Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:59

Maar goed, zou me niet verbazen dat als er een wonder gebeurd en ze laten hem naar aruba gaan dat er gewoon een zoveelste leugentje uitkomt en dat hij een spelletje speelt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:01

xTamara schreef:
Het zal neem ik aan ook wel te maken hebben met de onderlinge relaties/verdragen die de betreffende landen hebben?
Het zou inderdaad sneu zijn als ze moeten kiezen tussen twee zaken.

Dat is toch helemaal niet aan de orde.

Hij zit in Peru, wat hij ook verzint, en er zal zeker nog wel wat komen, hij wordt daar berecht en zit daar de hem opgelegde straf uit
Ze hebben geen uitleverings verdrag met Nederland of Aruba en met de zaak Natalee hebben zij niets mee te maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:03

lesilla schreef:
Maar goed, zou me niet verbazen dat als er een wonder gebeurd en ze laten hem naar aruba gaan dat er gewoon een zoveelste leugentje uitkomt en dat hij een spelletje speelt.

Dan kan hij toch gelijk weer terug naar Peru? Ik zie het probleem niet zo in dit geval.

Het klopt wat je zegt Sarabande en in feite is dat enorm triest, in ieder geval voor de moeder van Natalee. De kans dat die ooit te horen krijgt waar haar dochter is gebleven is nu wel heel erg klein geworden.

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:04

nou prima, laten ze met hem naar aruba gaan, en hem nog één, echt één kans geven om te zeggen/aanwijzen waar ze ligt of wat hij met haar heeft gedaan, en dan ook zo dat ze overblijfselen oid kunnen vinden, zo niet dan een rechtsomkeert terug naar peru, en dan laat hem daar maar mooi zitten en vergeten. :evaw:

alleen al voor de moeder van Natalee.. zodat die het ook éindelijk eens kan afsluiten ed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:05

ThePast03 schreef:
Het klopt wat je zegt Sarabande en in feite is dat enorm triest, in ieder geval voor de moeder van Natalee. De kans dat die ooit te horen krijgt waar haar dochter is gebleven is nu wel heel erg klein geworden.

Dat is waar, maar hij wordt nu wel gestraft, dat moet haar toch iets van rust geven. Alleen afschuwelijk dat dat nog een (en wat ze eventueel nog vinden) meisje haar jonge leven gekost heeft.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:06

sarabande schreef:
xTamara schreef:
Het zal neem ik aan ook wel te maken hebben met de onderlinge relaties/verdragen die de betreffende landen hebben?
Het zou inderdaad sneu zijn als ze moeten kiezen tussen twee zaken.

Dat is toch helemaal niet aan de orde.

Hij zit in Peru, wat hij ook verzint, en er zal zeker nog wel wat komen, hij wordt daar berecht en zit daar de hem opgelegde straf uit
Ze hebben geen uitleverings verdrag met Nederland of Aruba en met de zaak Natalee hebben zij niets mee te maken.

Nee klopt. Maar ik zie nog wel gebeuren dat Aruba en NL het toch voor elkaar krijgen om hem daar weg te halen en naar Aruba te sturen. Maar goed ik heb daar geen verstand van en ik weet dus ook niet of dat sowieso mogelijk is.

Maar ik bedoelde iets anders met kiezen.
Als ze hem op één of andere manier in Aruba krijgen, hij veroordeeld wordt voor wat hij N heeft aangedaan. Maar zo wordt hij dus niet veroordeeld voor Florez.

janesmithJarig

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:25

Die gaat gewoon 35 jaar zitten in Peru, en als hij dan vrijkomt (als hij het redt) dan is hij 59 jaar oud en een gebroken man zonder enig perspectief. Aangezien hij nu voorstelde om te vertellen waar zijn eerste slachtoffer ligt, kan dit gezien worden als een bekentenis. Daarmee heeft hij 2 meisjes vermoord en is alles dat hem te wachten staat dik verdiend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:28

janesmith schreef:
Die gaat gewoon 35 jaar zitten in Peru, en als hij dan vrijkomt (als hij het redt) dan is hij 59 jaar oud en een gebroken man zonder enig perspectief. Aangezien hij nu voorstelde om te vertellen waar zijn eerste slachtoffer ligt, kan dit gezien worden als een bekentenis. Daarmee heeft hij 2 meisjes vermoord en is alles dat hem te wachten staat dik verdiend.

