Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:52

dat ben ik wel met je eens

nu je je reacties meer genuanceerd neerzet is het heel wat prettiger lezen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:02

alcoholisten krijgen geen nieuwe lever hoor Knipoog Wees maar niet bang dat daar je geld heen gaat, want daar zijn strenge regels aan verbonden. Die krijgen pas een lever na een zeeeeeer lange tijd nuchter geweest te zijn, zo'n lange tijd dat de kans op een herintreden van de verslaving erg klein is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:15

Probleem is trouwens opgelost,hoorde vanmorgen in het radiojournaal dat in één of ander artsenblad staat dat de gezondste mensen die met een licht overgewicht zijn,dus met een BMI hoger als 25.
Hun weerstand is beter hebben minder last van luchtweg problemen en zo.

Dus ik ga nu eerst met een gerust hard een stuk chocola eten. Clown
Wisten julie dat dat eigenlijk groente is gemaakt van cacaobonen.Zit ook nog een svol met gelukmakertjes Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:19

dat heb ik hier al een paar pagina's eerder verkondigt, dat is namelijk al veel langer bekend dat licht overgewicht gezonder is Lachen
Maar het gaat hier om extreem overgewicht, niet de mensen met wat overgewicht Knipoog
en de buikomtrek zegt meer dan de bmi, maar als iemand een bmi van 40 heeft is dat natuurlijk niet bevordelijk voor de gezondheid.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:53

silvana schreef:
Probleem is trouwens opgelost,hoorde vanmorgen in het radiojournaal dat in één of ander artsenblad staat dat de gezondste mensen die met een licht overgewicht zijn,dus met een BMI hoger als 25.

Wisten julie dat dat eigenlijk groente is gemaakt van cacaobonen.Zit ook nog een svol met gelukmakertjes Haha!

Goh mijn weerstand is zeer zeker niet beter (ben nog nooit zo vaak ziek geweest als afgelopen 3 jaar)
Luchtwegproblemen heb ik ook al mijn hele leven wat gaat hier niet goed Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:02

MISTRAL94 schreef:
S schreef:

Goh mijn weerstand is zeer zeker niet beter (ben nog nooit zo vaak ziek geweest als afgelopen 3 jaar)
Luchtwegproblemen heb ik ook al mijn hele leven wat gaat hier niet goed Huilen van het lachen

Dan ben je vast magerder dan je denkt Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:08

Hele dikke mensen hebben toch een lagere levensverwachting? Dus de vergrijzing in de groep zal vrij laag liggen zeg maar tov de slankere mensen. Dus is het probleem van de stijgende ziektekosten daar niet mee opgelost? Want hoe ouder je wordt, des te meer gebreken. Dat geldt dan weer niet voor de hele dikkerds aangezien die vaak de 80 niet halen.
Scheelt weer jaartjes verzorgingskosten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:27

Welshcobfan schreef:
Hele dikke mensen hebben toch een lagere levensverwachting?

Sja heb ik ook al eens aangekaard, rokers leven gemiddeld korter dan niet rokers,
dus hebben ze ook verhoudingsgewijs minder kosten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:32

precies! Zeg dat het 10 jaar scheelt, de zorg wordt steeds duurder dus moet je kijken: 10 jaar winst!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:33

Dit is gewoon echt idioot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:33

Britt19 schreef:
Dit is gewoon echt idioot...

Wat is idioot? Verward

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:03

geld vragen als mensen overgewicht hebben,
of straffe als ze roken., gaat nergens over vind ik!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:06

nee je hebt gelijk, dat die mensen de ziektekosten extra omhoog jagen door hun ongezonde levenstijl is inderdaad geen reden om dat ook aan ze door te berekenen Knipoog

Maar de vraag is alleen: hoe willen ze dat voor elkaar boksen, zodat het op een goede manier gedaan word. Maar ja... dat kost ook veel geld... en dus is zo'n premie eigenlijk niet handig. Bovendien gaan ze toch eerder dood, dus waarom maakt men zich zo druk? Tong uitsteken
(hahah ik ben praktisch ingesteld Tong uitsteken)

Het gaat hier nogmaals niet om licht overgewicht maar om het zware overgewicht Knipoog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-09-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:07

Ik vind het een goede regeling! Zo word er en wat gedaan aan overgewicht & hoeven de maatschappijen niet meer te betalen omdat iemand teveel eet Ja OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:12

Dikke mensen hoeven niet korter te leven, hangt ook af wat je definieert als dik. Zeker nu de wetenschap gegroeid is diabetes, hartproblemen enz. zijn nu prima behandelbaar.

Een bmi van 40 (zwaar overgewicht) leeft niet korter dan ééntje van 20, een bmi van 60-70 dan weer wel Lachen Maar dat komt omdat de druk falen teweegbrengt.

Verder zijn er drie fases die overgewicht teweer brengen, als we daar als maatschappij al eens iets aan veranderen. Zou veel beter en meer succes hebben dan dit.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-09-08 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:14

weetje waarom de meeste mensen overgewicht hebben? door alle pillen die ze tegen woordig moeten slikken, depresie''s onzekerheden etc,
mensen tot iets dwingen is noooit goed!!
roken door al het stress...werk,Relatie's,steeds beter moeten presteren,
geld zorgen(door de geweldige euro) nah in mijn ogen heeft de overheid het allemaal zelf gedaan.
ik bedoel, ik zou graag 3 x per week een lekkere fruit salade eten maar dan ben ik gelijk 3x zoveel kwijt als even snel langs de mac rijden., je snapt mijn punt vast wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:16

katiavl schreef:
Dikke mensen hoeven niet korter te leven, hangt ook af wat je definieert als dik. Zeker nu de wetenschap gegroeid is diabetes, hartproblemen enz. zijn nu prima behandelbaar.

