Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joosie

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:33

ja ik vind het allebei: respecteren, maar ook aanpassen. Ik ken wel even zeggen dat ik een *** hekel heb als ze hun eigen taal spreken in de trein ofso. Net of ze heel wat belangrijks hebben te zeggen wat wij niet mogen weten. Sorry je woont in Nederland!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:33

Dit is gewoon een probleem die altijd zal blijven bestaan.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:34

ja daarom luister ik altijd maar even een muziekje Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:35

joosie schreef:
ja ik vind het allebei: respecteren, maar ook aanpassen. Ik ken wel even zeggen dat ik een *** hekel heb als ze hun eigen taal spreken in de trein ofso. Net of ze heel wat belangrijks hebben te zeggen wat wij niet mogen weten. Sorry je woont in Nederland!!

Ligt eraan. Als je bv twee oude vrouwtjes ziet zitten die in hun eigen taal spreken kan ik me niet voorstellen dat ze een bomaanslag voorbereiden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:35

Emilia schreef:
Dit is gewoon een probleem die altijd zal blijven bestaan.

Helaas wel he. Geloofsboeken staan er ook mee vol.
Kan je nagaan, toen al, en ook zoals het boek verteld aangemoedigd door een machtig persoon/ iets.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:36

joosie schreef:
ja daarom luister ik altijd maar even een muziekje Clown

Mijn reactie boven die van jou, was een reactie op een andere post Haha!

__KELLY

maar theo van gogh was tog ook een beetje te vergelijken met wilders..
alleen theo van gogh is tog ook doodgeschoten en geen aanslagen gekomen,
waaromzouden die er nu wel moeten komen dan ?

joosie

nee maar af en toe irriteerd het met wel Bloos

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:37

ja sorry zag het te laat Tong uitsteken

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:38

Anne_GTI schreef:
Annelieke111 schreef:
maar als Wilders op een dag een koppie kleiner wordt gemaakt, vind ik het niet erg. Daar heeft hij met zijn houding en imo asociaal gedrag tegenover buitenlanders ed. wel zelf naar gemaakt..

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ongeacht wat iemand zegt moet dat nooit een reden zijn om tot geweld over te gaan. Imo is het veel beter om constant de tegenaanval op zo iemand in te zetten door hem constant met feiten en cijfers om de oren te slaan dat zijn stellingen gewoon van geen kant kloppen. Maak mensen wakker en laat ze zelf nadenken.

Wat jij zegt, zou het mooiste zijn. Mensen confronteren met hun gedrag en met andere bewijzen hun ongelijk bewijzen. Maar is dat reeel in deze wereld? En ook bij deze man? Hij heeft zich deze houding waarschijnlijk al eigen gemaakt en zie hem daar maar eens vanaf te helpen. Door deze houding is hij 'groot' geworden en heeft hij zich voor zich zelf al genoug bewezen.

Wat ik wilde zeggen is, dat ik -het omleggen van Wilders- wel als een tegenactie zie gebeuren. Niet dat het goed te praten is, maar dat door de houding van Wilders bij sommige mensen de knoppen kunnen doorslaan en dan dergelijke acties ondernemen, kan ik mij wel voorstellen. Kijk, en als dat dan gebeurd, zou ik er niet verdrietig van zijn als hij dood is. Klinkt hard, maar zou denk ik er wel over Lachen

Jennylicious schreef:
Oh dus iedereen die zijn mening uitspreekt, moet maar een koppie kleiner worden gemaakt?

DAT zeg ik niet. Ik zeg dat hij door zijn houding en zijn beledigingen jegens andere bevolkingsgroepen, grote kans heeft dat hij vroeg of laat een keer omgelegd wordt. Niet dat het goed is, en hij heeft idd het recht om zijn mening te uiten, maar om dat op deze manier te doen, maakt hij een behoorlijke groep mensen boos en dat die dan tot een tegenactie overgaan, dat zie ik wel gebeuren. En dan zeg ik, het is niet goed, maar dat het gebeurd vind ik ergens wel logisch. En zelf persoonlijk zou ik het niet erg vinden als het gebeurd, hij zorgt voor veel onrust met beweringen/beledigingen die imo nergens op slaan en die kwetsend zijn voor andere bevolkingsgroepen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:39

__KELLY schreef:

Die aanslagen komen heus wel. Op een moment dat niemand het verwacht.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:39

Maureenn schreef:
Nannes schreef:
Hannanas schreef:
Ja maar zo denken ze het in het buitenland wel. Die kan niet begrijpen dat de regering zoiets toelaat.

Dan kan je toch niks anders zeggen dat ze dan in het buitenland een beetje dom bezig zijn. ze verdiepen zich niet eerst even in onze cultuur/wetgeving, maar hebben wel meteen een mening/hekel aan ons allemaal

op zie zin ^

Ik volg hem even niet Bloos

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:49

Emilia schreef:
__KELLY schreef:

Moet ik nu bang worden ofzo Huilen van het lachen ?

Dat weet je niet of dat gaat gebeuren, of heb jij verhalen opgevangen van die groepen dat jij weet waar ze mee bezig zijn Lachen ?

zoals ik al zei Theo v gogh sprak net zo grof over de moslims en heeft er enige films over gemaakt, zijn daarbij aanslagen gepleegt : nee, is hij doodgeschoten: ja , denk ik daarom dat het zelfde nu gaat gebeuren: Jaa.

