Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 03:05

Okay, genoeg geluld dus Clown

Ik heb de bovenstaande posts nog eens doorgelezen en heb eigenlijk nog wel een vraag. Het islamitische geloof is het snelstgroeiende van allemaal. Over welke regio, welk land of continent heb je het dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 08:49

Meetje22 schreef:
Nee joh dat was Alibaba met zn 40 rovers Haha! Haha!

Tja dit soort reacties (ik heb er maar 1 uitgepikt) vindt ik dus helemaal niets toevoegen aan een dergelijke discussie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:11

jameyskatje schreef:
O M G

sorry je laat me serieus lachen Clown

1 hij DOET ons WEL wat!,. namelijk beledigen!!! en zwart maken!! vele moslims worden scheef aangekeken op straat dankzij deze man.
'het is niet alleen iets zeggen... het is het uiteenspelen van de bevolking.

2. met HUN .. duid je MOSLIMS aan!! hier word ik dus wel boos om.. want onder HUN val IK ook!!! dus bij deze voel ik mij beledigd Haha!
en het meerendeel (zelfs het meerendeel van het meerendeel) wilt helemaal niets met deze man! want de echte moslims.. weten dat dit niet toegestaan is in ons geloof. Knipoog

en als 3e.. iets wat ik nog stommer vind.. (mijn mening)

wat oordeel jij over het 'mooi zijn' van het geloof? misschien vind jij het niet mooi.. maar hoe weet jij dat?? wat heb je wel niet gestudeerd om dat te zeggen??
ik krijg het gevoel dat je eerder films en geromantiseerde oosterse drama boeken gezien en gelezen heb. van die zogenaamd echt gebeurde realistische verhalen die tegenwoordig helemaal hot zijn in het westen. en vanuit daar maken mensen tegenwoordig hun visie over de Islam op. sorry maar dan moet je echt een ander boek lezen Knipoog

1)
Daar heb je gelijk in. En ik snap ook dat moslims zich beledigd voelen. Zoals al eerder in dit topic gezegt vindt ik die man een beroeps idioot. Maar dat neemt niet weg dat ook moslims hem met woorden dienen te bestreiden. Op het beledigen van iemand mag nooit en te nimmer de doodstraf staan. Geloof staat nou eenmaal niet boven de wet. Dus ook als iemand op grond van zijn geloof beledigd wordt dan geeft hem dan niet het recht om iemand op wat voor een manier ook dan te bedreigen.

2) Ja dat kan ik me goed voorstellen. Maar weet dat zeer veel niet Moslims ook met kromme tenen achter de TV zitten als die man zijn mond weer open doet. (Ik wel en ook ik woon in een wijk met veel Moslims -> Lombok/Utrecht)

3) Mijn mening is dat ik geloof, ieder geloof op deze aarde, meer dan verschrikkelijk vind.(voor het waarom heb ik 5 hoofdstukken nodig maar lees Richard Dawkins maar) Ik ben Atheïst. Je moet eens weten hoe vaak ik beledigt wordt. Laatst weer de premier die van mening is dat iemand zonder geloof niet kan leven. Mensen die menen dat je zonder geen geloof geen geweten, moraal of goed fatsoen hebt. Komen aan met dat Stalin en Hitler ook atheïsten waren (iets wat pertinent onjuist is) Terwijl Atheïsten echt niet in de meerderheid zijn in de gevangenissen op deze wereld.

En ik ben er toch echt van overtuigt dat ik een goed mens ben. Ik probeer niemand kwaad te doen. Probeer mijn medemens te helpen en te steunen. Probeer milieubewust te zijn, werk hard en probeer mijn kind op te voeden dat een goed mens met liefde en zorgzaamheid.

Maar ik ga niemand vemoorden. Ik ga een beetje staan vloeken en schelden en dat is het dan weer. Ach meestal haal ik mijn schouders op.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:43

jameyskatje schreef:
'partij voor de vrijheid' amehoela..

ik heb een paar dingen te zeggen over het fenomeen 'Wilders'

1. Wilders is heel slim. hij zegt precies wat de kortzichtigen in ons land willen horen en spreekt hun taal.. hij maakt gebruik van de actie reactie taktiek.. gedrag gevoel gevolg.. en dat soort dingen. daarnaast is REGEREN MET ANGST altijd populair geweest,, aan een sterke bevolking heb je namelijk weinig als politicus.. je moet een verdeelde bevolking hebben.

