verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:19

papagroom schreef:
Ik zit net de foto`s van dat gedoe in Steenbergen te bekijken,en vraag me af wat ik hier liever op t dorp zou krijgen.....vluchtelingen of????

Ik kreeg gisteren een PB van een Bokker met de interessante zin: "Ik acht het trouwens waarschijnlijker dat ik slachtoffer van geweld door 'bezorgde Nederlanders' wordt, dan geweld door asiel- cq gelukszoekers :\ " .......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:21

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:31

Ik lach met hem mee, want de overheid wil dat wel.. Dat is afgelopen week ook duidelijk gezegd. Ontmoediging voor de gelukszoekers. En ik lach hem ook tegelijkertijd maar uit.. Hij komt uit de oorlog, waar ie dagelijks dood kan gaan en dan vind ie het erg dat ie ff zes maanden moet wachten.. Wat is nou zes maanden op een mensenleven. Er zijn hier mensen die jaren wachten op een woning of werk.. Het is echt een walhalla dat ze verwachten hier… Even 7 landen doorkruizen en je kan zo door met je leven? Kon dat maar! En als ze overwegen terug naar Syrië te gaan omdat ze hier zes maanden moeten wachten.. Nou dan zal het wel meevallen met die oorlogsdreiging daar.. Of ik moet een compleet verkeerd beeld hebben van de oorlog.. Dat kan.. Maar ik zou toch hopen dat ik blij ben met elke vorm van onderdak zolang de vaatbommen niet rond mn oren vliegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:47

Sammie schreef:
Ik lach met hem mee, want de overheid wil dat wel.. Dat is afgelopen week ook duidelijk gezegd. Ontmoediging voor de gelukszoekers. En ik lach hem ook tegelijkertijd maar uit.. Hij komt uit de oorlog, waar ie dagelijks dood kan gaan en dan vind ie het erg dat ie ff zes maanden moet wachten.. Wat is nou zes maanden op een mensenleven. Er zijn hier mensen die jaren wachten op een woning of werk.. Het is echt een walhalla dat ze verwachten hier… Even 7 landen doorkruizen en je kan zo door met je leven? Kon dat maar! En als ze overwegen terug naar Syrië te gaan omdat ze hier zes maanden moeten wachten.. Nou dan zal het wel meevallen met die oorlogsdreiging daar.. Of ik moet een compleet verkeerd beeld hebben van de oorlog.. Dat kan.. Maar ik zou toch hopen dat ik blij ben met elke vorm van onderdak zolang de vaatbommen niet rond mn oren vliegen.

Als je de beelden volgt in Rusland, dan is het dus nog steeds oorlog in Syrië. Vreselijk om te zien hoe hele steden zijn platgebombardeerd. Daar kunnen de eerste jaren echt geen gezinnen meer wonen. Er is helemaal niets.........

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:04

Dat valt in sommige gebieden (lees pro assad) gebieden nog wel mee. Maar voor de overige compleet aan gort geschoten gebieden vind ik een aantal voormalige bewoners nog aardig wat noten op hun zang hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:16

papagroom schreef:
Ik zit net de foto`s van dat gedoe in Steenbergen te bekijken,en vraag me af wat ik hier liever op t dorp zou krijgen.....vluchtelingen of????

als ik die foto's zie dan lopen mij de rillingen over het lijf..
in het beeldmateriaal is het slechts een flits en ik weet niet eens of men dat wel bewust doet,
kan ook in de beweging gaan.. maar voor het zelfde geld is het een bewuste handeling..

maar op de foto staat die achterste gast in de 'white power' houding, de wijze waarop hij zich gedraagt komt daar ook nog eens mee overeen.

dan kies ik toch echt voor de vluchtelingen.. daar kun je het kaf van het koren scheiden en mensen uitzetten.. als er white power gastjes rondrennen en oproer stoken, dan kun je ze niet eens uitzetten al zou je het willen.. jammer eigenlijk.. je zou mensen ook gewoon moeten kunnen verbannen, niet alleen de foute vluchteling.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:19

Ik vraagmij oprecht af waarom die groep niet gewoon buiten is gezet. ZZeker met een noodverorderning van kracht

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:27

OsMo schreef:
Nou als zulke dingen als een lopend vuurtje gaan dan zijn een hele boel mensen straks blij.
http://nos.nl/artikel/2064396-syrische-vluchtelingen-waarschuwen-elkaar-ga-niet-naar-nederland.html

absoluut..

ik ben zeer zeker voor versobering van opvang.. je hoeft geen dure huizen te hebben om te leven..
als je een kantoorpand hebt omgebouwd tot appartementjes.. eenmaal gesettled en werkzaam kun je je vanzelf wat anders veroorloven.. idem voor uitkeringen, lage lasten is lagere uitkering.. meer is immers niet nodig (vind ik overigens voor iedereen die op basis van een uitkering moet leven.. immers dat geld krijg je dan voor levensonderhoud van mensen die wel moeten werken of kunnen werken.. voor een chronische zieke is dat hard.. maar dan heb ik zoiets van, zorg goed regelen, maar levensonderhoud dat wat je nodig hebt om een beetje normaal te leven, maar niet meer dan dat). en wie in ruil voor zijn uitkering wat doet voor de maatschappij, mag van mij zelfs nog ietsjes erbij krijgen.

wat ze nu hebben is een rëeel beeld van hoe de opvang gaat.. niet mooier of leuker dan in andere landen, daarnaast zijn we een van de weinige landen die nu ook letterlijk zegt: verwacht niet te veel, het is sober.. De rest sluit gewoon de grenzen of laat delen gewoon toe, maar ook daar leeft onzekerheid.. wat men zoekt is zekerheid.. als dat tegenvalt, dan zoekt men daar waar het nog niet zeker is maar waar hoop is op snelle afwisseling..

