Waves schreef:janesmith schreef:Als je goed geluisterd hebt dan heb je kunnen horen dat zowel Rutte als Verhagen al hebben gezegd dat ontziening van besparingen op ouderenzorg in het gedoogakkoord zullen worden opgenomen. Wilders beseft heel goed dat als je de ouderen goed bedient, je dan een steeds groter wordende kiezersbron hebt. Ook de veiligheid op straat zal indirect invloed hebben, net als aanscherping van de integratieregels.
Ontziening van besparingen is geen investeringen dus. Dat wilde Wilders toch? En algemene besparingen op gezondheidszorg hebben wél indirect gevolgen voor ouderen. Dus ze zullen er dan toch op achteruit gaan.
Ik heb geen enkele twijfel dat er ook geinvesteerd gaat worden in ouderen. En niets meer dan terecht, want als je de verhalen leest van de laatste tijd hoe zorginstellingen ze laten betalen voor van alles en nog wat, dan schieten bij mij de tranen in mijn ogen. Een van de grootste schandes van onze maatschappij zoals wij met ouderen omgaan. Het is gewoon crimineel om ze te laten betalen voor wc-papier, wandelen, suikerklontjes of koekjes bij de thee, zeep voor de douche. Het is een schande!
Waves schreef:Apart zwemmen, sporten etc. is gewoon de keuze van de sportschool om dat aan te bieden. Net zoals er ouderenuurtjes zijn of discozwemmen. Als iemand daar een inkomstenbron in ziet dan zou het toch van de gekke zijn (en volgens mij juridisch onmogelijk) als de overheid zich daar mee gaat bemoeien. Hetzelfde geldt voor verplicht NL spreken in een Moskee. Sociale voorzieningen binnen 10 jaar etc. is voor Europese burgers in ieder geval geregeld door EU wetgeving.
Daar kon je je nog wel 'ns in vergissen. Zodra een persoon of bedrijf iets aanbiedt waarbij je op basis van geslacht uitgesloten wordt, dan is daar juridisch wel degelijk iets tegen te doen. Dat gaat in tegen onze regel die het verbiedt om onderscheid te maken op basis van geslacht. Het is tot nog toe niet zo ver gekomen dat iemand daar een rechtzaak over aangespannen heeft, maar dat is gewoon wachten op het moment, want dat gaat op zeker komen. Verander het woord vrouw en man maar eens voor kleurling of niet kleurling, dan weet je gelik hoe dat wettelijk zit. Zwemuurtjes voor niet-kleurlingen, discouurtjes voor niet-kleurlingen, sportscholen voor niet kleurlingen. Probeer het maar eens, en je krijgt de hele natie over je heen. Er zit voor de wet geen enkel verschil tussen discriminatie op huidskleur of op geslacht!
Waves schreef:Apart inburgeren en onderwijs kan de overheid idd wel bepalen. Voor zover ik weet zijn er echter geen aparte meisjes- of jongensscholen in NL dus dat is helemaal niet aan de orde. Apart inburgeren heeft mede te maken met de effectiviteit van inburgeren. Hier in de gemeente is idd een aparte klas voor moeders met kinderen op de basisschool waar ze leren over het schoolsysteem, opvoeding, belang van voorlezen, voorlichting over borstkanker etc. En er is een aparte klas voor vaders van tieners in de middelbare schoolleeftijd. Met alle specifieke opvoedingsproblemen (van de jongens mn) die daar bij komen kijken en informatie over werken en solliciteren in NL. Dit is zo ontwikkeld om ook te zorgen voor een goede opvoeding van de volgende generatie, aangepast aan NL normen en om de vaders te betrekken bij hun soms overlast veroorzakende tienerzonen.
Overigens zijn vaders natuurlijk ook welkom in de moederklasjes en andersom. En dat komt ook sporadisch voor dat een vader in de "kinderen op de basisschool lessen" zit.
Lijkt me allemaal niks mis mee. Maar als jij wil kijken naar lege principes in plaats van naar wat werkt, dan mag dat natuurlijk. Lijkt mij onzin, maar goed.
Dit gaat allemaal verdwijnen als VVD en PVV aan de macht komen. Daar kun je de klok op gelijk zetten. In mijn ogen helemaal terecht, want verschil op basis van geslacht mogen we nooit toestaan in dit land. Allemaal foute regeltjes die vooral onder invloed van de PVDA zijn ingevoerd en nu weer gerepareerd moeten worden. We moeten weer terug naar onze basis, waarbij mannen en vrouwen helemaal gelijk zijn.
Het CDA wil trouwens de positieve discriminatie afschaffen en weer overlaten aan de markt. Ook een goed voorstel dat het halen gaat.