Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:01

Chanel1985: Wij zijn ons gaan bemoeien met Syrië omdat we het idee hadden dat we er iets uit konden halen, niet uit solidariteit met Frankrijk of wat dan ook. De burgeroorlog in Syrië is ver voordat IS uberhaupt op het toneel kwam kijken begonnen, en we doen er ook al veel langer in mee. Dingen die los van elkaar staan dus.

beatje: Ik vind het moeilijk om te geloven dat je dochter alleen wordt nageroepen door islamitische mannen. Maar goed, dat is een discussie die ik liever niet nog een keer aan ga.
Jammer dat jij zo veel last hebt van de islam. Het lijkt me oprecht heel erg moeilijk en vervelend om zo veel last te beleven aan de wereld om je heen, om je zo te storen aan de 'vormloze tenten' op straat en om het zo vervelend te vinden dat jij je schouders moet bedekken als je op bezoek bent in een ander land. Mensen die hier naartoe komen passen zich ook aan. Aanpassen gaat wat verder dan je hoofddoek afdoen en je gedragen als een Nederlandse vrouw.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:02

Als je in complottheorieën geloofd, moet je dat maar doen.

Was Hitler ook geen dictator, die besliste wie er mocht leven en wie niet? Hadden andere landen toen ook moeten zeggen, los het zelf op want dat zijn jullie normen en waarden? Wij respecteren die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:06

chanel1985 schreef:

Was Hitler ook geen dictator, die besliste wie er mocht leven en wie niet? Hadden andere landen toen ook moeten zeggen, los het zelf op want dat zijn jullie normen en waarden? Wij respecteren die?

Goh, kort door de bocht. Ten eerste is de enige rede dat andere landen zich zijn gaan bemoeien met de situatie in Duitsland destijds, dreiging. Hitler was machtig en ze konden zich alleen verdedigen door de aanval in te gaan. Als er geen dreiging was geweest van het binnenvallen van Frans grondgebied denk ik inderdaad niet dat er zo ingegrepen was. Daarbuiten heeft Hitler zelfmoord gepleegd en is het dus totaal niet te vergelijken.

Bush jr. heeft besloten dat Irak een onstabiele, gevaarlijke staat was en dat ze er binnen moesten vallen om erger te voorkomen. Ze hebben de dictator aan de hoogste boom gehangen en hebben daar erg trots over gedaan, uiteindelijk alleen maar om wat olie weg te sneaken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:09

Lente schreef:
Wéér een aanslag opgeëist door IS... 30 doden... Het gaat nu maar achter elkaar door he?

Ik kwam deze tegen..
Dat geeft toch wel een goed beeld dat IS altijd al aan een stuk door bezig is gebleven.
Alleen zijn er maar een handje vol 'headline news' geweest... Namelijk, die 'niet Moslim-aanvallen'.

Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:10

Ik ga ook niet in sommige wijken hier in [plaats] lopen, en ja als ik zeg dat het geen buitenlanders zijn, dan lieg ik. Ik kan daar ook niet aan doen, zo is het. Maar dat men niet zeggen want dan ben je racist.

Wat is er anders dan als ik naar ginder ga ik mij bedek, dus lange mouwen, lange broek en derg, en als zu'n naar hier komen, zich een beetje aanpassen aan ons?
En daarmee bedoel ik niet enkel de hoofdoek, maar gewone kledij, in plaats van dei lange kleden.
En dan kan je zeggen, heb jij daar problemen mee dat ze die kledij dragen?
Persoonlijk heb ik daar geen problemen, ik heb daar respect voor, maar omgekeerd, is mijn gevoel dan, dat ze dit niet doen.
Ik zeg niet dat ik in een minirok daar zou willen lopen, maar mijn gewone kledij, tshirt met korte mouwen bv dat wel. En daar wordt dat niet gerespecteerd. Wij moeten ons respect tonen omdat we in hun land zijn, geen probleem maar mes snijd aan
kanten dan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:12

Emmaa_ schreef:
chanel1985 schreef:

Goh, kort door de bocht. Ten eerste is de enige rede dat andere landen zich zijn gaan bemoeien met de situatie in Duitsland destijds, dreiging. Hitler was machtig en ze konden zich alleen verdedigen door de aanval in te gaan. Als er geen dreiging was geweest van het binnenvallen van Frans grondgebied denk ik inderdaad niet dat er zo ingegrepen was. Daarbuiten heeft Hitler zelfmoord gepleegd en is het dus totaal niet te vergelijken.

Bush jr. heeft besloten dat Irak een onstabiele, gevaarlijke staat was en dat ze er binnen moesten vallen om erger te voorkomen. Ze hebben de dictator aan de hoogste boom gehangen en hebben daar erg trots over gedaan, uiteindelijk alleen maar om wat olie weg te sneaken.

