Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:47

Er sterven echt zoveel mensen...ook dagelijks in het verkeer.
Maar bij dit vliegtuig .... oohw oohw. Ja het is vreselijk wat er gebeurd...maar het is allemaal vreselijk wat er gebeurd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:49

_Nelleke_ schreef:
Tsja eefske, ik denk dat men gewoon blind is voor slecht nieuws. Nu komt het dichtbij en worden we met z'n allen even wakker geschud.

Ik weet niet of we wakker geschud worden. Volgens mij nauwelijks - we bekommeren ons immers nog steeds niet echt om het conflict daar, we vinden het alleen maar heel vervelend dat er bij ons nu mensen zijn overleden. Maar afgezien daarvan mogen ze elkaar nog steeds afschieten.
Dat klinkt heel hard, maar daar komt het in wezen wel op neer.

_Nelleke_

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:51

Nee ik bedoel ook, we worden even wakker geschud uit de blindheid voor slecht nieuws.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:53

Gini schreef:
Hij heeft een punt, maar aan de andere kant.
Als de moeder van een vriendin van mij overlijdt in een auto-ongeluk, leef ik ook meer mee en ben ik triester dan wanneer hetzelfde gebeurt bij een Amerikaans vrouw ergens in New York.
Is dat dan niet menselijk?

dit ben ik helemaal met je eens..!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:56

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:56

Een vriend van mij zei net(een vriend van hem is omgekomen in het vliegtuig) dat ze aan het lichaam jatten zijn.... dan vraag ik me af.. wat moet je ermee?!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:58

Deijs, houd er rekening mee dat dat soort berichtgeving ook oorlogspropaganda kan zijn. Hoe vreselijk ook, maar wat dat betreft is geen enkele berichtgeving betrouwbaar op dit moment totdat het daadwerkelijk is bevestigd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:58

Eefske schreef:
Mooie/kritische column van Youp van 't Hek:

http://m.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/

Hij heeft eigenlijk helemaal gelijk.

Ik liep mij gister al groen en geel te ergeren aan de uitzending van RTL Boulevard.
En dan vooral de vraag 'waar was jij op dat moment?' Ga toch alsjeblieft wat nuttigs doen zeg. }>

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:59

_Nelleke_ schreef:
Deijs, houd er rekening mee dat dat soort berichtgeving ook oorlogspropaganda kan zijn. Hoe vreselijk ook, maar wat dat betreft is geen enkele berichtgeving betrouwbaar op dit moment totdat het daadwerkelijk is bevestigd.

Hmm ja zou kunnen inderdaad, ik lees nu ook over dat hij het heeft over dat er spullen gejat worden.

Dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat hij dat van die beer ook zag oid :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:01

Deijs schreef:
Een vriend van mij zei net(een vriend van hem is omgekomen in het vliegtuig) dat ze aan het lichaam jatten zijn.... dan vraag ik me af.. wat moet je ermee?!

Dat vraag ik mij ook af...
Dat kun je er ook echt ng even bij hebben ale nabestaanden. .. geliefde verleden en vervolgens wordt het lichaam gestolen en dan kun je dus niks...

Laten we hopen dat het dus niet waar is en ze " alleen maar" spullen plunderen

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:19

Vice News heeft een 6 minuten durend stuk gemaakt daar ter plekke (WAARSCHUWING ZOALS ELKE KEER GRAPHIC CONTENT). Op zich is het een heel mooi stuk en ook engels ondertiteld van mensen ter plekke.

Toont dat de bewoners diep respect hebben, op zoek zijn naar alle lichamen en ze hebben al netjes zeilen en doeken over de slachtoffers hebben gelegd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:22

Ik geloof eigenlijk niet in het body snatching verhaal. Ik vrees dat het inderdaad een propaganda verhaal is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:26

Misschien zijn ze wel lichamen aan het verzamelen om te bergen, weet jij veel..
De enige die dat vanaf afstand kunnen zien zijn de Amerikanen met hun super koekblik, ook wel bekend als satelliet.
Maar die zijn vast druk met het begluren van de buurvrouw in d'r bikini, we zullen het dus nooit weten.

Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat als ze met lichamen gaan slepen, dat dit is om ze te bergen, om ze uit de wrakstukken te halen voor het onderzoeksteam (dat hopelijk ook zeer binnenkort naar binnen mag, anders is er niets meer te onderzoeken) wat moet je immers met een grote stapel dode mensen?
Als ze een beetje menselijk zijn, moeten ze hun fout toegeven en moeten ze ook helpen met bergen.
Des te sneller ze weer over kunnen gaat tot de orde van de dag, landjepik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:26

Nils_010 schreef:
Vicenews heeft een 6 minuten durend stuk gemaakt daar ter plekke (WAARSCHUWING ZOALS ELKE KEER GRAPHIC CONTENT). Op zich is het een heel mooi stuk en ook engels ondertiteld van mensen ter plekke.

