Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:32

Waves schreef:
janesmith schreef:
Als je goed geluisterd hebt dan heb je kunnen horen dat zowel Rutte als Verhagen al hebben gezegd dat ontziening van besparingen op ouderenzorg in het gedoogakkoord zullen worden opgenomen. Wilders beseft heel goed dat als je de ouderen goed bedient, je dan een steeds groter wordende kiezersbron hebt. Ook de veiligheid op straat zal indirect invloed hebben, net als aanscherping van de integratieregels.

Ontziening van besparingen is geen investeringen dus. Dat wilde Wilders toch? En algemene besparingen op gezondheidszorg hebben wél indirect gevolgen voor ouderen. Dus ze zullen er dan toch op achteruit gaan.

Ik heb geen enkele twijfel dat er ook geinvesteerd gaat worden in ouderen. En niets meer dan terecht, want als je de verhalen leest van de laatste tijd hoe zorginstellingen ze laten betalen voor van alles en nog wat, dan schieten bij mij de tranen in mijn ogen. Een van de grootste schandes van onze maatschappij zoals wij met ouderen omgaan. Het is gewoon crimineel om ze te laten betalen voor wc-papier, wandelen, suikerklontjes of koekjes bij de thee, zeep voor de douche. Het is een schande!
Waves schreef:
Apart zwemmen, sporten etc. is gewoon de keuze van de sportschool om dat aan te bieden. Net zoals er ouderenuurtjes zijn of discozwemmen. Als iemand daar een inkomstenbron in ziet dan zou het toch van de gekke zijn (en volgens mij juridisch onmogelijk) als de overheid zich daar mee gaat bemoeien. Hetzelfde geldt voor verplicht NL spreken in een Moskee. Sociale voorzieningen binnen 10 jaar etc. is voor Europese burgers in ieder geval geregeld door EU wetgeving.

Daar kon je je nog wel 'ns in vergissen. Zodra een persoon of bedrijf iets aanbiedt waarbij je op basis van geslacht uitgesloten wordt, dan is daar juridisch wel degelijk iets tegen te doen. Dat gaat in tegen onze regel die het verbiedt om onderscheid te maken op basis van geslacht. Het is tot nog toe niet zo ver gekomen dat iemand daar een rechtzaak over aangespannen heeft, maar dat is gewoon wachten op het moment, want dat gaat op zeker komen. Verander het woord vrouw en man maar eens voor kleurling of niet kleurling, dan weet je gelik hoe dat wettelijk zit. Zwemuurtjes voor niet-kleurlingen, discouurtjes voor niet-kleurlingen, sportscholen voor niet kleurlingen. Probeer het maar eens, en je krijgt de hele natie over je heen. Er zit voor de wet geen enkel verschil tussen discriminatie op huidskleur of op geslacht!
Waves schreef:
Apart inburgeren en onderwijs kan de overheid idd wel bepalen. Voor zover ik weet zijn er echter geen aparte meisjes- of jongensscholen in NL dus dat is helemaal niet aan de orde. Apart inburgeren heeft mede te maken met de effectiviteit van inburgeren. Hier in de gemeente is idd een aparte klas voor moeders met kinderen op de basisschool waar ze leren over het schoolsysteem, opvoeding, belang van voorlezen, voorlichting over borstkanker etc. En er is een aparte klas voor vaders van tieners in de middelbare schoolleeftijd. Met alle specifieke opvoedingsproblemen (van de jongens mn) die daar bij komen kijken en informatie over werken en solliciteren in NL. Dit is zo ontwikkeld om ook te zorgen voor een goede opvoeding van de volgende generatie, aangepast aan NL normen en om de vaders te betrekken bij hun soms overlast veroorzakende tienerzonen.

Overigens zijn vaders natuurlijk ook welkom in de moederklasjes en andersom. En dat komt ook sporadisch voor dat een vader in de "kinderen op de basisschool lessen" zit.

