Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:10

Ik vraag me af, zal er een patroon in de aanslagen zitten? Zou het te voorspellen zijn wanneer de volgende is? De plannen liggen er waarschijnlijk al, alleen niet bekend voor ons. (Die man die gearresteerd was met al ver gevorderde plannen voor nog een aanslag, is waarschijnlijk maar 1 van de vele, het terroristische web is zo groot, er moeten meer terroristen van die aanslag afweten). Maar zou dat te analyseren zijn? Is er een verband tussen alle aanslagen? Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:12

Damned schreef:
Geen terroristische link? Tuurlijk er gebeuren zoveel moorden hier in belgie. Dit vind ik toch wel heel eng hoor eigenlijk...

Precies Damned, en eerder waren ze geschokt dat er camera beelden opgedoken waren waarop een hogere medewerker van de centrale in de gaten werden gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:13

Amyyy schreef:
Ik vraag me af, zal er een patroon in de aanslagen zitten? Zou het te voorspellen zijn wanneer de volgende is? De plannen liggen er waarschijnlijk al, alleen niet bekend voor ons. (Die man die gearresteerd was met al ver gevorderde plannen voor nog een aanslag, is waarschijnlijk maar 1 van de vele, het terroristische web is zo groot, er moeten meer terroristen van die aanslag afweten). Maar zou dat te analyseren zijn? Is er een verband tussen alle aanslagen? Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk

Ik denk dat dit in ieder geval heel erg nauwkeurig in de gaten gehouden wordt, maar dat het moeilijk te 'voorspellen' is. Het probleem is dat het heel erg moeilijk is om in kaart te brengen hoe groot de cel nou echt is in Nederland. Abdeslam is opgepakt, er zijn er weer een paar dood, ze zullen de voortvluchtige een keer te pakken krijgen.. Je kan denken dat Abdeslam misschien de 'leider' was (wat volgens mij in de media gezegd werd) maar eigenlijk kan je er misschien beter vanuit gaan dat dit helemaal niet zo is. De leider van het circuit zal verstopt blijven en je komt er ook echt niet zomaar achter wie dat is.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:18

Ik ga er vanuit dat het brein achter de aanslagen zich inderdaad niet zal laten zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:18

De leiders zitten in Syrië daar waar deze jongens opgeleid zijn en door gefinancierd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:20

rapido schreef:
De lijders zitten in Syrië daar waar deze jongens opgeleid zijn en door gefinancierd worden.

Mwoah, dat weet ik nog niet echt. Ik denk zeker dat er een ringleider ergens in Europa zit, ik vermoed zelfs in Molenbeek. Ik denk niet dat de hoge machten in Syrië exact weten wat er hier aan de hand is, daar hebben ze mannetjes voor

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:21

petraaken schreef:
Als ik gisteren het sportnieuws goed begrepen was onze nationale doelman Thibaut Courtois op de luchthaven dinsdag tijdens de aanslag. Hij is er blijkbaar maar net aan ontsnapt zeg maar.

nee hij was in de buurt ..verbleef in Crown plaza hotel

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:33

Zo, ik heb net mn autootje op mogen halen.. Ging voorspoedig moet ik zeggen :j

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:57

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:14

Nou, hopen dat ze de goede hebben.

Barbabientje, fijn dat je je auto terug hebt! Ik heb de facebookpagina van brussels airport een beetje in de gaten gehouden, en man man man, wat een werk verzetten die mensen! Er worden echt tientallen vragen per minuut gesteld, en alles wordt beantwoord. Echt petje af!

Ik kwam deze nog tegen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160324_02200848 Een 3d reconstructie. Die mannen hebben helemaal niet op kunnen vallen, want ze zijn maar heel kort op het vliegveld geweest.

Qua leiders etc. Ik weet niet waar ze zitten. Ik denk ook in belgie, maar de IS heeft toch ook een online communicatie middel? Het zal wel samen gaan met leiders in Syrie. En dat ze er nu nog een gepakt hebben, wil voor mijn gevoel nog niet zo veel zeggen, want ze gaan nu gewoon naar de volgende...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:15

Amyyy schreef:

Barbabientje, fijn dat je je auto terug hebt! Ik heb de facebookpagina van brussels airport een beetje in de gaten gehouden, en man man man, wat een werk verzetten die mensen! Er worden echt tientallen vragen per minuut gesteld, en alles wordt beantwoord. Echt petje af!

Ik kwam deze nog tegen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160324_02200848 Een 3d reconstructie. Die mannen hebben helemaal niet op kunnen vallen, want ze zijn maar heel kort op het vliegveld geweest.

