[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:45

En dat draagt bij tot deze discussie omdat....?

MDI is trouwens een instelling waar ik groot respect voor heb. Die werken echt in de loopgraven van het discriminatiedebat. Heb er voor verschillende onderzoeken zelf een paar dagen rondgelopen, als ik zo mijn werk zou moeten doen, hield ik het niet lang vol.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:29

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:13

Ik was gister even enorm pissig. Ik kwam op Leiden CS aan (van school) en zag dat ik een vertraagde trein nog wel kon halen. Dus ik rennen, samen met drie andere vrouwen met hoofddoekjes en kinderwagen. Conductrice fluit en ik kon nog naar binnen. Vrouwen met hoofddoeken tillen de kinderwagen op en conductrice doet zo de deur voor ze dicht, terwijl ze er 2 meter vandaan stonden met een kinderwagen in de hand... Die mensen kwamen tegelijk aan met mij, alleen ik hoefde me dus niet te bukken voor de kinderwagen. Was echt boos! Sloeg echt helemaal nergens op die actie.

Nu ook weer in Groningen een moskee met bloed besmeurd. Nee, Nederlanders zijn echt fijne mensen hoor, die cultuur moeten we echt behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:22

Heino, dan moet er waarschijnlijk al gefloten zijn. Zeker bij vertraagde treinen kunnen ze vaak niet wachten na het fluitsignaal.. dat heeft niets met discriminatie te maken, maar met regels bij de NS zelf.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:24

Ja er was gefloten, maar ík mocht wel naar binnen en die andere vrouwen niet. Je gaat mij niet vertellen dat die 3 seconden nu echt het verschil maken terwijl ze mij wel net naar binnen kan laten. En er kwamen ook niet nog meer mensen aan dus je kan ook niet zeggen dat ze ergens de grens moet trekken omdat ze anders blijven wachten op mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:24

Toch is dat zo, anders kunnen ze wel de hele dag op het station blijven staan. Fluitsignaal staat voor vertrekken, dan weet de machinist dat hij binnen een aantal seconden kan rijden. Als de conductrice dan de deuren openhoudt, raakt het systeem in de war.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:26

Maar waarom ik dan wel naar binnen en mensen met de buggy al in de handen niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:27

Inderdaad.. stel je voor dat ze die kinderwagen half hadden ingeladen en de trein begint te rijden :=
Direct na het fluitje begint de machinist met gas geven, dan heeft de conducteur nog een aantal seconden om de deuren te sluiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:29

Heino, omdat jij niet een hele wagen en alles op hoefde te tillen en zo de trein in kon springen? ;)

Ik heb ook eens meegemaakt, stel was een kinderwagen aan het inladen na het fluitsignaal.. en de deuren gingen dicht, toen zaten ze klem ja. En dat doet pijn. Na de fluit ben je zelf verantwoordelijk voor instap, fluit betekent sluiten, dan hoort er officieel ook niet gewacht te worden.

Ik zie vaak genoeg de deuren voor mijn neus sluiten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:32

Nouja, ik vond het gewoon asociaal hoe die conductrice reageerde, na die fluit kan ze best 3 seconden wachten want ze doet zelf de deuren dicht en ze wachtte immers ook op mij.. Maar misschien ben ik iets te gevoelig wat dit soort dingen betreft.

MysticTinker: trein kan niet gaan rijden als alle deuren niet dicht zijn :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:35

De trein kan zeker wel rijden met open deuren, ik ben regelmatig in een langzaam rijdende trein gesprongen hoor :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:35

Volgens mij oom (machinist/conducteur) kan het niet :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:38

Heino schreef:
Volgens mij oom (machinist/conducteur) kan het niet :+

Misschien ligt t aan het soort trein dan?? Dat t bv met de dubbeldekkers niet kan? Maar in de 4 jaar dat ik met de trein heb gereisd heb ik regelmatig de intercity ziet starten met de deuren nog open, en dan de conducteur meestal roepen "snel, snel!" tegen een paar studenten die nog snel mee wilden :))
Dat waren die oude treinstellen, met die deuren op luchtdruk, en die dichtgespijkerde asbakken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:38

Het kon alleen in oude treinen, die ontgrendelden vanzelf onder de 5MH uur :j en de huidige ICL modellen hebben sommige die constructie ook nog.. (welke nog niet verbouwd zijn, met die hokjes er nog in)

Maar fluit = sluit. Dan kan er gewoon niet nog langer gewacht worden. Die drie seconden voor jou, die wachten ze meestal om alles te controleren. Maar een kinderwagen inladen kost al vrij snel veel meer tijd, en zeker bij vertraging is die tijd gewoon kostbaar.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:24

Lyonesse schreef:
Heino schreef:
Mij zeggen die statistieken ook niet zo veel hoor. Maar het gaat mij er om dat Gouda zo ontzettend negatief in het nieuws geweest is/is. Je schijnt er niet meer normaal over straat te kunnen. Ik heb (gelukkig) andere ervaringen. De media overdrijft vaak, dat is wat ik wil zeggen :)

