Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanmar schreef:Het is toch wat; in één kabinet hebben we de grootste verliezer en de partij met de meeste tegenstand in Nederland.
Hanmar schreef:Het is toch wat; in één kabinet hebben we de grootste verliezer en de partij met de meeste tegenstand in Nederland.
Vanuit democratisch oogpunt valt het nog te verdedigen dat de PVV in een kabinet zou gaan; ze hebben immers flink gewonnen. Maar dat ze veilig in de Kamer mogen blijven om aldaar zonder grote risico's te lopen te kunnen zeggen wat ze willen, dat gaat er bij mij niet in. Wilders heeft precies wat hij wil, en dat zint me niet. Als je wint met de verkiezingen, ga je in de regering en als je dat niet lukt, ga je in de Kamer, maar je gaat géén ''tussenvariant'' nemen waardoor je iedereen tevreden houdt en ondertussen risicoloos stemmen wint. Dat lijkt me bij geen enkele partij gewenst.
En dat het CDA nu weer in de regering mag...
Kendra schreef:Meerderheid-tje....één zetel. Een wankele basis, zeker met de gedoogsteun (vreselijk woord trouwens) van deze jonge partij met veel onervaren mensen. Moet nog zien hoe het gaat - één kamerlid dat de 'andere kant' op stemt en de meerderheid is weg.
Eerst maar eens zien wat er uit de formatie komt - en hoe de relatie met de PVV precies wordt vastgelegd. Pas dan weten we wat gedoogsteun eigenlijk betekent.
janesmith schreef:Hij kan veel van zijn punten uitvoeren en toch loopt hij praktisch geen risico op problemen met betrekking tot zetelverlies of kabinetscrisis. Eigenlijk kan hij alleen winnen en niets verliezen.
Kendra schreef:Wij noemen dit ook wel van twee walletjes eten....
Geen eigenschap die ik enorm bewonder in mensen.
PattyOosten schreef:Gefeliciteerd met je verjaardag
Wilders heeft voor zijn partij de best mogelijke uitkomst gekregen, maar ik denk dat ie niet helemaal risicoloos is hoor. De mensen in zijn fractie kunnen nog altijd rare sprongen maken. De tijd zal het leren.
shilady schreef:haha die babies :p
hoorde op de radio dat 78% van het cda het toch eens is met de gedoogsteun van pvv
Waves schreef:Ik begrijp niet dat Wilders partijen wil steunen die inhoudelijk veel minder opkomen voor de zwakkeren zoals hij zei te willen doen. Daarmee bedriegt hij dus zijn kiezers. En aan zijn islam standpunten wordt ook al niet tegemoet gekomen want daar ligt het CDA dwars. Wat haalt Wilders hier nu uit behalve de PvdA van de macht af houden? Dat is kinderachtige partijpolitiek en niet in het belang van zijn kiezers of het land.
janesmith schreef:Heb jij al een concept gezien dan van het regeer- en gedoogakkoord? Je schijnt namelijk zo goed te weten wat er wel en niet gehonoreerd wordt van de eisen van Wilders. Beetje voorbarig, vind je niet?
Temeer omdat Verhagen al heeft gezegd dat er aan Wilders tegemoet gekomen zal worden in zijn wensen inzake immigratie, integratie en veiligheid op straat. Dat is volgens mij precies wat zijn achterban wil.
Waves schreef:janesmith schreef:Heb jij al een concept gezien dan van het regeer- en gedoogakkoord? Je schijnt namelijk zo goed te weten wat er wel en niet gehonoreerd wordt van de eisen van Wilders. Beetje voorbarig, vind je niet?
Temeer omdat Verhagen al heeft gezegd dat er aan Wilders tegemoet gekomen zal worden in zijn wensen inzake immigratie, integratie en veiligheid op straat. Dat is volgens mij precies wat zijn achterban wil.
Speculatie voor de feiten bekend zijn zal je niet vreemd voorkomen, dat mag gelukkig ook op Bokt. Maar ik kan mijn speculaties wel een beetje onderbouwen hoor.
Als ik het PVV verkiezingspamflet doorneem dan zie ik dat het grote merendeel van de punten qua terugdringen Islam en integratie never nooit niet door het CDA en de VVD gehonoreerd kunnen worden, m.n. door de religieuze beginselen van het CDA. Nog afgezien dat veel zaken volgens internationale verdragen en de grondwet niet kúnnen en vanuit het oogpunt van de universele mensenrechten niet wenselijk zijn. Toen ik voor het laatst keek waren de VVD en het CDA nou nog niet zo van god los dat ze daar aan willen tornen. "softere" zaken als stimuleren van vrijwillige terugkeer zal er wel doorkomen maar daar is al veel aandacht voor en volgens mij waren dat niet de harde acties waar de PVVers op zaten te wachten.
Waves schreef:janesmith schreef:Daarnaast staan de VVD en het CDA niet bekend om hun sociaal beleid en moet er bezuinigd worden. De sociale standpunten van de PVV (een miljard voor AOWers, eenpersoonkamers in verpleeghuizen, meer geld naar onderwijs en zorg) zullen de rechtse partijen als ik het zo inschat echt niet honoreren, eerder het tegendeel met plannen voor verhoogd eigen risico en bezuinigingen op psychiatrie etc (je wil niet weten hoeveel van die kwetsbare ouderen, waar de PVV zo voor op wil komen, in de psychiatrische zorg zitten of komen).
Maar we zullen het zien... ik ben benieuwd.