Exitium schreef:Wist niet dat er nog mensen zijn die teletekst gebruikten
Gebruik de app al jaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Rusland waarschuwd landen die dodelijke wapens leveren
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 5hgsg&s=19
ClaudiaHS schreef:Bloemetje75 schreef:https://onderdakoekraine.nl/
Daar kun je je ook aanmelden. Ik kwam de link tegen in een artikel van de Volkskrant.
Wij hebben ons net aangemeld.
Dank voor de link.
Gypsy schreef:Op reddit kwam een idee voorbij om russische bedrijven op google (maps) op te zoeken en 5 sterren te geven, en vervolgens vriendelijk maar helder uit te leggen wat er aan de hand is, waarom bv hun munt in waarde daalt. Dit als een manier om russen duidelijk te maken wat er speelt.
Wat denken jullie, goed idee of niet?
ava_krause schreef:Gypsy schreef:Op reddit kwam een idee voorbij om russische bedrijven op google (maps) op te zoeken en 5 sterren te geven, en vervolgens vriendelijk maar helder uit te leggen wat er aan de hand is, waarom bv hun munt in waarde daalt. Dit als een manier om russen duidelijk te maken wat er speelt.
Klinkt als een goed plan! Moeten wel veel mensen meedoen, vooral de mensen die russisch kunnen
ava_krause schreef:Gypsy schreef:Op reddit kwam een idee voorbij om russische bedrijven op google (maps) op te zoeken en 5 sterren te geven, en vervolgens vriendelijk maar helder uit te leggen wat er aan de hand is, waarom bv hun munt in waarde daalt. Dit als een manier om russen duidelijk te maken wat er speelt.
Klinkt als een goed plan! Moeten wel veel mensen meedoen, vooral de mensen die russisch kunnen
Sizzle schreef:Als niet Twitteraar vind ik die Twitterlinks een beetje storend eerlijk gezegd. Het valt voor mij inder Facebook nieuws eerlijk gezegd. Snel sensatie nieuws zonder check
Gypsy schreef:Ik denk dat de link naar dit https://www.reddit.com/r/ukraine/commen ... urce=share filmpje al voldoende is. Een russische vrouw (geen oekraeens accent) vraagt in het russisch russische soldaten weg te gaan. Ze hoeven geen vrede te brengen, dat was er voor hun komst al.
Cowboy55 schreef:Boras schreef:Maar eens afwachten hoe dat afloopt daar in Turkije. Kan ook nog best spannend worden.
Publicitair zou het isoleren van de Krim voor veel enthousiasme kunnen zorgen in het Verenigd Koninkrijk. De Britten hebben een hoop geschiedenis daar.
Cowboy55 schreef:Nu Turkije zegt de toegang tot de Zwarte Zee af te sluiten o.b.v. het verdrag van Montreux uit 1936 kan het boeiend zijn om de brug tussen de Krim (Kerstj) en het Russische vasteland (Taman) op te blazen. Bevoorrading van de Krim kan nog steeds maar moet dan via schepen. Militair niet zo spannend, maar publicitair weer niet fijn voor Putin.
Exitium schreef:Cowboy55 schreef:Nu Turkije zegt de toegang tot de Zwarte Zee af te sluiten o.b.v. het verdrag van Montreux uit 1936 kan het boeiend zijn om de brug tussen de Krim (Kerstj) en het Russische vasteland (Taman) op te blazen. Bevoorrading van de Krim kan nog steeds maar moet dan via schepen. Militair niet zo spannend, maar publicitair weer niet fijn voor Putin.
Tja, zie daar eerst maar eens te komen, is een eind achter de frontlinie en Oekraïne heeft niet echt een marine. Daarnaast, wil je daar troepen voor inzetten die je wellicht op veel betere plekken kan gebruiken?
Als ik Rusland was, zou ik sowieso proberen om z.s.m. het gebied rondom Mariupol te veroveren, om zo de frontlinie van Donetsk en de Krim aan elkaar te verbinden. Dan kun je gewoon over het land in Oekraïne bevoorraden. Langs de kust loopt een snelweg, die is daar ideaal voor.
Exitium schreef:Cowboy55 schreef:Nu Turkije zegt de toegang tot de Zwarte Zee af te sluiten o.b.v. het verdrag van Montreux uit 1936 kan het boeiend zijn om de brug tussen de Krim (Kerstj) en het Russische vasteland (Taman) op te blazen. Bevoorrading van de Krim kan nog steeds maar moet dan via schepen. Militair niet zo spannend, maar publicitair weer niet fijn voor Putin.
Tja, zie daar eerst maar eens te komen, is een eind achter de frontlinie en Oekraïne heeft niet echt een marine. Daarnaast, wil je daar troepen voor inzetten die je wellicht op veel betere plekken kan gebruiken?
Als ik Rusland was, zou ik sowieso proberen om z.s.m. het gebied rondom Mariupol te veroveren, om zo de frontlinie van Donetsk en de Krim aan elkaar te verbinden. Dan kun je gewoon over het land in Oekraïne bevoorraden. Langs de kust loopt een snelweg, die is daar ideaal voor.
Hannanas schreef:Gypsy schreef:Ik denk dat de link naar dit https://www.reddit.com/r/ukraine/commen ... urce=share filmpje al voldoende is. Een russische vrouw (geen oekraeens accent) vraagt in het russisch russische soldaten weg te gaan. Ze hoeven geen vrede te brengen, dat was er voor hun komst al.
Russen kunnen niet zomaar op reddit