Wilders beledigd juist DIE mensen die al een slechte naam hebben.. lekker olie op het vuur gooien.
het gaat hem helemaal niet om de Islam.. het gaat om de macht,, en de 1 probeerd te ander te overheersen,. moslims stonden al niet sterk.

2. Ieder mens die zich 'islamiet' noemt, maar vervolgens hapt op wilders.. meedoen aan demonstraties, haat verzaaien binenn onze bevolking, slecht over mensen praten en what ever.. mensen die zelf zo ver gaan dat ze hem het weet niet wat verwensen.. vind ik net zo zielig.
Want als je slim bent dan heb je het spelletje van Wilders door, en dan zorg je dat hij DUS NIET kan zeggen: ZIE JE WELL!!!.

maar helaas zijn er onder ieder volk rotte appels. dus ook onder 'moslims.

Als moslim moeten wij het voorbeeld geven. wij moeten in alle tijden vriendelijk blijven, wij moeten het voorbeeld van onze profeet vzmh naleven.(en believe mee, deze man vzmh was de vriendelijkste van de mensheid. hij verloor zijn zelfbeheersing niet, hij stond voor iedereen klaar hoe slecht ze hem ook behandelden, enz enz) Wij kunnen enkel mensen waarschuwen en helpen. we kunnen niemand dwingen.en alleen God bepaald wanneer iemands leven word genomen,,. en alleen God is de rechtvaardige en zal zijn straf over hem uitspreken. dat is niet onze taak.

hij (vzmh) zei: 'degene die sterk is is niet degene die een ander op de grond gooit. maar degene die zijn woede kan beheersen."

en nu vertel ik jullie mijn angst.. iets wat dagelijks door mijn hoofd gaat.

stel,, dat er ergens in NL een zieke geest is.. of een doorgeslagen puber, of iemand met haat in zijn hart. iemand die radicaliseert en iemand waarbij zijn imaan (geloof) niet sterk genoeg is... en die persoon vermoord op een dag Wilders.. een moslim bedoel ik dan.

Dan is het klaar. dat word de 2e 11 september.. de 2e Theo van Gohg..

en dan aan de andere kant denk ik.. waarom moet ik bang zijn?? er is maar 1 Iemand voorwie ik bang moet zijn!. en dat is zeeeekerrr niet Wilders, want ik heb eigenlijk medelijden met deze man.
zolang ik het zelf maar goed doe. ik hoef mij niet te verantwoorden voor het gedrag van anderen.

en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.

het is enkel de angst voor het onbekende.. want de ver van ons bed show komt nu wel erg dichtbij.. en de politiek en media kan hier heeerlijk op meevaren

Hier ga ik helemaal in mee, toppie gezegd!
Respect! Afgod

Als ik dit topic zo lees voel ik me ook meerdere malen beledigt. Maar dat heb ik helaas met elk topic over dit onderwerp..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:58

jameyskatje schreef:
en voor de andere mensen die denken dat de islam slecht is... lees het boek zelf. bestudeer de boeken, het leven van de profeten vzmh en leg contact met goede moslims.. ik kan niet geloven dat er dan nog mensen zijn met zoveel afkeer in hun hart.

Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Zodra dit soort zaken niet meer in de naam van Allah gebeuren zullen er veel minder mensen komen met afkeer.

Daarom vind ik de gedragingen van Wilders ook verkeerd, hij weet hoe moslims over de hele wereld kunnen reageren op, wat in hun ogen een belediging is, hij kan dat in zijn eentje niet veranderen, alleen maar verharden.

De normalisering van de moslims zou van binnenuit moeten komen van mensen die denken zoals jij en die anderen er op wijzen dat wanneer Allah alleen maar goed wilde, zij dat moeten navolgen.

