Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PattyOosten schreef:Ik denk dat ze mensen die de Nederlandse nationaliteit niet hebben bedoelen. Maar dat is toch al zo? Van mij mag iedereen die legaal in Nederland woont zijn stem uitbrengen.
phormicola schreef:En kan iemand mij uitleggen waar dit op slaat?
#Werken voor een uitkering
Sosha schreef:Dit is nu iig in Veenendaal al zo als je een bijstandsuitkering krijgt. Dan moet je gaan werken bij het IW4 bedrijf.
Idee erachter is niet verkeerd, kennis van mij die dit nu overkomt is blij dat ze iig iedere dag "wat moet" want werkloos zijn bracht haar in een enorm isolement. Zij moet nu slechts 2 uur per dag, ivm met haar gezondheid, maar normaal moet je dus meer uren.
Ze wil dolgraag een baan, maar wordt alleen maar afgewezen. Tsja, ook al over de 40, dan wordt het er niet makkelijker op.
Ninx schreef:Marian_ schreef:1 op de 3 vind ik al schandalig veel
De andere 2 zijn Nederlanders. Schandalig veel Nederlanders zeg....
sarabande schreef:Sosha schreef:Dit is nu iig in Veenendaal al zo als je een bijstandsuitkering krijgt. Dan moet je gaan werken bij het IW4 bedrijf.
Idee erachter is niet verkeerd, kennis van mij die dit nu overkomt is blij dat ze iig iedere dag "wat moet" want werkloos zijn bracht haar in een enorm isolement. Zij moet nu slechts 2 uur per dag, ivm met haar gezondheid, maar normaal moet je dus meer uren.
Ze wil dolgraag een baan, maar wordt alleen maar afgewezen. Tsja, ook al over de 40, dan wordt het er niet makkelijker op.
Dat is een mooi genuanceerd voorbeeld en dat zou ook zo moeten zijn. Maar mensen dwingen te werken terwijl er geen werk is, anders geen uitkering lijkt me een onzinnig voorstel.
sarabande schreef:Niet Nederlanders mogen niet stemmen.
Dus ze bedoelen hier toch mensen met een Nederlands paspoort en een andere afstamming.
Juridisch totaal onmogelijk net zoals zo veel van Wilders zijn fantasieën.
Ook weer heel racistisch, het zou betekenen dat men op kleur gaat selecteren, deed die man met dat snorretje dat in de vorige eeuw ook al niet, die liet schedels opmeten.
Flosje446 schreef:Ik heb het even opgezocht hoe het zit met stemrecht van niet-Nederlanders en dit gevonden. Niet-Nederlanders hebben dus als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen wel kiesrecht voor de gemeenteraad. Dus het heeft niets te maken met op kleur selecteren.
Toekie schreef:Flosje446 schreef:Ik heb het even opgezocht hoe het zit met stemrecht van niet-Nederlanders en dit gevonden. Niet-Nederlanders hebben dus als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen wel kiesrecht voor de gemeenteraad. Dus het heeft niets te maken met op kleur selecteren.
Maar dat wil Wilders ook afschaffen.
Flosje446 schreef:Dat had ik ook begrepen.Maar Sarabande nam aan dat niet-Nederlanders niet mogen stemmen en trok de conclusie dat het dus ging om mensen met een Nederlands paspoort en een andere afstamming. Die bewering klopt dus niet.
sarabande schreef:Flosje446 schreef:Dat had ik ook begrepen.Maar Sarabande nam aan dat niet-Nederlanders niet mogen stemmen en trok de conclusie dat het dus ging om mensen met een Nederlands paspoort en een andere afstamming. Die bewering klopt dus niet.
Sarabande gaat uit van het topic onderwerp en dat is 2e kamer verkiezingen
Flosje446 schreef:Ik reageerde alleen maar op jouw zin: Niet Nederlanders mogen niet stemmen icm een PVV standpunt Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders, omdat daar wat onduidelijkheid over was.
Alet74 schreef:Precies, je kunt de klok wat heel veel van dit soort dingen betreft, niet meer terugdraaien. Dat kan niet, en als het wel zou kunnen, zou het voor Nederland gewoon heel slecht zijn.
Wel 'grappig' dat de PVV de Eerste Kamer wil afschaffen, dat zal alles te maken hebben met het kunnen afhameren van wetgeving, daar zullen ze, wanneer ze nu in de regering zouden komen, op stuk lopen.
Heino schreef:Mij zeggen die statistieken ook niet zo veel hoor. Maar het gaat mij er om dat Gouda zo ontzettend negatief in het nieuws geweest is/is. Je schijnt er niet meer normaal over straat te kunnen. Ik heb (gelukkig) andere ervaringen. De media overdrijft vaak, dat is wat ik wil zeggen
phormicola schreef:Ik denk dat Wilders het idee heeft dat z'n partij heel groot gaat worden. Als ze de grootste worden, dan zou hij dus zonder de Eerste Kamer, meteen al z'n 'wetten' kunnen doordouwen.
Als de PVV heel groot wordt en ik zie dat het ook maar 1 mm de verkeerde kant op gaat, dan gaan ik en m'n man ons heil elders zoeken. Alhoewel ik het idee heb dat het een kwestie van tijd is voordat ELK land een kant opgaat die ik totaal niet zie zitten.
sarabande schreef:phormicola schreef:Ik denk dat Wilders het idee heeft dat z'n partij heel groot gaat worden. Als ze de grootste worden, dan zou hij dus zonder de Eerste Kamer, meteen al z'n 'wetten' kunnen doordouwen.
Als de PVV heel groot wordt en ik zie dat het ook maar 1 mm de verkeerde kant op gaat, dan gaan ik en m'n man ons heil elders zoeken. Alhoewel ik het idee heb dat het een kwestie van tijd is voordat ELK land een kant opgaat die ik totaal niet zie zitten.
Ik denk dat Wilders buiten bokt nergens zo hoog in de peiling staat, zegt ook weer iets over de bokt aanhang.
Maar ze begonnen op 40% en staan nu op 33%.
Wellicht heeft het zin om over een paar weken een nieuwe poll te maken.
Ik vond trouwens dat Balkenende bijzonder slecht reageerde op het kamerlid dat om een heroverweging van de lijsttrekker vroeg. Hij liet zich aardig in de kaart kijken door te stellen dat afscheid nemen pijn doet, alsof die dame het uit rancune zei. Maar ze had het heel emotioneel over "mijn CDA"