_Marinke_ schreef:Ik kan zelf echt niet 'kiezen' tussen PvdA en VVD, vind het zorgbeleid van de VVD echt niks terwijl ik wel helemaal met hun eens ben omtrent de ondernemers. De PvdA zou ik ook heel erg graag erbij willen zien, wat denk ik ook wel gebeurd maar vind PvdA toch weer eigenlijk veel te veel 'afpakken' van de "rijken", althans voor mijn gevoel. Tuurlijk het geld moet ergens vandaan komen, dat snap ik ook wel.
Nou dit is precies mijn gevoel. Ik heb uiteindelijk VVD gekozen en gestemd. Het zorgbeleid vind ik niet je van het nee. Wat mij de doorslag gaf is dat wij ondernemers (hebben een akkerbouwbedrijf) zijn en meestal wel bovenmodaal verdienen. Ik ben het er in ons geval totaal niet mee eens dat wij dan meer moeten gaan betalen of afdragen. Wij betalen gewoon netjes onze flinke som belasting en andere mensen worden al gecompenseerd met de zorgtoeslag.
Ondanks dat wij bovenmodaal verdienen, valt het toch vies tegen als je het terug gaat rekenen naar een uurloon. Maar ik denk dat dat bij alle boeren zo is. Ik vind dus dat wij echt hard werken voor elke cent die wij verdienen. Mijn man maakt regelmatig weken van 80 uur of meer. Dan zou ik het dus onterecht vinden als wij dan dus meer moeten gaan afdragen of betalen of zo de ´minder rijken´ te compenseren.
Er zullen echt wel mensen zijn die hard werken voor weinig, maar er zijn ook mensen die het allemaal wel goed vinden en het liefst hun handje ophouden bij de gemeente. Nee, ik vind niet dat wij voor het laatste soort mensen meer moeten gaan betalen.