Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:49

Diablo schreef:
Goeroe, een mooi stuk, maar ik vind het niet te vergelijken met een meisje van 11, die een baby zou moeten krijgen.

Wel heb je me inderdaad aan het denken gezet. Ik vind nog steeds dat je een meisje van 11 geen bevalling aan mag doen, maar er is weinig keus, omdat de zwangerschap al zover gevorderd is. Hoe dan ook, bevallen móet ze en dan vind ik het kiezen uit twee kwaden en ben ik er voor om het kindje te laten komen.

Ik ben het met je eens dat het niet te vergelijken is maar detour vroeg om voorbeelden van vrouwen die een kind kregen van hun verkrachter en er toch van konden houden. Lachen Het bleek nogal lastig om verhalen te vinden van vrouwen die een kind kregen nadat ze verkracht werden, laat staan van 11-jarigen die zoiets meemaakten. Dat is ook één van de redenen waarom het zo lastig te voorspellen is of en hoe dat meisje dit allemaal zal verwerken. En zelfs al waren er wel voorbeelden dat is nog niet gezegd dat dit meisje er hetzelfde op zou reageren.

Overigens stuitte ik tijdens mijn zoektocht, zonder dat ik daar naar zocht, wel op een aantal voorbeelden van vrouwen die het hun vriend/man/ouders erg kwalijk namen dat ze hen hadden gepusht om een abortus te ondergaan. Eén meisje (inmiddels een paar jaar ouder) was nog steeds erg kwaad op haar ouders die haar hadden gedwongen om op haar 15e een abortus te ondergaan. Ook vond ik een artikel over de eerste baby ter wereld die met 22 weken geboren werd en het overleefde. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit vooral nog eens aantoont dat mensen over het algemeen steeds meer 'bewijzen' vinden waarom hun mening de juiste is en informatie vanuit dat oogpunt gaan verwerken op het moment dat ze daartoe de kans krijgen. Ik ben daar blijkbaar niet immuun voor. Bloos

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:56

Nou vind ik dat een kind van 15 toch al beter in staat om dat soort beslissingen te maken dan een kind van 11. Maar, als het mijn dochter zou overkomen, zou ik denk ik toch ook willen weten wat zij er van vindt. En ik denk ook dat ouders redelijk kunnen inschatten hoe hun kind er mee om zou gaan.
Mijn dochter van 11 zou het inderdaad misschien best goed kunnen verwerken, maar mijn dochter van 9 (natuurlijk twee jaar jonger, maar compleet anders dan haar zus) zou het daar wel eens mee moeilijk mee kunnen krijgen. Vreselijk natuurlijk om je dat voor te stellen, maar ik wil er mee aangeven dat hopelijk de ouders doen wat goed is voor hun kind.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:19

Ik hoop ook dat de ouders hun kind voorop stellen maar er is één gedachte die door mijn hoofd blijft spoken. Hoe wist die oom dat hij maar beter kon verdwijnen? Iemand heeft hem getipt of hij wist als eerste dat ze zwanger was. Laten we maar hopen dat het het laatste is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:32

Nouja, het kan kan natuurlijk ook zijn dat hij wel wist dat ze naar een dokter ging, maar niet dat ze zwanger was. En toen heeft hij misschien gedacht dat ze haar mond open zou doen tegen de arts.

Ik hoop dat ze hem te pakken krijgen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:37

Zou kunnen, ik hoop ook dat ze hem pakken in elk geval.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:43

Vind je nogal overtuigt van jezelf goeroe, en het lijkt me niet overbodig dat je eens met slachtoffers gaat praten, (kan misschien vanuit je studierichting, stage etc?)
Dat geeft je inzicht in de praktijk. Als volwassen vrouwen het al zo zwaar vinden, hoe zit het dan met een kind van 11?...
Kennelijk zegt mijn werkervaring je op dat gebied ook niet veel. Jammer. Knipoog

Ja, ik vind dat blaten. Ik discussieer nl niet, ik ben heel stellig en niet om te buigen, tot irritatie van jou. Je artikel vind ik trouwens wel goed gevonden, hoor. Knipoog

