Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:28

@wesseltje: het ergste is nog dat zo'n griet geen idee heeft wat ze zegt:

[quote="San****]Oke, eindelijk duidelijk antwoord op mijn vraag!
En nog een keer voor de duidelijkheid, het is/was niet mijn bedoelingen anderen hiermee te pesten of neer te halen!

Mijn excuses voor het taalgebruik dan maar...

Bovendien heb ik het helemaal niet tegen dikke mensen. Ik ken er zat en ze kunnen net zo aardig zijn als de rest!
Maar dat was jullie waarschijnlijk al duidelijk.[/quote]

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:29

edit iets verkeerd gegaan

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:29

Net zo aardig als de rest Huilen van het lachen
Ja het zijn net echte mensen met gevoel Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:33

Wesseltje schreef:
katiavl schreef:
En ts heeft ook al drie keer gezegd dat het niet over paarden gaat Lachen

De voorbeelden zijn verwijderd door de mods

Mag ik vragen dan waar je vind op bokt dat er onbegrip word geuit naar deze mensen zonder dat er paarden bij betrokken zijn?
Gewoon een vraag hoor, kan dat ik over deze topics heen kijk..

Het staat boven je vraag

Het ging in het afvallen voor de zomer, waar fotos van zwaar obese mensen werden uitgelachen. Deze mensen hebben ook gevoelens Lachen
En dat vond ik verschrikkelijk, verbaas me hoe wreed mensen kunnen zijn.
En dat mensen het normaal vinden, als ik morgen een topic open en een vrouw men anorexia uitlach krijg ik een rel, voor hetzelfde voorbeeld is het een goede grap

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:09

Welshcobfan schreef:
écht gezond eten is best lastig te vinden, vooral als je het niet zo breed hebt qua inkomsten....
Eten zonder toevoegingen is duur!

Nouks: ik heb het over gezond afvallen en daarbij kun je je hongergevoel niet negeren Lachen
Want er zijn altijd gevallen die het wél kunnen, maar ja... dat valt ook weer onder psychisch ziek....

Gedeeltelijk flauwekul in mijn ogen....
Voorheen at ik ongezond en ja dat was goedkoper,... maar ik kocht ook meer chips, etc etc en dat is alles bij elkaar ook niet goedkoop Knipoog
Sinds ik Sonja Bakker doe ben ik zo nu en dan inderdaad meer geld kwijt. Maar daar tegenover heb je ook minder nodig en snack je savonds niets extra's en koop je geen duur vreten meer bij de snackbar etc Knipoog

Dus al met al hoeft het niet duurder te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:25

Liek_ schreef:
Rokers lopen toch ook niet te janken dat ze gediscrimineerd worden als ze een roker genoemd worden? Laten we het hier doorgaan zoals al gepost is en niet persoonlijk worden.

Weet je hoe dat komt?
Omdat je een roker op dat moment op een "gedrag" aanspreekt, en niet op hoe hij/zij eruit ziet, wat men bij dikke mensen wél doet. En dat voelt veel persoonlijker, zeker om dat dikkere mensen toch al onzeker zijn over hun uiterlijk.
Dikke mensen weten zelf heeeeeel goed dat ze dik zijn, en de meesten doen ook erg hun best en worstelen hun hele leven om af te vallen.
Nog een keer extra met je neus op de feiten gedrukt worden door een bemoeizuchtige buitenstaander is niet alleen onvriendelijk, maar ook een erg agressieve manier van iemand benaderen.

Dus dáarom kan het zijn dat sommigen zich hier misschien persoonlijk wat aangevallen voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:01

Hypofocus schreef:
Liek_ schreef:
Rokers lopen toch ook niet te janken dat ze gediscrimineerd worden als ze een roker genoemd worden? Laten we het hier doorgaan zoals al gepost is en niet persoonlijk worden.

Weet je hoe dat komt?
Omdat je een roker op dat moment op een "gedrag" aanspreekt, en niet op hoe hij/zij eruit ziet, wat men bij dikke mensen wél doet. En dat voelt veel persoonlijker, zeker om dat dikkere mensen toch al onzeker zijn over hun uiterlijk.
Dikke mensen weten zelf heeeeeel goed dat ze dik zijn, en de meesten doen ook erg hun best en worstelen hun hele leven om af te vallen.
Nog een keer extra met je neus op de feiten gedrukt worden door een bemoeizuchtige buitenstaander is niet alleen onvriendelijk, maar ook een erg agressieve manier van iemand benaderen.

