De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:22

Inderdaad :j Maar het ontgaat me volledig waarom het aanduiden van de ene groep als 'onaangepaste idioten' wel ok is, en bij een andere groep niet? Ik bedoel, je kwam zelf met die term.

(Ik wil het best onderbouwen trouwens: het is duidelijk dat PVV-aanhangers weinig ophebben met onze grondwet (en dan doel ik niet slechts op artikel 1, maar heel wat meer elementen.) Dus dat vind ik onaangepast aan onze normen en waarden en cultuur. En 'idioot' - ach, het klinkt niet echt vriendelijk, dat ben ik met je eens, maar daar staat tegenover dat het ook weer niet zo heel slim is dat de meeste mensen stemmen op een partij om te protesteren tegen het systeem terwijl die partij helemaal niet tegen dat systeem is.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:49

russel schreef:
Kwanyin, voor een simpele diefstal krijg je eerste keer vaak voorwaardelijk, dan is jouw Yousef minderjarig...

Wat er in dit land niet klopt is dat er talloze buitenlanders met een verblijfsvergunning een ellenlange list van antecenten hebben en nog steeds niet als ongewenst vreemdeling wordt bestempeld en automatisch een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen.

Ook deze als Yousef uitziende vreemdeling zie je veelvuldig in het straatbeeld en wordt meegenomen in de groep Noord-Afrikanen.....

Iemand die geen vreemdeling IS ksn volgens mij daarom niet ongewenst vreemdeling verklaard worden. Dat gebeurt alleen bij illegalen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:08

Criminaliteit moet worden aangepakt. En dat is ook gewoon wat er gebeurt, al zou er wat mij betreft meer mogen worden ingezet op het vergroten van de pakkans.
Het rechtssysteem is voor iedereen gelijk, gelukkig wel. Niemand weet precies wat er in Deurne is gebeurt. Wel weet ik dat de slachtoffers net zo hard slachtoffer waren geweest als ze door een blanke Nederlander waren overvallen. Een Marokkaanse dief is niet slechter dan een Belgische of Roemeense of Kaaskop dief. Ik begrijp eigenlijk niet dat een aantal bokkers hier dit blijkbaar niet met zijn opvoeding heeft meegekregen. Over falende ouders -wat natuurlijk onzin is -gesproken...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:16

Shadow0 schreef:
Inderdaad :j Maar het ontgaat me volledig waarom het aanduiden van de ene groep als 'onaangepaste idioten' wel ok is, en bij een andere groep niet? Ik bedoel, je kwam zelf met die term.

(Ik wil het best onderbouwen trouwens: het is duidelijk dat PVV-aanhangers weinig ophebben met onze grondwet (en dan doel ik niet slechts op artikel 1, maar heel wat meer elementen.) Dus dat vind ik onaangepast aan onze normen en waarden en cultuur. En 'idioot' - ach, het klinkt niet echt vriendelijk, dat ben ik met je eens, maar daar staat tegenover dat het ook weer niet zo heel slim is dat de meeste mensen stemmen op een partij om te protesteren tegen het systeem terwijl die partij helemaal niet tegen dat systeem is.)

Weet je, als jij nou je best doet om een onderbouwd antwoord te geven op heel mijn post, dan wil ik er over nadenken om hier antwoord op te geven

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:22

Shadow0 schreef:

Je snapt het ook nog steeds niet: vrijheid van meningsuiting geldt niet voor iedereen :D .

En dat PVV-aanhangers weinig op hebben met de grondwet, met name artikel 1 :D , blijkt wel uit het feit dat zij geen problemen hebben met de structuur van de partij. ;)

Ik vind het eigenlijk wel triest, dat de PVV-aanhangers de schietpartij in Deurne gebruiken om hun gelijk te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:01

Wie zijn die pvv aanhangers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:04

Nikass schreef:
russel schreef:
Kwanyin, voor een simpele diefstal krijg je eerste keer vaak voorwaardelijk, dan is jouw Yousef minderjarig...

Wat er in dit land niet klopt is dat er talloze buitenlanders met een verblijfsvergunning een ellenlange list van antecenten hebben en nog steeds niet als ongewenst vreemdeling wordt bestempeld en automatisch een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen.