Toont dat de bewoners diep respect hebben, op zoek zijn naar alle lichamen en ze hebben al netjes zeilen en doeken over de slachtoffers hebben gelegd.

Mijn voorkeur zou zijn dat je de link weghaalt, tot nu toe is er in dit topic door veel mensen heel bewust geen directe links geplaatst naar 'gruwelijke' filmpjes, maar moesten mensen als ze dat wilden er zelf naar zoeken. Ik heb dit dus heel bewust niet gedaan, maar wel op je link geklikt. Ja je hebt er een waarschuwing bijgezet, maar 'vicenews' noemen is imo voldoende

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:28

Nils_010 schreef:
Vice News heeft een 6 minuten durend stuk gemaakt daar ter plekke (WAARSCHUWING ZOALS ELKE KEER GRAPHIC CONTENT). Op zich is het een heel mooi stuk en ook engels ondertiteld van mensen ter plekke.

Idd mooi en respectvol van de mensen daar. Ondanks hun eigen drama met de oorlog voelen ze toch enorm mee met deze tragedie.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:38

M_nouska schreef:
Jemig.
Als ik eraan denk dat je daar dan lekker een beetje zit te lezen en dan BOEM!
Waren ze in 1 klap dood of hebben ze dat allemaal moeten meemaken?
Krijg er helemaal de rillingen van en buikpijn.
Las op nu.nl dat iemand nog heel vrolijk een foto van het vliegtuig op Facebook had gezet met de tekst:
Zo ziet het vliegtuig eruit als die vermist word.
Zo erg. Y;(

Nee het is zo er zitten G-krachten in de kucht. Daar weet ik niet heel veel van maar door die G-krachten waren de mensen al knock-out, het waren namelijk te veel G-krachten. Toen kwam dus die klap en ja dat voelden ze allemaal niet meer. Brrr ik krijg rillingen als ik er aan denk. ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:41

De mensen op de grond zijn net zo goed slachtoffer. Als er een dode in je tuin valt is dat niet niks zeg!

Een paar idioten schieten een vliegtuig uit de lucht en de burgers kunnen er voor zorgen dat het opgeruimd word.

Het zal je overkomen zeg!

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:42

Die link, normaal zou ik er niet goed tegen kunnen, maar doordat ik vaker filmpjes van Vice kijk heb ik het erop gewaagd, maar het is niet schokkend en prachtig in beeld gebracht. Heel erg respectvol in beeld gebracht, mooie informatie en interviews van mensen die daar wonen en die het nu allemaal maar meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:44

Idd overal liggen ook lichamen , moet vreselijk mis gegaan zijn pff..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:44

Naar aanleiding van de column van Youp van 't Hek:
Ik ben het niet snel eens met Youp, maar dit is dus precies wat ik gisteren ook zei tegen mijn vriend: dat er nu bijna 200 Nederlanders zijn omgekomen bij een vliegtuigramp is natuurlijk dieptriest, zeker als je kijkt wat de oorzaak is. Daarnaast komt dit veel dichterbij omdat veel mensen wel iemand kennen die is omgekomen, of omdat het neefje van de achterbuurman zijn hondenuitlaatster 1 van de slachtoffers kent. Maar waarom reageren we niet zo als er geen Nederlanders bij zijn betrokken? Voor die slachtoffers is het niet minder verdrietig, of we ze nu wel of niet kennen. Of ze nu wel of niet in Nederland wonen.
Dit neergeschoten vliegtuig is slechts het topje van de ijsberg. Laten we ook eens stilstaan bij alles wat hier al aan vooraf is gegaan en de slachtoffers die deze oorlog al had gemaakt, nog voor daar bijna 200 Nederlanders bij kwamen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:47

Mensen betrekken dit soort dingen altijd op zichzelf!

Ja, het is erg, maar ik vind dat er altijd te dramatisch gedaan word en dat mensen die er niks mee te maken hebben zich het hardst laten horen.

Laat de mensen die een dierbare hebben verloren rouwen en laat je eigen 15 minuten of Fame lekker achterwege!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:50

Ik denk dat we daar wel degelijk bij stilstaan.....

