Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:53

Elisa2 schreef:
Nee zo naief ben ik niet, ik bedoel het niet verkeerd of racistisch...maar werken kennen die mensen daar nauwelijks. De volgende vraag was dan ook of je daar echt zomaar geld krijgt...dus dat is ook wat er achter zit. We moeten niet vergeten dat er echt een enorm verschil zit in cultuur en wat mensen gewend zijn. Ik neem het hun niet kwalijk, ze weten niet beter en in hun land is er vaak zoveel corruptie dat de goede iniatieven ook snel om zeep worden geholpen. Ik blijf erbij dat we beter dat kunnen aanpakken en ervoor kunnen zorgen dat hun eigen land leefbaarder wordt en hun daar ook leren wat ze daar zelf aan kunnen doen qua werken etc.

Werken kennen en kunnen ze ook daar wel. Alleen is, wat je al zegt, de cultuur daar anders. Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Zeg maar. En er zullen vast mensen zijn die niet willen werken. Maar dat is niet de meerderheid.

En gratis geld... Het is niet onwaar. Wie wil dat nu niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:55

chanicha schreef:
Natuurlijk snap ik het dat ze hierheen willen komen maar dan is het toch aan de regering of ze dat toestaan of niet!
Voor mij is Australië of Nieuw Zeeland het beloofde land maar daar kom je ook niet zomaar binnen.

Van wat ik zo lees, is Nederland een van de strengste qua asielbeleid. Het probleem nu is, dat het stervenslang duurt voor er uitsluitsel is. En dat het nog langer duurt uitgeprocedeerde asielzoekers weg te sturen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:56

Dat is imo dus ook een van de problemen en ik verwijt het die mensen niet, wel de regering en de regelgeving hier want zo krijg je dus gewoon een heleboel van wat je niet wilt en wat zijn doel volledig voorbij schiet wat ook ten koste gaat van de mensen die echt hulp nodig hebben.

Australie en Nieuw Zeeland kom je niet in als je niet kan bewijzen dat je iets toe te voegen hebt op werkgebied. Dat zouden ze hier ook eens moeten doen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:57

chanicha schreef:
Natuurlijk snap ik het dat ze hierheen willen komen maar dan is het toch aan de regering of ze dat toestaan of niet!
Voor mij is Australië of Nieuw Zeeland het beloofde land maar daar kom je ook niet zomaar binnen.

Ik hoor daarvan altijd, met mezelf dan maar als voorbeeld, dat ik niet eens binnen zou komen vanwege mijn gezondheid, geen status omdat er bij voorbaat al naar een risico analyse wordt gekeken voor hun zorgstelsel.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:03

chanicha schreef:
Cavaletto dat worden veilige landers genoemd, die allang weg hadden moeten zijn maar bv Marokko wíl ze niet terug.

De meeste Marokkanen in Nederland zijn geen asielzoekers, dat weet je wel... hoop ik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:04

Elisa2 schreef:
Dat is imo dus ook een van de problemen en ik verwijt het die mensen niet, wel de regering en de regelgeving hier want zo krijg je dus gewoon een heleboel van wat je niet wilt en wat zijn doel volledig voorbij schiet wat ook ten koste gaat van de mensen die echt hulp nodig hebben.

Australie en Nieuw Zeeland kom je niet in als je niet kan bewijzen dat je iets toe te voegen hebt op werkgebied. Dat zouden ze hier ook eens moeten doen.

https://vrede.be/nl/nieuws/australies-f ... ngenbeleid

Ja, Australië doet het echt heel goed...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:05

chanicha schreef:

Dat was m’n punt niet, het punt is dat we ze zelf zo arm maken, zelf zorgen voor beroerde omstandigheden en dat als we zorgen voor betere omstandigheden de economische vluchtelingen niet meer hierheen komen. Dat scheelt al best wat.

Lijkt me ook een eerlijker aanpak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:09

Ja daar ben ik het 100% mee eens, dan hoeven mensen ook niet te vluchten en kunnen ze zelf ook helpen hun land beter en veiliger te maken.