Ook deze als Yousef uitziende vreemdeling zie je veelvuldig in het straatbeeld en wordt meegenomen in de groep Noord-Afrikanen.....

Iemand die geen vreemdeling IS ksn volgens mij daarom niet ongewenst vreemdeling verklaard worden. Dat gebeurt alleen bij illegalen.

Nee? Wat dacht je van vreemdelingen met een tijdelijke verblijfsvergunning? Dat zijn geen illegalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:09

yentl2010 schreef:
Dani schreef:
Misschien een overbodige vraag hoor, maar dat is dan gewoon omdat ik het niet begrijp: jij vindt het dus prima om een, pak 'm beet, 12-jarige uit te zetten naar een land waar hij misschien één keer op vakantie is geweest, en zijn ouders, broertjes en zusjes -die niks misdaan hebben- ook maar verplicht mee te sturen?

Als een kind van 12 al een misdrijf pleegt dat schijn jij normaal te vinden
Stel dat kind van 12 is 18 of 20 jaartjes en hij overvalt jou opa of oma ,,ben je dan nog zo meegaand

Ja die mogen van mijn part mee ,als ouder zijnde heb je flink gefaald als een 12 jarige al een misdrijf pleegt

Maar wat is een misdrijf? Een winkeldiefstalletje? Een overval? Een hele lijst antecedenten? Al in de gevangenis gezeten te hebben?

Er zijn zat 12 jarigen die al zoveel op hun kerfstok hebben aan geweldsdelicten, die eigenlijk volgens het volwassenenrecht berecht zouden moeten worden om het proportioneel te zien...hun denken, taal is ook niet als een 12 jarigen.

Stel dat ze een wet gaan maken voor terug sture, dan is dat echt niet die 12 jarige die weer snoep gejat heeft....maar wel die 12 jarige die weer in een dadergroepje ernstige misdrijven pleegt.

De nuance ontbreekt keer op keer weer in deze discussie...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:34

Jongens, merken jullie nou niet dat jullie in dit topic een bijdrage leveren aan de polarisatie? Schijnbaar is er een probleem in Nederland, het probleem wordt niet opgelost door te zeggen dat er een enorm groeiend probleem is en het wordt ook niet opgelost door te zeggen dat er geen probleem is. Sterker nog door steeds harder te gaan roepen dat er een probleem is óf juist dat er geen probleem is versterk je alleen maar de volharding van de ander.

Als ik even een vergelijking van trekken: stel dat er in mijn straat iemand woont met een hond die de hond overal laat poepen. Daar hebben mensen last van en ze geven de schuld (terecht) aan de hondebezitters. Dan kan het best zo zijn dat ik 4 honden heb en hun poep altijd netjes opruim; tóch zullen mensen die elke dag stront van de schoentjes van hun kinderen moeten schrapen me boos aankijken als ik met mijn honden langs loop.

Heeft het dan nut als ik ga roepen dat het discriminatie is dat alle hondenbezitters de schuld krijgen van die éne die niet opruimt en steeds kwader wordt op die vervelende oliebol-schrapers die altijd wat te klagen hebben? Voor je het weet staan die bekend als honden-haters. Of heeft het zin om te blijven glimlachen en doen alsof er nergens stront ligt? Ik denk van niet, dat lost allemaal niets op.

Het minste wat je kunt doen is begrip tonen voor de stront-overlast en erkennen dat er een probleem is. Pas dan kun je verder met een eventuele oplossing.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:38

en dan als hondeneigenaar andere hondeneigenaren aanspreken op hun gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:52

sallandval schreef:
Sterker nog door steeds harder te gaan roepen dat er een probleem is óf juist dat er geen probleem is versterk je alleen maar de volharding van de ander.

Het punt is alleen: mensen roepen helemaal niet dat er geen probleem is! Integendeel. Maar hoe vaak er ook erkend wordt dat er wel een probleem is, het wordt overschreeuwd door Wilders en aanhang. Want zolang wij niet meegaan in het briljante idee om Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond de grens over te flikkeren, is het niet genoeg.