Kijk soms zijn wij het zelfs eens

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:34

Hij heeft zo vaak voorgesteld om te vertellen waar N ligt.
Ik denk niet dat dat wordt gezien als een bekentenis.
Tenminste... Ligt eraan waarvoor.
Moord en doodslag niet.. Het zegt alleen dat hij weet waar het lichaam ligt. Niet wat ermee is gebeurd..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:36

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6944 ... buitenland

Het is wel heel erg duidelijk dat er iets goed mis is in het hoofd van die jongen.
En wat mij betreft was er ook heel veel mis met de vader van deze jongen, als die niet zoveel belang had gehecht aan zijn eigen carriere had er heel wat voorkomen kunnen worden.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:38

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Kijk soms zijn wij het zelfs eens

Volgens mij zijn wij het alleen niet over politiek eens, want over andere zaken hebben we het nog nooit gehad. ;-)
En nu ga ik naar bed, want mijn vechtgenoot wordt boos anders.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 01:04

janesmith schreef:

helemaal mee eens.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 01:36

knollentuin schreef:
janesmith schreef:

helemaal mee eens.

Dat hij weet waar het lijk ligt is helaas geen sluitend bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:16

Je zal als moeder je zoon maar zo op televisie zien....
En de ouders van Nathalee, hij gaat nooit meer vertellen wat er met haar gebeurd is, want dan krijgt hij nog meer straf.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:21

ThePast03 schreef:
lesilla schreef:

Dan kan hij toch gelijk weer terug naar Peru? Ik zie het probleem niet zo in dit geval.

In ruil voor strafvermindering (5 jaar ofzo) vertellen waar Natalee ligt. Wordt ze niet gevonden? Dan 5 jaar extra. In Peru uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:47

ThePast03, hoezo mensenrechten?

Joran is nog niets aangedaan door authoriteiten..hij zit alleen in een cel, krijgt speciaal eten. Komt zichtbaar ongeschonden aan in de gevangenis, onder strenge bewaking, nog steeds onder strenge bewaking. Hij heeft zijn moeder mogen bellen, heeft een advokaat gesproken, heeft mogen kiezen of hij een Peruaanse of Nederlandse advokaat wil.

Dat zijn cel niet mooi is, oud en lelijk en waarschijnlijk vies, maar dat is in een 3e wereld land natuurlijk normaal. Het zal zeker slikken zijn voor deze jongen die altijd in luxe zijn hele leven heeft geleefd en al die jaren in hotels en met veel geld de blits maken. Dit is de keerzijde van het leven...

Ik zie niet in waarom wij een uitzondering moeten maken voor hem, hoe zit het dan met al die drugssmokkelaars die daar 20 jaar zitten en wachten op hun familie en vrienden, of zelfs vriendin met kind (ook gezien gisteren bij slikken en spuiten?) Die zouden hier wellicht 5 jaar krijgen en daar krijgen ze 20 jaar, hier kunnen ze dan toch geen 20 jaar krijgen? Dus die mensen komen vervroegd vrij, daar heb ik geen probleem mee, dat gun ik ze wel...maar voor dubbelvoudige moord? En dan de manier waarop en waarop hij er mee omgaat?

Deze jongen is willens en wetens naar dat soort landen gevlucht, juist omdat dat systeem zo werkt en helaas voor hem heeft het systeem 2 kanten, de illegaliteit, de smeergelden, maar ook een rechtsysteem wat niet mals is.

Er zullen vast wel meer Nederlandse jongeren in de cel gestorven zijn door slechte omstandigheden of vermoord omdat ze wat hebben wat een ander wil hebben.

Joran zal vast wel geld van zijn moeder krijgen om daar te overleven...zo niet dan krijgt hij de straf die hij daar krijgt, net zo als ieder ander.

En dat vieze celletje, is niet het belangrijkste...dat heeft niets met mensenrechten te maken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:56

Precies Russel, hij heeft al een luxe positie. Eigen cel, matras, apart eten. Peru weet ook wel dat Nederland meekijkt en dat de Peruanen hem rauw lusten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:05

Ik denk dat Joran beter wordt behandeld dan de gemiddelde gevangene in Peru.
Ze zullen daar uberhaupt voorzichtig mee zijn, omdat Joran natuurlijk in de picture staat en er goed op hem wordt gelet door de media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:06

En ook omdat Amerika hem wil hebben en dat is ook wat waard...het is nu ook een politieke kwestie, immers 2 authoriteiten willen hem hebben..ze kunnen zich geen dingen veroorloven, want zo een land wil niet dat men mee kijkt bij hun corrupte systeem.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:11

