Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:53

Nouks schreef:
Ik denk dat ik maar precies zo'n zelfde film ga maken over het christendom...

Ga vooral je goddelijke gang Haha!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:54

ja ik weet ook hoe lief moslims kunnen zijn zoals in Turkije en Egypte vond ik het geweldige mensen om mee om te gaan!
Maar ik krijg een naar gevoel , van de beelden die toch wel de waarheid zijn.. dat moslims gewoon in zulke erge dingen in staat zijn EN ZE DAT AFSCHUIVEN OM HET GELOOF.
en daarom snap ik het standpunt van wilders.

Maris89

De film wilt niet laden bij mij, ik ben wel heel benieuwd.

vuurneon

De volgelingen van extremisten zijn vaak mensen die niet geletterd zijn en die geloven alles wat verteld wordt door die extremisten omdat ze toch niets kunnen lezen. (zoals in afghanistan)
Het is al vaak gebeurt dat moslims het geweld afkeuren van de extremisten. Al doen ze dat niet in afghanistan aangezien je dan je leven niet zeker bent denk ik Nagelbijten / Gniffelen (en die weten vaak ook niet beter, vroegah geloofde men ook alles wat de priester zei... totdat men zelf kon lezen Clown).

Wilders is slechts 1 man, die niet machtig genoeg is om ons wat aan te doen. Wij hebben niets te vrezen voor wilders.

lesilla

KiWiKo schreef:
Nouks schreef:

Ga vooral je goddelijke gang Haha!

Inderdaad over boeddhisme ook, zal nooit zoveel drama over gemaakt worden als hier
Mischien sponserd china je wel Ach gut

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:55

Een geloof an sich is niet slecht, het zijn de mensen die het slecht maken. Alleen wordt dat vaak vergeten door bv een wilders Clown

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:58

bonney4evver schreef:
ja ik weet ook hoe lief moslims kunnen zijn zoals in Turkije en Egypte vond ik het geweldige mensen om mee om te gaan!
Maar ik krijg een naar gevoel , van de beelden die toch wel de waarheid zijn.. dat moslims gewoon in zulke erge dingen in staat zijn EN ZE DAT AFSCHUIVEN OM HET GELOOF.

Ja, als Wilders tegen de extremisten was, maar dat is hij niet, hij is tegen de moslims, en de extremisten zijn dat (in mijn ogen) niet. Daarom vind ik het gewoon persoonlijk erg triest wat hij wil doen, door de moslims met de terroristen uit die landen te vergelijken. Er zijn ook terroristen uit andere culturen. Wilder moet dan gewoon een standpunt tegen terrorisme maken, dit slaat namelijk nergens op

DyMarvel

Redrumfox schreef:
bonney4evver schreef:
Ik heb nu de hele film afgezien, hehe eindelijk was ie klaar met laden Knipoog

Ik kan niet meer erover zeggen dat ik een ontzettend naar gevoel erbij heb gekregen.
Iedereen zegt altijd 'het is een klein groepje moslims die slecht is.'

Is dat ook zo dan? Als ik die film zo zie, en al die ellende, en al die vreselijke dingen terug zie dan lijkt dat mij niet meer een '' klein groepje' maar juist een klein groepje wat goed is..

En hier krijg ik een naar gevoel van.. Wilders heeft bij jou zijn doel bereikt.. Hij wil iedereen tegen de Islam opzetten en ze ons land uitbannen (NL is inderdaad multicultureel ja, dat blijkt..) - en stemmen winnen.. - .

Geloof me: ze zijn echt niet allemaal zo slecht. Echt niet.. Waarom geloof je zo'n filmpje? Waarom ga je niet zelf naar Indonesië om te kijken hoe slecht ze écht zijn. Ik kan je er vrijwel van verzekeren dat je met open handen verwelkomt zult worden. De media speelt met ons: ze laten alleen zien wat zij willen en spelen in op onze gedachten, hetzelfde geldt voor dit filmpje. Als je heel kritisch kijkt zul je zien dat het geen neutrale argumenten zijn, maar dat ze uit de mond komen van iemand die een duidelijke afkeer heeft tegen de Islam.