Qua leiders etc. Ik weet niet waar ze zitten. Ik denk ook in belgie, maar de IS heeft toch ook een online communicatie middel? Het zal wel samen gaan met leiders in Syrie. En dat ze er nu nog een gepakt hebben, wil voor mijn gevoel nog niet zo veel zeggen, want ze gaan nu gewoon naar de volgende...

Ja twitter precies hetzelfde verhaal!
Moet zeggen dat het nu ook heel goed geregeld was! Moesten naar Crowne hotel, daar kregen we allemaal controle op kenteken en paspoort en daarna kaartje voor shuttle dienst en die ging alle parkeerplaatsen af, dus ging allemaal ook heel snel.. Zag die rij en dacht OMG dat gaat de hele dag duren, waren rond kwart over 10 bij hotel en ik reed half 1 in Den Bosch de parkeerplaats op (toch ruim 1,5 uur rijden)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:18

Zo, dan is dat idd vrij vlot gegaan!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:34

Amyyy schreef:

Ik denk dat er veel centrale punten zijn binnen Europa.
Molenbeek - Be
Schilderwijk - NL
banlieues -Fr
Laakkwartier - NL

Maar ook in Antwerpen schijnen veel extremisten te zitten.

Ze hebben een netwerk om verschillende manieren te kunnen comuniseren.
De extremisten die hier zitten maken de explosieven ook hier.

Het is eerder zo dat de extremisten die verspreid over Europa wonen geld storten naar IS dus ze financieren het geheel. Die ook al op andere manieren gefinancierd worden door de verkoop van Olie en gijzelingen ze vragen losgeld. Is vergoed vanuit serié dus geen mensen die zich aansluiten. Die zullen vast het e.a financieren voor hen die daar mee strijden in het heetst van de strijd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:36

Als je de Wikipedia-pagina over IS leest, brengt dat wel duidelijkheid van hoe die financiering zit en zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:39

Nah, ik zou Wikipedia nooit gebruiken voor dit soort dingen in dit soort tijden. Iedereen kan die pagina's aanpassen. Dit is een heldere uitleg en als je dan toch bezig bent zou ik deze er ook even bij lezen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:47

snuffie123 schreef:
Als eerst even puntje verbeteren: Zowel Nederland als België zijn christelijk. Alleen België is voornamelijk katholiek en Nederland voornamelijk protestants :D

Ook voor jou een puntje ter verbetering :)

Nederland is helemaal niet voornamelijk protestant. Er zijn meer katholieken dan protestanten in Nederland.
Het grootste aandeel vormen de niet-gelovigen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:54

Op nu.nl ook het verontrustende bericht van de Europese anti-terreurbaas dat hij binnen 5 jaar terroristische aanslagen via Internet verwacht: hacks op stuwdammen, kerncentrale, openbaar vervoer, luchtvaart.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:16

Abercrombie schreef:
@karuna waarom zou je de thermostaat uit zetten voor je buren op zondag?

Was een klok p/thermostaat buiten op hun winkel. Die ging dus uit en weer aan want op zondag mocht hij niet aanstaan. De logica daarvoor is me altijd ontgaan hoor. -O-

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:21

Emma, bedankt voor de 2 links naar de artikelen. Beide gelezen, ook nog wat verder geklikt. Geen woorden voor.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:22

Ik lees ook berichten dat ze binnen een straal van 100km van de kerncentrales jodiumpillen worden uitgedeeld. Kan iemand dat bevestigen? Er woont vast iemand binnen 100km van de centrales

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:23

Dat is in belgie al lang zo sinds chernobyl eigenlijk al. In nl was de grens 10 km en dat gaan ze nu eindelijk ook oprekken. Naar spul kerncentrales ben trouwens benieuwd of ze petten dan ook meenemen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:29

Hier nog geen jodiumpillen gezien moonsparkle. Ik woon er zo'n 80 á 90 km vanaf, wel in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:39

_Mel schreef:
[naam], bedankt voor de 2 links naar de artikelen. Beide gelezen, ook nog wat verder geklikt. Geen woorden voor.....

No problem :) De Correspondent heeft wat mij betreft vaker goede artikelen over dit soort zaken. Het is en blijft media, maar hun onderzoeksjournalistiek is ijzersterk.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:57

moonsparkle schreef:
Ik lees ook berichten dat ze binnen een straal van 100km van de kerncentrales jodiumpillen worden uitgedeeld. Kan iemand dat bevestigen? Er woont vast iemand binnen 100km van de centrales

Hier inderdaad ook jodium pillen gekregen.
Als er dan iets gebeurd zouden ze aangeven wanneer de pillen genomen moeten worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:14

Ik woon op een dikke 70km van Tihange, 108km van Doel. Niks gehoord over jodiumpillen.