Maar ik begríj́p waarom zij het wat minder belangrijk achten. Voor hun gevoel waarschijnlijk meer een ver van hun bed show zeg maar.
Of dat gevoel terécht is, is iets heel anders
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Hebben ze niet gewoonweg geen geld?
Overigens snap ik wel een beetje waar Trump vandaan komt. De VS is al sinds de oprichting van de NAVO het land dat het meest en structureel bijdraagt en haar krijgsmacht meer dan op orde heeft. Omdat (een deel van) Europa lang heeft zitten slapen, moet de VS opeens nog meer uit gaan geven?
tamary schreef:_San87_ schreef:Hebben ze niet gewoonweg geen geld?
Overigens snap ik wel een beetje waar Trump vandaan komt. De VS is al sinds de oprichting van de NAVO het land dat het meest en structureel bijdraagt en haar krijgsmacht meer dan op orde heeft. Omdat (een deel van) Europa lang heeft zitten slapen, moet de VS opeens nog meer uit gaan geven?
Spanje heeft idd ook een geld probleem (iets met euro = geen eigen munt kunnen devalueren om begroting op te lossen, idem voor Griekenland en Italie bv, vraagt dus ander economisch beleid en die stap maken is lastig).
Amerika heeft Europa nooit achter de vodden gezeten over bijdrage NAVO, maakte Europa de meeloper ipv bedreiging/concurrent. Ja, Europa had meer moeten doen uit eigen belang, iets waar Amerika niet zoveel belang bij had en dus niet stimuleerde of zelfs tegen werkte ...
Deze 180 draai is een heel smerige aktie en zeker in de huidige omstandigheden. Neemt inderdaad niet weg dat Europa nu wel van de kont komt (hopelijk ook werkelijk), maar het laten vallen van ongeacht de gevolgen is ronduit smerig gezien het eigen belang van de VS wat er achter zit.
tamary schreef:Spanje is het meest bergachtige land van Europa en flink aan het verwoestijnen. Kan je met een tank niks en je moet voor soldaten veel water sjouwen/verplaatsen ...
Maar wel een plek waar je je goed kan verstoppen, dus mooi om veel met drones te doen qua opsporing..
Electra63 schreef:Griekenland zat in 2024 boven de 3%.
Dat moet ook wel i.v.m. Turkije.
Hannanas schreef:je kunt letterlijk niet weten op welke kant zijn kwartje valt kwa gedrag en beslissingen.