schreef:

Succes.

Wat doe ik dan verkeerd? Ik zeg simpelweg dat als FvD een goed beeld wil krijgen van hoe 'links' leraren zijn, ze beter een enquete of focusgroep of ander soort onderzoek uit kunnen zetten via een betrouwbaar onderzoeksbureau. Dan krijg je veel betere resultaten, veel betrouwbaardere resultaten die ook representatief zijn voor de Nederlandse scholieren, dan de 'resultaten' die een meldpunt zouden geven. Thierry Baudet vindt zichzelf zo slim en geleerd, dan moet hij dat ook weten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:20

Hoeft ook allemaal niet zo heftig maar dit meldpunt vind ik echt mesjogge. Ik weet persoonlijk niet hoe ik dat rustiger of vriendelijker zou moeten zeggen. Ik denk niet dat hij het van leerlingen gehoord heeft, ik denk dat het een reactie is op die moslimscholieren wier leraar laatst geschorst is omdat hij iets negatiefs over de profeet Mohammed had gezegd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:23

Nies_ schreef:

Ja want een stapel mailtjes naar FVD gaat echt een breed palet aan leerlingen aanspreken waardoor je een zeer goed beeld krijgt van de situatie in het hele land :z

Ik zit er echt over te denken om een oproep te doen om allemaal positieve verhalen te sturen naar dat adres haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:34

Magrathea schreef:
Nies_ schreef:

Ja want een stapel mailtjes naar FVD gaat echt een breed palet aan leerlingen aanspreken waardoor je een zeer goed beeld krijgt van de situatie in het hele land :z

Ik zit er echt over te denken om een oproep te doen om allemaal positieve verhalen te sturen naar dat adres haha.

Een tegenactie opzetten? Why not! Denk dat dat best een leuke actie kan zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 20:37

Nies_ schreef:

Succes.

Dit dus :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:33

Nies_ schreef:

Succes.

Hoe denk jij dat hij dan feitelijk gaat aantonen met dat meldpunt dat er ‘links geïndoctrineerd’ wordt op scholen?

Das toch een onderzoek van niks?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:09

Nies_ schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Als je roept dat er indoctrinatie is, is het wel handig om dat te kunnen onderbouwen met feiten. (....)

In het kader van 'rustig aan' zou het wellicht zinnig zijn als TB zich eerst in de feiten verdiepte
(...onderzoek door fatsoenlijk, door hem uitgezocht onderzoeksbureau...)
en pas te gaan roepen
als indoctrinatie daadwerkelijk is aangetoond.

Ik vind deze volgorde raar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:17

Dat links verdacht maken klinkt mijns inziens vooral als wantrouwen voeden in de samenleving. Een hetze creëren tussen burgers, met weet ik wat voor ogen.
Wat een sluwe, nare man. Doodeng.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:21

Precies Senna! Het is echt spelen met vuur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:43

Precies.. Daar waar andere partijen graag willen samenwerken en mensen proberen te verenigen proberen de extreem rechtse partijen juist mensen te verdelen en tegen elkaar op te zetten. Juist als historicus zou TB toch moeten weten waar dat toe gaat lijden, en waarschijnlijk weet hij dat maar al te goed. Ik vraag me dan ook echt af waarom zo iemand een prima draaiende maatschappij, waarvan de burgers de op vijf na gelukkigste zijn ter wereld, om zeep zou willen helpen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:45

8nnemiek schreef:
Precies.. Daar waar andere partijen graag willen samenwerken en mensen proberen te verenigen proberen de extreem rechtse partijen juist mensen te verdelen en tegen elkaar op te zetten. Juist als historicus zou TB toch moeten weten waar dat toe gaat lijden, en waarschijnlijk weet hij dat maar al te goed. Ik vraag me dan ook echt af waarom zo iemand een prima draaiende maatschappij, waarvan de burgers de op vijf na gelukkigste zijn ter wereld, om zeep zou willen helpen..

Juist omdat hij historicus is weet hij het gepeupel te bespelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:00

senna21 schreef:
Dat links verdacht maken klinkt mijns inziens vooral als wantrouwen voeden in de samenleving. Een hetze creëren tussen burgers, met weet ik wat voor ogen.
Wat een sluwe, nare man. Doodeng.

