Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DaydreamRick schreef:Beetje laf dat bijna iedereen hier denkt dat hij gek in zijn hoofd is vanwege de oorlog, dat hij helemaal doorgedraaid is enz. Sommige mensen zíjn al zo gestoord en hebben dan ook geen enkele emoties, ongeacht dat ze thuis zitten of in een oorloggebied.
Ik zit zelf in het leger en ik heb meer mensen meegemaakt die goed terugkwamen dan doorgedraaid in hun hoofd. Volgens de meeste was het eerder een interessante en leerzame ervaring, dus om nu te zeggen dat het echt door de oorlog komt vind ik een beetje vaag..
xKatleentjex schreef:Barco schreef:sorry ik vind je smilies nogal denigrerend overkomen.
En ik heb nergens beweerd dat het makkelijker gaat, maar ja het is nu eenmaal makkelijk om excuses te verzinnen over iets dat je toch niet kan veranderen dan je stinkende best te doen om ook daadwerkelijk keuzes te maken en na te denken.
Als je mijn smileys zo vind overkomen dan kan ik ook zonder typen, geen probleem. Ik bedoel het ook helemaal niet zo hoor, mijn excuses als het zo overkwam.
Maar het zijn geen excuses, het zijn gewoon de echte redenen. De echte redenen dat zulke dingen gebeuren.
Moet het veranderen? Ja?
Maar kan jij zeggen dat je nooit tot zoiets in staat gaat zijn? Nee
Je kan je stinkende best doen om je gedrag te veranderen. Maar gaat dat altijd lukken? Ook bij mensen die al met een zwakke persoonlijkheid geboren zijn, die uit een slecht gezin komen en dan ook nog eens een slechte omgeving hebben gehad ook ALTIJD lukken? Be my guest to try. Dat is heel erg, dat vind ik ook. Het is walgelijk dat er zulke mensen zijn. Maar niet iedereen kan zelfs als ze hun stinkende best doen hun gedrag veranderen.
Als ik jouw bericht lees dan krijg ik het idee "ach ja als je maar je best doet dan lukt het wel".
Maar wat als mensen zo verknipt zijn in hun gedachten dat ze niet eens willen veranderen? Dan heeft persoonlijkheid wel een invloed. De ene sterke persoonlijkheid is opgegroeid in een rotsituatie en wil er echt voor gaan en wil echt veranderen, de andere zwakke persoonlijkheid heeft het niet eens half zo moeilijk gehad als degene met de sterke persoonlijkheid, steekt het op 'het lukt toch niet', en laat zich meevaren in het slechte gedrag zonder het te willen veranderen.
Tallie_Ho schreef:Ik kan het filmpje niet zien, maar geloof dat ik zo ook wel genoeg weet!!
Ik snap wel dat oorlog je gek kan maken, maar er bestaat ook nog zoiets als enigsinds inlevingsvermogen.
Ik vind dit kromme op geen enkele wijze recht te praten! Ik vind dat als je je in vijandelijk gebied bevind, je je alleen moet richten op vijandelijk volk. Dieren, in welk land dan ook, zullen geen terroristen zijn, het is dus een volledig nutteloze actie in mijn ogen!!
Juul schreef:Zo, weer even bijgelezen. Zie dat toch 1 of meerdere mensen mijn mening delen. Ben dus niet de enige 'gek' die zo ver denkt.
Nog een opmerking over oorlog: Er zal altijd oorlog blijven, er zullen altijd onschuldige dieren en mensen blijven sneuvelen door toedoen van anderen. Zou dat niet zo zijn? Dan zou 1; De wereld véél te vol worden, en 2; Het natuurlijk agressieve gedrag van bevolkingsgroepen om te vechten zou dan weg zijn. Hoe l.ullig het ook is, het blijft. Mensen zijn misschien zo ver ontwikkeld dat ze verder kunnen denken dan hun neus lang is, maar we blijven dieren! Natuurlijke wezens, met natuurlijk instict.
Marjo_x schreef:[naam] schreef:Zo, weer even bijgelezen. Zie dat toch 1 of meerdere mensen mijn mening delen. Ben dus niet de enige 'gek' die zo ver denkt.
Nog een opmerking over oorlog: Er zal altijd oorlog blijven, er zullen altijd onschuldige dieren en mensen blijven sneuvelen door toedoen van anderen. Zou dat niet zo zijn? Dan zou 1; De wereld véél te vol worden, en 2; Het natuurlijk agressieve gedrag van bevolkingsgroepen om te vechten zou dan weg zijn. Hoe l.ullig het ook is, het blijft. Mensen zijn misschien zo ver ontwikkeld dat ze verder kunnen denken dan hun neus lang is, maar we blijven dieren! Natuurlijke wezens, met natuurlijk instict.
Sneuvelen is iets anders dan expres een end weggooien, in mijn beleving