Ik had het niet over Autralie's vluchtelingenbeleid en toch begrijp ik het wel...ookal keur ik het niet goed.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-08-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:09

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:

Ze kunnen al niet eens fatsoenlijke omgaan met de originele bevolking laat staan “nieuwelingen” -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:11

verootjoo schreef:
chanicha schreef:

Dat was m’n punt niet, het punt is dat we ze zelf zo arm maken, zelf zorgen voor beroerde omstandigheden en dat als we zorgen voor betere omstandigheden de economische vluchtelingen niet meer hierheen komen. Dat scheelt al best wat.

Lijkt me ook een eerlijker aanpak.

Klopt en daarom snap ik nog steeds niet waarom ze maar geld blijven storten naar die landen terwijl het niet bij de mensen komt die het nodig hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 13:19

Qerty schreef:
elnienjo schreef:
Toch gaan ze er vrijwel allemaal gelijk weer op vakantie zodra ze een Nederlands paspoort hebben. Beter worden er geen Nederlandse paspoorten meer uitgedeeld en kun je de tijdelijke visa stopzetten zodra ze zich weer veilig voelen om naar hun thuisland af te reizen voor familiebezoek/vakantie.

Ik heb je dit nu al meerdere keren zien schrijven. Waar baseer je deze stelling op? Ik heb deze cijfers niet kunnen vinden.

Zo gaan Oekrainers die hier verblijven ook op vakantie. Nu word de periode dat ze weg zijn hun uitkering stop gezet. Was afgelopen week op het nieuws

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:39

chanicha schreef:

Eens! Zij houden hun land leefbaar door geen massaimmigratie toe te staan. Wie er wel in komt moet zichzelf eerst een jaar of 10 kunnen bedruipen voor je recht krijgt op het sociaal vangnet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:10

Danique_G schreef:
_San87_ schreef:

Ze kunnen al niet eens fatsoenlijke omgaan met de originele bevolking laat staan “nieuwelingen” -O-

Het gehele Amerikaanse continent heeft een vergelijkbare staat van dienst qua originele bevolking. Van sterilisatie tot niet nakomen verdragen tot ze stomweg opzij schuiven waar ze "vooruitgang" of grondstoffen in de weg zitten ...
En ook Afrika blijft ernstig in gebreke als het om de bescherming van meer "primitive" semi-nomadische kleine stammen gaat zodra die ergens wonen waar een buitenlander met een zak geld de boel wil kappen voor monocultuur voedselvoorziening voor dat land ...
Corruptie, hebzucht, stammencultuur, afschuiven van de verantwoordelijkheden van overheden. Op Kosovo, Taiwan en Vaticaanstad na hebben alle landen op deze planeet een VN lidmaatschap, daarvoor beloof je ook de universele rechten van de mens na te leven t.o.v. je burgers. Nogal wat landen waar (veel) vluchtelingen vandaan komen vertikken dat. Belofte is gedaan om bij clubje te horen, niet om er werkelijk naar te gaan regeren/leven. Laat aub die mensen die daarom hier naartoe komen eens rap terug gaan en hun regeringen voor de ballen trappen dat ze zich aan hun beloftes gedaan aan een derde partij gaan houden. Ik vermoed dat welvaart en naleving van deze mensenrechten aardig met elkaar in de pas lopen. Paradijs komt niet aanwaaien, dat heeft onderhoud nodig en moet je als land zelf opbouwen. Doe dat dan dus ook ipv elders te willen wonen waar je geen benul hebt van wat de fundering onder dat welvaarts paradijs is en er al dan niet zelfs met opzet aan gaat lopen zagen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:27

tamary schreef:
Laat aub die mensen die daarom hier naartoe komen eens rap terug gaan en hun regeringen voor de ballen trappen dat ze zich aan hun beloftes gedaan aan een derde partij gaan houden. Ik vermoed dat welvaart en naleving van deze mensenrechten aardig met elkaar in de pas lopen. Paradijs komt niet aanwaaien, dat heeft onderhoud nodig en moet je als land zelf opbouwen. Doe dat dan dus ook ipv elders te willen wonen waar je geen benul hebt van wat de fundering onder dat welvaarts paradijs is en er al dan niet zelfs met opzet aan gaat lopen zagen.