Citaat:
Het minste wat je kunt doen is begrip tonen voor de stront-overlast en erkennen dat er een probleem is. Pas dan kun je verder met een eventuele oplossing.

Dat probleem is allang erkend, alleen Wilders wil geen oplossingen. En blokkeert daarmee de werkelijke aanpak. Zowel van de overlast op dit gebied als het aanpakken van andere grote problemen (zorg, werkloosheid, woningmarkt, om er maar eens paar te noemen.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:06

wat zijn er voor andere oplossingen dan dan ze terug te sturen?
Die straffen van ons daar lachen ze om.Gaan gewoon als ze uit de gevangenis komen weer juweliers beroven.Neee...niet allemaal.Enkele rotte appels.En dit moet ik er steeds bijzetten omdat ik anders discrimineer. :7

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:09

Wat kan je anders, dan ze dezelfde straffen geven als iedereen? Het zijn Nederlanders, dus kun je ze niet volgens een ander recht bestraffen dan volgens het Nederlands recht. Je kunt ze ook niet uitleveren aan andere landen, aangezien het Nederlanders zijn... Je stuurt ze dan ook niet terug, je stuurt ze weg.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:15

Wat vinden jullie van mijn oplossing op de vorige bladzijde, of misschien wel de bladzijde daarvoor. Daar heb ik nog niemand over gehoord.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:17

Pebbles_x schreef:
Wat kan je anders, dan ze dezelfde straffen geven als iedereen? Het zijn Nederlanders, dus kun je ze niet volgens een ander recht bestraffen dan volgens het Nederlands recht. Je kunt ze ook niet uitleveren aan andere landen, aangezien het Nederlanders zijn... Je stuurt ze dan ook niet terug, je stuurt ze weg.

nee,je kunt ze ook geen andere straffen geven,dat zou,terecht,discriminatie zijn.
Nederland moet stoppen om paspoorten te geven aan mensen die van het land van hun opa en oma's roots een paspoort krijgen.Aangezien ze daar geen afstand van kunnen doen dan maar gewoon geen Nederlands paspoort
.Dan kun je ze wel wegsturen na een aantal malen in de fout te zijn gegaan.
Want we hebben het hier wel over draaideurcriminelen,degene die niet leren.

En hoe dat komt ...slechte jeugd...verzin het allemaal maar,maakt mij niet uit.Deze mensen veroorzaken overlast aan de rest van de burgers...en ja,daar behoren ook andere Marokkanen bij.Die hebben er ook last van.Die groep zorgt er namelijk voor dat ALLE marokkanen er voor worden aangekeken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:17

Ceriadwen schreef:
Wat vinden jullie van mijn oplossing op de vorige bladzijde, of misschien wel de bladzijde daarvoor. Daar heb ik nog niemand over gehoord.

oh,sorry...effe kijken :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:23

Ceriadwen schreef:
de pest is dat we dit al 30 jaar doen met een aantal trieste dieptepunten als resultaat.

het zijn tweede en derde generatie Nederlanders, moeten wij die echt nog introduceren tot de Nederlandse taal?

Daarnaast zijn er grote aantallen goed geëduceerde Marokkanen met ook nog eens hele goede banen, in dezelfde omstandigheden opgegroeid met dezelfde kansen in dezelfde omgeving. Het is een mentaliteit, en die mentaliteit die houden wij zelf in stand door altijd maar excuses te blijven verzinnen voor een groep onaangepaste idioten die het ook voor diegene met een goede mentaliteit verzieken.

Ik denk dat de enige aanpak die werkt de aanpak is vanuit de eigen gemeenschap. Maar dat doen ze om een of andere reden niet.

Gevonden...dat zou inderdaad een oplossing zijn.Maar dat doen ze dus niet.
En dat is erg jammer omdat zij beter weten hoe je die mensen wel moet benaderen.Maar vergeet ook niet dat je als carrieremakende/studerende vrouw je als snel afvallig bent.En daar reageren ze meestal niet zo heel goed op.

