Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joosie schreef:ja ik vind het allebei: respecteren, maar ook aanpassen. Ik ken wel even zeggen dat ik een *** hekel heb als ze hun eigen taal spreken in de trein ofso. Net of ze heel wat belangrijks hebben te zeggen wat wij niet mogen weten. Sorry je woont in Nederland!!
Emilia schreef:Dit is gewoon een probleem die altijd zal blijven bestaan.
joosie schreef:ja daarom luister ik altijd maar even een muziekje
Anne_GTI schreef:Annelieke111 schreef:maar als Wilders op een dag een koppie kleiner wordt gemaakt, vind ik het niet erg. Daar heeft hij met zijn houding en imo asociaal gedrag tegenover buitenlanders ed. wel zelf naar gemaakt..
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ongeacht wat iemand zegt moet dat nooit een reden zijn om tot geweld over te gaan. Imo is het veel beter om constant de tegenaanval op zo iemand in te zetten door hem constant met feiten en cijfers om de oren te slaan dat zijn stellingen gewoon van geen kant kloppen. Maak mensen wakker en laat ze zelf nadenken.
Jennylicious schreef:Oh dus iedereen die zijn mening uitspreekt, moet maar een koppie kleiner worden gemaakt?
__KELLY schreef:maar theo van gogh was tog ook een beetje te vergelijken met wilders..
alleen theo van gogh is tog ook doodgeschoten en geen aanslagen gekomen,
waaromzouden die er nu wel moeten komen dan ?
Maureenn schreef:Nannes schreef:
Hannanas schreef:
Ja maar zo denken ze het in het buitenland wel. Die kan niet begrijpen dat de regering zoiets toelaat.
Dan kan je toch niks anders zeggen dat ze dan in het buitenland een beetje dom bezig zijn. ze verdiepen zich niet eerst even in onze cultuur/wetgeving, maar hebben wel meteen een mening/hekel aan ons allemaal
op zie zin ^
Emilia schreef:__KELLY schreef:maar theo van gogh was tog ook een beetje te vergelijken met wilders..
Die aanslagen komen heus wel. Op een moment dat niemand het verwacht.
Nannes schreef:pfff word een beetje moe van die al quaida (of hoe het ook heet)
1 iemand zegt wat over hun geloof, en meteen moeten de Nederlanders over 1 kam geschoren worden? eerlijk gezegd vind ik ze maar een beetje zielig. zoveel ophef over een film, kom op zeg!!
Annelieke111 schreef:Nannes schreef:pfff word een beetje moe van die al quaida (of hoe het ook heet)
1 iemand zegt wat over hun geloof, en meteen moeten de Nederlanders over 1 kam geschoren worden? eerlijk gezegd vind ik ze maar een beetje zielig. zoveel ophef over een film, kom op zeg!!
We hebben het wel over een film die hun geloof in zekere zin belachelijk maakt. Die mensen zijn over het algemeen behoorlijk gelovig en dat ze dan met zulke bedreigingen komen, vind ik niet verrassend. Niet dat ik achter hun bedreigingen sta, ik zelf vind het ook niet normaal om het aanslagen te dreigen!![]()
Maar als je dat weet - neem aan dat Wilders ook wel enigzins weet hoe deze mensen denken en geloven- waarom ga je dan deze mensen uitdagen door zo'n film te maken. Wat is het nut daarvan? Het enige wat je bereikt is een hoop ellende en onrust, alleen omdat je zo graag aan iedereen je mening wilt vertellen? Dan kan dat toch ook op een andere en respectbare manier?
Iemand anders heeft het al eerder gezegd: Je hoeft je niet perse in elkaar geloof te verdiepen en helemaal aan iemands geloof aan te passen, maar heb in ieder geval respect voor elkaar! Dan zou de wereld voor iedereen een stuk fijner zijn!
Maureenn schreef:nee ik ook niet.. maar dat komt ook omdat ik in die zin niet geloof, of zijn wij NL'ers gewoon zo nuchter
joosie schreef:ja ik vind het allebei: respecteren, maar ook aanpassen. Ik ken wel even zeggen dat ik een *** hekel heb als ze hun eigen taal spreken in de trein ofso. Net of ze heel wat belangrijks hebben te zeggen wat wij niet mogen weten. Sorry je woont in Nederland!!
Emilia schreef:__KELLY schreef:maar theo van gogh was tog ook een beetje te vergelijken met wilders..
Die aanslagen komen heus wel. Op een moment dat niemand het verwacht.