Ik wil je best geloven dat het allemaal media onzin is. Alleen waarom verkondigd de media dit beeld met wel doel?? Wat willen ze bereiken?

Brookers

Ik vind t dus best wel heftig eigenlijk, die film
Heb net n stukje gekeken op tv en nou ook op internet, kzie toch wel mensen die door t hoofd geschoten worden (net op t einde t beeld zwart dan, maar oke) dode mensen die over straat gesleept worden, een man die onthoofd wordt..
ik denk niet dat ik t af ga kijken..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:59

Moli schreef:
bonney4evver schreef:

Ja, als Wilders tegen de extremisten was, maar dat is hij niet, hij is tegen de moslims, en de extremisten zijn dat (in mijn ogen) niet. Daarom vind ik het gewoon persoonlijk erg triest wat hij wil doen, door de moslims met de terroristen uit die landen te vergelijken. Er zijn ook terroristen uit andere culturen. Wilder moet dan gewoon een standpunt tegen terrorisme maken, dit slaat namelijk nergens op

Waarom moet wilders dat doen?? Ik denk dat de moslimleiders dat zelf moeten doen............... en zo de wereld laten zien dat de moslims niks met terrorisme te maken willen hebben, en dat terroristen geen moslims zijn maar gewoon mafketels

Liberte

bonney4evver schreef:
Ik heb nu de hele film afgezien, hehe eindelijk was ie klaar met laden Knipoog

Ik kan niet meer erover zeggen dat ik een ontzettend naar gevoel erbij heb gekregen.
Iedereen zegt altijd 'het is een klein groepje moslims die slecht is.'

Is dat ook zo dan? Als ik die film zo zie, en al die ellende, en al die vreselijke dingen terug zie dan lijkt dat mij niet meer een '' klein groepje' maar juist een klein groepje wat goed is..

Dan moet je toch echt even verder kijken dan dat je neus lang is voordat je zulke uitspraken doet.
Want Wilders wilt het alleen maar erger laten lijken dan wat het in werkelijkheid is!
Je moet maar eens naar de arabische landen gaan, zoals Marokko, Egypte, Tunesie etc, nou ik garandeer je dat echt een klein percentage, maar dan ook echt een klein percentage ''slecht'' is in de zin van extreminisme van het geloof.

Henry

KiWiKo schreef:
Nouks schreef:

Leuk joh!!! moet je zeker doen!!! Boos!

Weet je wat ik denk!! dat de grootste boodschap uit de bijbel is dat je iedereen die je tegenkomt ongeacht kan mij het schelen:P, moet verdragen en nemen zoals hij of zij is... En kom nou niet met verhalen van: ja en die en die moest in de bijbel toch ook vermoord worden enzo... Dat was laat maar zeggen bij wijze van uitzondering... In de Koran staat het dus gewoon concreet en hun zeggen het ook gewoon... Dat kun je gewoon zien in die film!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:00

op netwerk toonden ze steeds fragmenten, volgens mij wel zo'n beetje de hele film..

ik denk gewoon, hij toont de dingen die de écht extreme groeperingen doen,
het heeft geen drol te maken met de 'gematigde' moslim die bij wijze van spreken verderop in de straat woont.
tuurlijk is het wel verschrikkelijk wat er zoal gebeurd in die beelden,
maar een x aantal jaar geleden was dat ook aan de orde in heel andere groeperingen.

kritisch naar bepaalde stukken uit de koran kijken (en of dat nuo geestelijk of letterlijk zal moeten worden geleerd), vind ik wel goed.
het verschil met de christenen is dat de koran (en ook de torah) nog erg wettisch zijn.

wat hebben 'islamieten' eigenlijk precies op joden tegen eigenlijk?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:00

dat zeg ik toch ook.. moet jij even verder lezen dan je neus lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:02

Feit is dat de islam de wereld op dit moment regeert met angst! Wilders zegt niet dat elke moslim slecht is, hij wijst op het gevaar van fanatisme. En ook in NEderland wonen dergelijke moslims. Hij heeft niets maar dan ook niets tegen de gematigd moslim die in NEderland gewoon meedraait in de maatschapij.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:02

Ik ben aan het kijekn maar het schiet inderdaad niet op... De hele boel loopt vast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:03

Als er werkelijk maar een kleine groep gevaarlijk is, waarom schijt de halve wereld dan in zijn broek?