Wat wij nu zien zijn duizenden mensen die opgehitst door een brullende vent, hysteries staan te krijsen over een film die er nog niet is en een cartoon en overal mee dreigen.
Helaas moeten wij daar rekening mee houden.
Het is voor veel andersdenkenden heel moeilijk om daar nog wat positiefs in te vinden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:10

Moderatoropmerking:
N.a.v. een aantal offtopic berichtjes op de vorige pagina: dit lijkt me niet de bedoeling van deze discussie, dus graag ontopic blijven. Bedankt voor jullie medewerking. Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:15

sarabande schreef:
jameyskatje schreef:

Ik denk niet dat de islam slecht is, maar het is op dit moment het enige geloof in wiens naam in Afrika hele voksstammen worden uitgemoord, in wiens naam jonge mensen met een bom een bus vol kinderen de lucht in laten vliegen, in wiens naam mannen hier in Europa met instemming van hun en haar familie, vrouwen ombrengen die een andere weg zoeken.
Zodra dit soort zaken niet meer in de naam van Allah gebeuren zullen er veel minder mensen komen met afkeer.

Daarom vind ik de gedragingen van Wilders ook verkeerd, hij weet hoe moslims over de hele wereld kunnen reageren op, wat in hun ogen een belediging is, hij kan dat in zijn eentje niet veranderen, alleen maar verharden.

De normalisering van de moslims zou van binnenuit moeten komen van mensen die denken zoals jij en die anderen er op wijzen dat wanneer Allah alleen maar goed wilde, zij dat moeten navolgen.

Wat wij nu zien zijn duizenden mensen die opgehitst door een brullende vent, hysteries staan te krijsen over een film die er nog niet is en een cartoon en overal mee dreigen.
Helaas moeten wij daar rekening mee houden.
Het is voor veel andersdenkenden heel moeilijk om daar nog wat positiefs in te vinden.
precies wat je zegt.. in de naam van!.. maar dat doen dus die mensen zelf.. en hun schuiven het af op de Islam!!!

ik kijk ook met schaamte en verdriet naar de tv wanneer ik zulke beelden zie waarbij word geroepen: allahoe akbar..

het is hetzelfde als ik er voor kies om iemand te vermoorden,. omdat ik ze niet op een rijtje heb. en daarbij zeg: in de naam van mn moeder. en vervolgens word mijn moeder er op afgerekend.

maar zelfmoord is strikt verboden in de Islam! wisten jullie dat? omdat het vaak over zelfmoordaanslagen gaan in de naam van Allah. dat is dus zo stom. want Allah verbied ons zelfdoding.
ons geloof zegt dat je naar de hel gaat wanneer je jezelf vermoord..

dus waarom blazen die mensen zich op?? omdat ze psychisch zijn, niet omdat ze de Koran praktiseren.
een man uit de tijd van Mohammed raakte gewond bij een veldslag. hij had eigenlijk moeten stoppen met vechten om zichzelf te verzorgen,. toch is hij doorgegaan en uiteindelijk overleden. zo'n prachtige strijd zal je denken, iemand die zichzelf opoffert. maar toch was dit zelfmoord.
leven gaat altijd boven de dood in ons geloof. zelfs als wij daarvoor onze hoofddoeken moeteen afdoen, varkens moeten eten en onszelf laten slaan.

word je geslagen op je rechter wang,,. geef dan je linkerwang. misschien herkennen mensen dit ook uit andere geloven.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:18

en Tolstoj , no problemo toch Haha!. jij mag geloven wat je wilt. en ik geloof zeker dat er ook vele niet-moslims tegen Wilders zijn! en iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. zolang we elkaar maar met respect behandelen Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:21

Citaat:

Kan me je mening wel voorstellen. Maar ga voor de lol eens kijken hoeveel doden er gevallen zijn in naam van het christendom?

Ik heb met geen enkel geloof iets, en die fanatieke moslims vind ik al helemaal eng volk, maar om te roepen dat alleen de islam zulke dingen doet... helaas niet...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:33

Redrumfox schreef:
En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.

Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.

Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben. Lachen

Redrum; jij bent net zo'n extremist als die achterlijke en geweldadige moslims. Ik hoop dat het je goed gaat.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:36

Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:41

Ik heb een groot deel van de discussie gelezen, maar het bleef een beetje een ja-nee spelletje.

Wat mij vooral opviel is de manier waarop mensen generaliseren en alles op zichzelf betrekken.

"Als iemand de bijbel beledigd word ik niet boos, maar als iemand de Koran beledigd worden die moslims wel boos!"

Er zijn genoeg moslims die opmerkingen over hun geloof gewoon van zich af laten glijden, net als dat er genoeg Christenen/Katholieken/Joden zijn die woest worden als hun geloof gebagataliseerd word.

Ik heb de Koran niet gelezen. De bijbel ook niet, dus inhoudelijk kan ik daar niet op ingaan.

Helaas lijkt het zo te zijn dat de meeste moslims vast zitten in een ouderwetse manier van denken. Dit is iets dat gevoed word door de regeringen van de meeste Islamitische landen.

Ik keur dingen als eerwraak niet goed, en de bedreigingen die Al Qaida uit keur ik ook niet goed. Als er iets bestaat als een God lijkt het me niet dat Hij het doden van andere mensen goedkeurt. Bijna elk geloof ziet God als goedheid, en doodslag rijmt daar niet mee.

Maar, wetende dat er mensen zijn die op die manier denken, kan je er ook wel een klein beetje rekening mee houden. Als Wilders gewoon had gezegd dat hij bepaalde dingen in de Koran afkeurt (en kom maar op met die teksten dan, ik kan me niet voorstellen dat hij in z'n leven al eens een Koran heeft aangeraakt, behalve om hem te verscheuren), dan waren mensen daar misschien niet blij mee geweest, maar dat was dat.

Het feit dat hij zo ontzettend aan het provoceren is, gaat voor een reactie zorgen, en in die zin ben ik het ook met redrumfox eens (dat komt niet vaak voor Knipoog ). Veel Islamieten geloven voor de volle 100% in hun Koran, en door dat boek te bestempelen als 'idioot' maai je hun hele wereld onder hun voeten vandaan. Daar komt een reactie uit als je zo stellig in iets geloofd.

Ik ben compleet voor de vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel respectvol blijven, en dat is iets waar Wilders geen kaas van heeft gegeten.

En ja, dan kan iedereen gaan roepen 'zij doen het óók niet!', maar is het nou daadwerkelijk de bedoeling dat we allemaal op elkaar gaan zitten wachten? "Een betere wereld..." Nou ja, jullie kennen hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:47

Tolstoj schreef:
Mijn mening is dat ik geloof, ieder geloof op deze aarde, meer dan verschrikkelijk vind.(voor het waarom heb ik 5 hoofdstukken nodig maar lees Richard Dawkins maar) Ik ben Atheïst.

Ik heb niks tegen Atheïsten, en als ze respect hebben voor het feit dat iemand anders wél gelooft is het helemaal prima. Maar ik vraag me wel eens af hoe je dat kan zeggen als het ware. Niet geloven in een godheid is natuurlijk prima, maar hoe kan je alle geloven verschrikkelijk vinden?

Ik geloof zelf wel, maar niet zoals de meeste mensen. Ik ben Paganistisch, en geloof in de natuur. Daarbij zie ik een God en een Godin in menselijke vorm, puur zodat ik het vorm kan geven, en het voor mij makkelijker kan maken om met hen (en dus de natuur en energieën) te communiceren. De wortel van mijn geloof is respect hebben voor alles dat leeft, daar is de godheid eigenlijk ondergeschikt aan.

Hoe kan je dat verschrikkelijk vinden? Aan de andere kant, het is míjn geloof, dus logisch dat ik er heel blij mee ben Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:02

jameyskatje schreef:
'partij voor de vrijheid' amehoela..

ik heb een paar dingen te zeggen over het fenomeen 'Wilders'

1. Wilders is heel slim. hij zegt precies wat de kortzichtigen in ons land willen horen en spreekt hun taal.. hij maakt gebruik van de actie reactie taktiek.. gedrag gevoel gevolg.. en dat soort dingen. daarnaast is REGEREN MET ANGST altijd populair geweest,, aan een sterke bevolking heb je namelijk weinig als politicus.. je moet een verdeelde bevolking hebben.