Dus dáarom kan het zijn dat sommigen zich hier misschien persoonlijk wat aangevallen voelen.

Dat snap ik wel, maar dat is toch vechten tegen de bierkaai? Ik bedoel, als ik een topic zie wat als titel iets heeft over hoe slecht roken wel niet is, dan open ik het gewoon niet als ik daar geen zin in heb! Precies hetzelfde voor dit topic, er staat toch niks van DIKKE MENSEN ALLEMAAL LEZEN oid? Op deze manier wordt een waardevolle discussie om zeep geholpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:06

Oh, het gaat er ook helemaal niet om dat dikkere mensen dit niet zouden moeten lezen... het gaat erom dat er zelfs in dit topic heel typisch door een paar mensen extreem "licht" gedacht wordt over dat het de "eigen schuld" is van mensen dat ze dik zijn.

Iedereen wordt daarbij over één kam gescheerd.

En dát vind ik respectloos.
Een klein beetje respect is toch niet zo moeilijk... Er zijn er hier een paar die duidelijk hun eigen mening hebben terwijl ze zelf géén ervaring hebben met dik zijn en óók geen wetenschappelijke feiten op tafel leggen.
Als je dan óók nog mensen op een vrij harde manier beledigd door te zeggen dat dikke mensen over 't algemeen gewoon discipline-loos zijn, dan vind ik dat behoorlijk lomp.

Ten eerst omdat het in 90% van de gevallen niet eens waar is, en ten tweede omdat je zo gewoon niet met je mede mens om gaat.

Dit topic heeft geen aanstootgevende titel, maar juist een hele open titel.
En dat schept de verwachting dat er op een normale manier over gepraat kan worden. Maar er zijn er nu een paar bij die niet weten waar ze 't over hebben en precies doen waar de TS het over had: lompe opmerkingen maken over obese mensen, op bokt.
Ze maken zélf de stelling dus "waar".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:13

Ik zeg niet dat ze disciplineloos zijn, ik zeg dat het vaak te maken heeft met een gebrek aan discipline wanneer het niet lukt om af te vallen (er vanuitgaande dat er geen medische reden is voor het aankomen). Dus, thanks dat je me "behoorlijk lomp" noemt. Vind dit meer aanvallend en "op de man" dan algemene beweringen maken (ja, nog gegrond ook).

Mocht je dus denken dat ik geen enkel recht van spreken heb, dan vergis je je daar behoorlijk in.

Ik val hier verder niemand persoonlijk aan, maar in feite is discipline gewoon wel waar het allemaal ligt. Wie de schoen past trekke hem aan, maar het valt niet te ontkennen dat het vaak een disciplinekwestie is. Hetzij een hele moeilijke, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:18

Er zijn mensen die worden van bijna niets al dik en als ze dan ook eens dat lekkere gebakje eten, die frietjes, dat glas wijn, worden ze meteen al weer een ons dikker. Dat betekend dus dat ze dat nooit mogen eten omdat ze het zelf doen.

Kennis hebben hoe te kunnen lijnen zou beter zijn, maar er zijn miljoenen diëten, de een nog beter dan de andere of die ene dat is het, al het andere is niks. Maar geen van allen werken, omdat het met je stofwisseling heeft te maken en of je vetcellen stapelt of juist niet. Hoe versnel je je stofwisseling zou interessant zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:23

@Nouks: ik bedoelde jou eigenlijk helemaal niet...
Maar zoals je je nu opstelt, vind ik wél weer dat 't een beetje lomp is, want je legt nu zelf ook geen feiten op tafel, alleen loze beweringen die niet onderbouwd zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:25

Dieeten werken niet.... Nagelbijten / Gniffelen m'n neus Nouks Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:44

Cyntje: waar lees jij dat ik zeg dat diëten niet werken? Ik heb het überhaupt niet over diëten gehad.

