Dat zou wel een oplossing zijn Ceriadwen@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ali B is gewoon een typetje. Najib Amhali kan ook prima normaal Nederlands praten, maar dat doet hij ook niet.Kijk Ali B, geboren in Zaandam, spreekt een raar soort Nederlands....wij vinden hem zo leuk, maar waarom is hij niet gewoon een Nederlander die normaal Nederlands spreekt ipv de knuffel Marokkaan?
Waarom worden alle Marokkanen als Marokkaan gezien en zien ze zich zelf zo en spreken ze zo raar Nederlands ook al zijn ze 3e generatie! Maar als er stront aan de knikker is, zijn ze ineens massaal Nederlander.
Dat bewust een aparte groep willen zijn, daar zit de basis....en dat valt bij velen, ook werkgevers en docenten gewoon verkeerd. Waarom de werkgevers en docenten daar op aan kijken?
Gelijke monniken, gelijke kappen, maar met deze groep gaat dat niet, want dat willen ze niet...zij willen een uitzonderingspositie hebben...en dat werkt niet....
Ceriadwen schreef:@ GeerkeCeriadwen schreef:Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen
Pebbles_x schreef:Ceriadwen schreef:Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen
En jij denkt dat Marokko het daar mee eens gaat zijn, omdat?? En wie gaat de vliegtickets betalen (heen en terug)? En de bouw van zo'n instituut?
Blue_Eyes schreef:Russel, hangt ook weer een beetje af van welk stukje Brabant, denk ik. Waarschijnlijk was je overigens in Zeeuws-Vlaanderen, Limburg, Twente of Friesland hetzelfde overkomen. Niet voor niets is laatst besloten dat bij eventuele provinciale herindelingen de provincies Brabant, Limburg en Friesland niet heringedeeld worden - zij hebben een te sterke eigen identiteit
Ceriadwen, ik denk dat dat niet klopt. Joegoslaven, Polen, Bulgaren, Roma's, Chilenen, etc, er zijn er een hoop waar je last van kunt hebben hoor. Ik denk wel dat de dingen die de Marokkaanse crimineeltjes uitvreten, meer in het oog springen.
Blue_Eyes schreef:Russel, hangt ook weer een beetje af van welk stukje Brabant, denk ik. Waarschijnlijk was je overigens in Zeeuws-Vlaanderen, Limburg, Twente of Friesland hetzelfde overkomen. Niet voor niets is laatst besloten dat bij eventuele provinciale herindelingen de provincies Brabant, Limburg en Friesland niet heringedeeld worden - zij hebben een te sterke eigen identiteit
Ceriadwen, ik denk dat dat niet klopt. Joegoslaven, Polen, Bulgaren, Roma's, Chilenen, etc, er zijn er een hoop waar je last van kunt hebben hoor. Ik denk wel dat de dingen die de Marokkaanse crimineeltjes uitvreten, meer in het oog springen.
russel schreef:Er zijn al genoeg gesprekken geweest met de regering aldaar hierover...
Guess what? Zij willen onze criminelen daar niet! Keihard gezegd....is ons probleem en dat is het ook....nl knoepert hard aanpakken..
Deze groep pak je nl door in hun ogen oneervol werk laten doen! En dat is je verdiepen in hun cultuur en hun straatcultuur....
geerke schreef:Maar de Roma's wel. De Molukkers ook. En ook met die groepen zijn nog steeds spanningen, al gaat het met de Molukkers de goede kant in.het meest schrijnende is,dat we het hier hebben over de derde generatie Marokkanen.Die gewoon gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden in Nederland.
Ze zitten er al 40 jaar....de bulgaren(nog) niet.
russel schreef:Sallandval, een vergelijking met een scheitende hond is wel appels met peren vergelijken...en wat scheelt, zo een eigenaar kan makkelijk beboet worden, probleem opgelost...