Alsof de fundering onder onze welvaart zo koosjer is -O-

Hun regeringen in de ballen trappen?
Dan heb je echt geeeeeen idee hoe goed we het hier in Nederland getroffen hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:40

Qerty schreef:
tamary schreef:
Laat aub die mensen die daarom hier naartoe komen eens rap terug gaan en hun regeringen voor de ballen trappen dat ze zich aan hun beloftes gedaan aan een derde partij gaan houden. Ik vermoed dat welvaart en naleving van deze mensenrechten aardig met elkaar in de pas lopen. Paradijs komt niet aanwaaien, dat heeft onderhoud nodig en moet je als land zelf opbouwen. Doe dat dan dus ook ipv elders te willen wonen waar je geen benul hebt van wat de fundering onder dat welvaarts paradijs is en er al dan niet zelfs met opzet aan gaat lopen zagen.

Alsof de fundering onder onze welvaart zo koosjer is -O-

Hun regeringen in de ballen trappen?
Dan heb je echt geeeeeen idee hoe goed we het hier in Nederland getroffen hebben.

Zeker wel, maar dat gun ik ze daar ook. En als dat betekent dat de Nederlandse regering hier en daar wat erg slecht nieuws moet gaan opbiechten, dan moet dat ook maar eens gebeuren. Echter ook daarvoor moeten die regeringen hun werk naar behoren gaan doen ipv verantwoordelijkheid afschuiven en via corruptie de zakken vullen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:18

Karl66 schreef:
Cavaletto schreef:
Ik zal een deel van Bokt wel over me heen krijgen maar wil dit toch even kwijt.Wat ik toch weer heel bijzonder vind, is dat er met geen woord gerept wordt over de enorme aantallen (meest Noord-Afrikaanse) criminele jonge mannen die zich ook Asielzoeker noemen. De grote groepen die proletarisch winkelen, een enorm grote bek hebben en zich weigeren aan te passen worden ook maar even buiten beschouwing gelaten. We horen op dit forum ook niets over de bedreigingen en geweldsuitingen door zgn. Asielzoekers. Ik heb dit allemaal van dichtbij meegemaakt en ben noodgedwongen verhuisd ( wij konden niet eens meer veilig boodschappen doen in de buurtsuper, of rustig reizen met OV en als je fiets gestolen was….raad eens…dan werd die geheid terug gevonden in of bij het AZC.
Ik kan de geitenwollensokken, naïevelingen hier aanraden om zelf in de buurt van een AZC te gaan wonen. Eens kijken of je dan nog zo de mond vol hebt over hoe we het hier verkeerd doen. Dan kun je de arme luitjes met slavernijverleden en ( nog steeds) koloniale trauma’s van dichtbij bewonderen
Het zijn de overlastgevers die het verpesten voor een relatief kleine groep vluchtelingen die de opvang hard nodig hebben en die het niet in hun hoofd zouden halen om zich zo te misdragen als deze groep.
De ellende van de (criminele) gelukszoekers is al decennia aan de gang maar het wordt steeds erger.
Ze zouden teruggestuurd moeten worden naar eigen land, maar daar zijn ze niet welkom….dus zitten wij met de gebakken peren.
Eindelijk heeft de regering plannen om speciale opvanglocaties voor die groep ellendelingen te maken. Ik hoop dat dat doorgaat.

Bijzonder, wij hebben een AZC hier net om de hoek en de sporthal bij ons in de wijk is op dit moment een opvanglocatie en twee van mijn zoons zitten dagelijks in de trein waarmee de asielzoekers naar Ter Apel komen. Waarom merken wij er dan niks van?

