Dan maar zo

Ze zijn toch zo voor vrije menings uiting?
Dat is mijn mening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:CtjeLief schreef:niet vergelijkbaar.. Je kunt geloof niet vergelijken met een fashion item.. Dat is toch heel begrijpelijk..
en hoe zit dat met gorhics en punkers?
Shadow0 schreef:Lithya, ik reageer even op je bericht in een ander topic, omdat het toch hier meer thuishoort dan daar.jij schreef:Stel een lerares draagt een hoofddoek, maar sommeert haar leerlingen wel een pet af te doen. Ja sorry, maar dat is echt meten met twee maten. Dan kunnen leerlingen die pet ook als geloofsuiting aan voeren en heb je als lerares geen poot om op te staan.
Ik vind het als leerkracht goed fatsoen om te doen wat je ook van je leerlingen eist, maar laten we voorop stellen dat een leerkracht de autoriteit heeft om te maten met 2, 5 of 100 maten en kan daar ook heel goed gebruik van maken. De wereld is niet te vatten in 1 simpele maatstaf. Een goede leerkracht haalt het beste uit z'n leerlingen, en dat kan betekenen dat hij/zij niet altijd exact hetzelfde rekent. Het simpelste voorbeeld is uiteraard de dyslexieverklaring: mensen met dyslexie net zo beoordelen als mensen zonder, maakt dat ze heel veel onvoldoendes krijgen die niet te maken hebben met de lesstof zelf. Leerlingen zonder dyslexie beoordelen zoals leerlingen met dyslexie, maakt dat ze een deel van hun vaardigheden (taal en spelling) niet kunnen oefenen.
Beide gevallen lijken me niet goed.
Dus als er echt 'geen poot om op te staan' is en de leerkracht geen autoriteit meer heeft om zelf inschattingen te maken, denk dat dat een groot verlies voor het onderwijs is.
MysticTinker schreef:Heb t vaak genoeg subtiel proberen te brengen maar dan wordt je gewoon genegeerd![]()
Dan maar zo![]()
Ze zijn toch zo voor vrije menings uiting?
Dat is mijn mening
Lithya schreef:Autoriteit heeft er niets mee te maken dat jij wel iets zou mogen en je leerlingen niet.
Citaat:Dat is hetzelfde dat een docent bijvoorbeeld wel gaat sms-en in de klas en van de leerlingen de telefoon inneemt. Als je een lijn trekt. Hoofdbedekking mag niet. dan is dat een lijn en niet twee.
KiWiKo schreef:even vooropgesteld Ik ben absoluut niet anti hoofddoek![]()
![]()
speel nu alleen even advocaat van de duivel
CtjeLief schreef:Vraag me vooral af wat de meerwaarde is van zo'n opmerking.. Het feit dat mensen er eigenlijk niet echt op reageren zegt genoeg denk ik..
jameyskatje schreef:KiWiKo schreef:even vooropgesteld Ik ben absoluut niet anti hoofddoek![]()
![]()
speel nu alleen even advocaat van de duivel
haha ik ben zo blond. ik wist niet eens wat dat inhieldl advocaat van de duivel. daarom begreep ik jou punten soms niet (ik dacht al, huh volgens mij ben jij helemaal niet zo)
dus neem al mijn reacties niet te persoonlijk op he! ik speel gewoon mee! want ik vind het wel nuttig om eens kritische zaken in de groep te gooien, dat hoeft niet altijd je eigen mening te zijn, kan gewoon een balletje oprollen zijn.
jameyskatje schreef:hahaha.
overigens. sprak vanmiddag met wat mensen. die hadden echt allerlei leraren gehad, van het gekste, bv iemand met meerdere gezichtspiercings. lippen, neus, wenkbrauwen en tussen je wenkbrauwen (helemaal vol).
agja, onze conclussie in dat gesprek was; openbaar onderwijs is voor iedereen toegankelijk, in nederland kan alles, zolang het maar niet té extreem wordt.
MysticTinker schreef:Leraren met vreemde kleding, een vreemd accent en degene die te soft of te streng waren werden echt weggepestOns record was een half uur om een oude man van school te pesten