Toch zou ik het fijn vinden als meneer enigszins wat straf vermindering krijgt, als daarmee het lichaam van Natalee gevonden kan worden.
Is dan duidelijk dat hij het dus wel gedaan heeft, kan hij als hij zijn verminderde straf in Peru uitgezeten heeft netjes doorgestuurd worden na USA of Aruba, om daar de volgende straf uit te zitten.
Ik geloof niet hard dat ze hem in Peru gaan veroordelen voor een misdaad die hij elders gepleegd heeft.
Voor het vermoorden van elk van de meisjes verdient hij een fikse straf. Mits hij het dus ook echt gedaan heeft natuurlijk, maar de twijfels daarover zullen bij een ieder wel wat minder worden neem ik aan.
Dan nog de zaak van het afpersen van de moeder van Natalee, je moet het maar bedenken. In USA stond de fbi daar inmiddels op, en ik kan er niets aan doen, maar ik geloof zomaar dat Joran dit ook gedaan heeft.
Hoe ziek kan je zijn, eerst iemands dochter vermoorden, en dan nog geld gaan vragen zodat de mensen om Natalee heen, dit drama kunnen sluiten, en langzaam maar zeker aan een soort van verwerken kunnen beginnen.
Ik denk dat je, indien je het lichaam van je vermoorde geliefde niet vind, je ergens toch hoop houd, of toch in ieder geval wilt blijven zoeken.
Beide prachtige jonge dames hadden dit niet verdient. Hun leven is bruut geeindigd, omdat ze tegen een zekere jongeman aangelopen zijn. De familie van deze dames heeft dit niet verdient. De dader heeft zeer zeker wel wat verdient. En als die dader Joran is, dan zou ik zeggen, laat hem maar eens terug betalen wat hij andere mensen heeft aangedaan. Laat hem maar eens voelen hoe het is om in de macht van een ander te zijn, en maar te moeten zien of je het gaat overleven.
Ik wens de nabestaanden van beide meisjes heel veel sterkte toe.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:37

Ik denk dat nu dat alle ogen nog op hem gericht zijn dat ze zich wel redelijk aan de mensenrechten zullenhouden omdat ze anders bang zijn dat nederland natuurlijk voor een uitlevering gaat vechten. Vooral nu dat hij zo in de media is zal hij als hij verkeerd behandeld wordt dat toch duidelijk kunnen maken aan de wereld en op die manier medelijden kunnen krijgen. Maar zodra dit nieuws straks gaat vervagen in de media, denk ik dat de elende pas echt gaat beginnen voor hem!

Peru zou hem kunnen uitleveren aan aruba en zeggen dat zijn straf niet samen mag lopen met een eventuele andere straf. Dus als hij dan in aruba zit dan zou hij daar alsnog aangeklaagt kunnen worden (nu in peru ook) voor de moord op NH. Deze straf zou hij dan gelijk aangesloten aan de straf op SF moeten uitzitten. Maar het probleem is wel dat als ze hem in aruba bevoorbeeld korten op zijn straf voor SF vanwege goed gedrag enzo, dat Peru hier niets meer over te zeggen heeft omdat hij is uitgeleverd en volgens de arubaanse wetten hij zijn straf zou hebben uitgezeten. Buiten dat zou Aruba hem dat weer kunnen uitleveren aan Amerika of Nederland en ik denk dat Peru dat op alle gronden wil voorkomen.
Ze willen dat hij zijn volledige straf uitzit en om daar enige controle op te houden zal hij dat in Peru moeten doen.
Buiten dat denk ik ook niet dat ze willen dat hij vermoord wordt, voor het gerechtigheids gevoel denk ik eerder dat we willen dat hij daar heel lang gaat afzien. Hij zal het zeker niet makkelijk krijgen met de bewakers en met de medegevangenen ben ik bang.
Wat betreft Joran, als hij echt zo verknipt is in zijn hoofd en de psychologen bevestigen dat, dan kan hij dus op grond daarvan ontoerekeningsvatbaar worden verklaard of iets in die richting. Dus ik denk nou niet gelijk dat hun gaan zeggen dat hij niet spoort. Dat hij de karaktertrekken heeft van een moordenaar is nog steeds geen bewijs dat hij het werkelijk IS!
In hoe goed kan je dit soort dingen uitzoeken als het niet in het nederlands word onderzocht. Hij kan dan misschien nog zo goed spaans spreken, maar dat wil niet zeggen dat hij alles begrijpt, vooral als het op de jurisdictie aankomt.

