Ik heb de bovenstaande posts nog eens doorgelezen en heb eigenlijk nog wel een vraag. Het islamitische geloof is het snelstgroeiende van allemaal. Over welke regio, welk land of continent heb je het dan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meetje22 schreef:Nee joh dat was Alibaba met zn 40 rovers![]()
jameyskatje schreef:O M G
sorry je laat me serieus lachen![]()
1 hij DOET ons WEL wat!,. namelijk beledigen!!! en zwart maken!! vele moslims worden scheef aangekeken op straat dankzij deze man.
'het is niet alleen iets zeggen... het is het uiteenspelen van de bevolking.
2. met HUN .. duid je MOSLIMS aan!! hier word ik dus wel boos om.. want onder HUN val IK ook!!! dus bij deze voel ik mij beledigd![]()
en het meerendeel (zelfs het meerendeel van het meerendeel) wilt helemaal niets met deze man! want de echte moslims.. weten dat dit niet toegestaan is in ons geloof.![]()
en als 3e.. iets wat ik nog stommer vind.. (mijn mening)
wat oordeel jij over het 'mooi zijn' van het geloof? misschien vind jij het niet mooi.. maar hoe weet jij dat?? wat heb je wel niet gestudeerd om dat te zeggen??
ik krijg het gevoel dat je eerder films en geromantiseerde oosterse drama boeken gezien en gelezen heb. van die zogenaamd echt gebeurde realistische verhalen die tegenwoordig helemaal hot zijn in het westen. en vanuit daar maken mensen tegenwoordig hun visie over de Islam op. sorry maar dan moet je echt een ander boek lezen
jameyskatje schreef:'partij voor de vrijheid' amehoela..
ik heb een paar dingen te zeggen over het fenomeen 'Wilders'
1. Wilders is heel slim. hij zegt precies wat de kortzichtigen in ons land willen horen en spreekt hun taal.. hij maakt gebruik van de actie reactie taktiek.. gedrag gevoel gevolg.. en dat soort dingen. daarnaast is REGEREN MET ANGST altijd populair geweest,, aan een sterke bevolking heb je namelijk weinig als politicus.. je moet een verdeelde bevolking hebben.
Wilders beledigd juist DIE mensen die al een slechte naam hebben.. lekker olie op het vuur gooien.
het gaat hem helemaal niet om de Islam.. het gaat om de macht,, en de 1 probeerd te ander te overheersen,. moslims stonden al niet sterk.
2. Ieder mens die zich 'islamiet' noemt, maar vervolgens hapt op wilders.. meedoen aan demonstraties, haat verzaaien binenn onze bevolking, slecht over mensen praten en what ever.. mensen die zelf zo ver gaan dat ze hem het weet niet wat verwensen.. vind ik net zo zielig.
Want als je slim bent dan heb je het spelletje van Wilders door, en dan zorg je dat hij DUS NIET kan zeggen: ZIE JE WELL!!!.
maar helaas zijn er onder ieder volk rotte appels. dus ook onder 'moslims.
Als moslim moeten wij het voorbeeld geven. wij moeten in alle tijden vriendelijk blijven, wij moeten het voorbeeld van onze profeet vzmh naleven.(en believe mee, deze man vzmh was de vriendelijkste van de mensheid. hij verloor zijn zelfbeheersing niet, hij stond voor iedereen klaar hoe slecht ze hem ook behandelden, enz enz) Wij kunnen enkel mensen waarschuwen en helpen. we kunnen niemand dwingen.en alleen God bepaald wanneer iemands leven word genomen,,. en alleen God is de rechtvaardige en zal zijn straf over hem uitspreken. dat is niet onze taak.
hij (vzmh) zei: 'degene die sterk is is niet degene die een ander op de grond gooit. maar degene die zijn woede kan beheersen."
en nu vertel ik jullie mijn angst.. iets wat dagelijks door mijn hoofd gaat.
stel,, dat er ergens in NL een zieke geest is.. of een doorgeslagen puber, of iemand met haat in zijn hart. iemand die radicaliseert en iemand waarbij zijn imaan (geloof) niet sterk genoeg is... en die persoon vermoord op een dag Wilders.. een moslim bedoel ik dan.
Dan is het klaar. dat word de 2e 11 september.. de 2e Theo van Gohg..
en dan aan de andere kant denk ik.. waarom moet ik bang zijn?? er is maar 1 Iemand voorwie ik bang moet zijn!. en dat is zeeeekerrr niet Wilders, want ik heb eigenlijk medelijden met deze man.
zolang ik het zelf maar goed doe. ik hoef mij niet te verantwoorden voor het gedrag van anderen.
en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.
het is enkel de angst voor het onbekende.. want de ver van ons bed show komt nu wel erg dichtbij.. en de politiek en media kan hier heeerlijk op meevaren
jameyskatje schreef:en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.
sarabande schreef:precies wat je zegt.. in de naam van!.. maar dat doen dus die mensen zelf.. en hun schuiven het af op de Islam!!!jameyskatje schreef:en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.
Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Zodra dit soort zaken niet meer in de naam van Allah gebeuren zullen er veel minder mensen komen met afkeer.
Daarom vind ik de gedragingen van Wilders ook verkeerd, hij weet hoe moslims over de hele wereld kunnen reageren op, wat in hun ogen een belediging is, hij kan dat in zijn eentje niet veranderen, alleen maar verharden.
De normalisering van de moslims zou van binnenuit moeten komen van mensen die denken zoals jij en die anderen er op wijzen dat wanneer Allah alleen maar goed wilde, zij dat moeten navolgen.
Wat wij nu zien zijn duizenden mensen die opgehitst door een brullende vent, hysteries staan te krijsen over een film die er nog niet is en een cartoon en overal mee dreigen.
Helaas moeten wij daar rekening mee houden.
Het is voor veel andersdenkenden heel moeilijk om daar nog wat positiefs in te vinden.
Citaat:Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Zodra dit soort zaken niet meer in de naam van Allah gebeuren zullen er veel minder mensen komen met afkeer.
Redrumfox schreef:En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.
Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.
Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben.
Tolstoj schreef:Mijn mening is dat ik geloof, ieder geloof op deze aarde, meer dan verschrikkelijk vind.(voor het waarom heb ik 5 hoofdstukken nodig maar lees Richard Dawkins maar) Ik ben Atheïst.
jameyskatje schreef:'partij voor de vrijheid' amehoela..
ik heb een paar dingen te zeggen over het fenomeen 'Wilders'
1. Wilders is heel slim. hij zegt precies wat de kortzichtigen in ons land willen horen en spreekt hun taal.. hij maakt gebruik van de actie reactie taktiek.. gedrag gevoel gevolg.. en dat soort dingen. daarnaast is REGEREN MET ANGST altijd populair geweest,, aan een sterke bevolking heb je namelijk weinig als politicus.. je moet een verdeelde bevolking hebben.
Wilders beledigd juist DIE mensen die al een slechte naam hebben.. lekker olie op het vuur gooien.
het gaat hem helemaal niet om de Islam.. het gaat om de macht,, en de 1 probeerd te ander te overheersen,. moslims stonden al niet sterk.
2. Ieder mens die zich 'islamiet' noemt, maar vervolgens hapt op wilders.. meedoen aan demonstraties, haat verzaaien binenn onze bevolking, slecht over mensen praten en what ever.. mensen die zelf zo ver gaan dat ze hem het weet niet wat verwensen.. vind ik net zo zielig.
Want als je slim bent dan heb je het spelletje van Wilders door, en dan zorg je dat hij DUS NIET kan zeggen: ZIE JE WELL!!!.
maar helaas zijn er onder ieder volk rotte appels. dus ook onder 'moslims.
Als moslim moeten wij het voorbeeld geven. wij moeten in alle tijden vriendelijk blijven, wij moeten het voorbeeld van onze profeet vzmh naleven.(en believe mee, deze man vzmh was de vriendelijkste van de mensheid. hij verloor zijn zelfbeheersing niet, hij stond voor iedereen klaar hoe slecht ze hem ook behandelden, enz enz) Wij kunnen enkel mensen waarschuwen en helpen. we kunnen niemand dwingen.en alleen God bepaald wanneer iemands leven word genomen,,. en alleen God is de rechtvaardige en zal zijn straf over hem uitspreken. dat is niet onze taak.
hij (vzmh) zei: 'degene die sterk is is niet degene die een ander op de grond gooit. maar degene die zijn woede kan beheersen."
en nu vertel ik jullie mijn angst.. iets wat dagelijks door mijn hoofd gaat.
stel,, dat er ergens in NL een zieke geest is.. of een doorgeslagen puber, of iemand met haat in zijn hart. iemand die radicaliseert en iemand waarbij zijn imaan (geloof) niet sterk genoeg is... en die persoon vermoord op een dag Wilders.. een moslim bedoel ik dan.
Dan is het klaar. dat word de 2e 11 september.. de 2e Theo van Gohg..
en dan aan de andere kant denk ik.. waarom moet ik bang zijn?? er is maar 1 Iemand voorwie ik bang moet zijn!. en dat is zeeeekerrr niet Wilders, want ik heb eigenlijk medelijden met deze man.
zolang ik het zelf maar goed doe. ik hoef mij niet te verantwoorden voor het gedrag van anderen.
en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.
het is enkel de angst voor het onbekende.. want de ver van ons bed show komt nu wel erg dichtbij.. en de politiek en media kan hier heeerlijk op meevaren
Maanling schreef:Citaat:Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Kan me je mening wel voorstellen. Maar ga voor de lol eens kijken hoeveel doden er gevallen zijn in naam van het christendom?
