Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Volgens mij oom (machinist/conducteur) kan het niet
Lyonesse schreef:Heino schreef:Mij zeggen die statistieken ook niet zo veel hoor. Maar het gaat mij er om dat Gouda zo ontzettend negatief in het nieuws geweest is/is. Je schijnt er niet meer normaal over straat te kunnen. Ik heb (gelukkig) andere ervaringen. De media overdrijft vaak, dat is wat ik wil zeggen
In het topic dat hier destijds over liep op bokt, werd ook het mediabeeld onderstreept door een aantal bokkers. Ik denk dat zoiets puur aan je eigen houding ligt. Straal je uit dat ze je kunnen pakken, dan zullen ze het doen. Straal je iets anders uit, dan ben je "veilig". Dat ervaar ik zelf ook.
Hier in het dorp wonen geen marokkanen, we hebben hier echter wel extreem-rechtse hangjongeren. Veel mensen hebben last van ze, ik niet, ze groeten me zelfs altijd. Toen ik nog in groningen woonde, woonde ik ook niet in een fijne buurt, elke week was het raak bij de snackbar en had iemand een mes in zijn rug, of was er een inval waarbij wapens of drugs gevonden werden. Overdag kon je er veilig langs, dan stond er niemand, omdat ze allemaal nog op hun nest lagenMaar tegen een uur of 6 was er geen weldenkend mens dat nog bij de buiteningang van de snackbar (had ook een binneningang via het winkelcentrum, maar daar mochten ze niet meer komen) in de buurt kwam.
Een oud-klasgenootje van mij werkte in die cafetaria. Het heeft haar een oog gekost... Ze hingen eerder ook altijd ín de snackbar rond. Incl joints en drank en kochten nooit iets en vielen klanten lastig. Haar poging om ze naar buiten te werken, werd beantwoord met een kapotte bierfles die in haar gezicht werd gedrukt. (het ging hierbij om antillianen overigens) Toch zullen er vast mensen zijn die dit allemaal zwaar overdreven vinden en er geen overlast van ondervinden. Dat is subjectief, iedereen beleeft iets anders, iedereen heeft een andere grens en dat straal je uit. En dat is waar je wel of niet op gepakt wordt.
sjonnie48 schreef:Als ik door een marokaan wordt overvallen , dan kan ik zien en horen dat het een marokaan is maar dan weet ik zijn id toch niet !![]()
Er staat nergens dat de burgermeester weet wie het waren
sarabande schreef:sjonnie48 schreef:Als ik door een marokaan wordt overvallen , dan kan ik zien en horen dat het een marokaan is maar dan weet ik zijn id toch niet !![]()
Er staat nergens dat de burgermeester weet wie het waren
1 Het staat in de Telegraaf
2 Als de burgemeester inderdaad zulke teksten uitslaat moet hij direct ontslagen worden, want dit is alleen maar ophitsing
Citaat:PVV pleit voor Zuid-Europese euro
BRUSSEL (ANP)
PVV-Europarlementslid Barry Madlener i voelt er wel iets voor de euro te splitsen in een munt voor Noord-Europese landen en eentje voor Zuid-Europese staten.
Madlener zei dat woensdag naar aanleiding van de financiële problemen van Griekenland. De eurolanden, waaronder Nederland, stelden maandag scenario's op hoe ze het land te hulp kunnen schieten.
,,Daardoor loopt de Nederlandse belastingbetaler indirect toch risico. En op lange termijn kan het niet goed gaan'', verwacht Madlener. ,,Griekenland, Spanje, Italië en Portugal hebben een heel andere handelsbalans dan de Noord-Europese landen. Ze moeten de koers daarom met een eigen munt kunnen aanpassen.''
Economen spreken al langer over voor- en nadelen van een zuidelijke euro (zeuro), ook wel 'knoflookeuro' genoemd. Madlener: ,,Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Dan kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen: we hebben veel onderlinge verschillen.''
De PVV'er zegt niet verbaasd te zijn als Grieken zelf hun drachme terug willen hebben. Door een devaluatie van de munt zouden dan minder strenge bezuinigingen nodig zijn.
sarabande schreef:Toekie schreef:
Ja dat is de strategie he, om de 2e kamer verkiezingen in te gaan vanuit een slachtofferrol
PattyOosten schreef:Ik krijg toch sterk de indruk dat GW ook wel weet dat de PVV er nog lang niet klaar voor is om te regeren (ook niet lokaal/provinciaal), en dat hij daarom of niet meedoet, of idiote punten aandraagt waarop hij geen concessies wil doen. Bleren dat het allemaal slecht gaat, en het zelf beter doen, zijn duidelijk twee verschillende dingen.