wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:11

Las vandaag nog een interview met een marokkaan die vertelde dat als Wilders aan de macht kwam, marokkaanse jongeren zich onbegrepen voelen en dan iets moeten slopen..... ?!?

Dat bevestigd alleen maar het beeld van PVV stemmers :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:12

Jade15 schreef:
Pertinent niet waar.
Aan Joran vd Sloot wordt buitensporig veel aandacht gegeven zelfs.

En dat is ALLEEN maar zo omdat er andere landen bij betrokken zijn zoals Aruba, Amerika en nu dus ook Peru ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:13

Suzanne F. schreef:
Nou dat andere programma dan... weet ik het hoe het heet. Waarin criminelen gezocht worden. Allemaal donker.

Als je niet eens weet over welk programma je praat kan je het beter ook niet als argument gebruiken. :+

Ik ken(de) trouwens een volkomen blanke serieverkrachter en een boel autochtone criminelen maar dat zijn zeker uitzonderingen?

m1992

lifaya schreef:
Jade15 schreef:
Pertinent niet waar.
Aan Joran vd Sloot wordt buitensporig veel aandacht gegeven zelfs.

En dat is ALLEEN maar zo omdat er andere landen bij betrokken zijn zoals Aruba, Amerika en nu dus ook Peru ;)

Nee hoor, die kerel van het zwembad kreeg ook zat aandacht..

Anoniem

Je hebt Marokko en Marokko.

Vergeet niet dat de Marokkaan geen Berber hoeft te zijn, dat zijn 2 verschillende volken met 2 verschillende talen en achtergrond.

De gemiddelde Marokkaan is net zo modern als wij, de vrouwen net zo modern als wij, die hebben geen sluiers en hoofddoeken. Ken genoeg Marokkanen die helemaal niet zo zijn als dat er in Nederland zo tegen aan gepoept wordt...

Dan ken ik genoeg Marokkanen die helemaal niets met de Berbers hebben, ze maar een dom volkje vinden....ga eens kijken in wat voor lemenhutjes, gaten in de bergen ze eigenlijk daar leven...toch niet verwonderlijk dat ze zo achter zijn met ontwikkeling?

Duurt nog wel 50 tot 100 jaar eer je geen Berber meer vind in het moderne Europa die zo leeft als een betrekkelijk grote groep Berbers nu nog leven...

Nessah

Splinter schreef:
Las vandaag nog een interview met een marokkaan die vertelde dat als Wilders aan de macht kwam, marokkaanse jongeren zich onbegrepen voelen en dan iets moeten slopen..... ?!?

Bron?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:14

marlinH schreef:
De meerderheid behoort tot marokkaanse of turkse afkomst.
Er wonen (gelukkig) minder buitenlanders in nederland dan nederlanders.
Dan is het toch ernstig dat er meer buitenlanders zijn die dat soort dingen doen dan nederlanders? Gezien zij in de minderheid zijn.
Kortom, daar moet wat aan gebeuren en hopelijk gaat Wilders daar voor zorgen! :)

De meerderheid van deze overvallers, komt uit achterstandbuurten, en komt uit gezinnen welke moeilijk rond komen. De criminaliteit is dan een stuk makkelijker, dan dat je in het gooi opgroeit in een omgeving waar het gestimuleerd wordt om te gaan studeren. En als je ouders je kunnen helpen met je huiswerk in plaats van dat ze analfabeet zijn. Als je kijkt naar de Nederlanders die in achterstandsbuurten opgroeien, kan je mij niet vertellen dat die minder snel de criminaliteit in gaan dan hun buitenlandse buurjongen. Het is afhankelijk van je omgeving niet van je genen.

Rennie89

Splinter schreef:

nou dat is dan gewoon een ontspoorde tiener en spreekt alleen voor zichzelf ;)

Een tijdje terug durfde ik niet naar de bushalte (en geloof me, kan HEEL veel hebben!) omdat er 2 jongens dingen aan het mollen waren, herrie aan het schoppen waren en nogal agressief waren... en dit waren toch echt nederlanders :+ (en já ik zie ook wel eens zoiets met marokanen of antilianen en probeer dat ook te onlopen ;) maar ik beoordeel men niet op de afkomst maar op hun gedrag)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-06-10 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Nicolletje schreef:
Suzanne F. schreef:
Whahaha wat een onzin. Als jij in tegenstelling tot de meeste Marokkaanse vrouwen gewoon je kinderen goed opvoed zodat ze netjes en beleefd zijn en 'mevrouw' zeggen, en niet duwen en trekken en speelgoed afpakken en slaan en schoppen en schelden...... dan is er niks aan de hand.

