Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:11

Shaggy09 schreef:
8nnemiek schreef:
Als het allemaal geen kwaad zou kunnen, waarom hebben ze dan nog steeds een vervreemdingszone die niet toegankelijk is voor toeristen, enkel voor korte bezoekjes na toestemming? En er mag geen groente en fruit uit de omgeving worden geconsumeerd..
Ik heb lang geleden een documentaire gezien over de flora en fauna in de omgeving, en hoewel de natuur er prachtig was, bleken er ook veel misvormde dieren rond te lopen, en werden de dieren er niet oud.

Kijk aub die aflevering van kees vd spek.

Ik zal hem eens opzoeken.. maar ik heb inmiddels al een redelijk aantal docu's gezien, zowel voor als tegen kernenergie, vorige week nog een TED talk presentatie.. en bij de voorstanders vraag ik me echt af of ze elkaar gewoon domweg napraten of daadwerkelijk zelf onderzoek hebben gedaan. Ze dragen namelijk allemaal steeds weer dezelfde argumenten aan, waarvan je een deel zo weer van tafel kan vegen.
Het hele verhaaltje over de veiligheid wordt keer op keer herhaald terwijl niemand echt kan aantonen dat het volledig veilig is.. terwijl docu's van tegenstanders juist heel veel bewijs aandragen, en interviews houden met slachtoffers/nabestaanden etc. Een stuk geloofwaardiger als je het mij vraagt.

Janneke2

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:18

...ik geloof inmiddels dat die Van der Spek ook een (soort) cabaretier is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:21

8nnemiek schreef:
Ik zal hem eens opzoeken.. maar ik heb inmiddels al een redelijk aantal docu's gezien, zowel voor als tegen kernenergie, vorige week nog een TED talk presentatie.. en bij de voorstanders vraag ik me echt af of ze elkaar gewoon domweg napraten of daadwerkelijk zelf onderzoek hebben gedaan. Ze dragen namelijk allemaal steeds weer dezelfde argumenten aan, waarvan je een deel zo weer van tafel kan vegen.
Het hele verhaaltje over de veiligheid wordt keer op keer herhaald terwijl niemand echt kan aantonen dat het volledig veilig is.. terwijl docu's van tegenstanders juist heel veel bewijs aandragen, en interviews houden met slachtoffers/nabestaanden etc. Een stuk geloofwaardiger als je het mij vraagt.

Het is ook geen argument om wel of niet voor kernenergie te zijn. Maar echt wetenschappelijk onderzoek heb ik ook nog niet ontdekt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:21

Janneke2 schreef:

Want?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:22

Janneke2 schreef:

Weetje.... laat maar %)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:34

Winged schreef:
Janneke2 schreef:

Want?

...goed dan, ik kijk nooit teevee, maar vriend google vertelt dat hij met een verborgen camera zaken ontmaskert.

Ik heb geen aflevering gevonden waaruit blijkt dat alle brandweermannen van Tjernobyl nog gewoon leven.

Dus doe mij een lol: die mannen stierven om een groot aantal mensen voor groot onheil te behoeden.

Dus och - misschien dat het braaf entertainment is: lekker gluren enzo - maar een serieuze zaak als doden door een kernramp is van een andere orde.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:37

Winged schreef:
Het is ook geen argument om wel of niet voor kernenergie te zijn. Maar echt wetenschappelijk onderzoek heb ik ook nog niet ontdekt.

?

Of jij voor of tegen iets bent, is jouw beslissing.

Maar dit klinkt alsof je geen wetenschappelijke literatuur over kernenergie kunt vinden - en dat is er in overvloed.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:39

Je weet totaal niet waar je het over hebt.
Iedereen hier heeft respect voor de ramp en voor de brandweermannen en alle andere slachtoffers.
Het enige wat wij aanhalen is dat de radioactieve straling nowadays niet meer zo extreem is, dat je er eigenlijk rustig naartoe kan gaan aangezien de straling op de meeste plekken net zo hoog is als in het centrum van een grotere stad.
Vd Spek laat juist heel mooi zien hoe pathetic het is dat Tsjernobyl tegenwoordig word gebruikt als toeristische trekpleister. En dat ze het expres extra dramatisch maken om een indruk achter te laten bij de toeristen.

Maar je hebt de aflevering niet eens gekeken dus ga geen aannames doen zeg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:46

Janneke2 schreef:
Winged schreef:

?

Of jij voor of tegen iets bent, is jouw beslissing.

Maar dit klinkt alsof je geen wetenschappelijke literatuur over kernenergie kunt vinden - en dat is er in overvloed.

En ook dat het niet zo extreem blijkt te zijn. Het gaat twee kanten op, maar echt doorslaggevend?

Wat dacht je ook van Fukushima? Meer recent.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -fukushima
https://nos.nl/artikel/2249059-japan-me ... shima.html

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:49

Even een ander puntje. Zaterdag zijn de tweede kamer, eerste kamer en ridderzaal open voor publiek met rondleidingen. Er is zelfs een kans om in debat te gaan met Kamerleden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:50

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 16:53

Ik word echt moe van het constante strijdje tussen links en rechts. Alsof ze er iets mee gaan oplossen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:57

IMANDRA schreef:
Kom net dit artikel tegen over een meldpunt van FvD... Wat een slechte zaak...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... 1wvH38L4e8

Vroege en zeer ongepaste 1 aprilgrap? :=

Hoop ik..? Let it be..?

Als iemand nu nog ontkent dat dit een fascist in een 2019 jasje is...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:58

Citaat:
En ook dat het niet zo extreem blijkt te zijn. Het gaat twee kanten op, maar echt doorslaggevend?

Wat ik denk van Fukushima tov Tsjernobyl...?
Of Fukushima tov windenergie opgewekt op zee....?

Ik heb geen idee wat jij bedoelt met "het gaat 2 kanten op", maar dat iemand volledig beschermd onderzoek doet en een paar jaar later sterft aan kanker is geen sinecure.
En ook geen toeval.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:00

Janneke2 schreef:
Citaat:

Ik heb geen idee wat jij bedoelt met "het gaat 2 kanten op", maar dat iemand volledig beschermd onderzoek doet en een paar jaar later sterft aan kanker is geen sinecure.
En ook geen toeval.

Zonder dat dit onderzocht is, kan je niet direct zeggen dat de kanker door het onderzoek komt. Kanker komt helaas vrij vaak voor, het kan wél toeval zijn.

Ken het specifieke geval niet dus ga er niet over oordelen, maar het kan wel toeval zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:03

verootjoo schreef:
IMANDRA schreef:

Vroege en zeer ongepaste 1 aprilgrap? :=

Hoop ik..? Let it be..?

Als iemand nu nog ontkent dat dit een fascist in een 2019 jasje is...

Ik denk dat het geen grap is, het is idd te belachelijk voor woorden, discriminatie van beroepsgroepen. Nu de linkse leraren wat volgt, alle mensen met een hoofddoek?? Ik vind het zo ontzettend link.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:04

Janneke2 schreef:
Citaat:

En ook geen toeval.

Mwah, meer 'Kernreactor ongeluk nummer 2 en de effecten'. Dat deze meneer longkanker heeft gekregen vanwege het ongeluk is niet te achterhalen. Japan is schappelijk door te zeggen dat het daardoor is gekomen.

Ik ontken niet dat er doden bij zijn gevallen, maar de gevolgen van straling... Zie de linkjes. Het is niet 1 op 1 hard te maken. Zowel niet als 'het is schadelijk' als 'het is niet schadelijk'.

Dat meldpunt.... Hoe dan weer :x

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:20

What's next? Meldpunt voor bokt-forummers met linkse ideeën? Lijkt me zinnig om even te inventariseren hoe groot de linkse indoctrinatie op diverse fora is? :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:22

mysa schreef:
What's next? Meldpunt voor bokt-forummers met linkse ideeën? Lijkt me zinnig om even te inventariseren hoe groot de linkse indoctrinatie op diverse fora is? :(

Mwah, mag alles wat tegen FvD is ook? Dan zijn de criteria wat minder lastig. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:24

IMANDRA schreef:

Ohhhh. :)*

En waar kan je je rechtse leraar melden? :7

En dat noemt zich dan ook nog wetenschappelijk bureau van het FvD.

En als je nu ouders hebt die links zijn? Kan je die dan ook melden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:33

Dat meldpunt :wow:
Hè tis gewoon te bizar voor woorden.
Zo’n meldpunt hebben ze ook in Turkije gehad toch. Voor alles wat mogelijk Guhlen aanhanger is.
Mijn ex kan daardoor niet meer naar Turkije. Hij is namelijk wetenschapper en ‘verlinkt’ maar echt geen guhlennist.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:37

Maar wel handig toch? Toets verpest? Even Baudet bellen....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:55

En wat valt allemaal onder links?

SP en Groenlinks snap ik. Maar is D66, VVD en CDA ook links voor ze? Ik bedoel...die partijen zijn rechtser dan dan GL en SP. Maar ik vindt die VVD, CDA en D66 toch echt rechts.

VVD kan hele liberale standpunten innemen. Dan lijkt zo'n leraar links...blijkt ie toch rechts te stemmen.

Lastig hoor. }:0

Is Rutte niet nog steeds 1 dag in de week leraar? die zou ik eerst melden :+

Edit,..Ja hij is leraar:
Activiteiten buiten de politiek
Sinds september 2008 is Mark Rutte tevens docent aan de Johan de Witt - Zusterstraat en Hooftskade in Den Haag (voormalig op de Johan de Witt Scholengroep - Varias College).[3][20] Hij geeft daar eenmaal per week het vak maatschappijleer.[21]
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-03-19 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:08

Ik denk dat ik me dan ook maar ga aanmelden 8-)
Misschien is dat de oplossing :)* alle leraren melden zich op dat meldpunt.
mafkees

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:16

Zijn die leraren nu helemaal betoeterd?! Zich wat druk maken om het klimaat, milieu, armoede en racisme 8)7
Als Jantje zijn lunch niet kan betalen, jammer dan. Dat zijn toch niet de problemen van de docent? En als Pietje tegen Mohammed zegt dat hij maar lekker naar zijn eigen land terug moet keren dan vechten ze dat maar lekker zelf uit, want als docent hoor je niet tegen maar zeker ook niet vóór vluchtelingen te zijn :n

:+