Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Tsja eefske, ik denk dat men gewoon blind is voor slecht nieuws. Nu komt het dichtbij en worden we met z'n allen even wakker geschud.
Gini schreef:Hij heeft een punt, maar aan de andere kant.
Als de moeder van een vriendin van mij overlijdt in een auto-ongeluk, leef ik ook meer mee en ben ik triester dan wanneer hetzelfde gebeurt bij een Amerikaans vrouw ergens in New York.
Is dat dan niet menselijk?
DewiRox schreef:http://www.welingelichtekringen.nl/same ... erven.html
Hier staat dat alle passagiers niet geleden hebben, maar dat ze al knock out waren voor ze door hadden wat er gebeurde.
_Nelleke_ schreef:Deijs, houd er rekening mee dat dat soort berichtgeving ook oorlogspropaganda kan zijn. Hoe vreselijk ook, maar wat dat betreft is geen enkele berichtgeving betrouwbaar op dit moment totdat het daadwerkelijk is bevestigd.
Deijs schreef:Een vriend van mij zei net(een vriend van hem is omgekomen in het vliegtuig) dat ze aan het lichaam jatten zijn.... dan vraag ik me af.. wat moet je ermee?!
Nils_010 schreef:Vicenews heeft een 6 minuten durend stuk gemaakt daar ter plekke (WAARSCHUWING ZOALS ELKE KEER GRAPHIC CONTENT). Op zich is het een heel mooi stuk en ook engels ondertiteld van mensen ter plekke.
Toont dat de bewoners diep respect hebben, op zoek zijn naar alle lichamen en ze hebben al netjes zeilen en doeken over de slachtoffers hebben gelegd.
Nils_010 schreef:Vice News heeft een 6 minuten durend stuk gemaakt daar ter plekke (WAARSCHUWING ZOALS ELKE KEER GRAPHIC CONTENT). Op zich is het een heel mooi stuk en ook engels ondertiteld van mensen ter plekke.
Toont dat de bewoners diep respect hebben, op zoek zijn naar alle lichamen en ze hebben al netjes zeilen en doeken over de slachtoffers hebben gelegd.
M_nouska schreef:Jemig.
Als ik eraan denk dat je daar dan lekker een beetje zit te lezen en dan BOEM!
Waren ze in 1 klap dood of hebben ze dat allemaal moeten meemaken?
Krijg er helemaal de rillingen van en buikpijn.
Las op nu.nl dat iemand nog heel vrolijk een foto van het vliegtuig op Facebook had gezet met de tekst:
Zo ziet het vliegtuig eruit als die vermist word.
Zo erg.
Tallie1979 schreef:Mensen betrekken dit soort dingen altijd op zichzelf!
Ja, het is erg, maar ik vind dat er altijd te dramatisch gedaan word en dat mensen die er niks mee te maken hebben zich het hardst laten horen.
Laat de mensen die een dierbare hebben verloren rouwen en laat je eigen 15 minuten of Fame lekker achterwege!
Jolien87 schreef:Naar aanleiding van de column van Youp van 't Hek:
Ik ben het niet snel eens met Youp, maar dit is dus precies wat ik gisteren ook zei tegen mijn vriend: dat er nu bijna 200 Nederlanders zijn omgekomen bij een vliegtuigramp is natuurlijk dieptriest, zeker als je kijkt wat de oorzaak is. Daarnaast komt dit veel dichterbij omdat veel mensen wel iemand kennen die is omgekomen, of omdat het neefje van de achterbuurman zijn hondenuitlaatster 1 van de slachtoffers kent. Maar waarom reageren we niet zo als er geen Nederlanders bij zijn betrokken? Voor die slachtoffers is het niet minder verdrietig, of we ze nu wel of niet kennen. Of ze nu wel of niet in Nederland wonen.
Dit neergeschoten vliegtuig is slechts het topje van de ijsberg. Laten we ook eens stilstaan bij alles wat hier al aan vooraf is gegaan en de slachtoffers die deze oorlog al had gemaakt, nog voor daar bijna 200 Nederlanders bij kwamen.
Cowgirl schreef:Eefske schreef:
Hij heeft eigenlijk helemaal gelijk.
Ik liep mij gister al groen en geel te ergeren aan de uitzending van RTL Boulevard.
En dan vooral de vraag 'waar was jij op dat moment?' Ga toch alsjeblieft wat nuttigs doen zeg.