Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:17

Wow..... dat er bokkers tellen hoeveel iemand post en of dit wel of niet inhoudelijk is :o?

Ik kan me voorstellen, dat je dat doet als iemand aan het trollen is, maar daar heb ik Aillil niet op kunnen betrappen.

Ik kruip weer onder mijn meelees-steen :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:19

Wat mij betreft gebruiken we 'pro-life' niet eens meer om dergelijke mensen te omschrijven: ze zijn helemaal niet prolife, ze zijn alleen maar tegen abortus, en dan ook nog eens alleen maar omdat ze tegen zelfbeschikking zijn door vrouwen (want die kinderen worden daarna ook gewoon aan hun lot overgelaten. En zelfs fatsoenlijke geboortezorg is heel beperkt: er sterven veel kinderen (en moeders) bij de geboorte gewoon omdat de zorg zo slecht is. Dan ben je echt niet pro-life.)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:20

enzino schreef:
Ailill schreef:
Enzino, ik kan zelf prima bepalen iets wel of niet te plaatsen en/of te bepalen enkel mee te lezen. Ook kan ik zelf prima bepalen om ergens door heen te prikken/het niet te serieus te nemen, of er iets van te zeggen. Daar heb ik jou allemaal totaal niet voor nodig.

Fijn om duidelijk te zien dat je geen interesse in toenadering hebt en het weer over deze boeg wil gooien. Wat heb ik een spijt van die paragrafen die ik net getypt heb met uitleg, die tijd had ik mezelf blijkbaar kunnen besparen.

Nogmaals: 91 one-liners heb je al gepost in dit topic... inmiddels 92.
Je mag natuurlijk doen wat je wilt, maar weet dat je toegevoegde waarde in dit topic nihil of negatief is.

Dan kunnen we nu weer on-topic door gaan.
Ik zie echt wel dat je het hier tegen een grote meerderheid opneemt, vandaar ook mijn uitspraak dat ik je berichten met oprechte interesse lees. Een andere kant belichten is in heel veel gevallen geen verkeerd iets.

Ook zie ik dat er dan dus veel mensen op je duiken, wat inderdaad niet altijd juist is. En dan begrijp ik óók nog dat er dan op een gegeven moment een tegenreactie vanuit jou komt. Maar ik benoem het ronduit schofterig te vinden dan Trump binnen 24 uur al zulke uitspraken doet op social media. Hij had op z'n minst het fatsoen op kunnen brengen om tot maandag te wachten, maar goed daar verschillen we blijkbaar van mening. Natuurlijk weet ik dat ze achter de schermen al veel langer bezig zijn, ze moeten wel. Maar dat bedoelde ik niet, en dat weet jij ook. De vergelijking naar Biden maken vind ik dan ook flauw.

Wat betreft mij zeggen iets te doen: Daar ben ik in het dagelijkse leven al heel erg allergisch voor, en dus al helemaal als het online van toepassing is en afkomstig is van iemand die ik verder totaal niet ken. Dank voor het delen van je visie over mijn bijdrage binnen dit topic. Ik vind de helft van jouw uitspraken ook niets toevoegen, ga jij nu ook enkel meelezen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:22

Electra63 schreef:
Wow..... dat er bokkers tellen hoeveel iemand post en of dit wel of niet inhoudelijk is :o?

Ik kan me voorstellen, dat je dat doet als iemand aan het trollen is, maar daar heb ik Aillil niet op kunnen betrappen.

En ik doe nog wel zo m'n best -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:26

Ailill schreef:
Electra63 schreef:

En ik doe nog wel zo m'n best -O-

Wolf in schaapskleren :D

Maar ik ga snel, iets met of-topic gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:32

Ailill schreef:
...

Je hebt je zegje gedaan, laten we het daar bij houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:33

enzino schreef:
Ailill schreef:
...

One liner score }>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:40

enzino schreef:
Ailill schreef:
...

Oei, wat laat je jezelf weer eens onwijs kennen hier, en dan vooraf lopen janken dat iemand anders niet de moeite neemt om inhoudelijk op jouw bericht(en) te reageren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:45

Ailill schreef:
Oei, wat laat je jezelf weer eens onwijs kennen hier, en dan vooraf lopen janken dat iemand anders niet de moeite neemt om inhoudelijk op jouw bericht(en) te reageren _O-

Dat mag jij vinden. Nu weer inhoudelijk over de opkomende verkiezingen misschien?

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:53

Nogmaals, dat bepaal ik zelf. Je komt met best pittige uitspraken jegens mij als persoon, dan moet je daarna niet gaan lopen janken en roepen dat het weer on-topic moet, dat had je vooraf ook zelf kunnen bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:59

Dat bepaal jij inderdaad helemaal zelf, want je bent een grote jongen. Het is alleen zo off-topic dus misschien kan je one-liner #93 erin gooien en het verder laten rusten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:36

Wat denk je nou, dat jij hier je plasje kunt komen doen en ik vervolgens mijn mond ga houden? Droom lekker verder.

Maar ik zal het voor de rest v.d. mensen hierbij laten, het draagt niet echt bij aan de algemene sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:52

Ailill schreef:
Wat denk je nou, dat jij hier je plasje kunt komen doen en ik vervolgens mijn mond ga houden? Droom lekker verder.

Maar ik zal het voor de rest v.d. mensen hierbij laten, het draagt niet echt bij aan de algemene sfeer.

Het draagt niet bij aan de sfeer en ook niet aan de inhoud. Al die persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig, dus als je een discussie aan wilt gaan dan verdiep je je maar in de materie en voeg je wat toe aan het topic zodat iedereen er wat aan heeft. En zo niet: blijft dan lekker aan de zijlijn staan (zonder one-liners).