De hamvraag is natuurlijk, wat gebeurd er als alle landen in Europa uiteindelijk duidelijkheid verschaffen en een sobere opvang duidelijk neerzetten.

Ik ben het overigens wel eens met die jongen.. je bent twintig, had op zich geen armoede, je moet vluchten.. En daar zit je dan.. in veiligheid, op een boompje te wachten op je volgende maaltijd want je kunt niets en mag niets omdat alles zo langzaam verloopt.. het enige dat je kunt doen is zitten wachten op de volgende maaltijd die je krijgt. Zo'n jongen wil gewoon zo snel mogelijk zich installeren en zijn eigen brood op tafel brengen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:46

En waar gaan we al die banen vandaan halen Elena? En iedereen die op basis van een uitkering leeft moet maar versoberen zodat de uitkering omlaag kan? Welk jaar ben jij van huis gegaan?
Dus je werkt hard, koopt een huisje en krijgt kinderen. En dan, je wordt 45 en je werkgever flikkert je eruit. Dan zit je met een hypotheek, schoolgeld voor je kinderen, ziektekosten met een stijgend eigen risico. Maar volgens jou moet je van je ww net kunnen leven? Zal je uit de droom helpen. Deze man zn uitkering is niet genoeg, is al te sober. Zn spaargeld is na laten we zeggen 2 jaar op....en dan?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:47

Hoe lang duurt ww tegenwoordig? Als je mazzel hebt zit je net boven de bijstand met je ww

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:16

Tcm62 schreef:
Hoe lang duurt ww tegenwoordig? Als je mazzel hebt zit je net boven de bijstand met je ww

Dat hangt nog steeds af van het aantal jaren dat je hebt gewerkt. Nu is er een overgangsperiode, uiteindelijk wordt het 24 maanden max. Eerste 2 mnd 75%, daarna 70% van bet laatst verdiende loon (gemaximaliseerd).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:34

Syrie is 4,5 keer zo groot als Nederland en heeft bijna 18 miljoen inwoners tov Nederland met bijna 17 miljoen Nederlanders..
Dan is er toch best wel 2 x Nederland wat veilig is?

Overigens lees ik nu dat er sinds 4 dagen niet meer gevochten wordt in Syrie en hoor ik, weet niet of het waar is, dat IS Uranium heeft...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:51

Tcm62 schreef:
Syrie is 4,5 keer zo groot als Nederland en heeft bijna 18 miljoen inwoners tov Nederland met bijna 17 miljoen Nederlanders..

Overigens lees ik nu dat er sinds 4 dagen niet meer gevochten wordt in Syrie en hoor ik, weet niet of het waar is, dat IS Uranium heeft...

Ik begrijp dat jij zegt dat bijv. Albanezen en Kosovaren gelukszoekers zijn, maar iedere x weer beginnen dat (delen van) Syrië veilig zijn, begrijp ik niet. De grootste tegenstanders zijn het er over eens dat Syriërs oorlogsvluchtelingen zijn ....... en jij begint dat delen veilig zijn.....

2 dagen geleden werden er nog filmpjes verspreid door Rusland van aanvallen en bombardementen door het Russische leger in Syrië.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:06

Er zijn ook delen van Syrie veilig. Maar hier wonen wel Assad aanhangers... De situatie daar is gewoon erg ingewikkeld. Het is niet Assad vs. IS. Het Assad vs IS, Koerdische staat, vrije afhankelijk leger dit en vrije (vul in) dat. Ben je pro Assad dan kun je idd nog in een gebied wonen dat niet aan flarden is geschoten. Woon je daar niet.. dan is je huis vermoedelijk een gatenkaas geworden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 10:49

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:

Ik begrijp dat jij zegt dat bijv. Albanezen en Kosovaren gelukszoekers zijn, maar iedere x weer beginnen dat (delen van) Syrië veilig zijn, begrijp ik niet. De grootste tegenstanders zijn het er over eens dat Syriërs oorlogsvluchtelingen zijn ....... en jij begint dat delen veilig zijn.....

2 dagen geleden werden er nog filmpjes verspreid door Rusland van aanvallen en bombardementen door het Russische leger in Syrië.

Boven dien zijn grote delen van het land weliswaar relatief veilig,maar een grote onbewoonbare woestenij,zonder infrastructuur.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:39

Alles valt te maken, er is nog steeds economie...en 4,5 maal Nederland is een heleboel hectares.... :+

Van Europa wordt bijna het onmogelijke verwacht, maar van de Syriers en Syrie zelf niets?

Ben trouwens benieuwd als IS blijft waar ze zijn, wat er met het vluchtelingenprobleem gaat gebeuren...nieuwe delen van Syrie opbouwen of de toestroom van mensen die niet hun eigen land gaan opbouwen en er voor kiezen om neer te strijken waar alles wordt aangereikt...

Of de plannen voor extra woningen en banen ineens van tafel worden geveegd als blilkt dat het overgrote deel van de Syriers terug moeten....eens kijken wat de BV Nederland dan voor zijn eigen volk, de belastingbetaler nog over heeft..

Libanon gaat Rusland helpen, dus IS krijgt geduchte tegenstand...politiek gezien is het nu Rusland die de agressor is en niet Amerika en het Westen....wellicht wel met stilzwijgende steun...kan zomaar zijn dat het heke conflict snel afgelopen is..