Wat ik nou zo raar vind he, ik zie verschillende filmpjes voorbij komen en eentje daarvan is dat het vliegtuig helemaal intact in de lucht is en dan ineens neerstort.
Dan explodeert het vliegtuig, maar in dat filmpje van vice liggen juist overal wel lichamen.
Hoe kan dat dan?
Het ene filmpje doet vermoeden dat het vliegtuig in de lucht al uit elkaar is geknald en daardoor de lichamen overal heen vliegen maar het andere weer niet.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:50

Tallie1979 schreef:
Mensen betrekken dit soort dingen altijd op zichzelf!

Ja, het is erg, maar ik vind dat er altijd te dramatisch gedaan word en dat mensen die er niks mee te maken hebben zich het hardst laten horen.

Laat de mensen die een dierbare hebben verloren rouwen en laat je eigen 15 minuten of Fame lekker achterwege!

Is dat niet altijd zo, ik heb op internaat gezeten met een beruchte Belgische moordenaar.
Toen het gebeurde, was iedereen plots zijn vriend of vriendin...
Ik denk dat het een beetje menseigen is.

Maar ik snap wel dat mensen dit meer aantrekken dan, de 300 mensen die gisteren met de grondacties zijn omgekomen.
Daar is niks mis mee, alleen moeten we het niet negeren. Verder vind ik het wel mooi, dat zoveel mensen geven om anderen. Alleen word ik een beetje triest dat we zo zwart wit zijn, bij china en de olympische spelen verliesde niemand slaap voor de koelbloedige exicuties in tibet.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 19-07-14 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:51

Jolien87 schreef:
Naar aanleiding van de column van Youp van 't Hek:
Ik ben het niet snel eens met Youp, maar dit is dus precies wat ik gisteren ook zei tegen mijn vriend: dat er nu bijna 200 Nederlanders zijn omgekomen bij een vliegtuigramp is natuurlijk dieptriest, zeker als je kijkt wat de oorzaak is. Daarnaast komt dit veel dichterbij omdat veel mensen wel iemand kennen die is omgekomen, of omdat het neefje van de achterbuurman zijn hondenuitlaatster 1 van de slachtoffers kent. Maar waarom reageren we niet zo als er geen Nederlanders bij zijn betrokken? Voor die slachtoffers is het niet minder verdrietig, of we ze nu wel of niet kennen. Of ze nu wel of niet in Nederland wonen.
Dit neergeschoten vliegtuig is slechts het topje van de ijsberg. Laten we ook eens stilstaan bij alles wat hier al aan vooraf is gegaan en de slachtoffers die deze oorlog al had gemaakt, nog voor daar bijna 200 Nederlanders bij kwamen.

En alle andere oorlogen die wereldwijd gevoerd worden.

Dit plaatste ik gisteren op fb:

"Met de neus op de feiten"

Dagelijks sterven vele onschuldigen door oorlogen en terrorisme. Vreselijk en niet goed te praten, maar altijd 'ver van mijn bed'.

Door wat er nu gebeurd is worden oorlog en terrorisme tastbaar. Een vliegtuig, vertrokken vanuit 'mijn' Nederland met daarin bijna 300 onschuldigen, is het doelwit geworden van een onmenselijke criminele daad. Gelukkig heb ik (zover ik weet) geen familie of vrienden/bekenden verloren.

Ieder mens is uniek. Respecteer elkaar en veroordeel niemand omdat hij anders is of denkt dan jij. Verschillen in geloof, ras, geslacht, huidskleur, geaardheid, uiterlijk, IQ, EQ, afkomst, normen, waarden etcetera rechtvaardigen het niet om de ander te veroordelen. Immers, hoe verschillend dan ook, we zijn allemaal unieke mensen van vlees en bloed.

Sterkte voor iedereen die een onschuldige is kwijtgeraakt door deze tragische gebeurtenis. Sterkte voor iedereen de een onschuldige is kwijtgeraakt door wat voor criminele daad dan ook.

Gaby

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:52

Cowgirl schreef:
Eefske schreef:
Mooie/kritische column van Youp van 't Hek:

http://m.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/

Hij heeft eigenlijk helemaal gelijk.

Ik liep mij gister al groen en geel te ergeren aan de uitzending van RTL Boulevard.
En dan vooral de vraag 'waar was jij op dat moment?' Ga toch alsjeblieft wat nuttigs doen zeg. }>

Nu noem je ook een programma zeg. Rtl Boulevard weet overal wat sensationeels van te maken. Iedereen wil natuurlijk zijn of haar verhaal doen om maar te laten zien dat ook hij op één of andere manier hierbij betrokken is. En Boulevard weet dat heel goed te voeren. Goed dat ze mensen erover aan het denken zetten maar naar mijn mening is het nu nog veel en veel te vroeg voor dit soort vragen.