Lijkt me allemaal niks mis mee. Maar als jij wil kijken naar lege principes in plaats van naar wat werkt, dan mag dat natuurlijk. Lijkt mij onzin, maar goed.

Dit gaat allemaal verdwijnen als VVD en PVV aan de macht komen. Daar kun je de klok op gelijk zetten. In mijn ogen helemaal terecht, want verschil op basis van geslacht mogen we nooit toestaan in dit land. Allemaal foute regeltjes die vooral onder invloed van de PVDA zijn ingevoerd en nu weer gerepareerd moeten worden. We moeten weer terug naar onze basis, waarbij mannen en vrouwen helemaal gelijk zijn.

Het CDA wil trouwens de positieve discriminatie afschaffen en weer overlaten aan de markt. Ook een goed voorstel dat het halen gaat.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:12

Citaat:
Het is tot nog toe niet zo ver gekomen dat iemand daar een rechtzaak over aangespannen heeft, maar dat is gewoon wachten op het moment, want dat gaat op zeker komen.

Dat wordt tijd, want sportteams die alleen op basis van geslacht worden samengesteld zijn je reinste discriminatie!
Weg met de gescheiden hockey- en voetbalteams! Wij willen dames op het WK-voetbal zien.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:57

randalinpony schreef:
Citaat:
Het is tot nog toe niet zo ver gekomen dat iemand daar een rechtzaak over aangespannen heeft, maar dat is gewoon wachten op het moment, want dat gaat op zeker komen.

Dat wordt tijd, want sportteams die alleen op basis van geslacht worden samengesteld zijn je reinste discriminatie!
Weg met de gescheiden hockey- en voetbalteams! Wij willen dames op het WK-voetbal zien.

Helaas hebben wij als Nederlanders alleen wat te vertellen over wat er binnen onze grenzen gebeurt. Over WK's en OS hebben wij helaas niets te vertellen. In Nederland is het sinds 2001 officieel ingevoerd. Gemengd voetbal in Nederland

Wie trouwens nog meer over politiek wil debatteren, er is ook een [HK] topic Het Politiek Debat

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:17

randalinpony schreef:

Het is een feit dat de lichaamskracht van de vrouw vaak minder is dan die van de man. Het is dus niet eerlijk om mannen en vrouwen het tegen elkaar op te laten nemen in de sport als het gaat om kracht.
(paardrijden is dus een uitzondering denk ik?)

Maar inderdaad, alleen kerels die uitgebreid op tv komen en miljoenen verdienen terwijl de vrouwelijke voetbalsters laagbetaald zijn, vind ik ook maar raar.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:23

Nicolletje schreef:
randalinpony schreef:

Het is een feit dat de lichaamskracht van de vrouw vaak minder is dan die van de man. Het is dus niet eerlijk om mannen en vrouwen het tegen elkaar op te laten nemen in de sport als het gaat om kracht.
(paardrijden is dus een uitzondering denk ik?)

Maar inderdaad, alleen kerels die uitgebreid op tv komen en miljoenen verdienen terwijl de vrouwelijke voetbalsters laagbetaald zijn, vind ik ook maar raar.

Dat kunnen vrouwen zelf veranderen als ze net zo massaal naar de stadions zouden komen als de mannen nu doen.
Korfbal wordt ook gemengd gespeeld trouwens! ;-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:24

Ja da's waar, er is gewoon geen markt voor eigenlijk.

Abiola

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:41

Bij korfbal worden de mannen afgedekt door andere mannen, en vrouwen bij vrouwen. Is dus niet helemaal gemengd. En ik vind vrouwen voetbal echt ook niet om aan te zien, of vrouwen darts bijvoorbeeld.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:56

Ik vind het sexy van die sportende vrouwen :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:19

Mocht iemand nog twijfels hebben over of Wilders en de PVV wel genoeg in de melk te brokkelen gaan krijgen in Nederland de komende jaren, dan luister maar naar ex-Minister Plasterk, die duidelijk uitlegt hoe het in elkaar zit.

