Grote en kleine honden aangepakt op gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Grote en kleine honden aangepakt op gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:57

[/quote]Mensen die niet met honden zijn opgegroeid moeten, denk ik, zelf eerst een cursus gaan volgen: hoe voed ik mijn hond het beste op. Leer te denken vanuit een hond, dan snap je ook waarom hij op bepaalde momenten op een bepaalde manier reageerd.[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik ben wel opgegroeid met honden, mijn broer en zus ook, mijn moeder is het ook vanaf baby gewend.
Mijn vriend niet, hij kende helemaal geen huisdier behalve een hamster en zelf dat ging niet goed (zijn ouders zijn het ook niet gewend).
Dus ik heb hem heel veel info gegeven voordat we besloten aifa te kopen. Eerst goed overleggen en duidelijkheid krijgen.
Hij was blij dat ik het kende en we besloten samen de puppycursus te doen.
Hij kan alles met aifa doen, moet alleen soms concequenter worden, maar dat is flink verbetert.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:58

Isabonny schreef:
Adil18 schreef:
En daar blijf ik bij: Honden worden niet vals geboren maar vals gemaakt...!

In geval van de hond van mijn schoonzus kan ik het daar dus niet mee eens zijn. Ze hebben jaren lang honden gehad zonder problemen. Ze trekt een nestje van haar engelse fox-terrier. Van dit nest overleefde helaas maar een hond, die heeft ze dus gehouden. Ze heeft er (puppy)cursussen mee gedaan. Ze heeft hem absoluut niet vals gemaakt. Ze heeft 2 jonge kinderen waar ze ook rekening mee heeft te houden, dus zoiets haalt ze zich echt niet in haar hoofd. En toch is het een gifkikker tot en met, waar af en toe een knopje omgaat als hem iets niet zint. En dan bijt hij waar hij bijten kan.
Vandaar dat ze nu toch ook heel erg aan het denken zijn om hem misschien toch weg te brengen. Mara ze roepen elke keer: als ie het nog 1 keer doet, dan...
Maar ja, hij heeft ook weer in mijn man's schoen gebeten toen hij bij ons logeerde. Dan zeg je dat als ze thuiskomen ...en vervolgens doen ze niks. Maar ja, het is ook al zo'n moeilijke beslissing he! Bent toch gehecht ana het beestje

Hoe zijn de andere pups overleden? Valt op als maar 1 pup het overleeft, zou ik dan persoonlijk niet vertrouwen in de zin van;
wat in de natuur niet goed is, zal verdwijnen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:58

Adil18 schreef:

Dan heb je nog nooit een fout nest gezien. Ik heb een Parson JR waarvan de rest van het nest volgens mij niet meer in leven is. Alle hondjes waren "vals". Die van mij greep me al bij 8 weken en vloog kinderen aan met 3 maanden. Na heul heul veel training en het ouder worden heb ik er nu een fantastische hond aan, maar volledig vertrouwen bij vreemden? Nee, echt niet. Deze kwam overigens van een erkende fokker, die zelf een pup heeft gehouden uit het nest. Deze is ook geeuthaniseerd vanwege het aanvallen van de kinderen van de fokker.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 19-08-08 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:00

Nikka schreef:
Adil18 schreef:

Dan heb je nog nooit een fout nest gezien. Ik heb een Parson JR waarvan de rest van het nest volgens niet meer in leven is. Alle hondjes waren "vals". Die van mij greep me al bij 8 weken en vloog kinderen aan met 3 maanden. Na heul heul veel training en het ouder worden heb ik er nu een fantastische hond aan, maar volledig vertrouwen bij vreemden? Nee, echt niet. Deze kwam overigens van een erkende fokker, die zelf een pup heeft gehouden uit het nest. Deze is ook geeuthaniseerd vanwege aanvallen van de kinderen van de fokker.

Dat bedoelde ik met hierboven ook!
9/10 is het de baas, maar de natuur heeft er ook een vinger in.
Maar idd vaker de baas

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:02

Isabonny schreef:
Adil18 schreef:

In geval van de hond van mijn schoonzus kan ik het daar dus niet mee eens zijn. Ze hebben jaren lang honden gehad zonder problemen. Ze trekt een nestje van haar engelse fox-terrier. Van dit nest overleefde helaas maar een hond, die heeft ze dus gehouden. Ze heeft er (puppy)cursussen mee gedaan. Ze heeft hem absoluut niet vals gemaakt. Ze heeft 2 jonge kinderen waar ze ook rekening mee heeft te houden, dus zoiets haalt ze zich echt niet in haar hoofd. En toch is het een gifkikker tot en met, waar af en toe een knopje omgaat als hem iets niet zint. En dan bijt hij waar hij bijten kan.
Vandaar dat ze nu toch ook heel erg aan het denken zijn om hem misschien toch weg te brengen. Mara ze roepen elke keer: als ie het nog 1 keer doet, dan...
Maar ja, hij heeft ook weer in mijn man's schoen gebeten toen hij bij ons logeerde. Dan zeg je dat als ze thuiskomen ...en vervolgens doen ze niks. Maar ja, het is ook al zo'n moeilijke beslissing he! Bent toch gehecht ana het beestje

Je kunt een beest ook vals maken door het niet eerlijk en consequent op te voeden he Knipoog