Ik heb met geen enkel geloof iets, en die fanatieke moslims vind ik al helemaal eng volk, maar om te roepen dat alleen de islam zulke dingen doet... helaas niet...
Pensionnetje schreef:Wie wind zaait, zal storm oogsten.
jameyskatje schreef:en Tolstoj , no problemo toch. jij mag geloven wat je wilt. en ik geloof zeker dat er ook vele niet-moslims tegen Wilders zijn! en iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. zolang we elkaar maar met respect behandelen
jameyskatje schreef:precies wat je zegt.. in de naam van!.. maar dat doen dus die mensen zelf.. en hun schuiven het af op de Islam!!!
ik kijk ook met schaamte en verdriet naar de tv wanneer ik zulke beelden zie waarbij word geroepen: allahoe akbar..
het is hetzelfde als ik er voor kies om iemand te vermoorden,. omdat ik ze niet op een rijtje heb. en daarbij zeg: in de naam van mn moeder. en vervolgens word mijn moeder er op afgerekend.
maar zelfmoord is strikt verboden in de Islam! wisten jullie dat? omdat het vaak over zelfmoordaanslagen gaan in de naam van Allah. dat is dus zo stom. want Allah verbied ons zelfdoding.
ons geloof zegt dat je naar de hel gaat wanneer je jezelf vermoord..
dus waarom blazen die mensen zich op?? omdat ze psychisch zijn, niet omdat ze de Koran praktiseren.
een man uit de tijd van Mohammed raakte gewond bij een veldslag. hij had eigenlijk moeten stoppen met vechten om zichzelf te verzorgen,. toch is hij doorgegaan en uiteindelijk overleden. zo'n prachtige strijd zal je denken, iemand die zichzelf opoffert. maar toch was dit zelfmoord.
leven gaat altijd boven de dood in ons geloof. zelfs als wij daarvoor onze hoofddoeken moeteen afdoen, varkens moeten eten en onszelf laten slaan.
word je geslagen op je rechter wang,,. geef dan je linkerwang. misschien herkennen mensen dit ook uit andere geloven.
Maanling schreef:Citaat:Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Kan me je mening wel voorstellen. Maar ga voor de lol eens kijken hoeveel doden er gevallen zijn in naam van het christendom?
Ik heb met geen enkel geloof iets, en die fanatieke moslims vind ik al helemaal eng volk, maar om te roepen dat alleen de islam zulke dingen doet... helaas niet...
Rock schreef:Ik heb een groot deel van de discussie gelezen, maar het bleef een beetje een ja-nee spelletje.
Wat mij vooral opviel is de manier waarop mensen generaliseren en alles op zichzelf betrekken.
"Als iemand de bijbel beledigd word ik niet boos, maar als iemand de Koran beledigd worden die moslims wel boos!"
Er zijn genoeg moslims die opmerkingen over hun geloof gewoon van zich af laten glijden, net als dat er genoeg Christenen/Katholieken/Joden zijn die woest worden als hun geloof gebagataliseerd word.
Ik heb de Koran niet gelezen. De bijbel ook niet, dus inhoudelijk kan ik daar niet op ingaan.
Helaas lijkt het zo te zijn dat de meeste moslims vast zitten in een ouderwetse manier van denken. Dit is iets dat gevoed word door de regeringen van de meeste Islamitische landen.
Ik keur dingen als eerwraak niet goed, en de bedreigingen die Al Qaida uit keur ik ook niet goed. Als er iets bestaat als een God lijkt het me niet dat Hij het doden van andere mensen goedkeurt. Bijna elk geloof ziet God als goedheid, en doodslag rijmt daar niet mee.
Maar, wetende dat er mensen zijn die op die manier denken, kan je er ook wel een klein beetje rekening mee houden. Als Wilders gewoon had gezegd dat hij bepaalde dingen in de Koran afkeurt (en kom maar op met die teksten dan, ik kan me niet voorstellen dat hij in z'n leven al eens een Koran heeft aangeraakt, behalve om hem te verscheuren), dan waren mensen daar misschien niet blij mee geweest, maar dat was dat.
Het feit dat hij zo ontzettend aan het provoceren is, gaat voor een reactie zorgen, en in die zin ben ik het ook met redrumfox eens (dat komt niet vaak voor). Veel Islamieten geloven voor de volle 100% in hun Koran, en door dat boek te bestempelen als 'idioot' maai je hun hele wereld onder hun voeten vandaan. Daar komt een reactie uit als je zo stellig in iets geloofd.
Ik ben compleet voor de vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel respectvol blijven, en dat is iets waar Wilders geen kaas van heeft gegeten.
En ja, dan kan iedereen gaan roepen 'zij doen het óók niet!', maar is het nou daadwerkelijk de bedoeling dat we allemaal op elkaar gaan zitten wachten? "Een betere wereld..." Nou ja, jullie kennen hem wel.