En nu is er geen dreiging? Moeten we wachten tot iss het hier overneemt?

Wat heeft die zelfmoord van Hitler er mee te maken?

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:20

Er zijn meer dan genoeg islamitische meisjes die gewoon in spijkerbroek en een shirtje lopen.

En ja, er is op dit moment een dreiging. Maar die dreiging is ontstaan door de bemoeienis van het westen in de situatie. De IS geloven dat ze een heilige oorlog aan het voeren zijn, en het motief daarvan is dat wij ons ermee bemoeien.
Ik zeg niet dat we ons niet moeten bemoeien met de situatie, maar het is wel een feit dat het westen zichzelf als een soort democratische redder ziet, die zich overal maar in moet storten om zogenaamd de situatie te verbeteren. In sommige landen is het inderdaad een verbetering, maar er wordt niet nagedacht over of de burgers het uberhaupt wel willen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:22

Ja idd. sterker nog, mijn oom geeft Nederlandse les aan vluchtelingen en hoevaak hij nu de vraag krijgt: Goh, waarom lopen er hier zoveel mensen met hoofddoekjes en burka's? Het is hier toch een vrij land, dat mag je toch zelf kiezen?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:23

beatje schreef:
Natuurlijk kunnen andere geloven op een iets minder dwingende maniet ook aanwezig zijn (denk jehova )
Maar je zitdan wel op (eigen) terrein.Nederland is van oorsprong vrij christelijk.Belgie katholiek.In beide landen zijn andere geloven aan wezig wat ook botst,maar veel minder als met de islam.
Moslims/islamieten komen uit een volledig andere cultuur die dingen eisen.Het katholieke geloof en het christelijke geloof en dan spreek ik uiteindelijk alleen over belgie en nederland leven eigenlijk hier al jaren vrij vredig samen.Tot de islam op kwam,ze eisen vreselijke lelijke moskeeën ,aanpassingen van geloofslessen op school,mannen hebben geen respect voor vrouwen.In onze geloven zijn deze verschillen niet zo groot.Toch niet tot het bommenwerpen en elkaar de keel over snijden aan toe.
Dan heb ik het niet over ierland en zo want daar zijn de katholieken en christen elkaar ook lelijk te lijf gegaan ,maar wel op eigen grond gebied ze hebben dat bv niet in parijs gedaan.

Maar goed het is al laat en ik ga eens slapen met heel veel vragen in mijn hoofd ;-)

Als eerst even puntje verbeteren: Zowel Nederland als België zijn christelijk. Alleen België is voornamelijk katholiek en Nederland voornamelijk protestants :D

Daarnaast, in mijn beleving is de islam niet dwingender dan het christendom. Je moest eens weten wat wij vroeger allemaal hebben gedaan. Denk bijvoorbeeld aan alle kolonies. Dit was niet alleen voor de handel, maar een ander heel belangrijk motief was ook om daar het christendom te verspreiden.

We hebben ook nu nog steeds veel christenen die erg gelovig zijn en anderen dit geloof ook proberen "op te leggen", denk aan de jehova getuigen. Ook de klu klux klan (of hoe je het ook schrijft :') ) dood andersgelovigen in naam van het christendom en is dus enigszins te vergelijken met IS.

In onze wet staat dat we in Nederland recht hebben op vrijheid van geloof. Dat is dus ook een recht voor de mensen in Nederland die geloven in de Islam. Die willen dan dus inderdaad moskeën bouwen. Dat is ook hun goed recht en waarom zouden we dat verbieden? Hebben we daar zoveel last van? In turkije maakt de moskee veel meer geluid en wordt er iedere dag wel geroepen (dacht ik). Hier in Nederland moeten ze zich wel een beetje aanpassen daarin en mogen ze alleen op de vrijdag roepen.

Aanpassingen van geloofslessen zijn volgensmij nog nergens doorgevoerd. Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord en ik denk ook dat dit maar een kleine groep van de islam is die dit roepen.

En dan heb je het nog over dat ze geen respect hebben voor vrouwen. Het zou kunnen dat dat een klein deel is van de islam, maar er zijn net zo goed mannen in het christendom die geen respect hebben voor vrouwen. Ze gaan meestal wel iets anders om met vrouwen, maar in mijn ervaring (en ik ken er behoorlijk wat) juist heel respectvol. Het is gewoon een andere cultuur, maar niet alleen (een gedeelte van) de islam gaat amders om met vrouwen.

