2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:25

Nog even navraag gedaan waarom er met politiehonden niet op geurdoekjes getraind word. Dit schijnt niet meer te mogen omdat daar veel mee mis is gegaan en daar dus geen vertouwen meer in is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:36

Maar kunnen ze dan niet met zo'n vliegtuig over de bossen vliegen met zo'n 'warmte' sensor?
Die spoort toch ook lichamen op?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:36

Denk dat die lichamen niet zo warm meer zijn...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:37

gohya: Daar heeft de politie het al over gehad dat ze dat nog niet konden doen. Met de F16 zou pas na een week resultaat kunnen opleveren. En ja nu is het al een week geleden en heb ze er niet meer over gehoord.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:38

gohya schreef:
Maar kunnen ze dan niet met zo'n vliegtuig over de bossen vliegen met zo'n 'warmte' sensor?
Die spoort toch ook lichamen op?

Als ze niet meer leven (wat doen die jongens anders na een week nog in het bos), heeft het lichaam alle warmte al verloren lijkt mij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:47

Ja ik denk ook dat ze daar nu te laat mee zijn?Ze hadden dat eigenlijk de dinsdag al moeten doen,1 dag na de verdwijning.
Maar blijven de organen niet heel lang warm?
Laatst bijgewerkt door gohya op 16-05-13 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:48

het verteren kost ook warmte.. dus ze zouden wel met helicopters kunnen kijken. waarom ze dat niet doen snappen er meer niet..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:50

verootjoo schreef:
Denk dat die lichamen niet zo warm meer zijn...

ja maar zelfs bepaalde temperaturen worden toch in bepaalde kleuren weer gegeven...en menselijke overschotten worden door gassen enzo ook warm en onder de grond gaan lijken lijkt mij ook broeien omdat ze verteren :o?

snap eerlijk gezegd ook niet goed waarom er niet met warmte sensoren in heli,s gezocht word daarmee kan je grotere afstanden en gebieden onderzoeken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:53

Idd. dan kunnen ze heel Limburg overvliegen in 1 keer.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:59

Weet iemand waarom de politie zo op de bossen focust? Er zijn honderden andere plekken om een kind te verbergen lijkt me. Ik lees namelijk maar heel weinig over het doorzoeken van woningen ed. De ene zoekactie naar de andere wordt in de bossen gehouden. Wellicht is er aarde onder zijn nagels of op de kleding gevonden of een andere clue die naar het zoeken in de bossen wijst maar het valt me al dagen op. Iemand daar iets over gelezen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:00

huiszoekingen hebben ze al gedaan.
dat van de kleding en auto vind ik ook maar vaag..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:01

Dat vraag ik me dus ook echt al een paar dagen af :o.
Huiszoekingen? Ook in afgelegen vakantiehuisjes, chalets en/of caravans????
winnie03 schreef:
Weet iemand waarom de politie zo op de bossen focust? Er zijn honderden andere plekken om een kind te verbergen lijkt me. Ik lees namelijk maar heel weinig over het doorzoeken van woningen ed. De ene zoekactie naar de andere wordt in de bossen gehouden. Wellicht is er aarde onder zijn nagels of op de kleding gevonden of een andere clue die naar het zoeken in de bossen wijst maar het valt me al dagen op. Iemand daar iets over gelezen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:03

Warmte sensoren hebben ze gebruikt geloof ik.
Met de heli. Ze zijn niet achterlijk hoor.

Maar als de kids overleden zijn heeft dit geen enkele zin meer.
Dat moet dan binnen 24? uur gebeuren wil je succes hebben. Na 24 uur vermissing was de Amber alert pas de deur uit.
Zouden ze ook eens moeten veranderen.

Ze mogen niet overal zomaar huiszoeking doen zonder aantonend bewijs.
Dat is de reden waarom dat niet gebeurt. Recht op privacy heet dat.
Je kan niet zomaar alle huizen binnenlopen en overhoop halen.

fokfanaat

denk omdat als je ze zo kwijt wil maken dat ze niet gevonden worden, je in de bossen veel meer kans maakt, als ze in een huis oid liggen worden ze zeker gevonden

winnie03

Huiszoekingen zijn enkel bij familie en naasten verricht toch? Het verbaast me gewoon dat je zo weinig hoort over andere mogelijkheden dan de bossen. Maar nogmaals, de politie heeft daar ongetwijfelt reden toe. Vroeg me alleen of iemand toevallig bekend is met die reden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:04

Jolliegirl: Nou ik las vorige week of afgelopen weekend dat ze dat nog niet konden doen omdat het dan zeker geen resultaat op zou leveren maar pas na een week pas.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:05

XFiemoX schreef:
Jolliegirl: Nou ik las vorige week of afgelopen weekend dat ze dat nog niet konden doen omdat het dan zeker geen resultaat op zou leveren maar pas na een week pas.