Ik begrijp dit niet.... Ik ben 3 weken te gast geweest in Marokko en de kindertjes hier in Nederland konden een voorbeeld nemen van de kindertjes die ik daar gezien heb :?

Weet je wat het probleem een beetje is... de mensen die indertijd naar hier zijn gekomen, zijn wel voor een deel de mensen die in het land van herkomst al kansarm waren en tot bepaalde bevolkingslagen behoorden, waarvan het achterblijvende land ook niet echt rouwig was dat ze gingen.

Ze stonden ver af van ontwikkelingen in hun eigen land (heel wat konden amper schrijven) en stonden nóg verder af van ontwikkelingen in de Westerse wereld.

Dit is overigens supergeneraliseren heh, maar allee, het schetst een beeld. ;)

Er zijn ook bepaalde opvoedingsstijlen onder Nederlanders aanwezig die bij buitenlanders de wenkbrauwen doen rijzen hoor, vergis je niet. Ook Nederlandse kinderen kunnen behoorlijk verwend en asociaal zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:15

laten we eerlijk zijn Turken (= moslim) NUL overlast van......... indonesiers = moslim............ nul last van.
chinezen, italianen, NUL last van.........

het zijn gewoon die marrokaantjes die het verpesten.............. wellicht word het tijd om in de marokkaanse gemeenschap daar paal en perk aan te stellen........... duidelijk is dat de Nederlandse overheid dit niet kan bewerkstelligen

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:15

heb een beetje gelezen wat hier allemaal gezegd wordt. Pfff, is hard tegen hard.
Ik zal eerst zeggen dat ik PVV heb gestemd. En ik heb nergens mijn excuses aangeboden op internet ;-) (->dit mag opgevat worden als grappig. Komt het niet zo over, graag de zin negeren).

Ik snap wel dat mensen fel reageren op Wilders en de mensen die erop gestemd hebben.
De man zegt best harde dingen. Ik heb zijn verkiezingsprogramma gelezen en die kan best hard aankomen. Helemaal mee eens.

Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand vind dat het nu goed gaat met NL. Buiten de economische crisis wordt de criminaliteit steeds erger en mensen lachen om de politie. De gevangenis is een soort luxe hotel. Je hebt alleen geen sleutel van de buitendeur. En zo kan ik nog wel wat punten opnoemen.

Wat Wilders duidelijk onderstreept in zijn campagne is dat hij af wil van de grote immigartie stroom, omdat het nu gewoon een keer klaar is. Daar hebben de immigranten die er nu al zitten en zich gewoon aan de nederlandse wetgeving en regels houden helemaal geen last van. Ook niet als de slechte allochtonen worden aangepakt (door strengere straffen en uitzetting). Ik denk dat je daardoor juist de rotte appels eruit haalt en dat er daardoor dus minder strubbelingen zijn tussen autochtonen en allochtonen.
Tevens pakt Wilders de autochtone veelplegers aan door na 3 keer een zware straf te hebben gekregen, je levenslang krijgt.

Op het moment dat je de stroom immigranten kleiner maakt en dus beter kan controleren, krijg je minder rotte appels en blijft het in NL dus fijner leven, voor autochtonen en allochtonen.

Hoop dat mijn mening duidelijk is weergegeven. Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik het graag.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:16

Anders doen we even alsof we zelf geen vooroordelen hebben...Man, iedere mens heeft vooroordelen, en niemand die mij daar van het tegendeel overtuigen kan...

CtjeLief

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:17

klopt Adil, vooroordelen heeft iedereen..

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:18

russel schreef:
Je hebt Marokko en Marokko.

Vergeet niet dat de Marokkaan geen Berber hoeft te zijn, dat zijn 2 verschillende volken met 2 verschillende talen en achtergrond.