Less anders dit even: http://m.ad.nl/ad/m/nl/1003/You/article/detail/4257505/2016/03/05/Hollandse-vrouwen-gedragen-zich-als-mannen.dhtml
Hij is ook niet van het islam, maar heeft wel een andere kijk op het omgaan met vrouwen en toch vind ik hem absoluut niet niet-respectvol naar vrouwen toe.

Helaas ging ons geloof ook zo ver dat we mensen daarom vermoordde. We noemden de andersgelovigen ketters. Als je dat op google intikt kom je veel vreselijke dingen tegen. Nu doet een klein groepje het nog wel eens: de klu klux klan. Net zoals de IS maar een "klein" groepje is van de gehele islam.

Opzich snap ik je wel hoor. Al die ellende en dan de media die je laat denken dat dit allemaal de schuld van de islam is. Maar probeer je te bedenken dat dit dus maar een heel klein deel is van de islam en dat de overgrote meerderheid dit echt niet wil en dat ze er toch wel iedere dag op worden aangekeken.

Nederland was altijd al een tolerant land en dat maakt (voor mij) ook wel deel uit van onze cultuur. Zou graag willen dat dit zo blijft maar door dit "gedoe" allemaal lijkt het erop dat dit dus steeds minder wordt. Jammer genoeg!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:30

Ik merk vandaag in de trein dat de beveiliging is opgeschroefd. Er lopen meer beveiligings personeel van NS rond en er wordt gecheckt bij de bagage in de rekken of de eigenaar aanwezig is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:32

Er lopen ook veel beveiligers op de grote stations in burger :j

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:46

beatje schreef:
En NEE emma in antwerpen ga je als vrouw niet op je gemak door de stad of met de metro mee.Mijn dochter studeert daar en heeft lang blond haar.Als ze naar school gaat heeft ze andere kleren aan als thuis,d'r haar gaat in een vlecht.Zo valt ze het minste op.
Wat mij stoort is dat dit gewoon ontkent word en vooral door mensen die er zelf niks te maken mee hebben.

Van ons word verwacht dat als wij naar een moslim land gaan wij ons kleden naar hun normen en waarden.Ik ben er ook geweest en blote schouders moesten op de plaatselijke markt bedekt worden,wat wij ook deden.
Maar hier lopen ze wel gehuld in tenten op straat,vormloze wezen die de nederlandse taal slecht of niet machtig zijn.

Wat vervelend voor je dochter. Maar komt ze dan niet in echte achterstandswijken? In het hartje van Brussel heb ik nog nooit wat gemerkt. Als het de achterstandsbuurten zijn, dan ligt het niet persé aan het geloof, maar meer aan dat ze daar toch minder kansen krijgen, beeld op een slechte toekomst hebben enz. Daardoor gaan ze crimineel gedrag vertonen enz.
Dat ligt meer aan de wijk dan aan het geloof.

Ik woon zelf ook in zo'n wijk waar ook al meerdere IS strijders zijn opgepakt, dus IK heb er wel degelijk wat mee te maken. Ik loop wel gewoon in korte broek, haar los enz. Soms krijg ik wel eens opmerkingen of wordt ik achtervolgd, MAAR dit doen ook de blanke mannen. Ik ben niet bang aangelegd en snap wel dat je dochter daarom in andere kleding gaat lopen. Ik wil alleen zeggen dat dit niet met het geloof te maken heeft.
Ik weet niet waar je bent geweest, maar in Turkije hoeft dat niet. Ik liep gewoon in korte broek en hempje daar over straak. Met mijn haar los enz. Ook gewoon in mijn bikini op het strand ofzo. Maar misschien was jij in Marokko ofzo? Ik weet niet of het daar anders is? Maar dacht dat het daar ook wel mee viel?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:48

Yunomi schreef:
Ik merk vandaag in de trein dat de beveiliging is opgeschroefd. Er lopen meer beveiligings personeel van NS rond en er wordt gecheckt bij de bagage in de rekken of de eigenaar aanwezig is.

Ja dat klopt. Maakte bij mij vooral best indruk dat er politie in kogelvrije vesten met van die automatische wapens liepen. (En ook behoorlijk wat agenten!) Maar dat was woensdag en donderdag. Vandaag ben ik niet met de trein gegaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:52

Dat niet als herkenbare vrouw op straat lopen heb ik ook in Amsterdam Zuidoost, Osdorp en meerdere wijken in Rome. Zegt niks over wat acceptabel is naar mijn mening, ze zijn gewoon wat meer van de 'oeeehhh chickies!' en dat ben ik niet gewend :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:26

