ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:39

Even ten overvloede, Lusitana, ik val je niet aan hoor. Integendeel. Jouw portugese kant van inbreng is ook gewenst.

Maar ik ben altijd geinteresseerd om pure zakelijke bewijzen te verzamelen om een zaak rond te krijgen.

Stel dat ze echt onschuldig zijn, zou toch verschrikkelijk zijn? Reden om van een flat af te springen, alles is dan kapot gemaakt en afgenomen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:42

faye schreef:
Het is altijd slimmer om wel naar je advocaat te luisteren. Haha!

Lusitana: pers is pers, ook de portugese pers is niet integer. Het wordt een beetje een pro portugal en anti engeland verhaal van jouw kant. Uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde Haha!

Ik weet niet wat jij weet van de Portugese pers, maar blijkbaar niet zoveel. Ze opereren bepaald anders dan Britse en Nederlandse pers. De Portugese pers heeft een bron bij de politie op de zaak, dat is wat de Britten missen, of in elk geval heb ik nog niet iets gezien wat direct bij een bron bij de politie vandaan kwam, en die gaan dus maar af op eh, Franse kranten? Daarbij, de Engelsen spreken geen Porugees, voor hun is het lastiger om aan feiten te komen dan voor Portuezen. Andersom, is de Portugese pers nu afhankelijk van Britse bronnen over wat er in Engeland gebeurd en dat merk je ook, ze zijn dan net ene stapje langzamer en quoten Britten wat betreft dingen die daar gebeuren.
Maar je ziet dat zij het circus daar voortzetten met helicopters bij hun aankomst Clown en nu een verbod krijgen om dichter dan 100m bij het huis te zijn etc. Zoveel last hebben ze hier niet van de Portugese pers gehad. Die zich verdrongen voor het huis waren vornamelijk Brits en anders buitenlands. De Portugesen wachtten bv beleefd op een persconferentie die ze zouden geven, en ze zijn 'm gewoon gesmeerd zonder die te geven. Denk je dat de pers ze achterna gaat zitten? Dat doen de Britten, die 5000 euro gaven aan mensen op hetzelfde vliegtuig, om vooral maar mee te reizen enzo.

Maar het heeft weinig zin om een beetje op mij te gaan zitten katten. Ik laat alleen maar ontwikkelingen in de zaak zien.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:45

Lieke_M schreef:
Mistic schreef:
Wat is er toch mis met politie uit andere landen???
Volgens mij doen ze net als elk ander politiecorps gewoon hun werk. Misschien op een iets andere manier, maar dat hoeft toch niet gelijk reden te zijn om ze te verafschuwen?

Alsof de Nederlandse, Britse of Amerikaanse politie nooit fouten maken.

Mja oké, maar ik hoorde een verhaal van een jongen die enkele weken onschuldig in Turkije (of was het nu MArokko) in de gevangenis zat en die is volledig getraumatiseerd over de manier waarop de politie daar handelt met verdachten ed..

De reden die IK kan bedneken waarop ze eerst naar sky news hebben gebeld: als ze eerst de politie hadden gebeld, komen die eerst rustig een verklaring opnemen en tegen de tijd dat ze in actie schieten gaan er kostbare minuten/uren verloren. Ze hoopten misschien door eerst SKy news te bellen (en idd misschien een kennis daar ofzo) dat het bericht de wereld zou worden ingestuurd en eventuele kidnappers ergens zouden opgemerkt en onderschept worden voor ze in het niets konden verdwijnen.. Lijkt mij niet zo onlogisch??

Hoeveel portugezen kijken skynews?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:47

russel schreef:
Even ten overvloede, Lusitana, ik val je niet aan hoor. Integendeel. Jouw portugese kant van inbreng is ook gewenst.

Maar ik ben altijd geinteresseerd om pure zakelijke bewijzen te verzamelen om een zaak rond te krijgen.

Stel dat ze echt onschuldig zijn, zou toch verschrikkelijk zijn? Reden om van een flat af te springen, alles is dan kapot gemaakt en afgenomen.

Voor het bewijs zijn wij afhankelijk van de pers, dus tjsa. Eigenlijk kunnen we maar gissen.

En als ze onschuldig blijken, zullen ze de hele machinerie om zich hene gebruiken om dat breed uit te meten, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:50

randalinpony schreef:
Hoeveel portugezen kijken skynews?

Geen enkele. Alleen in Portugal wonende Britten.

