13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:33

vind al die aandacht verschrikkelijk, zodra er iets op tv overkomt zap ik weg, blegh! Leuk dat ze dit wil hoor, van mij mag ze, geen problemen mee... maar al deze aandacht vind ik toch echt te erg voor woorden :n

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:20

russel schreef:
Er zijn er meer die met die leeftijd de wereld rond zijn gegaan.

Hoe kan het dan dat zij 'officieel' de eerste wilt zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:55

Abeltje77 schreef:

En waar leg je de grens?
Laten we straks ook een twaaljarige met een bootje de wereld rond gaan?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:45

Perrokai schreef:
Al gevonden:

Afbeelding

Ze doelden op het stuk voor ze het Panamakanaal in gaat op het laatste stuk op de terugweg.

Dank voor het vinden.

Dat vind ik nou jammer, ze kiezen voor de kortste route
Het stuk om Vuurland en Afrika heen hoort er eigenlijk bij.
Dat ze geen hurricanes tegenkomt klopt.
Die worden ten noorden van haar gevormd en een zee verder heten het tyfoons.
Storm kan ze wel verwachten.
Over geen piraten, ze gaat bovenlangs Australië, dan langs Indonesië, Sri Lanka, India, Pakistan, Oman, Bahrein en Yemen het kanaal op.
Door de middellandse zee via Gibraltar terug naar Portugal.
Ik acht haar kansen om piraten tegen te komen groter dan wanneer ze via Nieuw Zeeland onderlangs Australië naar Zuid Afrika ging.
(waar ze begeleid kan door een Nederlands fregat)
De westkust van Afrika is veilig genoeg mits je niet slechts 3 a 4 kilometer uit de kust blijft, dan val je op.

Maar hé, het is niet mijn reis.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:48

Abeltje77 schreef:
russel schreef:

Ze wil niet de eerste zijn maar de jongste.
Een 16 jarige heeft het al gedaan en een 15 jarige heeft pas geleden moeten opgeven.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:09

Abeltje77 schreef:
russel schreef:

Ze wil niet de eerste zijn maar de jongste.
Een 16 jarige heeft het al gedaan en een 15 jarige heeft pas geleden moeten opgeven.[/quote]

Ik denk eerlijk gezegt dat zij het ook opgeeft hoor, sorry maar ze is 14 hoor, als ze het red dan heb ik ondanks alles toch wel respect voor der want ik ben 13 en zou het voor geen goud doen...
Maar eerst zien dan geloven ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:13

slokkie schreef:
[quote
Ik acht haar kansen om piraten tegen te komen groter dan wanneer ze via Nieuw Zeeland onderlangs Australië naar Zuid Afrika ging.
(waar ze begeleid kan door een Nederlands fregat)

En dat Nederlandse fregat, wie betaald dat?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:18

Niemand want dat vaart niet mee.... En wat dan nog?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:19

en toch is ze uitgevaren, wat een dom land is nederland ook.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:21

slimmerik schreef:
Niemand want dat vaart niet mee.... En wat dan nog?

Nou, ik vind het zonde van mijn belastingcentjes om die meid haar hobby te betalen?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:27

Ik weet inmiddels niet meer wat ik er nog van vind. Aan de ene kant vind ik het een hele dappere poging dat ze het gaat doen maar aan de andere kant denk ik, hallo en school enzo dan? Elk ander 14 jarig kind moet naar school. Wat maakt haar zo bijzonder dat ze zo'n uitzondering maken voor haar.Ik begrijp haar ouders echt niet..Stel ze komt nooit meer terug? Dat vergeef je jezelf toch niet?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:29

Ze is nu op weg naar Portugal met haar vader. Maar wat ik nu niet snap is dat het nog een maand gaat duren voordat ze aan haar wereldreis begint. Waarom moet dat zo lang duren en waarom gaat ze dan nu al weg?? Ik neem aan dat je toch in minder dan 4 weken naar Portugal kunt zeilen?? Naar Engeland kon je in 1 dag redden zeiden ze gisteren op de tv.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:30

Ik geloof dat dat is omdat ze de boot nog willen testen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:41

Ze zal nog veel inkopen en zo moeten doen daar. Getest wordt er nu onderweg naar Portugal.

En het leren gaat gewoon door hoor.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:42

slimmerik schreef:
Ze zal nog veel inkopen en zo moeten doen daar. Getest wordt er nu onderweg naar Portugal.

En het leren gaat gewoon door hoor.

Dus als ze over 2 jaar terug is, kan ze gewoon een examen maken?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:45

ze gaat inderdaad gewoon door met school, dus lijkt me dat ze in theorie een examen kan doen dan? Als dat tenminste ook de normale gang van zaken zou zijn.. Of ze dat er ook bij red weet ik niet maar zou het wel knap vinden!
Ik hoop voor haar dat het lukt, het is schijnbaar echt haar droomwens anders was ze wel bezweken onder al die negatieve aandacht..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:04

Als je het puur van de technische kant bekijkt dan kun je er dus uit opmaken dat ze het door hebben lopen drammen waarbij ze nu extra grote risico's ook nog op de koop toenemen.
Bijvoorbeeld:
Ze zou pas in december veilig weg kunnen varen omdat het stormseizoen dan voorbij is. Maar in december kunne ze haar van de boot plukken omdat ze dan op school hoort te zitten en ze met haar wereldschool de leerplicht ontduikt. Daarom gaat ze nu weg, de stormen die er tot die tijd wel zijn als extra risico te aanvaarden.