Interview Plasterk

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:58

Dat is toch onontkoombaar.Als Wilders gedoogsteun geeft,dan doet hij dat alleen als hij er ook wat voor terug krijgt.Als iemand denkt dat hij niets in te brengen zal hebben kan ik alleen maar zeggen dat dat erg naïef is.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:21

janesmith schreef:
Dit gaat allemaal verdwijnen als VVD en PVV aan de macht komen. Daar kun je de klok op gelijk zetten. In mijn ogen helemaal terecht, want verschil op basis van geslacht mogen we nooit toestaan in dit land. Allemaal foute regeltjes die vooral onder invloed van de PVDA zijn ingevoerd en nu weer gerepareerd moeten worden. We moeten weer terug naar onze basis, waarbij mannen en vrouwen helemaal gelijk zijn.

De mannen zijn ook gewoon toegestaan in de vrouwengroepen en andersom hoor. Dat had ik ook geschreven, maar ik begrijp dat in langere stukken soms dingen gemist worden. Ze mogen gewoon kiezen alleen in de ene groep wordt informatie geboden die wat specifieker op vrouwen van toepassing is (zoals die borstkankervoorlichting) en andersom. Juridisch valt daar helemaal niks op aan te merken.

Maar het heeft voor mij geen zin om met jou te discussiëren omdat jij het over principes hebt en ik over pragmatiek. Wat mij betreft kunnen we beiden ons de energie besparen om op elkaar te reageren in de toekomst, ik reageer in ieder geval niet meer op jou. Voor de duidelijkheid, dit is geen persoonlijke aanval maar we praten gewoon de hele tijd vanuit een ander uitgangspunt wat nergens toe leidt. Na 80+ pagina's zeg ik agree to disagree.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:36

@ Waves; helemaal mee eens. Je kunt niet net doen of je helemaal overnieuw kunt beginnen. Bovendien is het mij niet duidelijk welk probleem nu opgelost wordt door bv aparte inburgeringsgroepen voor vrouwen te verbieden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:01

Je maakt heel duidelijk dat in een land als Nederland het discrimineren tussen man en vrouw niet geaccepteerd en aangemoedigd wordt.
Als je hier wilt wonen dan zul je je dus aan de Nederlandse traditie dien te houden.

Vanaf 1 januari 2010 is het in de gemeente Den Haag niet meer mogelijk om gescheiden te gaan zwemmen. Publieke voorzieningen moeten namelijk algemeen toegankelijk zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:54

janesmith schreef:
Als je hier wilt wonen dan zul je je dus aan de Nederlandse traditie dien te houden.

Welke Nederlandse traditie? Ik heb op school meestal gescheiden gym gehad, de meeste toiletten zijn gescheiden en ik vind de vrouwendagen in sauna's een prima idee :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:10

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Welke Nederlandse traditie? Ik heb op school meestal gescheiden gym gehad, de meeste toiletten zijn gescheiden en ik vind de vrouwendagen in sauna's een prima idee :j

Ik heb op een school gezeten waar dat niet zo was. Welke van de twee is dan de ware traditie?
Maar de ontwikkelingen tonen dat aan. Dat het in Den Haag nu niet meer toegestaan is toont aan dat het ook de mening van het gemeentebestuur is dat scheiding niet gewenst is. Kun je leuk vinden of niet, het is bij meerderheid van stemmen aangenomen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:29

janesmith schreef:
Ik heb op een school gezeten waar dat niet zo was. Welke van de twee is dan de ware traditie?

Nou, dat lijkt me simpel :) Er is geen traditie op dat gebied - het is iets dat tot nu toe altijd gewoon onder vrijheid van de mensen en scholen viel :)

Citaat:
Maar de ontwikkelingen tonen dat aan. Dat het in Den Haag nu niet meer toegestaan is toont aan dat het ook de mening van het gemeentebestuur is dat scheiding niet gewenst is. Kun je leuk vinden of niet, het is bij meerderheid van stemmen aangenomen.

