Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:37

Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat de premie voor de Nederlanders omlaag kan gaan? Nog nooit meegemaakt dat de zorgpremie omlaag ging, maar hopen mag altijd natuurlijk :-)

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:39

Ik denk wel dat d bedoeld wordt maar hoe.. dat zou toch alleen zijn als er meer geld binnen komt dan eruit gaat. Maar nu vragen meer mensen zorg waar ze niet voor betalen. Dus ik snap m niet zo :D misschien is t heel simpel hoor maar ik zie t ff niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:33

Sammie, ik 'zie' het ook niet hoor. De COA betaald de premies, maar die krijgt het geld voornamelijk van de overheid en die weer van ons.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:49

Sammie schreef:
Ik denk wel dat d bedoeld wordt maar hoe.. dat zou toch alleen zijn als er meer geld binnen komt dan eruit gaat. Maar nu vragen meer mensen zorg waar ze niet voor betalen. Dus ik snap m niet zo :D misschien is t heel simpel hoor maar ik zie t ff niet.

Er komt ook meer geld binnen. Er wordt gewoon premie betaald aan de zorgverzekeraar, weliswaar niet door de vluchteling zelf, maar door het COA

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:37

Ik zie in het lijstje niet de kosten voor de procedures voor de asielaanvraag door advocaten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:43

Ach 1 % jihadstrijders onder een klein aantalletje dit jaar van 40.000 asielzoekers...big deal...in zo een inmens groot land als Nederland zal de schade aan slachtoffers nihiel zijn.

Met een jaarlijkse kostenpost van 860 miljoen wat het hele asielbeleid per jaar kost en een gemiddelde van 6000 euro aan zorgkosten per asielaanvrager...verwaarloosbaar...

Evenals de Nederlandse is tourist die nu zoek is na terugkerr in Nederland..verwaarloosbaar detail..

Het is bijna sinterklaas dus we kunnen weer uitdelen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:06

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:56

Tcm62 schreef:
Ach 1 % jihadstrijders onder een klein aantalletje dit jaar van 40.000 asielzoekers...big deal...in zo een inmens groot land als Nederland zal de schade aan slachtoffers nihiel zijn.

Met een jaarlijkse kostenpost van 860 miljoen wat het hele asielbeleid per jaar kost en een gemiddelde van 6000 euro aan zorgkosten per asielaanvrager...verwaarloosbaar...

Evenals de Nederlandse is tourist die nu zoek is na terugkerr in Nederland..verwaarloosbaar detail..

Het is bijna sinterklaas dus we kunnen weer uitdelen...

Ik snap werkelijk niet wat jij bedoelt met deze warrige post.
Wie is toerist na terugkeer in Nederland?
En waar zijn deze cijfers op gebaseerd en waar komen die cijfers vandaan?

Is dit bericht een reactie op iets of een stelling, waarop wij mogen reageren?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:57

Oh, dat ligt niet aan mij dus... Ik heb het al drie keer gelezen en snap er geen bal van. Care to elaborate, anyone?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:02

Misschien even het nieuws luisteren, maar het valt mij op dat jullie dat uberhaupt nooit doen, vandaar die roze brillen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:08

Ik volg bijna alles wat los en vast zit maar ik kan jou reactie ook niet vastknopen aan elkaar en ook niet aan de laatste reacties is dit topic. Gewoon even uitleggen lijkt mij een beter idee ipv verwijzen naarde kleur van een bril. Daarmee gaat zeker niemand begrijpen wat je bedoelt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:47

Oh nee, ik weet niet wat dat is, een krant :') Ik kan uberhaupt niet lezen... Komt door die roze bril denk ik :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:33

Tcm62 schreef:
Misschien even het nieuws luisteren, maar het valt mij op dat jullie dat uberhaupt nooit doen, vandaar die roze brillen...