Wilders beledigd juist DIE mensen die al een slechte naam hebben.. lekker olie op het vuur gooien.
het gaat hem helemaal niet om de Islam.. het gaat om de macht,, en de 1 probeerd te ander te overheersen,. moslims stonden al niet sterk.

2. Ieder mens die zich 'islamiet' noemt, maar vervolgens hapt op wilders.. meedoen aan demonstraties, haat verzaaien binenn onze bevolking, slecht over mensen praten en what ever.. mensen die zelf zo ver gaan dat ze hem het weet niet wat verwensen.. vind ik net zo zielig.
Want als je slim bent dan heb je het spelletje van Wilders door, en dan zorg je dat hij DUS NIET kan zeggen: ZIE JE WELL!!!.

maar helaas zijn er onder ieder volk rotte appels. dus ook onder 'moslims.

Als moslim moeten wij het voorbeeld geven. wij moeten in alle tijden vriendelijk blijven, wij moeten het voorbeeld van onze profeet vzmh naleven.(en believe mee, deze man vzmh was de vriendelijkste van de mensheid. hij verloor zijn zelfbeheersing niet, hij stond voor iedereen klaar hoe slecht ze hem ook behandelden, enz enz) Wij kunnen enkel mensen waarschuwen en helpen. we kunnen niemand dwingen.en alleen God bepaald wanneer iemands leven word genomen,,. en alleen God is de rechtvaardige en zal zijn straf over hem uitspreken. dat is niet onze taak.

hij (vzmh) zei: 'degene die sterk is is niet degene die een ander op de grond gooit. maar degene die zijn woede kan beheersen."

en nu vertel ik jullie mijn angst.. iets wat dagelijks door mijn hoofd gaat.

stel,, dat er ergens in NL een zieke geest is.. of een doorgeslagen puber, of iemand met haat in zijn hart. iemand die radicaliseert en iemand waarbij zijn imaan (geloof) niet sterk genoeg is... en die persoon vermoord op een dag Wilders.. een moslim bedoel ik dan.

Dan is het klaar. dat word de 2e 11 september.. de 2e Theo van Gohg..

en dan aan de andere kant denk ik.. waarom moet ik bang zijn?? er is maar 1 Iemand voorwie ik bang moet zijn!. en dat is zeeeekerrr niet Wilders, want ik heb eigenlijk medelijden met deze man.
zolang ik het zelf maar goed doe. ik hoef mij niet te verantwoorden voor het gedrag van anderen.

het is enkel de angst voor het onbekende.. want de ver van ons bed show komt nu wel erg dichtbij.. en de politiek en media kan hier heeerlijk op meevaren

Jameyskatje: Duidelijke taal, knap gezegd... Ook met al je andere posts ga ik volledig mee!

Aangezien ik van België ben, weet ik weinig over het hele gedoe rond de pvv en Wilders. Wat ik wel kan zeggen is dat ze op eerste zicht verschrikkelijk veel gelijkenis vertonen met het Vlaams Belang bij ons. Extreem-rechtse partij die jammer genoeg steeds groter en groter wordt. Ze spelen constant in op angstgevoelens van mensen door actualiteit rond criminaliteit en vreemdelingen in het lang en het breed uit te vergroten en uit zijn context te rukken. Grootste deel van hun stemmers weten amper waar de partij voor staat, behalve dan 'dat al die turken en marokkanen buiten moeten'... Erg, heel erg.
Bij ons is er echter nog niet ZO een provoceren, hoewel anti-islam betogingen toch ook degelijke provocatie te noemen zijn...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:08

Maanling schreef:
Citaat:

Kan me je mening wel voorstellen. Maar ga voor de lol eens kijken hoeveel doden er gevallen zijn in naam van het christendom?

Ik heb met geen enkel geloof iets, en die fanatieke moslims vind ik al helemaal eng volk, maar om te roepen dat alleen de islam zulke dingen doet... helaas niet...