Net als het heen en weer geklep met zoveel zgn genuanceerde opmerkingen, wetenschapelijk onderlegd geblaat mbt asielzoekers die in Nl maar wachten tot ze horen wat er met hen gebeurt. Het zijn nl mensen, geen wiskundesommen die opgelost dienen te worden. De mensen zitten hutjemutje, er zijn steeds meer mensen depressief en steeds meer jongeren plegen zelfmoord, zien geen toekomst meer... Ach gut Zitten ze jaren te wachten tot ze procedure oplossing biedt.. Ach gut
Mag jij me in dergelijke schrijnende gevallen (net als deze) uitleggen wat de toegevoegde waarde is van discussieren. Clown
Dit lieve kind heeft daar nu geen boodschap aan.
Soms moet er gewoon gehandeld worden.(Geldt trouwens ook voor verpleeghuizen waar mensen amper worden gedoucht, samen zitten op een paar vierkante meters, jonge pubers in de bak zitten bij gebrek aan een plek waar ze opgevangen kunnen worden en goed behandeld (kinderen waarvan metn inschat dat ze zichzelf schade kunnen berokkenen en 24/7 toezicht nodig hebben...
leve de politiek!

Kunnen we heen en weer filosoferen. Intussen tikt de tijd voor deze arme mensen gewoon door. Verdrietig

Jij wilt doordachte argumenten aanvoeren, ik zie ze niet. Ik redeneer vanuit mijn gevoel en wat ik op mijn werk heb gezien en mee gemaakt.
MIsschien l*llen we wel compleet langs elkaar heen. Bloos

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:12

Ik ben niet zozeer overtuigd van mijn eigen gelijk maar wel van het feit dat dingen gecompliceerder zijn dan ze op het eerste gezicht lijken. Praten met slachtoffers zoals je voorstelt lijkt mij interessant maar op dit moment nogal egoistisch aangezien ik die mensen niets anders te bieden heb dan mijn eigen nieuwsgierigheid. Ik kan me indenken dat de meeste mensen die zoiets hebben meegemaakt daar niet zo op zitten te wachten. Wie weet wat de toekomst nog biedt, het lijkt me dat jij een uitdagende baan hebt en het is niet ondenkbaar dat wij ooit nog eens als collega's met elkaar kunnen praten. De reden waarom jouw werkervaring mij op dit moment niet zoveel zegt is omdat ik je totaal niet ken, laat staan dat ik een beeld heb van je werkervaring. Overigens irriteer je me in het geheel niet. Knipoog

Over het geheel genomen denk ik dat discussies gezond zijn aangezien ze mensen scherp houden en onder andere de keuze bij het stemmen gemakkelijker maken. Daarmee komt je stem uiteindelijk toch door en hoewel ik het met je eens ben dat 'de politiek' er vaak een potje van maakt moeten we het er wel mee doen. Ik ben het met je eens dat discussiëren slachtoffers van allerlei situaties op het moment zelf niet helpt en dat eindeloos discussiëren zelfs tot schrijnende situaties kan leiden als dat er voor zorgt dat politieke beslissingen uitgesteld worden. Ik doe het dan ook niet voor die mensen maar voornamelijk voor mijn eigen plezier en ik krijg niet de indruk dat jij het ontzettend vervelend vindt. Vork

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:16

Lees net dat ze wel een abortus mag ondergaan! Gelukkig maar.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:02

Arthurvos schreef:
Lees net dat ze wel een abortus mag ondergaan! Gelukkig maar.

Ik hoor het net op de radio.
Een speciale commissie heeft besloten dat het wel mag nadat de ouders gedreigd
hadden om naar engeland te gaan voor de abortus.

Wel fijn voor het meisje!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:16

jep, vermoord de baby maar, net of t niets is...
laat t dan adopteren jezus.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:31

xDramaQueen schreef:
jep, vermoord de baby maar, net of t niets is...
laat t dan adopteren jezus.

Ik zelf vindt het beter dat ze het kind mag laten verwijderen.
zo'n kind moet het ook ondergaan en zo'n baby voelt er volgens mij nog niet zoveel van ..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:34

misschien moet je eens gaan googlen op een ongeboren baby van bijna 5 maanden, met handjes, vingertjes, voetjes en teentjes, het duimpje in zijn/haar mond, en dat word nu vermoord.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:40

Dramaqueen, heb je de rest van het topic gelezen? Want misschien dat als je dat doet, je begrijpt dat er hier twee dingen meespelen, van de ene kant het meisje van elf en haar belangen, en van de andere kant het ongeboren kindje. Je kunt niet zonder meer 1 partij eruit schrappen.
Dat kan niet door alleen maar naar het meisje van 11 te kijken en je helemaal niks aan te trekken van het ongeboren kind. Maar je kunt ook niet zomaar zeggen dat het ongeboren kind gewoon geboren moet worden en dat het meisje van 11 dus niks in te brengen heeft. Daarom is het ook zo'n moeilijk probleem Lachen

(Ik vind het dan ook erg jammer dat sommige reacties in dit topic heel erg dogmatisch overkomen: maar 1 principe telt en de rest doet niet ter zake. Hoewel je zowel voor als tegen abortus kunt zijn, is het niet een 'simpel' geval waarin 'natuurlijk' het een of 'natuurlijk' het andere moet gebeuren.)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:41

xDramaQueen schreef:
misschien moet je eens gaan googlen op een ongeboren baby van bijna 5 maanden, met handjes, vingertjes, voetjes en teentjes, het duimpje in zijn/haar mond, en dat word nu vermoord.

