Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:12

Britty schreef:
Ik ga er dan vanuit dat 1 ampul gelijk staat aan 1 sigaret....nou dan zijn de gewone pakjes sigaretten aanzienlijk goedkoper!!! Weet iemand hoe dat zit?

nee dat is niet zo met een ampul kan je meerdere malen roken, er is een topic over op bokt
helaas is het meerendeel niet echt enhousiast omdat het nogal wat nadelen heeft
en de echte smaak niet bepaald evenaard, daarom ben ik ook niet dolenthousiast.

russel schreef:
Nee altijd voor Ja, dat is een soort fatsoensnorm, die dus nu genegeerd moet worden.

at en fatsoensnorm voo rjou is kan voor iemand anders wel asosiaal zin; voorbeeld de gemiddelde Nederlander die rookt is een moordenaar, ik vind dat een asociale uitspraak, een ander niet, dus het is niet aan jou en mij om te bepalen wat wél en niet tolerant is.

russel schreef:
Dat jij je beter voelt, ligt aan jouw persoonlijke ervaring,

en aan mijn medisch dossier, maar daar heb ik mij in het begin al genoeg over uitgewijd...Russel je bent geen arts dus vind je opmerking te verwaarlozen....
russel schreef:
Lichamelijk kan niemand zich beter voelen met een sigaret, je bloed gaat klonteren. Waarom krijgt iemand met ziekte eerst te horen dat stoppen met roken wenselijk is om het ziekteproces positief te beinvloeden? Zelfs bij MS wordt het aanbevolen.

Nogmaals....je heb de kennis niet dus voel me niet genoodzaakt dit verder te bespreken...
russel schreef:
Ik kan mij voorstellen dat je toestemming vraagt aan je tafelgenoot, maar doe je dat ook aan de persoon die aan het tafeltje naast je zit?

Ja dat doe ik. Maar sinds de "rookfobie" in Nederland heerst ben ik niet meer in een restaurant geweest, dus heeft niemand meer last van mij.
dees_daan schreef:
dus ik begrijp je écht wel!

Dankje Dees_daan, het is idd aan ons om te bepalen wanneer en wat we roken Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:20

Weet je wat het is? De rokers hebben gewoon al hun credits in de maatschappij verspeeld met hun asociale gedrag. En nu mogen ze bijna nergens meer roken. Zelfs over rookverbod op terassen wordt nu gesproken. Nu gaat mij dit een stap te ver, maar aan de andere kant, wie zaait die oogst. En de rokers hebben dit zelf gezaaid met hun gedrag. Nu is het tijd om te oogsten en gaan ze klagen. Maar als niet-rokers klaagden over hun rook, luisterden ze ook niet. Waarom verwachten ze nu wel andersom?

Rookverbod in flats vind ik belachelijk ver gaan. Moet je echt weer voor in de States wezen. Dat mensen in hun eigen huis nog niet mogen bepalen wat ze doen. En tegelijkertijd maar roepen dat vrijheid het grootste goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:24

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=d94b5f

hier de voorstellen waar de partij van de betutteling vandaag mee aan de slag gaat;

je kan tevens stemmen op de voorstellen, onderaan de pagina of je de voorstellen
van Klink goed vindt, te ver vindt gaan of veel te ver;

Opvallend maar niet verbazend; de telling zegt nu al dat 75% van de Nederlandese bevolking de
voorstellen van Klink Veel te ver gaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:30

een internet enquete is verre van een officieel onquete hoe graag dat je dat ook wil zien Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:31

Wie vullen er immers een internetenquete in? De mensen die een sterke mening over een voorstel hebben, en dat zijn meestal de mensen die erdoor benadeeld worden...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:33

dat is waar, maar goed heb zowiezo weinig respect voor de partij. roepen dat ze gediscrimineerd worden, maar de echte reden waarom het nota bena ingesteld word in alle landen is blijkbaar niet belangrijk, en ja dat vind ik schandevol want het gaat over mensenlevens

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:36

Helemaal mee eens katiavl.... Als ze nou eens niet alleen aan zichzelf zouden denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:40

Sim0ne schreef:
Helemaal mee eens katiavl.... Als ze nou eens niet alleen aan zichzelf zouden denken...

Amen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:47

Dus het is volkomen normaal dat als de gezondheissector merkwaardige stijging in passief roken kanker ziet, dat er niks aan gedaan moet worden, want de rokers moeten we ook maar hun sigaret gunnen triest Lachen

wat we ook kunnen doen is alle horeca bezoekers een gasmasker geven, inclusief het personeel dan kunnen de rokers extra sociaal verder roken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:58

Citaat:
@ Nakisha: ik weet wel dat iedereen wat kan schrijven op Wikipedia, maar omdat het hier dan toevallig om cijfers over het rookverbod gaat (en niet in positieve zin) kunnen ze ineens niet meer kloppen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Nee, zo werkt het inderdaad niet; de gegevens op Wikipedia zijn nl. NOOIT 100% te vertrouwen, wáár het ook om gaat. Ik maak geen onderscheid tussen artikelen over roken of artikelen over de zuid-timotaanse trekhond. Alles KAN nonsens zijn.

