Shadow0 schreef:Ja, dat vind ik dus gedeeltelijk wel gek omdat het uitgaat van een heel negatief beeld van elkaar en van hoe de maatschappij zou moeten werken.
Wat is er negatief aan de gedachte dat je samen leeft in een wereld waar het werk verdeeld wordt naar draagkracht? Het lijkt mij een negatieve insteek als inspanning niet meer beloond wordt.
Citaat:Wat betreft de verantwoordelijkheid: de arts en de toiletjuffrouw valt nog enigzins na te volgen.
Enigzins???? Me dunkt dat de verantwoordelijkheid over een mensenleven toch wat meer waardering verdient dat de verantwoordelijkheid over toiletreiniging.
Citaat:Maar kun je uitleggen waarom de HR-medewerker van de politie meer betaald krijgt dan de hoofdagent op straat? Ik kan werkelijk niets bedenken waarom dat logisch is.
Ik weet niets van de lonen bij de politie en ik ben het met je eens dat de verdeling niet altijd eerlijk is. Maar puur logisch gedacht vind ik dit voorbeeld dan weer niet zó gek; degene die verantwoordelijk is voor het feit of de juiste persoon op de juiste plek komt te zitten heeft in het geheel genomen een grotere verantwoordelijkheid dan een hoofdagent met enkele mensen onder zich. Als je het vraag-aanbodgericht ziet willen veel meer mensen naar de politieacademie dan dat er afgestudeerde HRMers bij de politie willen werken.