Hypofocus; voor onderbouwingen moet je maar even teruglezen, ik heb behoorlijk uitgebreide posts geschreven hier.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:11

Oh Gestoord moest Russel zijn, excuus Bloos Clown

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:13

Je stofwisseling kun je iets verhogen door spieren te kweken, dus dmv krachttraining.
Spierweefsel verbrand meer energie dan vetweefsel in rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:16

Coydog: heel leuk en aardig maar spierweefsel weegt dan wel weer meer dan vetweefsel Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:17

ja maar 30 kilo spierweefsel ziet er toch wel heel anders uit dan vetweefsel Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:17

Ja maar je lijkt wel slanker.....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:22

Je lijf heeft dan ook werkelijk minder omvang, het is niet alleen dat het strakker lijkt door meer spieren.
Je gewicht maakt dan misschien geen verschil nee.
Het was eigenlijk een reactie op Russel, maar ik ben moe en vergeet te quoten, sorry Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:27

....en als je begint met sporten kom je eerst wel aan maar na een tijdje val je wel af mits je stofwisseling normaal is. Eerst komen er een paar kilo's bij, dat is spierweefsel. Na een tijdje komt de verbranding op gang en spieren verbranden meer calorien dan vet. Bovendien ben je niet automatisch zwaarder met meer spieren, dat is een wegkomer voor mensen die kennelijk niet willen sporten. want bij echt overgewicht zul je echt wel afvallen kwa gewicht. Stel je weegt 90 kilo bij een lengte van 1.70, dan hoef je niet bang te zijn dat je door fanatiek te gaan sporten na een tijd 95 kg. gaat wegen, want zo werkt het niet. Wat betreft het omzetten van vet naar spieren, dan praat je over hele andere marges. Iemand die 1.70 weegt en bijvoorbeeld 62 kilo weegt zal eerder zwaarder worden van bepaalde sporten dan iemand die aardig aan de maat is en gaat sporten.
Verder is het beslist niet zo dat je van sporten zowiezo zwaarder zult worden. Het is bewezen dat dat van krachttraining natuurlijk wel kan, maar doe je rustig duurwerk met een hartslag van 120, dus een paar uren fietsen of wandelen, dan gaat de vetverbranding veel sneller en echt zware spieren krijg je alleen maar van sprintwerk en van krachttraining.
Met duursport krijg je juist slanke lange spieren.

Tot slot erger ik me ook dood aan de draak steken met obesitas. Er zijn wel degelijk mensen die het niet voor elkaar krijgen om af te vallen omdat er gewoon een bouwsteentje in hun lichaam niet op de juiste plek zit of ontbreekt. En wat ze ook doen, slank worden zullen ze nooit.

Zelf ben ik ooit behoorlijk slank geweest al was afgetraind een beter woord. Ik woog 64 kilo bij een lengte van 1.72. Geen gram vet, alleen spieren, ik was niet echt iel ofzo.
Momenteel sport ik nog wel 4 tot 5 x per week, buiten het paardrijden om en weeg nu 74 kg. Ik krijg er ook geen gram meer af want kennelijk verbrand ik traag.....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:28

Ja, en je valt als het goed is makkelijker af, omdat spierweefsel meer energie nodig heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:30

suleilitha schreef:
Tot slot erger ik me ook dood aan de draak steken met obesitas. Er zijn wel degelijk mensen die het niet voor elkaar krijgen om af te vallen omdat er gewoon een bouwsteentje in hun lichaam niet op de juiste plek zit of ontbreekt. En wat ze ook doen, slank worden zullen ze nooit.

MAAR:
Bij hoe veel mensen ontbreken die bouwsteentjes écht? Echt niet bij het gros van de mensen met (ernstig) overgewicht.
En of die dan wel of niet "slank" kunnen worden, dan nog is er een verschil tussen ernstig overgewicht of "mollig".

Voor ik weer wat heb gezegd wat ik niet zeg: ik zeg hier dus NIET dat iedereen in ieder geval "mollig" kan worden, ik zeg alleen dat "slank" ook geen vereiste hoeft te zijn op het moment dat je (veel) te dik bent en wil gaan afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:30

Klopt, Nikka.
Zelf heb ik twee behoorlijk "dikke meiden" in de groep die ik wekelijks train met een bepaalde sport. (zelfde lengte als ik en 90+ kilo)
Ik weet van beide dat ze geen gram zullen afvallen want ze hebben beide een medisch probleem. Maar dan nog is het voor de stofwisseling, spieren, botten en ga zo maar door altijd nog beter om te gaan sporten dan niets te doen. En ze gaan er echt niet van aankomen, het is geen powerliften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:31

Nouks, bij meer dan je denkt.
Verder is het zo dat de een groeit van suiker, de ander van vet en weer een ander van louter koolhydraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:32

suleilitha schreef:
[***], bij meer dan je denkt.
Verder is het zo dat de een groeit van suiker, de ander van vet en weer een ander van louter koolhydraten.

Das een kwestie van kijken welke van de 1001 diëten (natuurlijk in combinatie met bewegen) aanslaat bij je.