Citaat:
Ik kwam een opmerkelijk bericht tegen, wat veel niet rokers niet leuk zullen vinden.
Het gaat om kaarsen, weten jullie hoe slecht de roetuitstoot is van een kaars?

Kaarsvet is gemaakt tegenwoordig van paraffine, paraffine wordt verkregen bij de zuivering van RUWE AARDOLIE. Eigenlijk brandt men een restproduct van aardolie zonder enige filtering. De roetuitstoot van een kaars is enorm ongezond dus ja, kaarsvet vergelijken met tabak is zeker normaal aangezien uitstoot van verbrande aardolie nog gevaarlijker is.

Opmerkelijk, wilde dat delen met jullie.

In dat geval ben ik geenzins hypocriet... want ik houd zelf ook niet zo van kaarsen, ik vind het de lucht verpesten, en word benauwd van de kaarsenrook als een kaars dooft. Ik steek ook zelf nooit kaarsen aan, zelfs geen waxinelichtjes. Behalve buiten een citronellakaars misschien, tegen de muggen... maar dan ga ik ook zeker uit de wind zitten.

Wat de supersmoker betreft; JA, het is een mooie tussenoplossing... maar men moet wel willen. En als men niet wil, zal men zich gewoon naar het verbod moeten schikken. Mooier word het niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:13

Nakisha schreef:
Wat de supersmoker betreft; JA, het is een mooie tussenoplossing... maar men moet wel willen. En als men niet wil, zal men zich gewoon naar het verbod moeten schikken. Mooier word het niet.

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:25

Nakisha schreef:
In dat geval ben ik geenzins hypocriet... want ik houd zelf ook niet zo van kaarsen, ik vind het de lucht verpesten, en word benauwd van de kaarsenrook als een kaars dooft. Ik steek ook zelf nooit kaarsen aan, zelfs geen waxinelichtjes. Behalve buiten een citronellakaars misschien, tegen de muggen... maar dan ga ik ook zeker uit de wind zitten.

Het is toch triest...hebben we straks een rookverbod, zal er dan een volgend verbod komen,
namelijk op kaarsen? verbrande aardolie inademen is namelijk net zo slecht als roken....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:26

Nou maak je er sterk voor zou ik zeggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:36

Jongens op dit moment zijn ze druk bezig, ik wens ze veel succes ook namens de rest van heel rokend Nederland!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:37

Chiqa schreef:
Het is toch triest...hebben we straks een rookverbod, zal er dan een volgend verbod komen,
namelijk op kaarsen? verbrande aardolie inademen is namelijk net zo slecht als roken....

Alleen bij onvolledige verbranding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:44

Nee helaas Simone..zoek internet er maar op na,
parrifine is een aardolieproduct, als je kaarsen brand
heb je hetzelfde effect als een oliestook.

Over de electsiche sigaret; als ze slim zijn plaatsen ze een stand, hebben ze meteen gratis proefpersonen!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:00

Bij volledige verbranding (blauwe vlam, zoals bij een gasfornuis) heb je daar geen last van, bij een gele vlam (zoals een kaars) wel. Maar dan nog heb je dan alleen de roet, en niet de teer en de nicotine, en de walm en de stank, en en en...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:44

het is maar net wat je wil weten Simone..mij interesseerd het persoonlijk geen bal.
Als ik me druk moet maken om de uitstoten van allerlij toestanden had ik geen baan meer en zat ik thuis met een uitkering.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:47

Tja, jij begint erover...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:50

Sim0ne schreef:
Tja, jij begint erover...

Dus?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:53

Chiqa schreef:
Dus?

Hou je je er blijkbaar wel mee bezig

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:04

katiavl schreef:
wat we ook kunnen doen is alle horeca bezoekers een gasmasker geven, inclusief het personeel dan kunnen de rokers extra sociaal verder roken

ROFL ROFL ROFL

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:05

Als electrisch roken exact dezelfde smaak geeft, goedkoper of in ieder geval niet duurder is, en men kan mij garanderen dat daarvan ook geen gemekker komt op langere termijn (zou niet weten waarom, maar je weet maar nooit) dan zou ik daar best aan willen beginnen. Moeten ze ook wel gemakkelijker verkrijgbaar worden, heb ze nu alleen nog maar via internet gezien.

Maar wie weet wat de acties van vandaag uithalen. Hoe zeggen ze dat??? It ain't over till the fat lady sings??? Of zoiets dan toch. Hoe dan ook, onze kansen zijn misschien klein, maar zeker niet afwezig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:09

Britty elk uur kijk ik even op nu.nl, ik hoop dat we snel iets horen.

We hebben iig al weer twee dingen bereikt; roken op terassen wordt geen verbod,
sterker nog klink geeft zelf toe dat dit te ver zou gaan.
En twee; roken voor mensen die thuis werken kan ook niet verboden worden!
Oja en drie, niet te verwaarlozen; geen rookverbod op coffeeshops. Cool

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:16

Imo heb je alleen bij punt 3 iets bereikt, dat was vanaf het begin af aan wel een vreemd punt. In coffeeshops kom je nl om te roken.

Punt 1 is er later bijgekomen als discussiepunt, en er niet bijgekomen, en van punt 2 heb ik helemaal nog nooit iets gehoord.