On-topic:

Een tweede mogelijke kandidaat die rond gaat is Barbara Lagoa. Ze is van Cubaanse afkomst en kan voor extra steun voor Trump in Florida zorgen. Bovendien komt ze wat minder traditioneel (extreem) over dan ACB met die religieuze groep.

Een analyse van de twee kandidaten:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... judge.html

Karl66 schreef:
Er is dus zomaar een kans dat Romney door tegen te stemmen Trump de voet dwars zet.

Dat is een natuurlijk ook een mogelijkheid. Trump zal nu een nominatie moeten maken omdat McConnell hem hiertoe gedwongen heeft met zijn uitspraken en zijn aanhang dat verwacht. Maar als er geen goedkeuring voor komt dan kunnen ze het hem niet kwalijk nemen (hij heeft zijn gedeelte gedaan) en verliest hij geen stemmen onder zijn aanhangers, zonder dat er een nieuwe rechter komt te zitten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:39

Het probleem voor hem is dat het hem ook geen stemmen op gaat leveren. De zwevende kiezers zijn niet de mensen die op een nog conservatiever hooggerechtshof zitten te wachten. Dat is best wel een probleempje als je achterloopt in de peilingen en je spreekt alleen maar mensen aan, die toch wel op je gaan stemmen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de republikeinse senatoren, die nu achter staan in de peilingen of een kleine voorsprong hebben. Die kunnen nu zomaar een deel van de zwevende kiezers kwijtraken door een conservatieve benoeming erdoor te drukken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:33

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:17

Trump is gewoon een gevaar voor alles en iedereen omdat hij in het nauw zit, nog nooit zo’n smerige bastard gezien qua uitlatingen. Gewoon mensonwaardig en dat is president.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:17

Weet je dat is niet zo spannend, Trump kan wel denken dat hij de VS als een maffiaclan kan leiden, maar onder aan de streep is de VS nog steeds een democratie met wetten, die zijn macht limiteren. Het is dan ook vooral een praatje om zijn eigen aanhang op te zwepen. En dat is wel een probleem, wat gaat die aanhang doen als hij de verkiezingen wint? Het zou mij hogelijk verbazen als er geen gewelddadige confrontaties en rellen gaan komen na deze verkiezingen en daarbij maakt het zelfs niet eens uit wie van de twee wint. Alleen dit soort gedrag versterkt het alleen maar in plaats van dat er olie op de golven gegoten wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:19

Daarom is hij ook een gevaar voor alles en iedereen, wie er ook gekozen word. Door zijn uitlatingen en opmerkingen zullen er extreme figuren zijn die een nederlaag misschien niet accepteren en voor geweld zorgen. Ik denk dat Trump dat ook totaal niet inziet.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:32

bigone schreef:
Daarom is hij ook een gevaar voor alles en iedereen, wie er ook gekozen word. Door zijn uitlatingen en opmerkingen zullen er extreme figuren zijn die een nederlaag misschien niet accepteren en voor geweld zorgen. Ik denk dat Trump dat ook totaal niet inziet.

Dit idd. De militia's zijn niet vies van geweld. Bovendien weten we uit de geschiedenis dat steeds extreemrechtse proefballonnetjes oplaten echt niet niks doet. Kan de VS wel een democratie hebben, maar je ziet al met bijvoorbeeld alle gerrymandering dat die democratie maar half bestaat daar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:34

Karl66 schreef:
Weet je dat is niet zo spannend, Trump kan wel denken dat hij de VS als een maffiaclan kan leiden, maar onder aan de streep is de VS nog steeds een democratie met wetten, die zijn macht limiteren.

Hoe limiteren wetten volgens jou de macht? Magie?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:35

Shadow0 schreef:
Karl66 schreef:
Weet je dat is niet zo spannend, Trump kan wel denken dat hij de VS als een maffiaclan kan leiden, maar onder aan de streep is de VS nog steeds een democratie met wetten, die zijn macht limiteren.

Hoe limiteren wetten volgens jou de macht? Magie?
Ik denk dat Karl bedoelt dat zelfs Trump niet overal mee weg komt/alles naar zijn hand kan zetten, i.v.m. wetten/een democratie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:38

En ik zou Karl willen vragen daar heel goed over na te denken. Want wetten werken alleen maar zolang ze uitgevoerd worden, en de Senaat heeft die taak in elk geval al vaak laten vallen. Wetten werken niet vanzelf.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:02

Shadow0 schreef:
En ik zou Karl willen vragen daar heel goed over na te denken. Want wetten werken alleen maar zolang ze uitgevoerd worden, en de Senaat heeft die taak in elk geval al vaak laten vallen. Wetten werken niet vanzelf.

Maar het actief blokkeren van een nieuwe president is wel van een geheel andere orde lijkt me? Dan moet je al een groot gedeelte van het systeem onder controle hebben wil je daarmee wegkomen. Dan red je het niet alleen met de senaat?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:26

Trump heeft helemaal geen wettelijke mogelijkheid om Biden via een executive order uit te sluiten. Een president in de VS heeft geen absolute macht, ook al mag Trump graag doen alsof dat wel zo is. Democratie is veel meer dan Trump en de senaat. Democratie zit door de hele samenleving verweven. Het idee dat Trump kan doen waar hij zin in heeft, dat de senaat daar ja en amen bij knikt en dat de rest van de samenleving het gelaten aanziet is echt overdreven. Ik weet dat je een hekel aan Trump hebt, maar jij hebt de neiging zwaar te overdrijven als je hem aan het demoniseren bent. En dat is nergens voor nodig, want als je je bij de feiten houdt, dan is het al erg genoeg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:32

Zou hij niet via zo'n executive order een maximale leeftijd voor presidentschap/kanditaat kunnen invoeren? Net als de minimale leeftijd valt er zeker wat voor te zeggen.