Bovendien hou je dit altijd, de laatste tijd zijn er ineens problemen tussen katholieken en moslims, eerst waren de Joden het probleem (voor de duitsers of een groep daarvan) en nog een tijdje problemen gehad met de molluken (als ik dat goed zeg) .

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:51

Nannes schreef:
pfff word een beetje moe van die al quaida (of hoe het ook heet)
1 iemand zegt wat over hun geloof, en meteen moeten de Nederlanders over 1 kam geschoren worden? eerlijk gezegd vind ik ze maar een beetje zielig. zoveel ophef over een film, kom op zeg!!

We hebben het wel over een film die hun geloof in zekere zin belachelijk maakt. Die mensen zijn over het algemeen behoorlijk gelovig en dat ze dan met zulke bedreigingen komen, vind ik niet verrassend. Niet dat ik achter hun bedreigingen sta, ik zelf vind het ook niet normaal om het aanslagen te dreigen!

Maar als je dat weet - neem aan dat Wilders ook wel enigzins weet hoe deze mensen denken en geloven- waarom ga je dan deze mensen uitdagen door zo'n film te maken. Wat is het nut daarvan? Het enige wat je bereikt is een hoop ellende en onrust, alleen omdat je zo graag aan iedereen je mening wilt vertellen? Dan kan dat toch ook op een andere en respectbare manier?

Iemand anders heeft het al eerder gezegd: Je hoeft je niet perse in elkaar geloof te verdiepen en helemaal aan iemands geloof aan te passen, maar heb in ieder geval respect voor elkaar! Dan zou de wereld voor iedereen een stuk fijner zijn!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:51

Neehoor, je hoeft niet bang te worden en nee ben ook geen lid van de taliban dus weet van niks Clown
Is gewoon en gevoel van mij.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:56

Annelieke111 schreef:
Nannes schreef:
pfff word een beetje moe van die al quaida (of hoe het ook heet)
1 iemand zegt wat over hun geloof, en meteen moeten de Nederlanders over 1 kam geschoren worden? eerlijk gezegd vind ik ze maar een beetje zielig. zoveel ophef over een film, kom op zeg!!

We hebben het wel over een film die hun geloof in zekere zin belachelijk maakt. Die mensen zijn over het algemeen behoorlijk gelovig en dat ze dan met zulke bedreigingen komen, vind ik niet verrassend. Niet dat ik achter hun bedreigingen sta, ik zelf vind het ook niet normaal om het aanslagen te dreigen!

Maar als je dat weet - neem aan dat Wilders ook wel enigzins weet hoe deze mensen denken en geloven- waarom ga je dan deze mensen uitdagen door zo'n film te maken. Wat is het nut daarvan? Het enige wat je bereikt is een hoop ellende en onrust, alleen omdat je zo graag aan iedereen je mening wilt vertellen? Dan kan dat toch ook op een andere en respectbare manier?

Iemand anders heeft het al eerder gezegd: Je hoeft je niet perse in elkaar geloof te verdiepen en helemaal aan iemands geloof aan te passen, maar heb in ieder geval respect voor elkaar! Dan zou de wereld voor iedereen een stuk fijner zijn!

heb jij de film al gezien dan? had er namelijk nog niet eerder over gehoord dat ze belachelijk gemaakt werden.
maar stel. 1 zo'n grapjas uit dat land maakt een film over hoe dom en lomp wij kaaskoppen wel niet zijn! tja, misschien irriteer je je aan die persoon, maar zou je ook in staat zijn om heel dat volk uit te roeien? nou ik niet hoor Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:59

nee ik ook niet.. maar dat komt ook omdat ik in die zin niet geloof, of zijn wij NL'ers gewoon zo nuchter

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:02

volgens mij wel ja Clown

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:06

Maureenn schreef:
nee ik ook niet.. maar dat komt ook omdat ik in die zin niet geloof, of zijn wij NL'ers gewoon zo nuchter

Idd. Ik denk dat wij nederlanders, over het algemeen veel minder gelovig zijn dat bv. moslims. Dus dat daarom moslims eerder een aanslag zullen plegen om wraak te nemen, dan dat wij dat zouden doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:12

In Afghanistan was vandaag een demonstratie om de Nederlanders en Denen het land uit te krijgen. Da's dan weer een positief neveneffect. Ik zal er iig niet rouwig om zijn als de militaire missie in Afghanistan vroegtijdig wordt beëindigd.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:14

Das idd wel weer positief *LOL*

Ik snap zowiezo niet wat de Nederlandse soldaten nog in Afganistan doen Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:17

joosie schreef:

als jij met je familie emigreer naar marokko dan blijf jij ook nederlands spreken met hen.

maarja, het is maar waar je je aan stoord

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:07

Emilia schreef:
__KELLY schreef:

Hoi ik meng me even in dit gesprek Clown
Watvoor aanslagen verwacht je dan? In wat voor vorm ? Als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:16

Ow, iets op schiphol ofzo. In iedergeval ergens waar veel mensen zijn.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:18

uitgerekend als ik morgen op Rotterdam Centraal sta ROFL