Er staat op dit moment. Vroeger maakten men elkaar voortdurend af in naam van God, Allah, etc.
In de huidige tijd doen alleen de Moslims dit nog en het ziet er niet naar uit dat dit gaat veranderen.
God

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:16

Pensionnetje schreef:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Erg wijs, 100% mee eens Ja

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:38

jameyskatje schreef:
en Tolstoj , no problemo toch Haha!. jij mag geloven wat je wilt. en ik geloof zeker dat er ook vele niet-moslims tegen Wilders zijn! en iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. zolang we elkaar maar met respect behandelen Lachen

Uiteraard. Alleen wat gelovige soms blijkbaar niet beseffen is dat ze niet gelovigen ook beledigen. Soms bedoeld maar soms ook onbedoeld.
Laatste zin zeker meeeens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:13

jameyskatje schreef:
precies wat je zegt.. in de naam van!.. maar dat doen dus die mensen zelf.. en hun schuiven het af op de Islam!!!

ik kijk ook met schaamte en verdriet naar de tv wanneer ik zulke beelden zie waarbij word geroepen: allahoe akbar..

het is hetzelfde als ik er voor kies om iemand te vermoorden,. omdat ik ze niet op een rijtje heb. en daarbij zeg: in de naam van mn moeder. en vervolgens word mijn moeder er op afgerekend.

maar zelfmoord is strikt verboden in de Islam! wisten jullie dat? omdat het vaak over zelfmoordaanslagen gaan in de naam van Allah. dat is dus zo stom. want Allah verbied ons zelfdoding.
ons geloof zegt dat je naar de hel gaat wanneer je jezelf vermoord..

dus waarom blazen die mensen zich op?? omdat ze psychisch zijn, niet omdat ze de Koran praktiseren.
een man uit de tijd van Mohammed raakte gewond bij een veldslag. hij had eigenlijk moeten stoppen met vechten om zichzelf te verzorgen,. toch is hij doorgegaan en uiteindelijk overleden. zo'n prachtige strijd zal je denken, iemand die zichzelf opoffert. maar toch was dit zelfmoord.
leven gaat altijd boven de dood in ons geloof. zelfs als wij daarvoor onze hoofddoeken moeteen afdoen, varkens moeten eten en onszelf laten slaan.

word je geslagen op je rechter wang,,. geef dan je linkerwang. misschien herkennen mensen dit ook uit andere geloven.

Waarom komt er dan niet een interne opstand??? er zijn zo ontzettend veel mensen die gebukt gaan onder de slechte naam die de moslim heeft.......... een soort wilders maar dan een moslim....... die moet dan toch miljoenen meer aanhangers kunnen krijgen als een al quaida??? misschien dat die malloten dan eens inzien dat dit niet de manier is om je gelijk te krijgen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:22

Maanling schreef:
Citaat:

Hoe lang was dat ook alweer geleden? Ik geloof dat we hier in het westen inmiddels behoorlijk geciviliseerd zijn en dit soort praktijken er niet meer op na houden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:24

Misschien heb je daar best wel eens gelijk in Kim, dat het een manier is om gelijk te kunnen krijgen.

Als ik naar de tv kijk en amerikanen zie, krijg ik altijd het gevoel dat zij hun god in alles wat ze doen bij zich willen hebben.
Of er iets goeds of slechts is gebeurt, ze komen op mij over alsof ze er mee om kunnen gaan omdat god het zo gewild heeft.
Dat vind ik prima omdat.....

Ikzelf heb niet het idee dat het zo werkt.
JIJ bent degene die van geboorte tot overlijden een route bewandeld. Elke dag opnieuw moet je daarvoor keuzes maken. Ga ik links of ga ik rechts. Wat er op je pad komt heeft alles te maken met de gemaakte keuzes.
Ik geloof niet dat daar een god aan te pas komt. Ik heb deze beste man(?) nog nooit gehoord, gezien, gevoeld, gesproken etc.
Wel ben ik van mening dat god voor vele mensen een soort van hulpmiddel is om juist die keuzes te durven maken.
Ik zou dan haast denken dat dat ook de bedoeling is van een geloof.
Iets, ook al is het niet echt tastbaar, te hebben wat je helpt in je leven.