Nou ben ik er natuurlijk niet zeker van, maar hij heeft nu niets meer te verliezen met te zeggen waar N ligt? Want zegt hij het wel, dan zou hij misschien hopen op strafvermindering. Zolang hij niet NU veroordeeld wordt voor haar moord en het proces dus pas zou kunnen beginnen na het uitzitten van deze straf, als deze werkelijk 35 jaar wordt, dan is die moord al verjaard en kan hij daar toch niet meer op veroordeeld worden. Of zit er op moord geen verjaringsperiode (25 jaar)?

En mocht hij nou nog steeds in dezelfde kleren lopen waar hij mee opgepakt werd, dan heeft dat er wel veel mee temaken, want zo lang in dezelfde kleren zitten en niet douchen heeft een dramatisch effect op iemand zijn gemoedstoestand. Zo ook een tekort aan slaap! Dus dat hij depressief is of de neiging daarnaartoe heeft is alleen al door dit een grote mogelijkheid, maar denk dat het vooruitzicht van zijn leven al genoeg depressief is om er zelf depressief van te worden!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:59

zoals al eerder vermeldt: de vindplaats van Natalee aan laten wijzen, en daarvoor in ruil iets strafverminderning, maar als ze niet op zijn aanwijzingen gevonden wordt, onmiddelijk terug naar Peru en minstens 5 jaar extra!
Hij liegt toch alles aan elkaar vast, dus je kunt er nu niet op vertrouwen dat hij ook echt de vindplaats aanwijst, mits je erover onderhandelt, en een sanctie zet op misleiding en bedrog.

Maar ja, wie zijn wij?? De exacte ins en outs weten we natuurljk ook niet, en van de verschillende rechtssystemen, heb ik al helemaal geen kaas gegeten.

Gelukkig dat hij nu wel opgepakt is, en zoals het er nu naar uit ziet, zijn straf niet zal ontlopen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:04

Nee inderdaad, volgens mij spreken wij van de ideale wereld..
Helaas, maar hoop alsnog dat ze beiden rust vinden, en joran gestraft word als hij schuldig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:33

Git, sterker nog, in Peru gaan ze helemaal niets aan de moord op Nathalee doen. Het is niet hun business, ze gaan voor Stephanie. N. is vermoord in Aruba en voor hun is het een zaak voor Aruba, uitleveren doen ze niet, nadat hij zijn cel straf heeft uitgezeten, trappen ze hem over de grens, daar wordt hij opgewacht en uitgeleverd...Het helpt hun alleen maar om de moord op Staphanie te bewijzen als moord. Gezien het profiel wat ze van hem gemaakt hebben....

Stel, hij vertelt waar het lijk van N. ligt, dan begint het onderzoek naar hem op nieuw en hij zal zeker voor afpersing gaan in Amerika. Als hij ook nog bekend dat hij N heeft omgebracht, dan komt hij nooit meer vrij...hij gaat niets zeggen, was een noodsprong die hem niets opbracht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:41

russel schreef:
Git, sterker nog, in Peru gaan ze helemaal niets aan de moord op Nathalee doen. Het is niet hun business, ze gaan voor Stephanie. N. is vermoord in Aruba en voor hun is het een zaak voor Aruba, uitleveren doen ze niet, nadat hij zijn cel straf heeft uitgezeten, trappen ze hem over de grens, daar wordt hij opgewacht en uitgeleverd...Het helpt hun alleen maar om de moord op Staphanie te bewijzen als moord. Gezien het profiel wat ze van hem gemaakt hebben....

Stel, hij vertelt waar het lijk van N. ligt, dan begint het onderzoek naar hem op nieuw en hij zal zeker voor afpersing gaan in Amerika. Als hij ook nog bekend dat hij N heeft omgebracht, dan komt hij nooit meer vrij...hij gaat niets zeggen, was een noodsprong die hem niets opbracht.

Daarom al dat gespeculeer hier dat hij naar Aruba zal gaan etc. :n
Dan begrijp je niet wat een zaak hij daar is. Hij heeft in koelen bloede een dochter van een volksheld vermoord. Een vader die overal in dat land, tot in de regering vingers in de pap heeft. Hij staat al sinds de moord iedere dag op alle voorpagina's en de TV gaat merendeels over hem en de zaak.
Ik ben blij dat ze hem hebben, hij heeft een paar jaar te lang los gelopen. Ik heb nooit iets begrepen van al die verontwaardiging hier omdat je niet vriendelijk over hem dacht.

Een broodjes en pizza zaak in Thailand :\ ....hoe verzint hij het dan zou hij moeten werken, dat heeft hij nog nooit gedaan.