Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:...maar je zou je bijna afvragen of je na een poos niet denkt...vergas me maar, ben ik er vanaf...
Maar wellicht zou het wel zo'n eikel zijn die je half vergast en weer bij laat komen en nog eens zoiets doet...
runningkawa schreef:nee ik ook niet...maar zo'n maf zie ik daar helaas wel voor aan.
Om het krom te zeggen, die kan toch niet zonder zijn "speeltjes"
Die wil hij niet dood hebben...
silfie35 schreef:runningkawa schreef:nee ik ook niet...maar zo'n maf zie ik daar helaas wel voor aan.
Nee inderdaad.... zouden ze dan zo bang zijn geweest dat het zou mislukken? Ik bedoel als je met zn allen afspreekt dat je hem bespringt en een paar fikse klappen op zn bek geeft en overal waar je m maar raken kan dan kan hij ook niet zoveel meer!
Karin schreef:En het was bij zijn familie bekend dat hij vele uren doorbracht in die kelder. Hij zei dat hij er aan het ontwerp van een machine zat te werken:
http://www.nu.nl/news/1549176/21/Fritzl ... elder.html
runningkawa schreef:Ik weet wel zeker dat je als slachtoffer meer voldoenig hebt met een levenslange straf in een cel...dan 4 maanden in een hotel.
runningkawa schreef:nee ik ook niet...maar zo'n maf zie ik daar helaas wel voor aan.
Chiqa schreef:En zijn vrouw wilde niet weten wat hij uitspookte? Sorrie maar als het mijn man was geweest....Denk dat het geen lang leven had gehad, ik zou net zolang aan zn hoofd zeuren tot ik wist waar hij mee bezig was.
nu.nl schreef:Volgens Christine R. vernederde Fritzl haar zuster tijdens hun huwelijk en mishandelde hij zijn kinderen. Van de zeven kinderen die hij bij zijn vrouw had, trouwden de meeste op jonge leeftijd om het ouderlijk huis te kunnen ontvluchten.
Christine R. liet weten dat haar zus al op 17-jarige leeftijd met Fritzl trouwde en geen opleiding of beroep had. Dat maakte haar zo kwetsbaar, dat Fritzl haar 51 jaar lang kon tiranniseren.
runningkawa schreef:...maar je zou je bijna afvragen of je na een poos niet denkt...vergas me maar, ben ik er vanaf...
Maar wellicht zou het wel zo'n eikel zijn die je half vergast en weer bij laat komen en nog eens zoiets doet...
Yamcha schreef:runningkawa schreef:nee ik ook niet...maar zo'n maf zie ik daar helaas wel voor aan.
Hij is er ziek genoeg voor....
Maar ff terug over die straffen, hè
Je kunt hier natuurlijk de doodstraf weer invoeren (dat zou middels een referendum kunnen, en dan moet minimaal 51% van de Nederlanders voor zijn) en je kunt allerlei enge gevangenissen laten bouwen...
Dan moeten we alleen niet meer tegen China miepen over schenden van de mensenrechten... en we moeten onszelf ook niet meer als beschaafd land willen zien.
Ten zij... je zo iemand zijn mensenrechten afneemt (zal wel een razend ingewikkelde juridische procedure worden).
Zouden jullie dat terecht vinden?
Imo heeft hij de mensenrechten van anderen geschonden, dus dan zijn eigen recht op van alles ook verspeeld... maar dat is dan de gedachte die er bij mij opkomt...
Maar een mogelijk gevolg zou kunnen zijn dat een onschuldig mens beschuldigd wordt van zoiets en dan geen recht meer heeft op een eerlijke rechtszaak... geen recht op (goede) verdediging...
En dat is de andere kant... ik vind dit echt moeilijke dingen...