Dat toont aan dat er een beslissing is genomen. Het toont niet aan dat er een beslissing is genomen op basis van die befaamde 'Nederlandse traditie' - want die traditie is er dus niet.

Maar ik ben benieuwd hoe Den Haag het uit gaat voeren, en of ze nu alle dameshockeyteams en mannenkoren gaan opdoeken. (Overigens gaat je gemendvoetballink uitsluitend over de jeugd?)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:55

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Dat toont aan dat er een beslissing is genomen. Het toont niet aan dat er een beslissing is genomen op basis van die befaamde 'Nederlandse traditie' - want die traditie is er dus niet.
Maar ik ben benieuwd hoe Den Haag het uit gaat voeren, en of ze nu alle dameshockeyteams en mannenkoren gaan opdoeken. (Overigens gaat je gemendvoetballink uitsluitend over de jeugd?)

Het besluit houdt in dat er geen subsidies meer gegeven gaan worden aan instellingen die dat willen. Als ze zelf het geld bij elkaar kunnen krijgen, vind ik het ook best. Maar dat antwoord weet ik wel, zeker in deze economische tijd. Dus indirect wordt het beoogde doel toch bereikt.

Is toch alleen maar goed dat dat in de jeugdteams is? Alles begint bij de jeugd. Die groeien op en worden volwassenen met deze ervaring in hun bagage. Ieder bouwwerk begint bij de fundering, en de jeugd is de fundering wat dat betreft.
Bovendien is Den Haag inmiddels al niet de enige meer. Er zijn al meerdere gemeenten en steden die geen geld meer beschikbaar stellen voor instellingen en clubs die gescheiden activiteiten ontplooien en promoten.
Ik ben er van overtuigd dat dit zonder de PVV of met een links kabinet nooit van de grond zou zijn gekomen. Zoals de VVD, via Paul De Krom, het al verwoordt.

Paul de Krom schreef:
"Tot hier en niet verder!"
9 juli 2010. VVD-Kamerlid Paul de Krom wil dat de overheid harder optreedt tegen onwelwillende migranten: 'Islamitische scholen waar kinderen leren zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving? Sluiten!'
Halverwege het gesprek komt Paul de Krom ineens met de term 'Nieuwe apartheid'. Die wil hij dus niet in Nederland. 'Daar trek ik echt de streep. Tot hier, niet verder!' Het gaat over gescheiden zwemmen, het afplakken van zwembaden zodat moslima's onbespied hun baantjes kunnen trekken.
'Ik ben daar tegen', aldus het Tweede Kamerlid, binnen de VVD verantwoordelijk voor Immigratie en Integratie. 'Het lijkt heel sympathiek dat je zorgt dat die vrouwen ook kunnen gaan zwemmen. Maar de prijs die je betaalt, is te hoog. Je geeft verworven vrijheden weg, je geeft de emancipatie op. We moeten orthodoxe moslims geen platform verschaffen om vrouwen anders te behandelen en hen in de publieke ruimte apart te zetten.
'Ik zeg dan: als het je als orthodoxe gelovige hier in dit land niet bevalt, dan kan je altijd weggaan. En als die vrouwen in een open zwembad niet mogen zwemmen, dan zwemmen ze maar niet. Want waar eindigt het als je dit toestaat? Straks hebben we ook apart openbaar vervoer, omdat die vrouwen anders niet met de bus gaan of aparte ingangen in het ziekenhuis omdat ze anders geen medische hulp zoeken. Dat kán dus niet. Niet hier, niet in mijn land.'