Overdag heb ik weinig tijd öm het nieuws te volgen, immeŕs ik word betaald om mijn werk te doen waarvoor ik betaald word.
Inmiddels zit ik op de bank met mijn tablet om de nieuwssites door te spitten, heb ik het 18-uur nieuws geziën en staat DWDD op met het item de amerikaanse verkiezingen ......... maar ik begrijp het nog steeds niet :D

Dus maak me wijzer, waar hoor en lees jij dit toch allemaal? ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:01

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:27

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:32

Tcm62 schreef:

Evenals de Nederlandse IS(is) tourist die nu zoek is na terugkerr in Nederland..verwaarloosbaar detail..

Het verband is - denk ik - dat het allemaal best wel eens heel vervelend kan gaan worden...
http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -1770400W/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:14

Haha.... jij hebt het bericht waarschijnlijk goed begrepen. +:)+

ik snap Tcm62 haar berichten wel vaker niet. Het is nogal van de hak op de tak :D

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:56

Electra63 schreef:
Haha.... jij hebt het bericht waarschijnlijk goed begrepen. +:)+

ik snap Tcm62 haar berichten wel vaker niet. Het is nogal van de hak op de tak :D

:j hier ook....kan er geen touw aan vast knopen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 01:06

Ach, zonder vluchtelingen is/was/wordt het financiëel net zo goed een zooitje.

Beetje WO2 praktijken.. Een zondebok zoeken voor alle problemen die we hier hebben. Zorg wordt te duur? Komt door de vluchtelingen. Niet genoeg sociale huurwoningen? Komt ook door vluchtelingen! Economische crisis? Je raadt het al... Dat waren ook de vluchtelingen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:08

Wet vqn godwin komt weer om de hoek kijken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:24

Al die ellende ,crisis,dure zorg enz.heeft niks te maken met de vluchtelingen,dit speelt al sinds Rutten MP is.Dus niet de schuld v.d. vluchtelingen,maar overduidelijk de schuld van de Politiek!
Wat dan weer wel dom is,nu kunnen ze wel extra huizen bouwen,nu is er wél geld voor de zorg [voor de vluchtelingen].Logisch toch dat mensen boos worden,en tja iedereen zoekt dan een zondebok en bij vele zijn dat de vluchtelingen.
Nou mijn zondebok is toch echt de Politiek en met name Rutten en Samsom.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:41

Ik vermoed dat een klein cursusje hoe is de huizencrisis komen overwaaien vanuit amerika en hoe dat effect heeft gehad op de wereldeconomie geen overbodige luxe is. Het enige wat je de nederlandse en Europese politiek kwalijk kan nemen is hoe ze daarmee om zijn gegaan. Niet dat ze het veroorzaakt hebben. Die basis was al gelegen eind jaren negentig begin 00.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:50

Sammie ik heb het over huurhuizen,niet die crisis van de koophuizen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:05

Dat die niet gebouwd zijn hangt met diezelfde crisis samen eigenlijk. Gebrek aan huurhuizen is overigens ook niet nieuw. Woningnood loopt al zeker sinds de jaren 80 van de vorige eeuw. Dat had toen een piek en in de huidige crisis weer omdat er in de jaren 90 huisbezit gestimuleerd moest worden dus die handel moest verkocht worden. Dat gaat relatief goed zolang mensen dat ook kunnen kopen. Maar daar werd abrupt een stop opgezet en bijbouwen kon niet meer want er was geen geld. (En neemt sowieso jaren in beslag vanwege aanvragen vergunningen enz.)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:10

Sammie schreef:
Dat die niet gebouwd zijn hangt met diezelfde crisis samen eigenlijk. Gebrek aan huurhuizen is overigens ook niet nieuw. Woningnood loopt al zeker sinds de jaren 80 van de vorige eeuw. Dat had toen een piek en in de huidige crisis weer omdat er in de jaren 90 huisbezit gestimuleerd moest worden dus die handel moest verkocht worden. Dat gaat relatief goed zolang mensen dat ook kunnen kopen. Maar daar werd abrupt een stop opgezet en bijbouwen kon niet meer want er was geen geld. (En neemt sowieso jaren in beslag vanwege aanvragen vergunningen enz.)

Van Agt en Den Uyl in plaats van Rutte en Samsom dan maar?