Ik denk dat het heel erg uitmaakt waarvoor je met de politie in aanraking komt. Als jij naar de politie gaat omdat je kind verdwenen is, wordt je heus niet agressief behandeld, in geen enkel land!!!!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:53

Oké, akkoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:55

Ik kat niet op jou Lusitana, ik vind je alleen vreselijk nationalistisch. Jij bent juist degene die alles afkraakt wat niet door een portugees beweerd wordt en dat lijkt me geheel niet terecht Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:55

Randalinpony. De pers levert geen bewijzen. Ze kunnen alleen feiten op een rijtje zetten, al of niet (verkeerd) vertaald, verkeerd begrepen en doorspekt met meningen van mensen.
Het is niet zo dat wat er in welke krant dan ook staat de absloute waarheid is of bewijzen zijn, het is een zicht op de zaak naar hun eigen believen.
De krant waar ik het liefst de dingen uit haal (Correio da Manhã) is altijd behoorlijk objectief gebleken in allerlei zaken en beslist geen tabloid. De 24Horas is dat beslist wel en heeft dan ook ene heel andere manier van verslageving.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:57

Hallo kibbelende dames Doei! Haha!
Ik lees elke dag weer even snel mee en wat is het toch frustrerend dat het allemaal nog niet opgelost is.
Ik ben zo'n maf mens dat bijna geen tv kijkt en om zoiets toch te kunnen volgen is het heel fijn dat bokt en lusitana bestaan OK dan!

Wat ik persoonlijk niet snap, maar goed heb dan ook geen kinderen, is dat er de halve wereld rond gereisd word.
Mijn logische gedachten zou zijn, ik blijf zitten waar ik zit en ga niet eerder weg totdat mijn kind boven water is.
Stel dat ze weg gelopen is en opeens weer op de stoep staat, of dat er iemand belt voor losgeld, of weet ik veel wat.
Ik zou dan niet ergens anders, of zelfs in een ander land willen zijn, maar goed dat is hoe ik denk dat ik zou reageren.

Aan de andere kant vraag ik me wel eens af. Wat als de ouders er niets mee te maken hebben?
Alle ogen en onderzoeken zijn op hen gericht. Kijkt er dan helemaal niemand meer naar mogelijke andere gebeurtenissen?

Wat ik ook niet helemaal begrijp. Word er nu gewacht totdat iemand zijn mondje voorbij praat?
Of word er ook nog gezocht, zoals bijvoorbeeld met duikers in de zee, of terug open breken van straten enz?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:59

Weer lekkere sfeer hier, volgens mij gaat het weer op een doodlopend straatje komen. dit word een unsolved crime denk ik

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:00

Wat ineens in mij opkwam..

Als Kate het appartement binnenkomt, en ziet dat Maddie er niet is. Hoe kon ze dan gelijk weten dat het om ontvoering ging? Dan bel je toch niet gelijk SkyNews, maar ga je als een gek door en om het gebouw rennen en roepen naar je kind?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:01

Heel nuchter bekeken Holly..
Laatst bijgewerkt door Lieke_M op 14-09-07 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:02

faye schreef:
Ik kat niet op jou Lusitana, ik vind je alleen vreselijk nationalistisch. Jij bent juist degene die alles afkraakt wat niet door een portugees beweerd wordt en dat lijkt me geheel niet terecht Knipoog

Je houd je niet aan het onderwerp, in plaats daarvan vind je het belangrijk om in te gaan op mij.
Ik kraak af wat niet door de portugese pers is geschreven wat vol staat met duidelijke fouten (slaapPILLEN, zonder maag waar dat in gevonden is, bv), ik herken wat ze uit kranten van hier quoten maar verkeerd vertalen etc. En de bronnen zijn vaag (britse krant die zich baseert op franse krant om maar wat te noemen). Hier stat erbij dat ze het van de bron bij de politie hebben bv, of de bewegingen worden zelf wargenomen (in het dorp) of ze hebebn het van een persconferentie.
er zijn heus dingen die ik onmiddelijk aanneem en geen commentaar op heb, of hooguit een mening.

Beetje apart dat je me nationalistisch noemt. Ik ben Nederlandse.
En als de zaak in Nederland was geweest en de Britse pers maakte er een potje van, liet je dat dan ook allemaal maar?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:03

patsur schreef:

Als Kate het appartement binnenkomt, en ziet dat Maddie er niet is. Hoe kon ze dan gelijk weten dat het om ontvoering ging? Dan bel je toch niet gelijk SkyNews, maar ga je als een gek door en om het gebouw rennen en roepen naar je kind?