Lees verder >>>

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:32

De gescheiden activiteiten (lees: activiteiten alleen voor vrouwen) worden vaak geinitieerd vanuit een emancipatorisch perspectief. Juist omdat veel allochtone vrouwen weinig in te brengen hebben....
De bedoeling telt dus wel degelijk, net zoals het zinvol kan zijn om beta-klassen voor meisjes te maken. Een grens trekken zal niet altijd gemakkelijk zijn; gaat het er om vrouwen weerbaarder te maken, of bied je ze juist de mogelijkheid zich buiten de Nederlandse samenleving te plaatsen? In het laatste geval zou je deze activiteiten niet moeten toestaan - in ieder geval niet stimuleren/subsidiëren.

Waar ik touwens moeite mee blijf houden Janesmith, is dat je niet echt aangeeft waar het allemaal toe moet leiden. De islamisering moet stoppen, dat begrijp ik. Maar wat verbetert er dan, wat is het uiteindelijke doel? Wat voor samenleving staat jou voor ogen? Ik krijg wel eens de indruk dat jouw denktrant een heleboel slimme islamitische meiden afschrikt en ze min of meer in de armen drijft van de extremere groepen, juist omdat ze zich niet begrepen voelen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:39

In mijn jeugd (prehistorie) waren badpakken helemaal uit en bikini´s in. Alleen niet zo handig om mee te gaan zwemmen, want er was altijd wel een klier in de buurt die in het voorbijgaan probeerde je sluiting los te klippen. En dat waren autochtone klieren! Oh, als we toen eens lekker op een meidenmiddag hadden kunnen zwemmen....

Trouwens, mijn tienerdochter moet er niet aan denken zonder bikini in een gemende sauna te zitten, dus zij geeft ook de voorkeur aan een badkledingdag, of een damesdag.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:55

het komt er feitelijk op neer dat er gescheiden aktiviteiten zijn, omdat mannen zich niet weten te gedragen in gemengd gezelschap.................Een verplichte cursus ' Hoe gedraag ik mij in gemengd gezelschap' zou een uitkomst zijn. Ik ken een aantal mannen die zich wel kunnen gedragen, gelukkig!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:04

Kendra schreef:
De gescheiden activiteiten (lees: activiteiten alleen voor vrouwen) worden vaak geinitieerd vanuit een emancipatorisch perspectief. Juist omdat veel allochtone vrouwen weinig in te brengen hebben....
De bedoeling telt dus wel degelijk, net zoals het zinvol kan zijn om beta-klassen voor meisjes te maken. Een grens trekken zal niet altijd gemakkelijk zijn; gaat het er om vrouwen weerbaarder te maken, of bied je ze juist de mogelijkheid zich buiten de Nederlandse samenleving te plaatsen? In het laatste geval zou je deze activiteiten niet moeten toestaan - in ieder geval niet stimuleren/subsidiëren.

Juist omdat een grens moeilijk te bepalen is als je het gedeeltelijk toestaat, moet je het radicaal verbieden. Dan heb je ook geen discussie van waar de grens ligt, want die is dan heel duidelijk.
Kendra schreef:
Waar ik trouwens moeite mee blijf houden Janesmith, is dat je niet echt aangeeft waar het allemaal toe moet leiden. De islamisering moet stoppen, dat begrijp ik. Maar wat verbetert er dan, wat is het uiteindelijke doel? Wat voor samenleving staat jou voor ogen? Ik krijg wel eens de indruk dat jouw denktrant een heleboel slimme islamitische meiden afschrikt en ze min of meer in de armen drijft van de extremere groepen, juist omdat ze zich niet begrepen voelen.

Wat er verbetert is dat het gevoel van Islamisering verdwijnt bij het volk. Blijkbaar is dat een grote onvrede die echt in heel Europa leeft. Dat wetende is er maar één oplossing. Terugbrengen tot een niveau dat men er geen moeite meer mee heeft.
Laat ze maar radicaliseren. Daar hebben ze alleen zichzelf mee want vroeg of laat zal ze dat opbreken, met in het slechtste geval gevangenis en/of uitzetting. Angst is de slechtste raadgever voor een staat. Nooit toegeven aan de dreiging van geweld bij het invoeren van wetten en regels.