Nog meer haat in de samenleving, alsof er al niet genoeg haat is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:14

Door al dat gedoe moest ik laatst weer denken aan dit stukje.. Waar Paul Cliteur (FvD) ook aan tafel zit en er amper tegengeluid is, best wel sick... Ben wel benieuwd hoe die lui dan met elkaar over "oplossingen" spreken als er geen camera bij is en ze hun hart echt kunnen luchten.

Stukje uit 2017 in de Balie waar ze het uiteindelijk hebben over hoe we ervoor kunnen zorgen dat er minder moslims in Nederland zijn/blijven. "De oplossing is niet meer dan 1 a 2% moslims per Westers land" zegt een mevrouw in het publiek o.a. (volgens het CBS is het nu ongeveer 5%)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:00

Op zich is het wetenschappelijk instituut van een politieke partij óók een 'onderzoeksbureau'
Echter moet je je dan wel beseffen dat je dus last krijgt van participation bias - dat je dus in feite geen onderzoek doet naar de hele populatie maar naar een subset die graag meedoet met (dit) onderzoek(en) (of: die graag meedoet met onderzoeken van de FVD). Dat is dus niet betrouwbaar en je dient dan ook te zorgen dat je heel veel mensen ondervraagt, niet alleen degenen die denken "oh ja ik wordt ook geindoctrineerd!" Dat dien je te doen in een neutrale vraagstelling om dus die participation bias te voorkomen. Kortom, een mailadres openen en een ontzettend niet-neutraal bericht op je website plaatsen is echt niet de manier :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:35

Natuurlijk kun je niet van goed onderzoek spreken met zo'n meldpunt. Feit is wel dat Yernaz Ramautarsing in 2013 al een facebookpagina "de linkse indoctrinatie op mijn universiteit" opende welke als meldpunt moest dienen. Ook is er een gelijkwaardige instagrampagina opgezet door een middelbare scholier (Mats Nelisse, hij zegt zelf niet perse rechts te zijn). Het werd al opgemerkt nog voor FvD überhaupt bestond, dus om nu alle bagger op hun af te schuiven vind ik niet echt correct. Maargoed, dat is wel wat mensen tegenwoordig graag lijken te doen, overal over struikelen en verontwaardigt over zijn en dan heel hard gaan roepen (of eigenlijk: krijsen) en zwart maken. Tel eens tot 10 en beheers je. Als meerdere mensen dit los van elkaar opmerken, dan kun je minimaal luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Alleen maar schreeuwen dat het niet kan en nergens op slaat gaat sowieso niets oplossen. Dat er op fb wordt gekrijst is een ding, maar dat zelfs politici zich naar dat niveau verlagen vind ik echt diep triest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:42

Nies_ schreef:
Natuurlijk kun je niet van goed onderzoek spreken met zo'n meldpunt. Feit is wel dat Yernaz Ramautarsing in 2013 al een facebookpagina "de linkse indoctrinatie op mijn universiteit" opende welke als meldpunt moest dienen. Ook is er een gelijkwaardige instagrampagina opgezet door een middelbare scholier (Mats Nelisse, hij zegt zelf niet perse rechts te zijn). Het werd al opgemerkt nog voor FvD überhaupt bestond, dus om nu alle bagger op hun af te schuiven vind ik niet echt correct. Maargoed, dat is wel wat mensen tegenwoordig graag lijken te doen, overal over struikelen en verontwaardigt over zijn en dan heel hard gaan roepen (of eigenlijk: krijsen) en zwart maken. Tel eens tot 10 en beheers je. Als meerdere mensen dit los van elkaar opmerken, dan kun je minimaal luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Alleen maar schreeuwen dat het niet kan en nergens op slaat gaat sowieso niets oplossen. Dat er op fb wordt gekrijst is een ding, maar dat zelfs politici zich naar dat niveau verlagen vind ik echt diep triest.

Dus? Dat enkele anderen dat ook hebben gedaan maakt het nog niet een goed plan. Het meldpunt dient echt alleen ter verdeling en níet om een goed beeld te krijgen gewoonweg omdat dit geen middel is waarmee je een goed beeld krijgt.
Niemand maakt hier zwart, en niemand schreeuwt. Iedereen heeft nog altijd netjes gereageerd en gediscussieerd.