Onze Bruno was in het begin in de omgang mega-dominant en Oost-Indisch doof. Bijten of grommen? Mijn vader heeft hem echt alle hoeken laten zien...Tot hij op gegeven moment zo ver was dat hij Bruno maar aan hoefde te kijken en zich dreigend groot te maken en Bruno lag al op zijn rug op de manier van : "Ja ja, jij bent de baas! Ik doe niks hoor!" Toen was het afgelopen...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:06

er kan sprake zijn van beiden.
En de natuur met ook slechte honden die een kronkel hebben vanaf de geboorte (!)
en mensen die honden helemaal verpesten!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:08

helemaal mee eens,je moet gewoon erg consequent zijn.

er zijn natuurlijk honden met een kronkel,maar vaker is het de baas die inconsequent is en niet goed opvoed

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:12

Helaas zijn er nog altijd meer baasjes met een kronkel dan de hond maar goed daar kijken ze niet naar. Nee ze laten een test doen waaruit naar mijn idee elke hond niet goed op zou reageren

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:14

MISTRAL94 schreef:
Helaas zijn er nog altijd meer baasjes met een kronkel dan de hond maar goed daar kijken ze niet naar. Nee ze laten een test doen waaruit naar mijn idee elke hond niet goed op zou reageren

Ben eigenlijk best wel benieuwd wat ze allemaal met zo'n test gaan doen...Ech van die onmogelijke opgaven, of echt de hond provoceren...?
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-08-08 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:18

ik ben wel bang voor het provoceren van de hond.........maar om eerlijk te zijn weet ik nog niet wat de test inhoudt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:19

staat hier in de topics, 1 of 2 pagina's terug
Geen enkele hond zou er doorheen komen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:20

sorry,niet goed doorgelezen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:20

geeft niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:21

Nou ik vind het ronduit belachelijk als eigenaar en hond in een benarde positie gebracht worden waarbij een hond strak aangekeken wordt en wanneer de hond zijn kop wegdraait dat men door gaat. Wat willen ze nou? Een hond kan niet zeggen ik voel me niet prettig in deze situatie laat me met rust. Ze zullen toch moeten laten blijken dat ze zich niet prettig ergens bij voelen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:22

klopt, maar dat vatten zij op als agressie. vind het normaal dat een hond in een bedreigende situatie laat weten dat hij het er niet mee eens is. En zo'n voorbeeld als jij net noemde vind ik een bedreigende situatie

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:24

In zo'n situaties gaan de meeste (iig de mijne) juist grommen en van zich afbijten, hij voelt zich bedreigd. Maar schijnbaar denken hun dan dat dat valsheid is

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:24

Daarom dus welke hond komt nog door de test? Geen 1 dus met andere woorden als alle honden in nederland nou opgeruimd zouden worden dan hebben we geen bijtincidenten meer. Laten we ook direct de rest van de dieren opruimen dan hebben we ook geen kans meer op andere bijtincidenten, of ziektes enz

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:26

dat is volgens sommigen erg makkelijk...........een hond is een dier met eigen karakter,zou die dan maar alles moeten pikken van de mens in zo'n test.........bah

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:27

Ik weet zeker dat mijn Bassets door de test komen, maar de terriers????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:28

Da's ook weer iets voor een mens geloof ik, om een test te bedenken waarbij die de hond enorm uitlokt, om vervolgens te roepen dat-ie agressief is en maar afgemaakt moet worden Misselijk

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:29

ja voor sommigen is dat de ideale manier(hondje gromt,die is vals hoor en vooral agressief,afmaken die hap)

en dan vooral afgeven op bepaalde honden

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:30

waarom weer terriers? Waarom geen pitbulls of herders. Waarom specifiek terriers????
Alleen wat in de tekst staat als de meest gevaarlijke honden??
Beetje flauw.
Denk dat geen enkele hond door die test komt als de baasje word bedreigt!
Of het nou een 1 jarige terrier is of een golden retriever

Anoniem

MISTRAL94 schreef:
Daarom dus welke hond komt nog door de test? Geen 1 dus met andere woorden als alle honden in nederland nou opgeruimd zouden worden dan hebben we geen bijtincidenten meer. Laten we ook direct de rest van de dieren opruimen dan hebben we ook geen kans meer op andere bijtincidenten, of ziektes enz

Daarom moeten de baasjes ook door een test. Dan heb je zeker weten geen problemen meer Lachen

Adil

Onderdeel 3: de baas leidt de hond nogmaals naar een pion. Ditmaal wordt er een kunstkat langs de hond getrokken. Ook bij dit onderdeel krijgt de hond kort de tijd om de situatie in te schatten. Vervolgens lopen baas en hond door naar de tweede pion.

Hier zouden onze beide honden al op zakken Huilen van het lachen

De baas mag niet ingrijpen en er wordt een kunstkat voor hun neus weggetrokken, terwijl onze honden intensief voor de jacht gebruikt worden en er praktisch voor opgeleid zijn katten te doden Huilen van het lachen

Als je dan als baas zijne de hond niet op stem bij je mag houden is het logisch dat ze er achteraan gaan, terwijl een waarschuwende "Ehhhh, laat dat" genoeg is om onze honden bij je te houden...

En dan zijn we nog maar bij onderdeel 3 Huilen van het lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:31

goede test............not