De gemiddelde Marokkaan is net zo modern als wij, de vrouwen net zo modern als wij, die hebben geen sluiers en hoofddoeken. Ken genoeg Marokkanen die helemaal niet zo zijn als dat er in Nederland zo tegen aan gepoept wordt...

Dan ken ik genoeg Marokkanen die helemaal niets met de Berbers hebben, ze maar een dom volkje vinden....ga eens kijken in wat voor lemenhutjes, gaten in de bergen ze eigenlijk daar leven...toch niet verwonderlijk dat ze zo achter zijn met ontwikkeling?

Duurt nog wel 50 tot 100 jaar eer je geen Berber meer vind in het moderne Europa die zo leeft als een betrekkelijk grote groep Berbers nu nog leven...

En wat wil je ermee zeggen? Dat Marokkanen elkaar discrimineren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:18

fransje23 schreef:
KiWiKo schreef:
]
en terecht daar moet ook op bezuinigd worden............. en ik als absolute insider weet precies waar dat geld te halen valt!

Ben ook insider en het niet met je eens..

Ik overigens de enige bezuiniging van PPV in de gezondheidszorg.

in de thuiszorg valt zoveel geld te bezuinigen....................echt :) :)

niet op het personeel van de werkvloer.......... maar wel bij de coyboys........... en geloof me.......... mijn verhaal ga je nog wel tegenkomen hoor :) :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:20

randalinpony schreef:
Weet je wat het probleem een beetje is... de mensen die indertijd naar hier zijn gekomen, zijn wel voor een deel de mensen die in het land van herkomst al kansarm waren en tot bepaalde bevolkingslagen behoorden, waarvan het achterblijvende land ook niet echt rouwig was dat ze gingen.

Ze stonden ver af van ontwikkelingen in hun eigen land (heel wat konden amper schrijven) en stonden nóg verder af van ontwikkelingen in de Westerse wereld.

Nee maar het is wel waar, want wat ik er niet bij heb gezet is dat dat in Casablanca was en zij inderdaad ook neerkeken op Berbers.

Casablanca nu, zal een enorme verrassing zijn voor de meesten van ons hier.

Jade15: ja dat ook ja. Maar eerder dat wij de daar al kansarme bevolking hierheen hebben gehaald en ons dat niet voldoende gerealiseerd hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:20

Maar Kim, cowboys zijn niet voor niets cowboys. Die draaien hun kont zo dat er toch zij niet degene zijn op wie bezuinigd wordt, dus dan komen de bezuinigingen weer bij de 'verkeerde' goede mensen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:21

Ik hoef niet te ontkennen dat er een probleem is onder allochtonen jongeren.. Máár er is ook een probleem bij autochtonen jongeren.. Kijk nu eens als feyenoord en ajax moeten spelen.. Omdat dat er haast altijd heel heftig aan toegaat en veel beveiliging moet komen en nu zelfs allemaal apart moet.. Zijn dan alle voetbal liefhebbers het probleem? Nee, alleen de extreme.. Die zijn het probleem. En je lost het niet op als je ze verbiedt om in een stadion te komen.. Dan rellen ze ergens anders wel. Je kan het wel oplossen door ze, na zo'n misdaad, verplichten lessen te laten volgen.. Of misschien wel een psychiater. Want zoiets doet een jong persoon toch niet zomaar, er moet iets mis zijn. Laat ze dan liever proffesionele hulp krijgen om zich zelf te verbeteren.

Zo denk ik er ook over met allochtonen jongeren die problemen veroorzaken.. Je lost het probleem niet op door ze langer te straffen.. In de gevangenis wordt je echt niet beter. Je moet juist leren waar de problemen zitten zodat we die kunnen oplossen. Want als ik om me heen kijk.. Zie ik al 3 meiden met de zelfde diploma's als dat ik heb.. zelfde leeftijd, zelfde klas.. Maar ik kon meerdere banen en bijbanen krijgen.. Zij werden afgewezen.. Ik heb met marrokaanse meisjes op een callcenter gewerkt.. Die mochten hun echte naam niet noemen omdat ze dan minder verkochten. ( ja, dit bleek écht uit de cijfers). Ik ken meisjes die bang zijn om langs die groep gabbers te lopen omdat er al een paar keer stenen zijn gegooid.. Ik ken meisjes die in de stad worden uitgescholden omdat zij een hoofddoek dragen..

