wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:57

Hmm ik ben benieuwd waar dit op gaat uitlopen, de meningen over Geert Wilders zijn in Nederland echt heeeel erg verschillend en tegenovergesteld. Er zijn nu ook al Nederlandsers (8600) die aan de wereld, via internet, hun excuses aanbieden voor de 1,5 miljoen stemmen die de PVV van Geert Wilders bij de Tweede Kamerverkiezingen kreeg.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:57

Suzanne F. schreef:
Kijk je weleens Opsporing verzocht? Of Spoorloos??

ja, die gozer die in almere vrouwen verkracht, is waarscheinlijk een autochtoon. De pedofiel die kinderen in zwembaden filmde om zich thuis daarop af te trekken is een nederlander, Joran van der sloot, ook toevallig een nederlander, mensen doen verschrikkelijke dingen, buitenlanders maar ook nederlanders, je maakt mij echt misselijk met je opmerking.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:58

Joosiien schreef:
Hmm ik ben benieuwd waar dit op gaat uitlopen, de meningen over Geert Wilders zijn in Nederland echt heeeel erg verschillend en tegenovergesteld. Er zijn nu ook al Nederlandsers (8600) die aan de wereld, via internet, hun excuses aanbieden voor de 1,5 miljoen stemmen die de PVV van Geert Wilders bij de Tweede Kamerverkiezingen kreeg.

Pff wat ziek. Je gaat je nooit verontschuldigen voor de mening van een ander.
Dit doen ze uit angst. Ze zijn bang dat de Islam terroristische acties gaat ondernemen op Nederland. Ze verontschuldigen zich dus maar snel omdat het schijterds zijn, bangepoepers.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:59

lifaya schreef:
En als dat nou een nederlander was die dat had gedaan? ;) gezien dat OOK gebeurd? Mijn vriendinnen zijn allebei van surinaamse afkomst, ik heb het een en ander meegemaakt en gezien, ben veel uitgegaan in amsterdam, rotterdam en denhaag en zie dat het echt niet alleen de `buitenlanders´ zijn hoor ;) heb meegemaakt dat een stel idiote hardcoorders met glazen naar voorbijgangers aan het gooien waren, heb ook gezien dat 2 surinaamse mannen aan het vechten waren, en zo kan ik wel veel meer dingen opnoemen.

Je hebt overal rotte appels tussen zitten :)

Precies, maar wanneer zoiets door een autochtoon gedaan wordt, wordt er veel minder aandacht aan besteed.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:59

Citaat:
Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind dat Wilders zich helemaal niet zo ernstig aan discriminatie schuldig maakt. In ieder geval niet erger dan de overheid die alle Turken en Marokkanen zonder pardon bij de politie laat om het imago van de politie te verbeteren, daarbij echter geen aandacht te schenken aan kwaliteit...Om maar een voorbeeldje te noemen...

Ik vind positeive disriminatie ook niet kunnen.
Nee sorry je zou hier heel goed in het team passen maar we hebben nog maar plaast voor een iemand en dat moet dan wel een allochtoon zijn.
Dat vind ik nou een beetje jammer.

Dus ik ben het met je eens... :o
Laatst bijgewerkt door nikkielvis op 11-06-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:00

Suzanne F. schreef:
Joosiien schreef:

Dit doen ze uit angst. Ze zijn bang dat de Islam terroristische acties gaat ondernemen op Nederland. Ze verontschuldigen zich dus maar snel omdat het schijterds zijn, bangepoepers.

Juist, Suzanne!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:01

Daphna schreef:
Suzanne F. schreef:

ja, die gozer die in almere vrouwen verkracht, is waarscheinlijk een autochtoon. De pedofiel die kinderen in zwembaden filmde om zich thuis daarop af te trekken is een nederlander, Joran van der sloot, ook toevallig een nederlander, mensen doen verschrikkelijke dingen, buitenlanders maar ook nederlanders, je maakt mij echt misselijk met je opmerking.

en de 97 andere zijn van middelandsezee afkomst..................... duhuh............

kijk je wel eens?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:01

Suzeltje schreef:
lifaya schreef:
En als dat nou een nederlander was die dat had gedaan? ;) gezien dat OOK gebeurd? Mijn vriendinnen zijn allebei van surinaamse afkomst, ik heb het een en ander meegemaakt en gezien, ben veel uitgegaan in amsterdam, rotterdam en denhaag en zie dat het echt niet alleen de `buitenlanders´ zijn hoor ;) heb meegemaakt dat een stel idiote hardcoorders met glazen naar voorbijgangers aan het gooien waren, heb ook gezien dat 2 surinaamse mannen aan het vechten waren, en zo kan ik wel veel meer dingen opnoemen.

Precies, maar wanneer zoiets door een autochtoon gedaan wordt, wordt er veel minder aandacht aan besteed.

nee hoor............. dat is 10 jaar geleden al de kop in gesmoord :) :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:03

Idd, kijk eens naar dat soort programmas.. 8 van de 10 is gewoon geen nederlander, eerlijk is eerlijk.

