Janneke2 schreef:Bonna schreef:Ik denk dat alleen rechts links denken sowieso niet zo handig is in deze, De pvv bijvoorbeeld is economisch behoorlijk links
Trap toch niet in dat kiezersbedrog!
Ik ben opgehouden om het woord 'leentje buur spelen' te gebruiken. Wilders liep weg bij de vvd, jat bij de SP wat woorden en stemt uiterst rechts.
Men raadplege https://www.stemmentracker.nl
Binnen 'kieswijzer' deelt men het landschap niet alleen op in links en rechts, maar ook in conservatief of progressief.
Je zou ook kunnen opteren voor "willen we 'Parijs halen' of op oude voet doorgaan", etc.
Maar dat is toch precies wat ik aangeef? De PVV jat inderdaad dingen bij de SP en dat maakt ze economisch aan de linkse kant. Zie bijvoorbeeld de kieswijzer die je zelf noemt.
Daarnaast stemt hij inderdaad behoorlijk rechts en is het zeker niet mijn partij. Maar als mensen op hem stemmen vanwege zijn 'gejatte' SP standpunten dan komen die in een 'rechtse' coalitie niet aan hun trekken. De rest van rechts staat daar namelijk heel anders in.
Ik vind het trouwens wel goed om partijen af te rekenen op hoe ze stemmen, maar vind het ook belangrijk om te kijken naar wat ze in de toekomst willen. Dat kun je niet 1 op 1 halen uit wat er historisch gezien is gebeurd. Onder andere omdat het wel/niet meedoen aan een coalitie daar invloed op kan hebben.