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:04

[/quote]

Leuk joh!!! moet je zeker doen!!! Boos!

Weet je wat ik denk!! dat de grootste boodschap uit de bijbel is dat je iedereen die je tegenkomt ongeacht kan mij het schelen:P, moet verdragen en nemen zoals hij of zij is... En kom nou niet met verhalen van: ja en die en die moest in de bijbel toch ook vermoord worden enzo... Dat was laat maar zeggen bij wijze van uitzondering... In de Koran staat het dus gewoon concreet en hun zeggen het ook gewoon... Dat kun je gewoon zien in die film!!![/quote]

heb je zelf ooit de koran gelezen? De twee geloven lijken anders wel heel sterk op elkaar.....

Henry

Marigold schreef:
op netwerk toonden ze steeds fragmenten, volgens mij wel zo'n beetje de hele film..

ik denk gewoon, hij toont de dingen die de écht extreme groeperingen doen,
het heeft geen drol te maken met de 'gematigde' moslim die bij wijze van spreken verderop in de straat woont.
tuurlijk is het wel verschrikkelijk wat er zoal gebeurd in die beelden,
maar een x aantal jaar geleden was dat ook aan de orde in heel andere groeperingen.

kritisch naar bepaalde stukken uit de koran kijken (en of dat nuo geestelijk of letterlijk zal moeten worden geleerd), vind ik wel goed.
het verschil met de christenen is dat de koran (en ook de torah) nog erg wettisch zijn.

wat hebben 'islamieten' eigenlijk precies op joden tegen eigenlijk?

Vroeg ik me ook af?? het zijn toch geen hitlers????

vuurneon

Het probleem van fanatisme en extremisme ligt bij de imams die dat aanmoedigen. Het is de taak van de moslimleiders om het aan te pakken. De paus tikt de katholieken namelijk ook op de vingers als ze stout geweest zijn Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:05

faye schreef:
Als er werkelijk maar een kleine groep gevaarlijk is, waarom schijt de halve wereld dan in zijn broek?

Omdat die paar die wél gevaarlijk zijn hele mooie wapens hebben Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

faye schreef:
Feit is dat de islam de wereld op dit moment regeert met angst! Wilders zegt niet dat elke moslim slecht is, hij wijst op het gevaar van fanatisme. En ook in NEderland wonen dergelijke moslims. Hij heeft niets maar dan ook niets tegen de gematigd moslim die in NEderland gewoon meedraait in de maatschapij.

Ik denk ook islamatisering, wat wel met argusogen mag bekeken worden, kijk maar hoe iran is veranderd vroeger trotse vrouwen met duurste couture en welvarend nu....

En daar bedoel ik niks slechts tegenover de islam, maar elk geloof dat erg groot is moet je gewoon kritisch bekijken

En vind de terroristische groepering niet klein te noemen, volgens mij hebben ze meer leden dan de kleinere godsdiensten

Anoniem

faye schreef:

Omdat de halve wereld nogal snel bang is. Ik ahd het laatst nog met mijn moeder over een groep van jaren geleden die de macht wilden, naam even kwijt. Bloos Daar was toen ook iedereen bang voor.

KiWiKo

Welshcobfan schreef:
Het probleem van fanatisme en extremisme ligt bij de imams die dat aanmoedigen. Het is de taak van de moslimleiders om het aan te pakken. De paus tikt de katholieken namelijk ook op de vingers als ze stout geweest zijn Haha!

JUIST!! Haha! Haha!

de paus tikt alleen op de vingers als het niet met kleine jongetjes te maken heeft Clown (OOPS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:06

Dus is de dreiging reëel!