De route die ze nu kiest is afgestemd op het feit dat ze maximaal drie weken aan 1 stuk niet aan land kan bij de grote oversteken. Zou ze langer alleen op zee zijn bij de andere, veiliger route dan had iedereen op zn kop gestaan over de onverantwoordlijkheid ervan. Dus neemt ze de kortste route, met de minste lange tijd op zee. Het extra risico wat daarbij komt wat ze maar weer voor lief nemen is dat ze door het hefstigste piratengebied komt wat er is.
Tot op de dag van vandaag worden daar wereldzeilers vermist, de meesten worden door de somaliers in gijzeling genomen waarvoor losgeld word geeist. De zeeteigers uit sri-lanka (tamil) schieten bij voorkeur alle bemaningsleden dood en nemen de buit mee. Ze moorden al voor wat apparatuur en de boot. Grote schepen zijn ook verdwenen waarvan bemanningen tussen de 10 en 40 per schip afgeknald worden en in het water gesmeten worden om daar te verdrinken of als haaienvoer te dienen. De Zeeteigers hebben bijvoorbeeld nu een catamaran liggen, het lot van de bemanning is onbekend. Ze hopen dat ze landinwaarts gebracht zijn en er een verzoek om losgeld komt, ze kunnen ook al dood zijn.
De catamaran gaan ze gebruiken als aanvalsboot en of als lokmiddel.

Polyester jachten hebben een groot nadeel en een groot voordeel voor piraten. Het nadeel is dat als een fregat te hulp schiet de priaten zich in de kleine jachten niet kunnen verstoppen. Het voordeel is, ze schieten met gemak een polyesterboot van afstand lek zodat de bemanning alleen nog maar kan kiezen voor overgave met waarschijnlijk de dood als gevolg of verdrinken......

Dat soort mensen heeft geen greintje respect voor een mensenleven, ze vermoorden ook kinderen en baby's als het ze wat brengt....

Geloof je me niet, typ dan bij google in: pirates yachts .......dan zie je het vanzelf met eigen ogen.

Ik persoonlijk geloof nooit dat dit alleen voor de recordpoging gedaan word. Ze heeft van de week de tv rechten aan eyeworks verkocht gaat over twee jaar aan een boek beginnen. Dit gaat uiteindelijk niet alleen om roem maar vooral om wat het gaat opleveren aan finaciele middelen. Laura beseft dat zelf misschien niet want het meisje is een roze wolk op gestimuleerd. Maar de ouders, de vader....is hier de stuwende kracht achter.

Mij gaat het er persoonlijk niet om wie er nu gelijk heeft of straks zijn gelijk haalt. Ik gun haar van harte dat ze het wel overleefd en noem het dan maar ongelijk krijgen. Ik gun geen mens zijn eigen ondergang en zeker niet om mijn gelijk te halen.
Mijn mening staat vast: onverantwoord groot risico met het leven en welzijn een kind waar het uiteindelijke doel in de verste verte niet tegenop weegt.
Redt ze het wel, ik ik hoop het, dan heeft ze gewoon geluk gehad meer niet....

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:22

[/quote]
En waar leg je de grens?
Laten we straks ook een twaaljarige met een bootje de wereld rond gaan?[/quote]

vind ik goed over nagedacht! ik vind het een beetje raar dat die ouders haar laten gaan, stel dat je in een onweersbui terecht kom?! water geleid erg en bovendien; je bent het hoogste punt..

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:43

PattyOosten schreef:
En dat Nederlandse fregat, wie betaald dat?

Die ligt er nu tegen piraten in opdracht van de VN.
De rekening is al ingecalculeerd.
:+

Maar ze neemt niet die route.
:Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:34

Heino schreef:
En waar leg je de grens?
Laten we straks ook een twaaljarige met een bootje de wereld rond gaan?

Voorstanders van deze reis?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:39

Van mij mag ze. maar niet al die publiciteit eromheen. Het is haar keuze en haar ouders keuren het goed. Maar als er iets gebeurd moeten wat mij beterft de ouders voor de kosten opdraaien!! en dan bedoel ik ook echt alle kosten!! geen enkel verzekerings gedbeuren of wat ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:45

@Perrokai: je post stikt van de aannames en speculaties... zo lust ik er nog wel een paar. Bovendien heeft ze de rechten nog niet verkocht aan die maatschappij. Èn hebben zij de pers en de filmmaatschappij niet benaderd maar andersom....

Toch wel gemakkelijk om er een draai aan te geven en het allemaal in een negatief daglicht te zetten....

En àls ze het redt: heeft ze een superprestratie geleverd :j

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:50

slimmerik schreef:
@Perrokai: je post stikt van de aannames en speculaties... zo lust ik er nog wel een paar. Bovendien heeft ze de rechten nog niet verkocht aan die maatschappij. Èn hebben zij de pers en de filmmaatschappij niet benaderd maar andersom....

Toch wel gemakkelijk om er een draai aan te geven en het allemaal in een negatief daglicht te zetten....

En àls ze het redt: heeft ze een superprestratie geleverd :j

hoezo superprestatie?? wat heeft de samenleving eraan?? wie heeft er iets aan???? alleen zijzelf..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:53

Met zo'n prestatie zet ze Nederland in de kijker en levert gewoon handel op.... net zoals overwinning van Totilas of Anky of wat dan ook.

Alle kosten worden uit sponsering betaald.... kun je van paardentoppers nog niet zeggen.... die krijgen van de bond het een en ander mee.....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:54

En dat fregat, of het eventuele losgeld komt ook van de sponsors af?