Elk verhaal heeft 2 kanten.. Bekijk het ook eens van de andere kant.. Want als slim marrokaans meisje met diploma, heb je het in Nederland echt niet makkelijk.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:22

Klopt Nicolletje, hier zaten ze om goedkope werkkrachten verlegen en dachten dat dit DE oplossing was. Niet verder kijken dan de neus lang is noemen ze dat. Met dank aan De Uil en Kok haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:23

Iedereen heeft vooroordelen, maar iedereen dient zich wel respectvol te gedragen tegenover andere, waar helaas heel wat mensen last van hebben.

Maar wat inderdaad zo is, het deel van de marokanen waar we last van hebben zijn voornamelijk berbers :j Je hebt dan ook nog de mensen uit Casawia en Casa Blanca (sorry als ik het fout heb hahaha, topografisch niet echt een wonder) en daar hoor je eigenlijk niks over.

Ik had vroeger een beste vriendin, ook een marokaanse, en die kwam uit euhmmmmm dacht casa blanca :') ze had in elk geval meer een Nubier uitstraling dan een beeld dat je normaal gesproken hebt van een marokaan. Haar moeder en vader waren echt heeel aardige mensen, het was een leuk gezin, en ik mocht ook regelmatig blijven logeren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:23

KiWiKo schreef:
laten we eerlijk zijn Turken (= moslim) NUL overlast van......... indonesiers = moslim............ nul last van.

het zijn gewoon die marrokaantjes die het verpesten.............. wellicht word het tijd om in de marokkaanse gemeenschap daar paal en perk aan te stellen........... duidelijk is dat de Nederlandse overheid dit niet kan bewerkstelligen

Maar het zijn ook Algerijnen waar weer veel last van is, vrnl in Frankrijk. Hier noemen ze ze Noord-Afrikanen..Ik denk dat het ook wel cultuur en instelling is.

Een Turk voedt zijn kind ook op op straat....wordt hij binnen getrokken door de politie, dan krijgt meestal zo een joch straf, flink straf...de marokkaanse jongen niet, de ouders lachen de politie uit....kwestie van mentaliteit en instelling...

Wij wachten al jarenlang op de Marokkaanse gemeenschap dat ze hun jongeren in toom houden en fatsoen leren, maar ik vrees dat dat niet snel gaat gebeuren....Het is een kleine groep die zich inzet voor hun volk om het recht te trekken, maar de meeste achterstandswijken zitten dito mentaliteiten...

Helaas beroepsmatig nog nooit meegemaakt dat ouders de verantwoordelijkheid nemen....Wel ouders die hun zoon al lange tijden niet gezien hadden, ze weten dat hij fout bezig is, maar geen invloed hebben...het erg vinden, maar even zo makkelijk hun zoon als niet meer hun zoon te zien....

Het is jammer dat de gemeenschap zelf niet de padjakkers aanspreekt en straft en op het rechte pad probeert te houden en ik denk dat komt omdat de geldpot te makkelijk op tafel komt in Nederland. De uitkeringen en subsidies die ze krijgen is voor hun een behoorlijke vetpot, immers thuis/Marokko valt dat allemaal niet te halen, daar doe je straatventen voor 10 euro per dag....hier krijg je het , steel je het, geef je het uit aan je zelf en mag je het houden.... sta je gesignaleerd maar wordt je per toeval een keertje gepakt. Dan schreeuw je moord en brand omdat je wordt mishandelt door de politie en mag je officieel je beklag doen....als 15 jarige.

Zo netjes zijn wij hier en zo weinig beschaving heeft de onderlaag van die groep mensen.

Want de bovenlaag, de ontwikkelde Marokkaan is helemaal niet zo, dat verschil is dag en nacht.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:24

Nessah schreef:
Ik hoef niet te ontkennen dat er een probleem is onder allochtonen jongeren.. Máár er is ook een probleem bij autochtonen jongeren.. Kijk nu eens als feyenoord en ajax moeten spelen.. Omdat dat er haast altijd heel heftig aan toegaat en veel beveiliging moet komen en nu zelfs allemaal apart moet.. Zijn dan alle voetbal liefhebbers het probleem? Nee, alleen de extreme.. Die zijn het probleem. En je lost het niet op als je ze verbiedt om in een stadion te komen.. Dan rellen ze ergens anders wel. Je kan het wel oplossen door ze, na zo'n misdaad, verplichten lessen te laten volgen.. Of misschien wel een psychiater. Want zoiets doet een jong persoon toch niet zomaar, er moet iets mis zijn. Laat ze dan liever proffesionele hulp krijgen om zich zelf te verbeteren.