In het topic dat hier destijds over liep op bokt, werd ook het mediabeeld onderstreept door een aantal bokkers. Ik denk dat zoiets puur aan je eigen houding ligt. Straal je uit dat ze je kunnen pakken, dan zullen ze het doen. Straal je iets anders uit, dan ben je "veilig". Dat ervaar ik zelf ook.
Hier in het dorp wonen geen marokkanen, we hebben hier echter wel extreem-rechtse hangjongeren. Veel mensen hebben last van ze, ik niet, ze groeten me zelfs altijd. Toen ik nog in groningen woonde, woonde ik ook niet in een fijne buurt, elke week was het raak bij de snackbar en had iemand een mes in zijn rug, of was er een inval waarbij wapens of drugs gevonden werden. Overdag kon je er veilig langs, dan stond er niemand, omdat ze allemaal nog op hun nest lagen :D Maar tegen een uur of 6 was er geen weldenkend mens dat nog bij de buiteningang van de snackbar (had ook een binneningang via het winkelcentrum, maar daar mochten ze niet meer komen) in de buurt kwam. :n Een oud-klasgenootje van mij werkte in die cafetaria. Het heeft haar een oog gekost... Ze hingen eerder ook altijd ín de snackbar rond. Incl joints en drank en kochten nooit iets en vielen klanten lastig. Haar poging om ze naar buiten te werken, werd beantwoord met een kapotte bierfles die in haar gezicht werd gedrukt. (het ging hierbij om antillianen overigens) Toch zullen er vast mensen zijn die dit allemaal zwaar overdreven vinden en er geen overlast van ondervinden. Dat is subjectief, iedereen beleeft iets anders, iedereen heeft een andere grens en dat straal je uit. En dat is waar je wel of niet op gepakt wordt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6320 ... aal__.html

dus in veel steden kunnen alleen nog schwarzenegers over straat , de burgermeester van veenendaal straalt ook niet genoeg uit , de burgermeester overdrijft ook zeker .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:33

Ik vind dat een vreemd verhaal.
Als die burgemeester zo goed weet wie de daders zijn moet hij niet in de krant liggen jammeren maar ze laten oppakken.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:41

Als ik door een marokaan wordt overvallen , dan kan ik zien en horen dat het een marokaan is maar dan weet ik zijn id toch niet ! :Z
Er staat nergens dat de burgermeester weet wie het waren

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:48

sjonnie48 schreef:
Als ik door een marokaan wordt overvallen , dan kan ik zien en horen dat het een marokaan is maar dan weet ik zijn id toch niet ! :Z

1 Het staat in de Telegraaf :\
2 Als de burgemeester inderdaad zulke teksten uitslaat moet hij direct ontslagen worden, want dit is alleen maar ophitsing

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:06

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:47

Jaja, de politieke elite van Almere als tegenstander :=.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:42

sarabande schreef:
sjonnie48 schreef:

1 Het staat in de Telegraaf :\
2 Als de burgemeester inderdaad zulke teksten uitslaat moet hij direct ontslagen worden, want dit is alleen maar ophitsing

Ik vraag me stellig af of deze burgemeester wel juist geciteerd is in de Telegraaf. In de andere media laat hij zich een stuk genuanceerder uit in ieder geval.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:31

http://www.europa-nu.nl/id/vidkoxy5zivf ... 6ukzb3nnt0

Citaat:
PVV pleit voor Zuid-Europese euro
BRUSSEL (ANP)

PVV-Europarlementslid Barry Madlener i voelt er wel iets voor de euro te splitsen in een munt voor Noord-Europese landen en eentje voor Zuid-Europese staten.

Madlener zei dat woensdag naar aanleiding van de financiële problemen van Griekenland. De eurolanden, waaronder Nederland, stelden maandag scenario's op hoe ze het land te hulp kunnen schieten.

,,Daardoor loopt de Nederlandse belastingbetaler indirect toch risico. En op lange termijn kan het niet goed gaan'', verwacht Madlener. ,,Griekenland, Spanje, Italië en Portugal hebben een heel andere handelsbalans dan de Noord-Europese landen. Ze moeten de koers daarom met een eigen munt kunnen aanpassen.''

Economen spreken al langer over voor- en nadelen van een zuidelijke euro (zeuro), ook wel 'knoflookeuro' genoemd. Madlener: ,,Amerika is een land met alleen maar Amerikanen. Dan kun je een eenheidsmunt hebben. Maar Europa heeft niet alleen maar Europeanen: we hebben veel onderlinge verschillen.''

De PVV'er zegt niet verbaasd te zijn als Grieken zelf hun drachme terug willen hebben. Door een devaluatie van de munt zouden dan minder strenge bezuinigingen nodig zijn.

En ons imago wordt nog beter in het buitenland :')
Je mag best meedoen met de euro en Europa, maar dan alleen als het goed met de economie van je land gaat. Bah.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:50

sarabande schreef:
Toekie schreef:

Ja dat is de strategie he, om de 2e kamer verkiezingen in te gaan vanuit een slachtofferrol :(:)

Ik krijg toch sterk de indruk dat GW ook wel weet dat de PVV er nog lang niet klaar voor is om te regeren (ook niet lokaal/provinciaal), en dat hij daarom of niet meedoet, of idiote punten aandraagt waarop hij geen concessies wil doen. Bleren dat het allemaal slecht gaat, en het zelf beter doen, zijn duidelijk twee verschillende dingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:55

PattyOosten schreef:
Ik krijg toch sterk de indruk dat GW ook wel weet dat de PVV er nog lang niet klaar voor is om te regeren (ook niet lokaal/provinciaal), en dat hij daarom of niet meedoet, of idiote punten aandraagt waarop hij geen concessies wil doen. Bleren dat het allemaal slecht gaat, en het zelf beter doen, zijn duidelijk twee verschillende dingen.

Als hij dat zou weten, waarom roept hij dan tegen de internationale pers dat hij MP van Nederland wordt na de verkiezingen??

Maar gelukkig, intussen staat de PVDA bij Nova op 33 zetels *\o/*