Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Als je in complottheorieën geloofd, moet je dat maar doen.
Was Hitler ook geen dictator, die besliste wie er mocht leven en wie niet? Hadden andere landen toen ook moeten zeggen, los het zelf op want dat zijn jullie normen en waarden? Wij respecteren die?
Lente schreef:Wéér een aanslag opgeëist door IS... 30 doden... Het gaat nu maar achter elkaar door he?
Emmaa_ schreef:chanel1985 schreef:Als je in complottheorieën geloofd, moet je dat maar doen.
Was Hitler ook geen dictator, die besliste wie er mocht leven en wie niet? Hadden andere landen toen ook moeten zeggen, los het zelf op want dat zijn jullie normen en waarden? Wij respecteren die?
Goh, kort door de bocht. Ten eerste is de enige rede dat andere landen zich zijn gaan bemoeien met de situatie in Duitsland destijds, dreiging. Hitler was machtig en ze konden zich alleen verdedigen door de aanval in te gaan. Als er geen dreiging was geweest van het binnenvallen van Frans grondgebied denk ik inderdaad niet dat er zo ingegrepen was. Daarbuiten heeft Hitler zelfmoord gepleegd en is het dus totaal niet te vergelijken.
Bush jr. heeft besloten dat Irak een onstabiele, gevaarlijke staat was en dat ze er binnen moesten vallen om erger te voorkomen. Ze hebben de dictator aan de hoogste boom gehangen en hebben daar erg trots over gedaan, uiteindelijk alleen maar om wat olie weg te sneaken.
beatje schreef:Natuurlijk kunnen andere geloven op een iets minder dwingende maniet ook aanwezig zijn (denk jehova )
Maar je zitdan wel op (eigen) terrein.Nederland is van oorsprong vrij christelijk.Belgie katholiek.In beide landen zijn andere geloven aan wezig wat ook botst,maar veel minder als met de islam.
Moslims/islamieten komen uit een volledig andere cultuur die dingen eisen.Het katholieke geloof en het christelijke geloof en dan spreek ik uiteindelijk alleen over belgie en nederland leven eigenlijk hier al jaren vrij vredig samen.Tot de islam op kwam,ze eisen vreselijke lelijke moskeeën ,aanpassingen van geloofslessen op school,mannen hebben geen respect voor vrouwen.In onze geloven zijn deze verschillen niet zo groot.Toch niet tot het bommenwerpen en elkaar de keel over snijden aan toe.
Dan heb ik het niet over ierland en zo want daar zijn de katholieken en christen elkaar ook lelijk te lijf gegaan ,maar wel op eigen grond gebied ze hebben dat bv niet in parijs gedaan.
Maar goed het is al laat en ik ga eens slapen met heel veel vragen in mijn hoofd
beatje schreef:En NEE emma in antwerpen ga je als vrouw niet op je gemak door de stad of met de metro mee.Mijn dochter studeert daar en heeft lang blond haar.Als ze naar school gaat heeft ze andere kleren aan als thuis,d'r haar gaat in een vlecht.Zo valt ze het minste op.
Wat mij stoort is dat dit gewoon ontkent word en vooral door mensen die er zelf niks te maken mee hebben.
Van ons word verwacht dat als wij naar een moslim land gaan wij ons kleden naar hun normen en waarden.Ik ben er ook geweest en blote schouders moesten op de plaatselijke markt bedekt worden,wat wij ook deden.
Maar hier lopen ze wel gehuld in tenten op straat,vormloze wezen die de nederlandse taal slecht of niet machtig zijn.
Yunomi schreef:Ik merk vandaag in de trein dat de beveiliging is opgeschroefd. Er lopen meer beveiligings personeel van NS rond en er wordt gecheckt bij de bagage in de rekken of de eigenaar aanwezig is.
Damned schreef:Maar nu moet ik toch zelf wel bekennen dat mijn visie een beetje gekeerd is. De moslimcultuur staat heel ver van onze eigen cultuur. Daar valt volgens mij niet veel tegen in te brengen.
Fem schreef:Lente schreef:Wéér een aanslag opgeëist door IS... 30 doden... Het gaat nu maar achter elkaar door he?
Ik kwam deze tegen..
Dat geeft toch wel een goed beeld dat IS altijd al aan een stuk door bezig is gebleven.
Alleen zijn er maar een handje vol 'headline news' geweest... Namelijk, die 'niet Moslim-aanvallen'.
[ [url=m/cfeyNC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Een beveiliger van de Belgische kerncentrale Tihange is doodgeschoten in Charleroi, meldt de krant La Dernière Heure. Volgens de krant werd daarbij zijn toegangspas gestolen, maar het federaal parket ontkent dit.
De man werd gedood toen hij donderdagavond zijn hond uitliet. Het incident kwam twee dagen na de aanslagen in de Belgische hoofdstad.
Wie er achter de moord zit, is het niet bekend. Er is geen terroristische link, zegt het parket.
Begin dit jaar schreef de krant dat terreurverdachten een topman uit de kernenergiesector hadden bespied.