Weet je...mijn vriend is wiskunde leraar geweest.Op een LBO in de jaren '80.Toen de ''ellende'' z'on beetje begon.Een Marokkaan heeft hem een keer vertelt dat wij het helemaal fout deden in Nederland...het straffen en dat gepraat enzo.Dat ging niet werken bij Marokkanen.Die worden in Marokko keihard aangepakt.Wat er in Nederland gebeurt met taakstraffen enzo,daar lachen ze om.En dat was een Marokkaan die dat vertelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:25

Sallandval, een vergelijking met een scheitende hond is wel appels met peren vergelijken...en wat scheelt, zo een eigenaar kan makkelijk beboet worden, probleem opgelost...

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:25

geerke schreef:
Nederland moet stoppen om paspoorten te geven aan mensen die van het land van hun opa en oma's roots een paspoort krijgen.Aangezien ze daar geen afstand van kunnen doen dan maar gewoon geen Nederlands paspoort
.Dan kun je ze wel wegsturen na een aantal malen in de fout te zijn gegaan.
Want we hebben het hier wel over draaideurcriminelen,degene die niet leren.

Hoe wil je dat dan realiseren? Die kinderen worden wel híer geboren. Willen híer hun toekomst opbouwen.. Moeten we dan met verblijfsvergunningen gaan werken? Moeten deze kinderen dan werkelijk ons op hun knieën danken dat zij hier mogen blijven? Daar waar hun familie al jaren woont?
Het zijn Nederlanders, in Nederland geboren. Die kun je niet wegsturen, nu niet en hopelijk nooit niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:28

Wederom: er bestaat zoiets als mensenrechten. Wat dat betreft staan we er in Nederland al niet zo vreselijk goed voor. Dat soort blunders als mensen die hier geboren worden in families die hier al generaties wonen, geen vaste nationaliteit verlenen - die kunnen we ons eigenlijk niet veroorloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:30

Kijk Ali B, geboren in Zaandam, spreekt een raar soort Nederlands....wij vinden hem zo leuk, maar waarom is hij niet gewoon een Nederlander die normaal Nederlands spreekt ipv de knuffel Marokkaan?

Waarom worden alle Marokkanen als Marokkaan gezien en zien ze zich zelf zo en spreken ze zo raar Nederlands ook al zijn ze 3e generatie! Maar als er stront aan de knikker is, zijn ze ineens massaal Nederlander.

Dat bewust een aparte groep willen zijn, daar zit de basis....en dat valt bij velen, ook werkgevers en docenten gewoon verkeerd. Waarom de werkgevers en docenten daar op aan kijken?

Gelijke monniken, gelijke kappen, maar met deze groep gaat dat niet, want dat willen ze niet...zij willen een uitzonderingspositie hebben...en dat werkt niet....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:31

Nee hoor...die kinderen doen toch niets fout?
We hebben het hier over draaideurcriminelen....die keer op keer de fout ingaan.Dat heeft niets met kinderen of volwassenen te maken die geen crimineel zijn...en dat ook nooit gaan worden.

Mensenrechten weet ik niet zoveel van...ik weet dat China daar ook niet zo goed in scoort.Maar dat Nederland ook rampzalig was wist ik niet.

Ik weet nog wel dat een keihardwerkende turkse familie het land uit moest vanwege ook verblijfsvergunningen die niet in orde waren?
Schandalig....dit soort mensen zetten we Nederland uit en de criminelen houden we?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:33

Omdat dit soort mensen een makkelijke prooi zijn....iets wat overigens in elk land gebeurd hoor en geen enkel land loopt dan uit om daar tegen te demonstreren, maar Nederlanders zijn graag overal tegen...

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:35

Maar je kunt toch van te voren niet weten of iemand crimineel gaat zijn zodra hij of zij wordt geboren? Dan kun je toch ook niet weten wie je wel en wie je niet een Nederlands paspoort moet verlenen? Of hoe zag je dat voor je? Iedereen die in het heeeeeeeel verre nog voorouders heeft uit het buitenland maar geen Nederlands paspoort geven? Dat gaat mij echt veel te ver.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:36

@ Geerke
Ceriadwen schreef:
Land uit is geen optie. Wel is een optie om een correctioneel instituut te openen in Marokko en deze groep delinquenten daar hun straf uit te zitten. Zien ze waar hun roots zijn, en kan je naar de maatstaven van dat land handelen