Diablo schreef:Goeroe, een mooi stuk, maar ik vind het niet te vergelijken met een meisje van 11, die een baby zou moeten krijgen.
Wel heb je me inderdaad aan het denken gezet. Ik vind nog steeds dat je een meisje van 11 geen bevalling aan mag doen, maar er is weinig keus, omdat de zwangerschap al zover gevorderd is. Hoe dan ook, bevallen móet ze en dan vind ik het kiezen uit twee kwaden en ben ik er voor om het kindje te laten komen.
Ik ben het met je eens dat het niet te vergelijken is maar detour vroeg om voorbeelden van vrouwen die een kind kregen van hun verkrachter en er toch van konden houden.

Overigens stuitte ik tijdens mijn zoektocht, zonder dat ik daar naar zocht, wel op een aantal voorbeelden van vrouwen die het hun vriend/man/ouders erg kwalijk namen dat ze hen hadden gepusht om een abortus te ondergaan. Eén meisje (inmiddels een paar jaar ouder) was nog steeds erg kwaad op haar ouders die haar hadden gedwongen om op haar 15e een abortus te ondergaan. Ook vond ik een artikel over de eerste baby ter wereld die met 22 weken geboren werd en het overleefde. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit vooral nog eens aantoont dat mensen over het algemeen steeds meer 'bewijzen' vinden waarom hun mening de juiste is en informatie vanuit dat oogpunt gaan verwerken op het moment dat ze daartoe de kans krijgen. Ik ben daar blijkbaar niet immuun voor.