Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:48

_Marinke_ schreef:
Ik kan zelf echt niet 'kiezen' tussen PvdA en VVD, vind het zorgbeleid van de VVD echt niks terwijl ik wel helemaal met hun eens ben omtrent de ondernemers. De PvdA zou ik ook heel erg graag erbij willen zien, wat denk ik ook wel gebeurd maar vind PvdA toch weer eigenlijk veel te veel 'afpakken' van de "rijken", althans voor mijn gevoel. Tuurlijk het geld moet ergens vandaan komen, dat snap ik ook wel.

Nou dit is precies mijn gevoel. Ik heb uiteindelijk VVD gekozen en gestemd. Het zorgbeleid vind ik niet je van het nee. Wat mij de doorslag gaf is dat wij ondernemers (hebben een akkerbouwbedrijf) zijn en meestal wel bovenmodaal verdienen. Ik ben het er in ons geval totaal niet mee eens dat wij dan meer moeten gaan betalen of afdragen. Wij betalen gewoon netjes onze flinke som belasting en andere mensen worden al gecompenseerd met de zorgtoeslag.

Ondanks dat wij bovenmodaal verdienen, valt het toch vies tegen als je het terug gaat rekenen naar een uurloon. Maar ik denk dat dat bij alle boeren zo is. Ik vind dus dat wij echt hard werken voor elke cent die wij verdienen. Mijn man maakt regelmatig weken van 80 uur of meer. Dan zou ik het dus onterecht vinden als wij dan dus meer moeten gaan afdragen of betalen of zo de ´minder rijken´ te compenseren.
Er zullen echt wel mensen zijn die hard werken voor weinig, maar er zijn ook mensen die het allemaal wel goed vinden en het liefst hun handje ophouden bij de gemeente. Nee, ik vind niet dat wij voor het laatste soort mensen meer moeten gaan betalen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:49

Jans schreef:
Nee geen werkende software dus ik mag legaal internetten tot mijn software binnen is _O-

Ik begin om 9 uur en woon vlakbij werk, dus ik kon heel makkelijk voor werktijd gaan :j :D

Bijt, bijt , flinke beet.. :+

Anoniem

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:50

Ik hap altijd _O- erg he _O-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:50

anneliesdj schreef:
Ik heb zojuist ook gestemd, twijfelde in de auto nog.
Maar uiteindelijk besloten strategisch te stemmen voor Samsom omdat ik de VVD niet weer als grootste partij wil hebben.

Deden ze dat maar allemaal.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:51

Delphi schreef:
_Marinke_ schreef:
Ik kan zelf echt niet 'kiezen' tussen PvdA en VVD, vind het zorgbeleid van de VVD echt niks terwijl ik wel helemaal met hun eens ben omtrent de ondernemers. De PvdA zou ik ook heel erg graag erbij willen zien, wat denk ik ook wel gebeurd maar vind PvdA toch weer eigenlijk veel te veel 'afpakken' van de "rijken", althans voor mijn gevoel. Tuurlijk het geld moet ergens vandaan komen, dat snap ik ook wel.

Nou dit is precies mijn gevoel. Ik heb uiteindelijk VVD gekozen en gestemd. Het zorgbeleid vind ik niet je van het nee. Wat mij de doorslag gaf is dat wij ondernemers (hebben een akkerbouwbedrijf) zijn en meestal wel bovenmodaal verdienen. Ik ben het er in ons geval totaal niet mee eens dat wij dan meer moeten gaan betalen of afdragen. Wij betalen gewoon netjes onze flinke som belasting en andere mensen worden al gecompenseerd met de zorgtoeslag.

Ondanks dat wij bovenmodaal verdienen, valt het toch vies tegen als je het terug gaat rekenen naar een uurloon. Maar ik denk dat dat bij alle boeren zo is. Ik vind dus dat wij echt hard werken voor elke cent die wij verdienen. Mijn man maakt regelmatig weken van 80 uur of meer. Dan zou ik het dus onterecht vinden als wij dan dus meer moeten gaan afdragen of betalen of zo de ´minder rijken´ te compenseren.
Er zullen echt wel mensen zijn die hard werken voor weinig, maar er zijn ook mensen die het allemaal wel goed vinden en het liefst hun handje ophouden bij de gemeente. Nee, ik vind niet dat wij voor het laatste soort mensen meer moeten gaan betalen.

Inderdaad :D.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:51

ceasario schreef:
anneliesdj schreef:
Ik heb zojuist ook gestemd, twijfelde in de auto nog.
Maar uiteindelijk besloten strategisch te stemmen voor Samsom omdat ik de VVD niet weer als grootste partij wil hebben.

Ik heb ook strategisch gestemd, omdat ik PVDA niet als grootste partij wil.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:52

Ik hebnet ook gestemd Partij voor de dieren en echt niet enkel omdat ik paard rij maar naar mijn mening zijn we deze wereld aan het kapot maken (consumeren, consumeren) en daar mag veel beter over nagedacht worden.

Anders zou ik VVD kiezen PvD maakt deze wereld alleen maar nog meer kapot.

Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederland...se belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling:
De eerste twee (de armsten) betalen niets.
De 3de betaalt € 1
...De 4de betaalt € 2
De 5de betaalt € 3
De 6de betaalt € 5
De 7de betaalt € 7
De 8ste betaalt € 10
De 9de betaalt € 16
De 10de betaalt € 56

Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.

Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:
De eerste twee betalen nog steeds niets
De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1
De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2
De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3
De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5
De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7
De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10
De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16
De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56

Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?

Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!" De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen! Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.
Laatst bijgewerkt door Ramooontje op 12-09-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:54

Mjetterd schreef:

Ik heb ook strategisch gestemd, omdat ik PVDA niet als grootste partij wil.[/quote]
Haha, waarom niet?
Vind je Rutte zo'n goede optie dan of heb je cda gestemd?

Volgens mij heb ik nog nooit 2x dezelfde partij gestemd :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:55

Ramoontje, in handige jip-en-janneke-taal uitgelegd. :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:57

Inderdaad :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:58

anneliesdj schreef:
Mjetterd schreef:

Ik heb ook strategisch gestemd, omdat ik PVDA niet als grootste partij wil.

Haha, waarom niet?
Vind je Rutte zo'n goede optie dan of heb je cda gestemd?

Volgens mij heb ik nog nooit 2x dezelfde partij gestemd :')[/quote]

Ik heb vvd gestemd :D! De uitleg van ramoontje niet boven legt mijn gedachten om vvd te stemmen al goed uit.
Met de pvda zou dit probleem alleen maar groter worden..
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 12-09-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:58

Verhaal van ramoontje is een goede!

Ik weet niet op wie ik zou stemmen, ik vind het allemaal zoooo slecht. Het wordt toch niets, een en al gelieg bij mekaar in mijn ogen. Nl gaat echt hard achteruit.
Vriendlief heeft mijn stemkaart gezien, maar volgens mij ook weggegooit haha. Hij heeft er zelf niet eens een gekregen. Ik ging toch al niet stemmen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:00

Oh gossie... ik hoop dat Bokt niet representatief is voor de rest van NL, er stemmen anders wel veel mensen voor de boevenpartij van eng mannetje Wilders...
|( |( |(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:01

Maiska schreef:
Verhaal van ramoontje is een goede!

Ik weet niet op wie ik zou stemmen, ik vind het allemaal zoooo slecht. Het wordt toch niets, een en al gelieg bij mekaar in mijn ogen. Nl gaat echt hard achteruit.
Vriendlief heeft mijn stemkaart gezien, maar volgens mij ook weggegooit haha. Hij heeft er zelf niet eens een gekregen. Ik ging toch al niet stemmen.

Als we allemaal zo gaan redeneren kunnen we net zo goed in Teheran gaan wonen, daar MAG je niets eens stemmen... ben je ook van dat gedoe af :-(
Pfff.... kan niet hoor jongens...... -O-

Vayo

Tja partij voor de dieren en GL vind ik wel een erg dromerig beeld hebben wat betreft het houden van dieren en vee. Als boer(in) zijnde heb ik daar geen vertrouwen in. Jaren geleden kregen varkensboeren subsidie om biologisch te worden. Een paar jaar daarna kregen ze juist weer subsidie om terug naar intensief te gaan.

Net als heel het plofkip gebeuren. Ik las laatst dat er zoveel commotie was vanwege het feit dat deze kippen als op 6 weken geslacht worden. Maar een biologisch vleeskuiken wordt ook op 9 of hooguit 10 weken geslacht. Vrienden van ons hebben een zogenaamd plofkippenstal. De dieren lopen daar met zijn alle te scharrelen en kunnen continue eten en drinken. Natuurlijk is het jammer dat ze niet naar buiten kunnen, maar ze zaten er niet onder erbarmelijke omstandigheden.

Ik denk dat veel boeren ook het beste willen voor hun dieren. Alleen kunnen boeren zo weinig. Wij hebben met zo ontzettend veel regels en wetten te maken. En daarnaast moet het ook betaalbaar blijven voor de boeren om over te gaan naar vrije uitloop of biologisch. Dat is meer dan alleen je dieren de ruimte geven en buiten laten lopen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 12-09-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb stategisch gestemd op PVDA.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:02

Moet de uitbater van de kroeg er wel eerlijk bij vertellen dat de meneer die het meeste betaald wel zijn rekening voor het bier mag aftrekken van zijn diner rekening en dat zijn vervoer naar en van de kroeg voor rekening is van zijn werkgever.

Chernique

Ik heb net ook gestemd, mocht voor het eerst stemmen :)
Het werd de partij voor de dieren! En nee, niet alleen voor de diertjes en blabla. Al hun standpunten vind ik gewoon ontzettend goed en ben het er helemaal mee eens.
Laatst bijgewerkt door Chernique op 12-09-12 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Ergens stem ik ook strategisch natuurlijk :D

Coalitie zal wrs bestaan uit VVD met PvdA, aangevuld met CDA of D66 en/of GL. Wanneer die laatste wat meer stemmen krijgt, kan de VVD wat afgeremd worden in haar drang de pet naar grote ondernemers te laten hangen en de PvdA kan wel wat groener ;)

xManon_

Stem dan iig Blanco.

Het is de partij VOOR de dieren, niet van..

050206051012

Ramooontje, en zó is het!

ceasario, ik denk dat er juist heel veel strategische stemmers zijn (VVD of PVDA).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:03

Ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die op de VVD stemmen. :n

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:04

Ninx schreef:
Oh gossie... ik hoop dat Bokt niet representatief is voor de rest van NL, er stemmen anders wel veel mensen voor de boevenpartij van eng mannetje Wilders...
|( |( |(

Ik heb zo'n idee dat er niet stem gerechtigden deze poll invullen :). Het valt mij altijd op dat veel jongeren (18-), Pvv zouden willen stemmen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:04

Wuis schreef:
Ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die op de VVD stemmen. :n

Nee ik dus ook niet... maar ik snapte toen ook niet waarom er nog mensen waren die wederom op Balkende stemden waardoor hij nogmaals de kans kreeg om de boel te slopen -O-

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:05

Ja, dat zijn mensen die zich er niet in verdiept hebben.