Het is nu alleszins te laat om iedereen zich militair terug te laten trekken. Olievelden in handen van IS zorgen voor enorm veel inkomsten, daarmee kunnen ze zich enorm versterken. Ze gaan echt niet stoppen met uitbreiden buiten de Syrische en Iraakse grenzen. Zij willen Spanje en Portugal, ze willen Italië en Griekenland. Ze willen nog zo veel landen.
Ik denk dat het geen zin meer heeft van "waren we maar nooit...". Net als met Al Qaida heeft het Westen daar zeker schuld in, maar daar los je nu niks meer mee op. En ik denk dat je ook altijd nieuwe extremistische groepen daar zal krijgen.
Het is kiezen tussen verschillende kwaden, maar je kan ze geen vrij spel geven, want dan staan ze vroeg of laat nog massaler aan onze deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:42

Het is absoluut te laat om ons nu nog terug te trekken, maar ze geen vrij spel kunnen geven is natuurlijk een discussiepunt. 'Waren we maar nooit...' is overigens niet mijn standpunt hoor, maar ik ben persoonlijk meer fan van de Nederlandse aanpak (op de thee gaan) dan de Amerikaanse methode waarbij we maar bombardementen blijven uitvoeren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:00

Damned schreef:
Maar nu moet ik toch zelf wel bekennen dat mijn visie een beetje gekeerd is. De moslimcultuur staat heel ver van onze eigen cultuur. Daar valt volgens mij niet veel tegen in te brengen.

Dat valt nog wel mee. Daarmee bedoel ik hun cultuur komt wel wat overeen met onze cultuur voorheen. Wij hebben een soort moderne wereld. Een nieuw testament etc.

Er zijn tegenwoordig al veel Islamieten die wel al mee zijn gegaan maar er zijn er ook nog die vast houden aan verouderde principes.

Wel hebben we in landen als Belgié, Frankrijk, Duitsland en Nederland veelte maken met Mensen die hier hun regels willen doordrukken of die niet kunnen wennen aan onze wereld. Dit had in het verleden voorkomen kunnen worden. Door strenger te zijn met de regels en wetten hier. Als je hier niet kunt aarden dan ga je terug naar het land waar je je leven kunt leiden volgens jullie eigen principes. En mensen die wel mee kunnen komen en die wel een modern leven willen zijn hier van harte welkom.

Dan zijn er nog heeel veel mensen van eenzelfde cultuur in dezelfde wijken gepropt waar ze elkaar ook gingen opzoeken en onrust gingen stoken daarmee is het in de landen echt geescaleerd zet veel werkelozen Nederlanders bij elkaar van het moslimse geloof en je krijgt ook problemen.

Op een ander forum werd ik weer herinnerd aan het lonsdale tijdperk, Velen zullen zich dat nog wel kunnen herinneren. Die tijd was echt niet leuk voor allochtonen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:08

Er is ook een artikel in de pers, maar voorlopig enkel in het Frans.
Maar dit vind ik toch zeer kwalijk.
Afbeelding

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:10

Dat is natuurlijk wel facebook..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:12

Maar wel Luckas Vander Taelen. En hij verwijst ook naar Le Soir.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:48

Fem schreef:
Lente schreef:
Wéér een aanslag opgeëist door IS... 30 doden... Het gaat nu maar achter elkaar door he?

Ik kwam deze tegen..
Dat geeft toch wel een goed beeld dat IS altijd al aan een stuk door bezig is gebleven.
Alleen zijn er maar een handje vol 'headline news' geweest... Namelijk, die 'niet Moslim-aanvallen'.

[ [url=m/cfeyNC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Baghdad en Ankara waren naar mijn weten wel headlines

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:57

Als ik gisteren het sportnieuws goed begrepen was onze nationale doelman Thibaut Courtois op de luchthaven dinsdag tijdens de aanslag. Hij is er blijkbaar maar net aan ontsnapt zeg maar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:03

Citaat:
Een beveiliger van de Belgische kerncentrale Tihange is doodgeschoten in Charleroi, meldt de krant La Dernière Heure. Volgens de krant werd daarbij zijn toegangspas gestolen, maar het federaal parket ontkent dit.

De man werd gedood toen hij donderdagavond zijn hond uitliet. Het incident kwam twee dagen na de aanslagen in de Belgische hoofdstad.

Wie er achter de moord zit, is het niet bekend. Er is geen terroristische link, zegt het parket.

Begin dit jaar schreef de krant dat terreurverdachten een topman uit de kernenergiesector hadden bespied.

Bron: NOS

Dit bericht was ook op de radio vanmorgen

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:04

Geen terroristische link? Tuurlijk er gebeuren zoveel moorden hier in belgie. Dit vind ik toch wel heel eng hoor eigenlijk...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:05

Nochtans hier nog niets over gehoord in het nieuws op de radio.