Zo denk ik er ook over met allochtonen jongeren die problemen veroorzaken.. Je lost het probleem niet op door ze langer te straffen.. In de gevangenis wordt je echt niet beter. Je moet juist leren waar de problemen zitten zodat we die kunnen oplossen. Want als ik om me heen kijk.. Zie ik al 3 meiden met de zelfde diploma's als dat ik heb.. zelfde leeftijd, zelfde klas.. Maar ik kon meerdere banen en bijbanen krijgen.. Zij werden afgewezen.. Ik heb met marrokaanse meisjes op een callcenter gewerkt.. Die mochten hun echte naam niet noemen omdat ze dan minder verkochten. ( ja, dit bleek écht uit de cijfers). Ik ken meisjes die bang zijn om langs die groep gabbers te lopen omdat er al een paar keer stenen zijn gegooid.. Ik ken meisjes die in de stad worden uitgescholden omdat zij een hoofddoek dragen..

Elk verhaal heeft 2 kanten.. Bekijk het ook eens van de andere kant.. Want als slim marrokaans meisje met diploma, heb je het in Nederland echt niet makkelijk.

+:)+ +:)+

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:25

Nessah schreef:

Als lelijk Nederlands meisje heb je het ook niet makkelijk, Als je 120 kilo weegt heb je het ook niet makkelijk en als je tot aan je nek verlamd bent heb je het ook niet makkelijk.
Moet de overheid daarom alles maar goed vinden en blijven knuffelen? Iemand die keer op keer in de fout gaat moet m.i. wel degelijk gestraft worden en goed ook. Iemand die in zijn jeugd niet goed is opgevoed maak je als overheid of school echt niet beter. Daar hebben ze TBS voor geloof ik.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:26

Nessah schreef:

Tuurlijk heeft het verhaal 2 kanten. Echter liegen de cijfers er niet om dat er iets veranderd moet worden . Knuffelen werkt duidelijk niet.

Helaas heeft het slimme marrokaanse meisje dit ook deels te danken aan andere marrokaanse meisjes én jongens...
Ik heb er ook slechte ervaringen mee. Zeer aardig hoor die meiden, maar wel ziek melden en er later achter komen dat ze niet ziek waren... Gebeurd ook bij nederlandse ja, maar duidelijk wel in verhouding minder IS MIJN ERVARING.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:27

KiWiKo schreef:

Daarom is het ook zo belangrijk dat er samenwerking is met deze bevolkingsgroep. Marokkaans afkomstige politie kan een grote rol spelen, die weten iets beter hoe deze groep aan te pakken (ze hebben vaak meer respect voor wat autoritairder benadering) en bovendien, ik vind dat aangepaste mensen uit deze bevolkingsgroep een voorbeeldfunctie hebben: je kan criminele schoolverlater worden, maar heh!, je kan ook agent worden, of ondernemer, en iets betekenen in dit land.

Voorbeelden zijn belangrijk voor jongeren. Net zoals volgens mij onderschat wordt wat die heftige campagne tegen terrorisme aanricht onder het zelfbeeld van allochtone Moslimjongeren.

Het is bekend dat jongeren uit bepaalde bevolkingsgroepen lagere schooladviezen krijgen bij dezelfde prestaties al blanke kinderen. Doé daar iets mee!
Zorg dat scholen een soort huiswerkafdeling krijgen waar alle jongeren die uit dreigen te vallen verplicht met hulp huiswerk maken. Sommige scholen doen dat al.

Juist bij de jeugd gaat het al mis. Dus daar moet geld zijn voor aanpak, voor preventie.

@Russel: van mij mag de ouder best harder worden aangesproken op het gedrag van de zoon. Doe die ouders maar flinke boetes en anders een poosje zitten of taakstraf als hun zoon lang niet op school komt of anderszins uit de bocht vliegt.