Suzeltje

Suzanne F. schreef:
Joosiien schreef:

Niet alle mensen doen dat uit angst voor de islam, het gaat er ook om dat mensen bang zijn dat landen die Wilders controversieel vinden en die het niet eens zijn met zijn gedachtes, Nederland buiten gaan sluiten wat betreft economie. En dan bedoel ik niet de islamitische landen die dat vinden, ook landen uit de EU. Dit zal vast niet in ernstige mate plaatsvinden, ik ben er ook niet bang voor, maar ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze dit zorgwekkend vinden.

randalinpony

Jade15 schreef:
Ik las net ergens hier dat Wilders er juist de Islamitische mensen bekritiseert. Daar wil ik wel wat over zeggen.
Voorbeeld bij ons in het dorp woont een Birmees gezin. Net binnengekomen. Ja ze krijgen zo een super leuk huurhuis toegewezen, maar ik zie ook dat ze keihard werken om de Nederlandse taal machtig te worden.
In tegenstelling tot een Noord Afrikaans gezin dat hier ook woont. Bij hun moet je alles via hun kinderen (die nog op de lagere school zitten) regelen, zij willen helemaal niet meedoen hier.
Als je in een ander land woont en je bent de taal niet machtig. Hoe kun je dan leren en je aan de in dat land geldende regels uberhaupt houden vraag ik me af. Daar mag Nedeland van mij best streng in zijn of wat minder tolerant en degenen die wel hun best doen ook daarvoor belonen.

@Jade: ik weet niet hoe lang dat Afrikaanse gezin hier al woont maar in principe is het zo dat je tegenwoordig je inburgeringscursus moet halen om genationaliseerd te worden, en ook taalcursussen moet doen.
Overigens prima.
Daarnaast is niet iedereen zo intelligent als Maxima en krijgt ook niet zulke goede taalleraren en zoveel lesuren. ;)

Eens met Daphna!

Het is trouwens een bekend gegeven dat in de onderste laag van de bevolking meer criminele, onaangepaste jeugd aanwezig is.
Voor er hier maar een allochtoon aanwezig was, waren er ook al speciale wijken voor asiocale multi-problem gezinnen met drankmisbruik, mishandelingen, geweld en criminaliteit.

Het probleem zit dus niet alleen maar in de huidskleur van mensen, dat slaat natuurlijk nergens op. Het probleem zit hem in de sociale status, ervan overtuigd raken dat je toch geen kansen krijgt in de maatschappij omdat je toch gediscrimineerd wordt, en dan de makkelijke weg van de minste weerstand zoeken: criminaliteit.
Als je ziet dat je oudere broers, vrienden zo een 'hoge levensstandaard' bereiken (en met de beperkte blik van een 13-jarige is een dure scooter al heel wat) is het niet moeilijk voor je....

Ik vind trouwens dat er harder moet worden opgetreden tegen schoolverlaters en spijbelaars, en dat deze meer ondersteuning moeten krijgen om hun opleiding af te maken - die ze in hun omgeving niet vinden vaak.
Maar dat kost geld en dat gaat de komende rechtse coalitie er niet aan uitgeven, die kiezen vast voor repressie in plaats van preventie.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-06-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:04

KiWiKo schreef:
Daphna schreef:

en de 97 andere zijn van middelandsezee afkomst..................... duhuh............

kijk je wel eens?

ja ik kijk wel eens, en ik zie inderdaad nogal wat allochtonen overvallers, maar desalnietemin zie ik ook nederlanders er tussen. Het is niet zwart wit wit.. Ik ben zelf half nederlands en als ik zo lees wat Suzanne F. zegt denk ik niet dat ze haar kinderen met mijn kinderen zou willen laten spelen, puur vanwege mijn afkomst.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:06

misschien is het ook wel de dreiging die er uit gaat van de Islamitische wereld dat mensen ook iet uit durven komen voor hun rechten als Nederlander............

Fitna, mocht niet want er zou wel eens een bom kunnen ontploffen in Nederland, een gevaar voor de samenleven werd het genoemd...........

wat is nou het gevaar??? is het gevaar de film, of is het gevaar de Islam??????

een film moet in mijn ogen geen gevaar zijn..

zeg over mij wat je wil........... noem me een rat, noem me een prutsmuts, noem me een dief, noem me een moordenaar.......... dan alsnog zal ik me schouders ophalen en verder lopen joh!

Nic

Suzeltje schreef:
Maar waarom heeft hij het dan telkens over Marokkanen en niet bijvoorbeeld over Antillianen of Polen? De misdaadcijfers liggen in deze andere groepen misschien wel wat lager, maar alsnog behoorlijk hoog.

Over Antillianen kan ik niks zeggen. Ook heb ik geen harde cijfers over Polen. Maar wat ik wel weet is dat de Polen en andere Oostbloklanders die in de EU zitten, hier (naar mijn idee redelijk stilletjes) komen en gaan.
Ze doen het werk en gaan naar huis. Want ze zijn vaak liever thuis bij mamoeska dan hier.

