Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:38

Emmaa_ schreef:
Ze willen er nog niks over kwijt, blijkbaar is de dreiging dus nog niet voorbij.

Oh, mijn Duits is kennelijk wat vastgeroest. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:38

Rawr schreef:
Emmaa_ schreef:
Ze willen er nog niks over kwijt, blijkbaar is de dreiging dus nog niet voorbij.

Oh, mijn Duits is kennelijk wat vastgeroest. :+

Haha ik volg hem niet via Duitsland hoor, mijn Duits is al helemaal dramatisch. Dit is het vertaalde stuk wat NOS net post:
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière op een persconferentie in Hannover:

Ik heb geadviseerd de wedstrijd af te lasten. Omgaan met terrorisme vereist samenwerking, geen discussie.

Er zijn steeds opnieuw aanwijzingen voor aanslagen en gevaar voor personen. Ze in te schatten is niet gemakkelijk. Als je ze in de wind slaat kan het fataal zijn. Als je alles serieus neemt, dan geef je die types precies wat ze willen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:44

Ze hadden weinig info tijdens de persconferentie. Ze willen de reden van het aflasten van de wedstrijd niet geven.

Anoniem

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:45

Het ambulance verhaal is in ieder geval niet waar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:46

Emmaa_ schreef:

Kortom, de media loopt ons weer flink gek te maken. :=
Bedankt voor het up to date houden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:48

Dreamy schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja ze kunnen beter iets zeggen als ze het zeker weten anders wordt er nog veel meer gespeculeerd en aangenomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:49

Dreamy schreef:
Emmaa_ schreef:

Tsja, zo gaat dat. 1 iemand schreeuwt dat er ambulances onderzocht worden, de volgende neemt over dat er explosieven gezocht worden in ambulances, degene daarna neemt over dat er explosieven zijn gevonden in ambulances en zo gaat dat de hele wereld over.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:52

Lekker, dat minuutje 'stilte' vooraf bij Turkije - Griekenland. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:53

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:53

WAAAAAAAAT!? Alle ambulances ter wereld zitten vol met explosieven!?

Effe nieuws maken.... :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:54

Rawr schreef:
Lekker, dat minuutje 'stilte' vooraf bij Turkije - Griekenland. :n

[ Video ]

Is het gek dat ik hoop dat dat geluid slechts gemonteerd is..? :\ Wat respectloos..

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:54

Turkije is vooral beledigd omdat er geen minuut stilte is gehouden toen er bij hun 100 mensen dood zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:56

ilayda schreef:
Turkije is vooral beledigd omdat er geen minuut stilte is gehouden toen er bij hun 100 mensen dood zijn gegaan.

Wat ergens natuurlijk wel relatief begrijpelijk is. Aan de ene kant is dit natuurlijk heel specifiek gericht op voetbal (aanslag bij een voetbalstadion), maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen uit regio's waar het dagelijks gebeurt hier niet zo happig op zijn. We houden ook geen minuut stilte voor slachtoffers uit Syrie of Turkije, waarom moeten zij dan wel stil zijn voor 'ons'?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:56

Blue_Eyes schreef:
Dit vond ik dan wel weer heel mooi, een tegengeluid van Britse moslims:

http://www.isisnotinmyname.com/

Sterk. Het was ook de vereniging van Britse moslims die erop wees dat de beelden van 'juichende moslims na de aanslagen in Parijs' Pakistani waren......in 2009.... Die juichten omdat Pakistan het WK Cricket had gewonnen.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-11-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:57

Wat ik me wel heel erg afvraag is wanneer we eindelijk eens nieuws over Raqqa krijgen. Zijn er burgerslachtoffers gevallen? Lijkt me wel, gezien het een stad is met 400.000 inwoners en zowel de VS als Frankrijk al de hele dag en nacht bezig zijn

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:58

Emmaa_ schreef:
ilayda schreef:

Wat ergens natuurlijk wel relatief begrijpelijk is. Aan de ene kant is dit natuurlijk heel specifiek gericht op voetbal (aanslag bij een voetbalstadion), maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen uit regio's waar het dagelijks gebeurt hier niet zo happig op zijn. We houden ook geen minuut stilte voor slachtoffers uit Syrie of Turkije, waarom moeten zij dan wel stil zijn voor 'ons'?

Ja indd zo zien vele dat daar, ik zelf ben het er niet mee eens. Want als het gevraagd word wat voor moeite is het.
Aan de andere kant, de mensen zien het als slecht. Maar ze riepen Allah is groot, dat is niet slecht bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:00

ilayda schreef:
Ja indd zo zien vele dat daar, ik zelf ben het er niet mee eens. Want als het gevraagd word wat voor moeite is het.
Aan de andere kant, de mensen zien het als slecht. Maar ze riepen Allah is groot, dat is niet slecht bedoeld.

Ik snap zelf ook niet waarom het zo'n moeite is om een minuut stil te zijn hoor, maar ik kan de frustratie wel goed plaatsen. Het is in landen rondom Turkije orde van de dag dat er zo veel doden vallen, en daar horen we nooit iets over. Daar houden we nooit een minuut stilte voor en daar krijgen we nooit vlaggetjes voor.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:12

Hadden jullie dit filmpje al gezien? Ik vind het schattig en mooi, maar ook triest omdat het kind ergens wordt voorgelogen. Maarja, wat moet je anders?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:14

Ik had het gezien. Tja, voorgelogen, ach... Niet meer dan 99% van de Nederlandse ouders doet over Sinterklaas. Als je nou op deze manier je kind de angst voor oorlog en IS kunt besparen...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:19

Ja, ik snap het ook helemaal, maar als volwassene realiseer je je dat de situatie dus blijkbaar zo is dat je erover moet liegen tegen je kinderen. Het zou mooier zijn als je ze gerust kunt stellen met de waarheid.
Maar het is dan wel weer mooi dat het jongetje het gelooft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:21

Op NPO2 nu uitgebreid verslag.

LadyMadonna

Ik had het er vandaag met een klant over... Ben zelf geen moeder...
Hoe leg je dit aan je kinderen uit?

Blue_Eyes

Geruststellen met de waarheid, dat gaat er niet in zitten voorlopig. Als ouder wil je dat je kind zich veilig voelt... Mooie manier. Ik denk dat dit een goede vader is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:23

Toch heeft dit interview een enorm diepe betekenis. Het is namelijk geen leugen wat die man vertelt.. Juist door solidariteit te tonen beschermen we onszelf tegen de IS. Natuurlijk begrijpt dat jongetje dat niet, maar hoe kan je dit anders uitleggen aan zo'n kind? Dat jochie gelooft dat hij moet verhuizen omdat er slechte mannen zijn die hem pijn gaan doen.