Maar wat je ook doet, vermijd de filmpjes, want dan doe je geen oog meer dicht. Ziek

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:42

ik zit hier al vanaf het begin shadow0, en heb gezegd ik ben voor abortus, maar wel met een bepaalde tijd, dit is te ver, veel te ver. en net zoals goeroe al zei, hoe wist meneer dat ze naar de dokter ging, dat ze zwanger was? hoe istie nou opeens op de vlucht, beetje raar allemaal.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:42

tss, wat een onzin zeg! Zit een meisje van 11 straks met een kind! en ze moet zelf ook nog naar school enzo.. dan heeft dat kind toch ook geen leven meer..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:43

Stef_Winston schreef:
tss, wat een onzin zeg! Zit een meisje van 11 straks met een kind! en ze moet zelf ook nog naar school enzo.. dan heeft dat kind toch ook geen leven meer..

spuitelf Nagelbijten / Gniffelen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:52

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:54

het mag toch!!
ik hoorde het net op de radio. Ze hadden gedreigd om naar engeland te gaan om een abortus te plegen maar het mocht toch van de regering !

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:55

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:56

jep. ik zal het eens opzoeken op i-net (het zal vast wel ergenst staan)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:57

edit :

AMSTERDAM - Een Roemeens meisje van 11 jaar dat zwanger raakte door een verkrachting mag een abortus laten plegen. Dat heeft een Roemeense overheidscommissie donderdag bepaald. De commissie komt vrijdag met een uitleg voor haar beslissing.

De kwestie leidde tot veel opschudding in Roemenië. Twintig orthodox-christelijke organisaties hebben gedreigd met een aanklacht, omdat het meisje 21 weken zwanger is en de Roemeense wet bepaalt dat abortus alleen is toegestaan in de eerste veertien weken.

De ouders zeggen op 2 juni te hebben ontdekt dat hun dochter zwanger was toen ze met haar naar de dokter gingen omdat ze dachten dat ze ziek was. Bij de dokter vertelde ze te zijn verkracht door haar 19-jarige oom, die sindsdien spoorloos is.

Gezondheid

De ouders wilden hun kind meenemen naar Groot-Brittannië, om daar een abortus te ondergaan. In dat land mag tot 24 weken worden geaborteerd, mits twee artsen verklaren dat het gevaar voor de lichamelijke of geestelijke gezondheid van de moeder groter is als de zwangerschap wordt voldragen dan als die wordt afgebroken.

bron : www.nu.nl

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:00

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:21

kitty_gomez schreef:
met 21 weken vind ik eigelijk dat je geen abortus meer mag plegen, ik dacht dat het meisje pas 12 weken was.

het overleden kindje van voetballer boularouhz was maar 2 weken ouder

Het is ook ongeveer even oud als het 'recordkindje' dat de kortste zwangerschap overleefde:

"James Elgin Gill (born on 20 May 1987 in Ottawa, Canada) was the earliest premature baby in the world. He was 128 days premature (21 weeks and 5 days gestation) and weighed 1 lb. 6 oz. (624 g). He survived and is quite healthy." (bron: wikipedia)

Maar laten we vooral niet uit het oog verliezen dat dat arme meisje nu moet bevallen van een dood kindje. Verdrietig

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:41

xDramaQueen schreef:
ik zit hier al vanaf het begin shadow0, en heb gezegd ik ben voor abortus, maar wel met een bepaalde tijd, dit is te ver, veel te ver. en net zoals goeroe al zei, hoe wist meneer dat ze naar de dokter ging, dat ze zwanger was? hoe istie nou opeens op de vlucht, beetje raar allemaal.

Wat ik al eerder zei, misschien ging ze wel gewoon naar de dokter (ze bleek dus ziek te zijn) en zag oomlief de bui al hangen, ik vind dat niet zo raar hoor.

Ik denk toch dat de ouders gewoon het kindje niet willen hebben. Als ze een bevalling hadden willen vermijden, is dat niet gelukt.