Wees blij!

Bij mijn vriend thuis was vroeger ook vlakbij een azc. Inmiddels al jaren afgebroken en iedereen die ik hier spreek, is blij dat de gebouwen zijn afgebroken.

Jonge meiden konden niet meer veilig over straat fietsen/lopen. Werden gewoon continu lastig gevallen. Schoonouders hebben regelmatig asielzoekers uit de groentetuin moeten jagen, stalen gewoon groentes. Of fruit uit de fruitbomen.

En dat was tussen 1991 en 2012.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:51

Dagahra schreef:
Wees blij!

Bij mijn vriend thuis was vroeger ook vlakbij een azc. Inmiddels al jaren afgebroken en iedereen die ik hier spreek, is blij dat de gebouwen zijn afgebroken.

Jonge meiden konden niet meer veilig over straat fietsen/lopen. Werden gewoon continu lastig gevallen. Schoonouders hebben regelmatig asielzoekers uit de groentetuin moeten jagen, stalen gewoon groentes. Of fruit uit de fruitbomen.

En dat was tussen 1991 en 2012.

Hier ook hoor. Hier kregen ze van de gemeente de kans om te sporten in de sportschool. Nou de honden lusten er geen brood van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:42

Ik zou zo zeggen, laten we de Denen maar volgen.

De verstekelingen in de haven in Rotterdam nemen ook al weer een tijdje toe. Dus Nederland is niet altijd eindstation gelukkig

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 19:00

_San87_ schreef:
https://www.nu.nl/asielcrisis/6219601/o ... pvang.html

Asielopvang gaat ook in andere landen niet heel lekker.

Ik vind dat niet zo gek. Het is te achterlijk voor woorden hoeveel mensen er de EU in komen.
In Belgie zijn ook wel opstootjes bij opvang plaatsen. De dorpsbewoners zien het daar ook de spuigaten uit lopen. Net als hier.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:19

Maar laten we even met z'n allen heel eerlijk wezen ,incluis mezelf!

Niemand wil 100/150/200 asielzoekers in zijn of haar directe omgeving, echt helemaal niemand omdat altijd gebleken is dat het uitdraait op een hoop ellende!

Mijn vader,helaas 4 jaar geleden overleden, woonde sinds 1974 in het huis waar ik opgegroeid ben. De laatste 8 tot 10 jaar verloederde de hele buurt! Het zijn sociale huurwoningen, waar veel buitenlanders een huis kregen die asiel hebben gekregen. En sorry ik kan het niet anders zeggen dat het een achterbuurt is geworden! En echt ik wil niet racistisch zijn en ik stem geen Wilders maar de hele buurt daar is een tyfis zooi geworden en dat was het tot pakkum beet een jaar of 10 geleden niet!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:46

Even hoor, ik kijk nooit nieuws, maar zie net een item over Ter Apel. Ik zie echt alleen maar (jonge) mannen van 20-50 jaar? Waar zijn de vrouwen en kinderen dan?! Klopt toch niet?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:47

eilleen333 schreef:
Even hoor, ik kijk nooit nieuws, maar zie net een item over Ter Apel. Ik zie echt alleen maar (jonge) mannen van 20-50 jaar? Waar zijn de vrouwen en kinderen dan?! Klopt toch niet?

veel mannen komen alleen en laten vrouw en kinderen later nakomen en de vrouwen en kinderen die wel hier komen krijgen wel een bed, vrouw en kinderen gaan voor

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:57

karrij schreef:
eilleen333 schreef:

veel mannen komen alleen en laten vrouw en kinderen later nakomen en de vrouwen en kinderen die wel hier komen krijgen wel een bed, vrouw en kinderen gaan voor

Oké, dat verklaart een hoop inderdaad.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:01

Dan zullen het ook geen echte vluchtelingen zijn.
Als man zijnde, zou ik eerst mijn kinderen en vrouw veilig willen hebben.
En dan mijzelf