Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Adil18 schreef:En daar blijf ik bij: Honden worden niet vals geboren maar vals gemaakt...!
In geval van de hond van mijn schoonzus kan ik het daar dus niet mee eens zijn. Ze hebben jaren lang honden gehad zonder problemen. Ze trekt een nestje van haar engelse fox-terrier. Van dit nest overleefde helaas maar een hond, die heeft ze dus gehouden. Ze heeft er (puppy)cursussen mee gedaan. Ze heeft hem absoluut niet vals gemaakt. Ze heeft 2 jonge kinderen waar ze ook rekening mee heeft te houden, dus zoiets haalt ze zich echt niet in haar hoofd. En toch is het een gifkikker tot en met, waar af en toe een knopje omgaat als hem iets niet zint. En dan bijt hij waar hij bijten kan.
Vandaar dat ze nu toch ook heel erg aan het denken zijn om hem misschien toch weg te brengen. Mara ze roepen elke keer: als ie het nog 1 keer doet, dan...
Maar ja, hij heeft ook weer in mijn man's schoen gebeten toen hij bij ons logeerde. Dan zeg je dat als ze thuiskomen ...en vervolgens doen ze niks. Maar ja, het is ook al zo'n moeilijke beslissing he! Bent toch gehecht ana het beestje
Adil18 schreef:En daar blijf ik bij: Honden worden niet vals geboren maar vals gemaakt...!
Nikka schreef:Adil18 schreef:En daar blijf ik bij: Honden worden niet vals geboren maar vals gemaakt...!
Dan heb je nog nooit een fout nest gezien. Ik heb een Parson JR waarvan de rest van het nest volgens niet meer in leven is. Alle hondjes waren "vals". Die van mij greep me al bij 8 weken en vloog kinderen aan met 3 maanden. Na heul heul veel training en het ouder worden heb ik er nu een fantastische hond aan, maar volledig vertrouwen bij vreemden? Nee, echt niet. Deze kwam overigens van een erkende fokker, die zelf een pup heeft gehouden uit het nest. Deze is ook geeuthaniseerd vanwege aanvallen van de kinderen van de fokker.
Isabonny schreef:Adil18 schreef:En daar blijf ik bij: Honden worden niet vals geboren maar vals gemaakt...!
In geval van de hond van mijn schoonzus kan ik het daar dus niet mee eens zijn. Ze hebben jaren lang honden gehad zonder problemen. Ze trekt een nestje van haar engelse fox-terrier. Van dit nest overleefde helaas maar een hond, die heeft ze dus gehouden. Ze heeft er (puppy)cursussen mee gedaan. Ze heeft hem absoluut niet vals gemaakt. Ze heeft 2 jonge kinderen waar ze ook rekening mee heeft te houden, dus zoiets haalt ze zich echt niet in haar hoofd. En toch is het een gifkikker tot en met, waar af en toe een knopje omgaat als hem iets niet zint. En dan bijt hij waar hij bijten kan.
Vandaar dat ze nu toch ook heel erg aan het denken zijn om hem misschien toch weg te brengen. Mara ze roepen elke keer: als ie het nog 1 keer doet, dan...
Maar ja, hij heeft ook weer in mijn man's schoen gebeten toen hij bij ons logeerde. Dan zeg je dat als ze thuiskomen ...en vervolgens doen ze niks. Maar ja, het is ook al zo'n moeilijke beslissing he! Bent toch gehecht ana het beestje
MISTRAL94 schreef:Helaas zijn er nog altijd meer baasjes met een kronkel dan de hond maar goed daar kijken ze niet naar. Nee ze laten een test doen waaruit naar mijn idee elke hond niet goed op zou reageren
MISTRAL94 schreef:Daarom dus welke hond komt nog door de test? Geen 1 dus met andere woorden als alle honden in nederland nou opgeruimd zouden worden dan hebben we geen bijtincidenten meer. Laten we ook direct de rest van de dieren opruimen dan hebben we ook geen kans meer op andere bijtincidenten, of ziektes enz