Waar wij last van hebben zijn groeperingen uit Bulgarije en Roemenië.

CtjeLief

Randalinpony, bedankt voor je sterke uitleg!! :)

Joosiien

Suzeltje schreef:
Niet alle mensen doen dat uit angst voor de islam, het gaat er ook om dat mensen bang zijn dat landen die Wilders controversieel vinden en die het niet eens zijn met zijn gedachtes, Nederland buiten gaan sluiten wat betreft economie. En dan bedoel ik niet de islamitische landen die dat vinden, ook landen uit de EU. Dit zal vast niet in ernstige mate plaatsvinden, ik ben er ook niet bang voor, maar ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze dit zorgwekkend vinden.

Ik hoor inderdaad veel mensen die denken dat Nederland als land buiten gesloten gaat worden in de economie. Zo hoor ik ook genoeg mensen die zeggen dat ze, wanneer de VVD en PVV samen gaan regeren, ze hun koffers wel kunnen pakken en uit Nederland willen vertrekken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:07

fransje23 schreef:
Suzeltje schreef:
Schreewende man zit niet meer vast, maar goed beetje offtopic.

Schreeuwende man heeft geestelijke gezondheidszorg nodig, maar daar gaat de PVV op bezuinigen.

en terecht daar moet ook op bezuinigd worden............. en ik als absolute insider weet precies waar dat geld te halen valt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:08

Suzanne F. schreef:

Wat hebben kinderen die hun biologische ouders in het buitenland zoeken hier nu mee te maken?
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 11-06-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:08

Daphna schreef:
KiWiKo schreef:

kijk je wel eens?

ja ik kijk wel eens, en ik zie inderdaad nogal wat allochtonen overvallers, maar desalnietemin zie ik ook nederlanders er tussen. Het is niet zwart wit wit.. Ik ben zelf half nederlands en als ik zo lees wat Suzanne F. zegt denk ik niet dat ze haar kinderen met mijn kinderen zou willen laten spelen, puur vanwege mijn afkomst.

De meerderheid behoort tot marokkaanse of turkse afkomst.
Er wonen (gelukkig) minder buitenlanders in nederland dan nederlanders.
Dan is het toch ernstig dat er meer buitenlanders zijn die dat soort dingen doen dan nederlanders? Gezien zij in de minderheid zijn.
Kortom, daar moet wat aan gebeuren en hopelijk gaat Wilders daar voor zorgen! :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:09

Daphna schreef:
KiWiKo schreef:

kijk je wel eens?

nu even procentueel........... hoeveel allochtonen wonen er in Nederland, en hoe hoog is de criminele activiteiten per bevolkingsgroep in nederland......... google er maar eens op, ik ben benieuwd naar je antwoord..

bij het CBS kan je daar je antwoorden wel op vinden

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:10

Suzanne F. schreef:
Whahaha wat een onzin. Als jij in tegenstelling tot de meeste Marokkaanse vrouwen gewoon je kinderen goed opvoed zodat ze netjes en beleefd zijn en 'mevrouw' zeggen, en niet duwen en trekken en speelgoed afpakken en slaan en schoppen en schelden...... dan is er niks aan de hand.

Ik begrijp dit niet.... Ik ben 3 weken te gast geweest in Marokko en de kindertjes hier in Nederland konden een voorbeeld nemen van de kindertjes die ik daar gezien heb :?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:10

Suzeltje schreef:
lifaya schreef:

Pertinent niet waar.
Aan Joran vd Sloot wordt buitensporig veel aandacht gegeven zelfs.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:11

KiWiKo schreef:
fransje23 schreef:
Schreeuwende man heeft geestelijke gezondheidszorg nodig, maar daar gaat de PVV op bezuinigen.

en terecht daar moet ook op bezuinigd worden............. en ik als absolute insider weet precies waar dat geld te halen valt!

Ben ook insider en het niet met je eens..

Ik overigens de enige bezuiniging van PPV in de gezondheidszorg.

randalinpony

Tja Kiwiko jij zit in de thuiszorghoek en dat is net het Wilde Westen... volgens mij heeft Renske Leijten kamervragen gesteld over die situatie waarop de minister dat afwimpelde, viel allemaal wel mee volgens hem...

Ken toch mensen die hun salaris regelmatig niet krijgen, geen vakantiegeld, deugt niets van.

Leve de ongebreidelde privatisering van een systeem dat bestaat uit belastinggeld dat besteed wordt om mensen in de samenleving die hulp nodig hebben, te helpen.

Nessah

@Suzanne F.: persoonlijk worden of racistische opmerkingen maken is niet toegestaan en maakt de sfeer er ook niet beter op. We kunnen ook een discussie houden zonder deze opmerkingen.

Van een discussie kan je leren, een pittig randje is ook niet erg.. Maar discrimineren/persoonlijk worden en onaardig worden is niet nodig.. Voegt ook helemaal niets toe.