Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essie79 schreef:Ten eerste kun je het in de praktijk volgens mij nooit uitvoeren omdat ik vind dat je 10000% zeker moet zijn maar dat is zelden het geval, waar mensen werken worden altijd fouten gemaakt namelijk.
En daarbij vind ik de ethische bezwaren nogal groot, ik vind het gewoon niet bij een modern, democratisch land passen. Ik kan alleen de US bedenken, hoewel ik van mening ben dat sommige (zuidelijke) staten niet echt voldoen aan 'modern en democratisch'
denk aan discriminatie van homo's, donkere mensen en dat vaak onder het mom van godsdienst.
Ik vind het ook zo kortzichtig en nogal dom overkomen dat sommigen zo makkelijk over de doodstraf denken en daarbij ook zelfs al kandidaten op het oog hebben.
Vooral omdat dit oordeel naar mijn idee voornamelijk voortkomt uit het feit dat NL nogal laf is met de opgelegde strafmaat ipv dat er eerst goed over de doodstraf en de gevolgen is nagedacht.
Chiqa schreef:Dit standpunt vind ik dus erg hypocriet.
Chiqa schreef:Lieve beste misdadiger, ken je rechten, je bent beschermd en mag hier aanspraak op doen.
Sorrie hoor maar hier kan je toch helemaal niets meer mee.
Chiqa schreef:Toch heb ik ook berichten voorbij zien komen dat 45% van de Nederlandse bevolking dénkt dat
zodra de doodstraf weer in wordt gevoert, de criminaliteit zal dalen.
Snoevie schreef:schending van mensenrechten?is iemand vermoorden dat dan niet?
het lijkt verdraaid wel alsof sommigen liever de dader in bescherming nemen dan de slachtoffers/nabestaanden steunen
Lianne84 schreef:Gelukkig heeft een crimineel in NL wel rechten!
Chiqa schreef:Snoeven denk dat we er wel van uit kunnen gaan
dat mensen als Lianne (gelukkig) nooit het slachtoffer is geweerst
van een ernstig delict.
hittepit_12 schreef:Ik ben voor,in bepaalde gevallen.
Kinderverkrachters en moordenaars die doelbewust iemand om zeep helpen mogen wat mij betreft naar het hiernamaals vertrekken!
Lianne84 schreef:Natuurlijk, lekker makkelijk. Omdat ik nooit slachtoffer ben geweest (??) mag ik geen mening hebben...
Snoevie schreef:als je eens nadacht over de manier waarop je dingen neerzette
Snoevie schreef:en gelukkig voor jou dat je misschien nooit zoiets hebt meegemaakt.
want dan denk je er wel anders over
Snoevie schreef:maar een smerige viezerik die zo'n kind om het leven helpt,die verdiend het niet te leven.
Snoevie schreef:doodstraf een schending van mensenrechten?
heeft een slachtoffer geen rechten dan volgens jou
Snoevie schreef:aan een kant snap ik je wel,aan de andere kant vind ik wel dat je erg in het voordeel van daders praat
StillAngel schreef:hittepit_12 schreef:Ik ben voor,in bepaalde gevallen.
Kinderverkrachters en moordenaars die doelbewust iemand om zeep helpen mogen wat mij betreft naar het hiernamaals vertrekken!
Helemaal met je eens. !
Alexx schreef:in het verleden zijn er sowieso nogal verschrikkelijke dingen gebeurt. Daar hopen we toch ook niet van dat ze terugkomen?
MarvanTom schreef:De kosten van levenslang zijn gigantisch.
MarvanTom schreef:Kan die persoon het ook niet nog eens doen, want levenslang is in Nederland maar enkele jaren bij goed gedrag.