De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:37

je mag nieteens twee paspoorten hebben.Dus of het ene paspoort of het andere?

Dat zou wel een oplossing zijn Ceriadwen@ :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:37

russel schreef:
Kijk Ali B, geboren in Zaandam, spreekt een raar soort Nederlands....wij vinden hem zo leuk, maar waarom is hij niet gewoon een Nederlander die normaal Nederlands spreekt ipv de knuffel Marokkaan?

Waarom worden alle Marokkanen als Marokkaan gezien en zien ze zich zelf zo en spreken ze zo raar Nederlands ook al zijn ze 3e generatie! Maar als er stront aan de knikker is, zijn ze ineens massaal Nederlander.

Dat bewust een aparte groep willen zijn, daar zit de basis....en dat valt bij velen, ook werkgevers en docenten gewoon verkeerd. Waarom de werkgevers en docenten daar op aan kijken?

Gelijke monniken, gelijke kappen, maar met deze groep gaat dat niet, want dat willen ze niet...zij willen een uitzonderingspositie hebben...en dat werkt niet....
Ali B is gewoon een typetje. Najib Amhali kan ook prima normaal Nederlands praten, maar dat doet hij ook niet.

Ik denk wel dat dat iets universeels is hoor. Toen ik in Engeland woonde, voelde ik me ook een vreemde eend in de bijt. En dat terwijl de meeste Engelsen mij gewoon voor een Engelse aan zagen. Mijn man komt uit een andere provincie en woont nu al 16 jaar hier, maar is nog steeds 'die Hollander'. Hij past er prima tussen, maar hij voelt zich geen Brabander en anderen zien hem ook niet zo. Hetzelfde geldt voor mijn vader, die al 50! jaar geleden uit Amsterdam naar Brabant kwam. Nog steeds 'die Amsterdammer' - en hij voelt zich ook nog steeds geen Brabander. Hoe moet dat dan zijn als je uit een heel ander werelddeel en een totaal andere cultuur komt? Of als je zoveelstegeneratie bent, als je thuis een heel andere cultuur ziet dan op straat/school/werk? Kan me best voorstellen dat dat leidt tot identiteitsproblemen.
En zeg nou niet dat alleen Marokkanen dat doen, want ook Chinezen, Engelsen, Turken, Perzen, Polen, Russen, etc doen dat. Dat zie ik echt voor mijn ogen gebeuren.

@Ceriadwen, dat 'brat camp' zou een oplossing kunnen zijn. Ook daar: waar trek je een grens? Moet een twaalfjarig jongetje dat snoep heeft gejat daarheen? Of alleen 16+? Of met ouders? Of pas als ze met geweld iemand beroofd hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:39

Nou heb je het over Brabanders, maar dat is een cultuur apart, heb er ook 14 jaar gewoond en ben met een Brabander getrouwd :D

Ben niet een Amsterdammer, maar voor hun wel...en als we over discrimineren hebben.........nou??? Lama... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:41

Waarom steeds toch die ^) als voorbeeld te nemen?

We hebben het over een keiharde kern...een kern die jou zo voor je kop knalt als het hun uitkomt...

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:42

Ceriadwen schreef:
@ Geerke
Ceriadwen schreef:
Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen

En jij denkt dat Marokko het daar mee eens gaat zijn, omdat?? En wie gaat de vliegtickets betalen (heen en terug)? En de bouw van zo'n instituut?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:42

BE. Kan jij me uitleggen hoe het komt dat we van bijna alle groepen mensen die hier van over de hele wereld bij elkaar zijn komen wonen alleen van de Marokkanen last hebben? niet van de chinezen, Italianen, Joegoslaven, indonesiers, indiers, engelsen, fransen, Amerikanen, chinelen, Irakezen enz, enz. Die groepen geven allemaal geen overlast. Leg het me uit? krijgen die meer kansen? kijken we anders tegen een Irakees aan dan tegen een Marokkaan?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:43

Pebbles_x schreef:
Ceriadwen schreef:
Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen

En jij denkt dat Marokko het daar mee eens gaat zijn, omdat?? En wie gaat de vliegtickets betalen (heen en terug)? En de bouw van zo'n instituut?

Nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:44

Russel, hangt ook weer een beetje af van welk stukje Brabant, denk ik. Waarschijnlijk was je overigens in Zeeuws-Vlaanderen, Limburg, Twente of Friesland hetzelfde overkomen. Niet voor niets is laatst besloten dat bij eventuele provinciale herindelingen de provincies Brabant, Limburg en Friesland niet heringedeeld worden - zij hebben een te sterke eigen identiteit ;)

Ceriadwen, ik denk dat dat niet klopt. Joegoslaven, Polen, Bulgaren, Roma's, Chilenen, etc, er zijn er een hoop waar je last van kunt hebben hoor. Ik denk wel dat de dingen die de Marokkaanse crimineeltjes uitvreten, meer in het oog springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:44

Er zijn al genoeg gesprekken geweest met de regering aldaar hierover...

Guess what? Zij willen onze criminelen daar niet! Keihard gezegd....is ons probleem en dat is het ook....nl knoepert hard aanpakken..

Deze groep pak je nl door in hun ogen oneervol werk laten doen! En dat is je verdiepen in hun cultuur en hun straatcultuur....

