Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Nee, dat zijn geen nieuwe berekeningen, dit is gewoon een onderzoek van wat de werkelijke belastingdruk is. En die 652 euro is wat de armste helft van Nederland werkelijk per maand te besteden heeft, de rest gaat naar de overheid.
8nnemiek schreef:Maar het ging om belastingen, en op verzekeringen, energie enzo zit bv ook gewoon 21% belasting.
Marcella schreef:Huur 621 (inclusief stookkosten)
Zorgverzekering 223 (inclusief eigen risico)
Tv 45
Mobiel 13
Gas en elektrisch 60
Water 12
Totaal 974 eh overhouden....
purny schreef:Als je een zorgverzekering hebt ben je in de meeste gevallen ook voor jezelf verplicht om een aanvullende verzekering te nemen. Wil je tenminste een net gebit hebben.
Er zijn wel speciale verzekeringen voor de minima maar die dekken ook niet altijd alles wat je nodig hebt
Zebrastreep schreef:Ik heb bijvoorbeeld geen tandarts verzekering is ook niet echt nodig als je niet vaak wat met je gebit hebt lijkt mij. Ben veel voordeliger uit als ik het zelf betaal dan via een verzekering.
Ligt eraan hoe netjes ik op mijn gebit ben maar hoe meer tijd ik daar aan besteed hoe goedkoper de tandarts in mijn geval wordt.
Marcella schreef:Ben aanvullende verzekering nodig anders ben ik betreffende totaal plaatje nog duurder uit.
En tot nu toe krijg ik al jaren niks terug van de belastingdienst en moet ik betalen (+1000 euro).
Heb minder dan het minimum voor nu nog steeds.
Telpeva schreef:Waarom zou je voor andere mensen willen bepalen wat zij wel of niet nog mogen eten, in wat voor huis ze mogen wonen, waar ze hun geld aan mogen uitgeven, wat voor zorg ze mogen hebben. Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen zeg, jeetje...
Kinke schreef:Tiggs schreef:Vlees is geen eerste levensbehoefte en niet eens per se gezond, dus daarop graag de hoge btw houden. Maar idd op fruit en groente omlaag.