Bel jij even met RTL dan, daar stond het gisteren op teletekst, ik hoor nu net op tv ook voor een klein deel een ander verhaal. So shoot me ! maar daar zit je dan ook op te wachten. Roepen kunnen we allemaal, weerleg het maar eens....
Ik stik dus niet van aannames, jij verdraait het, idd heeft eyeworks haar benaderd en niet andersom dus ??? Lees maar eens op internet...en wat de autoriteiten van plan waren...waar zij dus nu onderuit proberen te komen. Jij hebt het over filmrechten er stond op teletekst tv-rechten. Nu hoor ik dat ze wacht tot het orkaan seizoen over is en op teletekst stond dat ze dat niet doet, dat is het enige verschil.....Dus blijft ze in Gran canaria tot december of in Portugal ?? We zullen het zien. Als ze op zee zit voor de school begint halen ze haar niet terug.
Jou gaat het duidelijk wel om je gelijk te halen, mij dus niet.....het blijft een veel omstreden avontuur met veel risisco's. In mijn ogen teveel.
Of lees dit:
Citaat:
Straf of terughalen
De vraag is wat er zal gebeuren als Laura voor IJmuiden een westelijke koers uitzet en net zo lang doorvaart tot ze terug is op hetzelfde punt. Volgens de Richtlijn voor strafrechtelijke aanpak schoolverzuim wordt er onderscheid gemaakt tussen ‘absoluut verzuim’ en ‘relatief verzuim’. Het onderscheid bestaat uit het wel of niet ingeschreven staan bij een school. Bij absoluut verzuim, als Laura bij geen enkele school is ingeschreven, is de eis van het Openbaar Ministerie bij de eerste keer een boete minimaal 250 euro. Bij herhaling wordt het bedrag elke keer verdubbeld (+100%) en kan er een week gevangenisstraf worden opgelegd aan één van de ouders.
De Raad voor de Kinderbescherming is een onderzoek gestart naar de ouders van Laura. Dat onderzoek loopt nog maar zal vóór de geplande vertrekdatum van 1 september afgerond zijn. De Raad kan aan de rechter vragen om een gezinsvoogd aan te stellen, die het ouderlijke gezag overneemt. Deze voogd heeft dan zeggenschap over Laura’s doen en laten en kan de reis verbieden.
In een reactie geeft de Raad voor de Kinderbescherming aan dat het terughalen van Laura van zee zeer onwaarschijnlijk is.
Of NRC handeslblad:
Citaat:
Laura Dekker sluit exclusief contract met Eyeworks
Gepubliceerd: 2 augustus 2010 15:10 | Gewijzigd: 2 augustus 2010 15:43
Door onze redacteur Jaap Bloembergen
Rotterdam, 2 aug. Solozeilster Laura Dekker sluit voor haar wereldreis een exclusief contract af met film- en productiemaatschappij Eyeworks van tv-maker Reinout Oerlemans.
Laura Dekker.
Foto Hollandse-Hoogte Beide partijen hebben afspraken gemaakt over film, media en berichtgeving, zo wordt in kringen rond Team Laura Dekker bevestigd. Verzoeken voor krantencolumns en andere berichtgeving van derden zijn afgewezen.
De veertienjarige havo-scholiere Laura Dekker vertrekt woensdagochtend, met haar vader aan boord, vanuit de jachthaven van Den Osse aan de Grevelingen voor een proefvaart naar Lissabon. Haar werkelijke solorace begint naar verwachting in december, als het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan is afgelopen.
Aandacht
De twee jaar durende solotocht van Laura Dekker, die tot vorige week onder toezicht van Bureau Jeugdzorg stond, trekt nationaal en internationaal veel aandacht. Voor de officieuze start op de Grevelingen verwacht haar advocaat Peter de Lange woensdagochtend „een grote oploop van binnenlandse en buitenlandse media”.
Laura Dekker wordt in september 15. Zij wil als jongste zeiler ter wereld de aardbol ronden. Het leeftijdsrecord staat nu op naam van Jessica Watson. De Australische was 16 jaar en 362 dagen toen ze terugkeerde in de haven van Sydney.
Moet ik nog meer bewijzen dat het geen aannames zijn maar zwart op wit te lezen staat ?