Jetta schreef:
het komt er feitelijk op neer dat er gescheiden aktiviteiten zijn, omdat mannen zich niet weten te gedragen in gemengd gezelschap.................Een verplichte cursus ' Hoe gedraag ik mij in gemengd gezelschap' zou een uitkomst zijn. Ik ken een aantal mannen die zich wel kunnen gedragen, gelukkig!

Ik ken er heel, heel veel. Ben maar een paar keer lastig gevallen op straat, het strand of in het zwembad, en zonder uitzondering waren het Marokkanen. Niet eens Moslimjongens in 't algemeen, maar Marokkanen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:20

Kendra schreef:

Maar goed, het doel van deze maatregel is dan ook vermoedelijk niet om vrouwen werkelijk te helpen, maar meer om bepaalde groepen dwars te zitten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:31

Shadow0 schreef:
Kendra schreef:

Maar goed, het doel van deze maatregel is dan ook vermoedelijk niet om vrouwen werkelijk te helpen, maar meer om bepaalde groepen dwars te zitten.

Uiteraard! Maar omdat dat volgens bepaalde wetgevingen niet kan, wordt er via een wel legitieme weg hetzelfde doel bereikt.
De politiek kan alles, als de wil er maar is. En dat die wil met de komst van de PVV een enorme boost krijgt, is nu wel overduidelijk aan het worden.
Op de één of andere manier zullen toch al die fouten van links weer rechtgetrokken moeten worden, en men is daar nu hard mee bezig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:43

janesmith schreef:
Uiteraard! Maar omdat dat volgens bepaalde wetgevingen niet kan

Ja, belachelijk dat er wetgeving is die stelselmatige pesterij niet verbiedt. Iedereen weet dat de sfeer er veel leuker op wordt als je lekker mag pesten en jennen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:58

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Uiteraard! Maar omdat dat volgens bepaalde wetgevingen niet kan

Ja, belachelijk dat er wetgeving is die stelselmatige pesterij niet verbiedt. Iedereen weet dat de sfeer er veel leuker op wordt als je lekker mag pesten en jennen.

Dat het belachelijk is, is een oordeel dat ik niet vel. Het enige dat ik constateer is dat de politiek kennelijk manieren zoekt en vindt om bestaande wetten te omzeilen om toch hun doel te bereiken. Je kunt hier ook niet de PVV de schuld van geven, want als er niet minstens nog 52 andere zetels mee zouden werken, kregen zij dit soort zaken er nooit door. De linkse minderheid in Nederland zal zich moeten conformeren aan de wil van de rechtse meerderheid, en moeten accepteren dat er nu ook rechtse doelstellingen gerealiseerd gaan worden. Andersom is het ook jaren het geval geweest, vandaar dat we nu zijn waar we zijn.

Bijna twee jaar geleden verscheen in het VVD-orgaan Liberaal Reveil een artikel onder pseudoniem: ‘De Koran getoetst aan de westerse beschaving en rechtsorde’. De conclusie in vogelvlucht: de Koran is een haatzaaiend boek. De inhoud is primitief, ongenuanceerd, onverdraagzaam, agressief en haatdragend met name jegens andersdenkenden. De Koran zet zelfs openlijk aan tot gewelddaden, moord en doodslag niet uitgezonderd. Daarmee gaat het heilige boek van de moslims lijnrecht tegen onze beschaving in. De Koran biedt de lezer nauwelijks ruimte tot vrijblijvende lezing en interpretatie, ook al vanwege de directe rede, de gebiedende wijs en de tegenwoordige tijd waarin de tekst is gesteld – Allah zelf is aan het woord, en die spreek je niet tegen

Lees verder >>>