Een bmi van 40 (zwaar overgewicht) leeft niet korter dan ééntje van 20, een bmi van 60-70 dan weer wel Lachen Maar dat komt omdat de druk falen teweegbrengt.

noouhooou Tong uitsteken nu verpest je mijn handige praktische punt hahahah Tong uitsteken

oke oke, dan ga ik alleen voor de mensen met een veel te grote buikomtrek, want dat staat bijna garant voor ziektes en daarmee ook een korte levensduur want bmi zegt niet echt veel mbt kans op ziektes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:27

Britt19 schreef:
weetje waarom de meeste mensen overgewicht hebben? door alle pillen die ze tegen woordig moeten slikken, depresie''s onzekerheden etc,
mensen tot iets dwingen is noooit goed!!
roken door al het stress...werk,Relatie's,steeds beter moeten presteren,
geld zorgen(door de geweldige euro) nah in mijn ogen heeft de overheid het allemaal zelf gedaan.
ik bedoel, ik zou graag 3 x per week een lekkere fruit salade eten maar dan ben ik gelijk 3x zoveel kwijt als even snel langs de mac rijden., je snapt mijn punt vast wel.

9vd10 keer doen mensen dit zichzelf aan. Dat roken slecht is is trouwens niet bewezen, het is alleen mógelijk dat je er kanker van krijgt. Geen garantie.
& de overheid heeft het allemaal gedaan? Ik denk niet dat die een poging doen om een heel land depressief en moddervet te krijgen, denk je wel Lachen ?
Als jij 3keer per week een lekkere fruitsalade wil eten dan moet je ook beseffen wat de voor en nadelen ervan zijn. het kost meer tijd en evt geld, maar het is wel goed voor je en lekkerder. Je bent zelf verantwoordelijk. De overheid mag jij niet verantwoordelijk stellen voor jou eetgewoonte, je koopt en eet het zelf dus..

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:35

het gaat erom dat DE MEESTE mensen dat gewoon niet meer kunne betaalen!..gezond eten is duur en de meeste mensen kunne dat gewoon echt niet meer betaalen dus dan maar 2 x in de week pizza & patat...mensen die van 8 tot 7 moeten werken hebbe honger rijden snel langs de mac of ander fast food...tv die je maar aan praat om zo slank mogelijk tezijn. je werk gever die je pusht om steeds beter en beter te moeten presteere mensen worden er gewoon overspanne &depresief van.... ga naar de dokter en je zecht dat je de laatste tijd niet lekker in je vel zit en je krijgt gelijk anti depresifia voorgeschotelt....... word je dik van Knipoog ...en Tuurlijk zijn dr ook mensen die gewoon ongezond eten,maar om dat nou tegaan verbieden......neeeeee. moet iedereen voor zich zelf weten toch!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:36

trouwens genoeg sporters die op sla en water leefen en die ineens dood valle... dus wat dat betreft!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:37

Britt19 schreef:
trouwens genoeg sporters die op sla en water leefen en die ineens dood valle... dus wat dat betreft!!!

Heel je leven diëten is sowieso nefast voor je lichaam, terwijl veel bokkers die dat doen denken dat ze gezond bezig zijn. Maar goed moeilijk allemaal

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:40

inderdaad! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:52

Britt19 schreef:
het gaat erom dat DE MEESTE mensen dat gewoon niet meer kunne betaalen!..gezond eten is duur en de meeste mensen kunne dat gewoon echt niet meer betaalen dus dan maar 2 x in de week pizza & patat..

Pizaatje kost al snel 5 euro (Bijd e supermarkt) patatje niet minder voor dat geld kan ik een knappe maaltijd inelkaar zetten hoor, je kan het jezelf zo duur maken als jezelf wilt.
Vind dat dus ook géén excuus om niet gezond te willen eten.

Welshcobfan schreef:
nee je hebt gelijk, dat die mensen de ziektekosten extra omhoog jagen door hun ongezonde levenstijl is inderdaad geen reden om dat ook aan ze door te berekenen

Je zegt het zelf al Haha! We moesten de afgelopen jaren de kosten terugdrukken omdat Truus of Kees voor elke poep die dwars zat naar een dokter rende, dít is dr iig uit, mensen kijken wel uit om nog voor lek wissewasje een dokter op te zoeken.
Kost ze immers geld Tong uitsteken

Dus waarom niet de mensen aanpakken die voor een ongezonde leefstijl kiezen?
Kan mn centen wel beter besteden nu de premie's hoger zijn dan ooit!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:54

Jullie hebben inderdaad nog geluk dat Nederland goedkoper is dan hier, scheelt soms 2 euro.

Maar dan moet jij toch ook hogere premie betalen, bespaard je niks toch? Want jij bent roker

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:04

5 euro voor een pizza/ nou weet nit waar jij ze haalt 1.80 heb je een pizza schat!
maar jullie snappe me punt vast wel!
de *overheid* doet ook een hoop zelf.