Huiszoeking of zoeken met warmte camera's?

Wamte trekt uit een lichaam bij de dood namelijk. Dus dat heeft dan geen enkele zin om na een week te doen.
Huiszoeking, zeker geen resultaat? snap niet waar die conlussie vandaan komt.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:06

Ik heb eerlijk gezegd ook niks gehoord of gelezen over het feit dat die warmte sensoren daadwerkelijk gebruikt zijn?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:09

Ik ook niet, maar ik neem aan dat als wij leken op het idee kunnen komen dat dat wellicht een goed idee is om dat te doen dat het waarschijnlijk op dag 1 al uitgevoerd is. Volgens mij is dat toch ook onderdeel van de standaard uitrusting in die (militaire) helikopters? En aangezien je leest dat ze de eerste dagen constant met die heli's hebben gevlogen kunnen we er wel vanuit gaan dat daar warmtecamera's bij gebruikt zijn.
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 16-05-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:09

Er is een verschil tussen een heli met zo'n camera en een F16 waar over gesproken was.

''NOG GEEN F-16 BIJ ZOEKTOCHT
De politie zet vooralsnog nog geen F-16 in bij de zoektocht. Een woordvoerder laat aan Novum weten dat "het gebied waar gezocht kan worden nog te groot" is. De politie zou een F-16 overwegen mocht een gebied afgebakend kunnen worden. Een F-16 is uitgerust met warmtecamera's die door de grond warmtebronnen kunnen zien. Mochten er lichamen begraven zijn, dan zouden deze binnen een week zichtbaar moeten zijn met zo'n camera, omdat het lichaam dan begint te ontbinden.''

Als er s'avonds heli's gebruikt zijn bij het zoeken, lijkt me vanzelfsprekend dat ze dan die camera's gebruiken.
Zoals k zei, ze zullen toch niet achterlijk zijn om dit niet te doen?
Dit valt geloof ik onder standaard procedure.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:15

fokfanaat schreef:
denk omdat als je ze zo kwijt wil maken dat ze niet gevonden worden, je in de bossen veel meer kans maakt, als ze in een huis oid liggen worden ze zeker gevonden

Ja daar heb je wel gelijk in. Maar als je je kinderen wil begraven in het bos dan lijkt me dat dat toch enigzins te herleiden moet zijn geweest op zijn lichaam. Ik geloof nooit dat als je met twee lichaampjes hebt lopen zeulen in een bos dat je daar ongeschonden en volledig schoon van wegloopt. Denk aan zand onder nagels, modder in zijn haar of zandvlekken op kleding. Of zou de politie dat soort informatie gewoon niet vrijgeven? Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:18

Zijn auto is gevonden, vlakbij waar hij zichzelf opgehangen heeft.
De speurhonden (oh sorry hoor Cinn en Anoeska, met mn vragen) zijn denk ik die auto wel al langsgeweest? Als daar geen lijkengeur is aangetroffen, dan moet hij ze gelijk ergens gedumpt hebben (van het ergste scenario nu uitgaande gezien de gesprekken hier)..dus dan hoeft er alleen gezocht te worden in de gebieden waarin de gsm uitstond?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:19

misschien is dat ook juist een reden dat ze in de bossen zoeken.
en hij heeft zoveel tijd gehad, ze weten ook niet waar hij gestopt is en wat hij met het geld gedaan heeft, wellicht bij benzinepomp, handen gewassen ed.
misschien heeft hij daarom zijn schoenen kwijtgemaakt, misschien ook wel kleren gewisseld oid.

als hij het echt heeft voorbereidt weet je het niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:20

Misschien moeten we dit topic doorsturen naar de politie, al die complot-theorietjes.

Ik blijf gewoon hopen dat ze nog leven, en ergens ondergebracht zijn...
Hoop doet leven zeggen ze!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:22

Bij Opsporing Verzocht hebben ze laatst gewerkt met scenario's die kijkers hadden ingestuurd. Het is niet gek of vreemd dat mensen gaan bedenken wat er gebeurd kan zijn.