Blue_Eyes

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:46

Nou, stel dat eens voor zou ik zeggen. Als dat dan de oplossing is, waarom hebben we het dan nog over deporteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:47

Deporteren? :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:48

Blue_Eyes schreef:
Russel, hangt ook weer een beetje af van welk stukje Brabant, denk ik. Waarschijnlijk was je overigens in Zeeuws-Vlaanderen, Limburg, Twente of Friesland hetzelfde overkomen. Niet voor niets is laatst besloten dat bij eventuele provinciale herindelingen de provincies Brabant, Limburg en Friesland niet heringedeeld worden - zij hebben een te sterke eigen identiteit ;)

Ceriadwen, ik denk dat dat niet klopt. Joegoslaven, Polen, Bulgaren, Roma's, Chilenen, etc, er zijn er een hoop waar je last van kunt hebben hoor. Ik denk wel dat de dingen die de Marokkaanse crimineeltjes uitvreten, meer in het oog springen.

Ik weet niet in welke wereld jij woont. Maar ik wil daar ook wonen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:48

Ceriadwen, die opmerking snap ik even niet.

Russel: inderdaad, deporteren. Of het land uit flikkeren, zo je wilt. Valt toch geen fatsoenlijke term op te plakken :')
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 30-03-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:49

Blue_Eyes schreef:

het meest schrijnende is,dat we het hier hebben over de derde generatie Marokkanen.Die gewoon gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden in Nederland.
Ze zitten er al 40 jaar....de bulgaren(nog) niet. :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:49

russel schreef:
Er zijn al genoeg gesprekken geweest met de regering aldaar hierover...

Guess what? Zij willen onze criminelen daar niet! Keihard gezegd....is ons probleem en dat is het ook....nl knoepert hard aanpakken..

Deze groep pak je nl door in hun ogen oneervol werk laten doen! En dat is je verdiepen in hun cultuur en hun straatcultuur....

Ik denk dat als wij een gevangenis bouwen en exploiteren op eigen kosten dat ze daar dan helemaal niet negatief tegenover staan.

En dan taakstraffen uitvoeren in de straten van Marrakesh

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:51

juist...en dan schamen ze zich dood.Terwijl ze in Nederland het ''mannetje'' zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:51

geerke schreef:
je mag nieteens twee paspoorten hebben.Dus of het ene paspoort of het andere?

Dat heb je verkeerd.

Geerke: behalve natuurlijk gelijke kansen op stage en werk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:52

geerke schreef:
het meest schrijnende is,dat we het hier hebben over de derde generatie Marokkanen.Die gewoon gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden in Nederland.
Ze zitten er al 40 jaar....de bulgaren(nog) niet. :D
Maar de Roma's wel. De Molukkers ook. En ook met die groepen zijn nog steeds spanningen, al gaat het met de Molukkers de goede kant in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:55

niet zo heel lang geleden maakten de molukkers en marokkanen elkaar nog af,weet niet meer waar.
Maar je zal gelijk hebben...als dit is opgelost komen er weer andere die problemen veroorzaken.

Ik heb hier trouwens ook Roma's....die stelen alles wat los of vast zit. :D Of trekken weg en laten gewoon 20 honden aan hun lot over.
Laatst bijgewerkt door geerke op 30-03-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:56

russel schreef:
Sallandval, een vergelijking met een scheitende hond is wel appels met peren vergelijken...en wat scheelt, zo een eigenaar kan makkelijk beboet worden, probleem opgelost...

Tuurlijk is het appels met peren vergelijken, middels een metafoor probeer ik iets duidelijk te maken. Ik zeg dan ook niet 'Marokkanen zijn hondenbezitters' itt sommige mensen die Wilders wel een nieuwe Hitler noemen (ook appels met peren). Zoals ik al zei stem ik echt geen Wilders maar ik stoor me wel aan politiek correct geneuzel.

Overigens werd eerder gezegd door iemand dat het probleem allang erkend is, maar ik bedoelde ermee dat in dit geval de Marokkaanse gemeenschap de erkenning moet geven. En dit is mijns inziens niet zo, de gemeenschap speelt juist altijd de discriminatie kaart en lijkt ook geen acties te ondernemen behalve dan de verontwaardigde en beledigde onschuld spelen. Dat was al zo voordat Wilders echt in beeld was: zie bv https://www.youtube.com/watch?v=jvkshYLyi1k uit 2007.

Overigens worden bagetalliserende opmerkingen zoals ("autochtonen zijn ook vaak crimineel", "mijn Marrokkaanse buurman/kennis van een kennis is heel aardig" en zulks) doorgaans niet opgevat als erkenning als iemand op erkenning zit te wachten, daarom dragen dat soort opmerkingen mijns inziens wel degelijk bij aan polarisatie.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:56

Roma's hebben we hier haast niet. Molukkers heb je niks last van. Zullen geen oude vrouwtjes beroven en nog meer van die laffe daden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:58

Ceriadwen schreef:
Roma's hebben we hier haast niet. Molukkers heb je niks last van. Zullen geen oude vrouwtjes beroven en nog meer van die laffe daden

ze hebben ooit een keer een trein gekaapt en een school bezet...daarna was het rustig :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:58

Roma's hebben we hier haast niet? :') En jij wilde in mijn wereld komen wonen? Nah... Roma's zat hier in Z.O.-Brabant, hoor. Alleen al in mijn geboortedorp staan er drie kampen vol mee.
Molukkers heb je geen last van, zegt u? Zegt de treinkaping je iets? Inmiddels heb je van Molukkers geen of weinig last meer, nee. Maar dat is anders geweest.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:00

Ze hebben een keer een trein gekaapt en een school bezet. Weet je ook waarom ze dat gedaan hebben? En daarna hebben we nooit, maar dan ook nooit meer last van ze gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:00

Roma's wonen toch in villa's in Nederland? :+