Precies! Haar verklaring is, dat ze het begreep omdat ze haar knuffel niet mee had. aannemelijk. ware het niet dat ze eerst zei dat ze de knuffel op de grond had gevonden, en later zei dt hij op een plank lag waar Maddie niet bij kon. Dan is het aannemelijk dat iemand haar mee heeft genomen, maar waarom zou die de moeite doen om een knuffel op een plank te leggen en waarom lag hij eerst zogenaamd op de grond? Het zijn dit soort dingen, waardoor de politie de wenkbrauwen fronsten.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:07

patsur schreef:

Héél scherp opgemerkt, behalve als je weet wat er in werkelijkheid gebeurd is. Bloos!
Dus het gedrag van Kate is wel degelijk verdacht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:08

holly schreef:
Mijn logische gedachten zou zijn, ik blijf zitten waar ik zit en ga niet eerder weg totdat mijn kind boven water is.
Stel dat ze weg gelopen is en opeens weer op de stoep staat, of dat er iemand belt voor losgeld, of weet ik veel wat.
Ik zou dan niet ergens anders, of zelfs in een ander land willen zijn, maar goed dat is hoe ik denk dat ik zou reageren.

Aan de andere kant vraag ik me wel eens af. Wat als de ouders er niets mee te maken hebben?
Alle ogen en onderzoeken zijn op hen gericht. Kijkt er dan helemaal niemand meer naar mogelijke andere gebeurtenissen?

Wat ik ook niet helemaal begrijp. Word er nu gewacht totdat iemand zijn mondje voorbij praat?
Of word er ook nog gezocht, zoals bijvoorbeeld met duikers in de zee, of terug open breken van straten enz?

In de eerste instantie wilden ze ook beslist niet weg en op het moment dat de politie ze verdenkt smeren ze 'm snel... niet echt slim als je onschuldig bent of wilt overkomen.

En ja, er wordt ook nog steeds in andere richtingen gezocht, tips worden nog steeds nagetrokken, de straten gaan opengebroken worden, er is in zee gezond (zelfs de stromingen nagegaan) etc etc etc. Het is niet zo dat de politie zit af te wachten.
Er waren dingen die ze niet konden doen zonder de toestemming die de onderzoeksrechter ze nu wel geeft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:10

katiavl schreef:
Weer lekkere sfeer hier, volgens mij gaat het weer op een doodlopend straatje komen. dit word een unsolved crime denk ik

Waarom? Wie weet komt straks het lijkje boven water en is alles klaar. En er zijn nog steeds dingen bij het forensisch lab.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:15

Lusitana schreef:
En als de zaak in Nederland was geweest en de Britse pers maakte er een potje van, liet je dat dan ook allemaal maar?

Ik zou me daar niet zo druk over maken in ieder geval, alleen als het mijn eigen kind was misschien wel. Al denk ik dat ik dan helemaal belangrijker dingen heb waar ik me zo vreselijk druk over zou moeten maken. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:16

Lusitana schreef:
katiavl schreef:

Waarom? Wie weet komt straks het lijkje boven water en is alles klaar. En er zijn nog steeds dingen bij het forensisch lab.

Geen idee, heb er gewoon een slecht gevoel bij, hoge vrienden, heeft al zo lang aangesleept.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:19

Ah zo. Het is me nu duidelijk Lusitana.
Is het ook zo dat, alles wat ze onderzoeken en niets te maken heeft met Kate en Gerry, dat dat niets opleverd?
Ik bedoel, hebben ze naast Gerry en Kate ook nog andere senario's die mogelijk zouden kunnen zijn omdat daar aanwijzingen heen wijzen?

Hoe is het leven in Portugal voor jou nu?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:29

ik las vandaag op msn.nl (kan het nu nergens meer vinden) dat ze lichaams sappen van het meisje gevonden hadden en dat je daar uit voor 88% kon zeggen dat ze dood is. en aan een overdosis pillen. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:34

lottehorse, lees ook ven bij. Men kan nooit spreken van pillen, want die zouden ze dan uit ene maag moeten halen. Het gaat om verdovingsmiddel, maar niet om pillen. Dit was al langer bekend.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:37

lottehorse schreef:
ik las vandaag op msn.nl (kan het nu nergens meer vinden) dat ze lichaams sappen van het meisje gevonden hadden en dat je daar uit voor 88% kon zeggen dat ze dood is. en aan een overdosis pillen. Lachen

Dat ze dood was leek me al waarschijnlijk. Maar dat van die slaappillen is (als dit bericht zou kloppen) dus bijna zeker waar,

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt