Resistance schreef:En nee, ik heb het niet over de gelukszoekers. Ik heb het over de echte vluchtelingen.
Maar daar heeft iedereen het toch steeds over?
Buiten dat het hier ook over allochtonen an sich ging, dus niet perse vluchtelingen.. want dat was die 1e generatie niet en dat is generatie 2 en 3 al helemaal niet..
En ik weet niet of mensen zeuren over vluchtelingen die alles afpakken. Wel dat het voor sommigen makkelijker is als voor anderen ivm uitkeringen, huizen enzo.. maar daar heb ik geen ervaring mee.
Vwb Den Haag zaten de PVV stemmers aan de rand van de wijken met een 75% percentage allochtoon. Over Moslims heb ik niets gezegd..het hoogste percentage moslims zit wel in zuid holland zag ik.
Ik zeg ook niet dat het haar verantwoordelijkheid is, ik zeg hoe het mij laat voelen. Mag dat ook al niet meerCitaat:Dat is niet Janneke d'r verantwoordelijkheid. Dat is een soort emotionele chantage: dat iedereen maar met kousevoetjes om (mogelijk-)pvv'ers heen moet lopen.

Maar als je met kousevoetjes om PVV-ers heenloopt én met kousevoetjes om (criminele) allochtonen, dan wordt het wel heel stil

ja maar dat hou je altijd... dat zal onverenigbaar blijven. En dat is ook niet erg, als het maar leefbaar is... denk ik?Citaat:Maar Janneke is net zo goed Nederlander, die mag haar land ook opeisen. En het is ook mijn land. Laat ik daar duidelijk over zijn: iedere keer waar Buma of Rutte of Van der Staaij, Wilders of Baudet het heeft over de 'Nederlandse normen en waarden' of de 'westerse leefwijze' heeft, hebben ze het over heel iets anders dan over MIJN Nederlandse normen en waarde, en de leefwijze die ik wil.
Overigens mag ze haar land best opeisen, maar je hoeft het niet af te kammen, of wel?
En die schimmelmuren, moet ik dan denken aan de eerder genoemde huisjesmelkers? Want alle huurders hebben toch recht op...schimmelvrije muren? Hoewel, het gebeurt meer, ook bij mn witte vriendinnen die in een tochtig huis wonen want verhuurder geen zin om dubbelglas te plaatsen of herstelwerkzaamheden te verrichten.. dat maakt dan niet uit waar je woont misschien, maar wie je huurbaas is?