Nu word mij verschillende keren verteld, dat moslims ook gewoon een prima geloof hebben.
Eerlijk gezegt denk ik idd dat dat zo is(ik kan me het zo slecht anders voorstellen), maar...

Hoe kan het dan toch zo zijn dat een hele grote groep mensen het anders opvatten?
Hoe komt het daarmee dan dat mensen andere kunnen/willen/besluiten te vermoorden?
Snap je wat ik bedoel? Word het geloof misschien verkeerd opgevat, of word er gewoon een geheel eigen draai aan gegeven?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:39

Rock schreef:
Ik heb een groot deel van de discussie gelezen, maar het bleef een beetje een ja-nee spelletje.

Wat mij vooral opviel is de manier waarop mensen generaliseren en alles op zichzelf betrekken.

"Als iemand de bijbel beledigd word ik niet boos, maar als iemand de Koran beledigd worden die moslims wel boos!"

Er zijn genoeg moslims die opmerkingen over hun geloof gewoon van zich af laten glijden, net als dat er genoeg Christenen/Katholieken/Joden zijn die woest worden als hun geloof gebagataliseerd word.

Ik heb de Koran niet gelezen. De bijbel ook niet, dus inhoudelijk kan ik daar niet op ingaan.

Helaas lijkt het zo te zijn dat de meeste moslims vast zitten in een ouderwetse manier van denken. Dit is iets dat gevoed word door de regeringen van de meeste Islamitische landen.

Ik keur dingen als eerwraak niet goed, en de bedreigingen die Al Qaida uit keur ik ook niet goed. Als er iets bestaat als een God lijkt het me niet dat Hij het doden van andere mensen goedkeurt. Bijna elk geloof ziet God als goedheid, en doodslag rijmt daar niet mee.

Maar, wetende dat er mensen zijn die op die manier denken, kan je er ook wel een klein beetje rekening mee houden. Als Wilders gewoon had gezegd dat hij bepaalde dingen in de Koran afkeurt (en kom maar op met die teksten dan, ik kan me niet voorstellen dat hij in z'n leven al eens een Koran heeft aangeraakt, behalve om hem te verscheuren), dan waren mensen daar misschien niet blij mee geweest, maar dat was dat.

Het feit dat hij zo ontzettend aan het provoceren is, gaat voor een reactie zorgen, en in die zin ben ik het ook met redrumfox eens (dat komt niet vaak voor Knipoog ). Veel Islamieten geloven voor de volle 100% in hun Koran, en door dat boek te bestempelen als 'idioot' maai je hun hele wereld onder hun voeten vandaan. Daar komt een reactie uit als je zo stellig in iets geloofd.

Ik ben compleet voor de vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel respectvol blijven, en dat is iets waar Wilders geen kaas van heeft gegeten.

En ja, dan kan iedereen gaan roepen 'zij doen het óók niet!', maar is het nou daadwerkelijk de bedoeling dat we allemaal op elkaar gaan zitten wachten? "Een betere wereld..." Nou ja, jullie kennen hem wel.

Ik geef je groot gelijk Ja

Het meest verontrustende vind ik nog, dat zodra iemand zijn mening geeft over de islam en deze mening bevalt niet, hij erop kan rekenen dat er een hele zooi mensen achter hem aan zitten die hem willen vermoorden, ómdat hij zijn mening heeft gegeven. En sorry, maar dat zie je alleen in de islam terug. Zodra iemand er iets slechts over zegt (en dan vooral in de media), kan je je leven gewoon niet meer zeker zijn, zo simpel is het. Als je er ook maar iets over zegt wordt je meteen belaagd, ik heb ook een goede moslima als vriendin, maar zodra je ook maar iets zegt over de islam (zelfs alleen al dat ik er niet in geloof) dan zit ze op je nek hoor... Laat anderen lekker denken wat ze willen, geloof wat je wilt geoven, maar ga niet achter anderen aan omdat die het niet geloven en het in twijfel trekken...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:49

ach er is ook wel eens gezegd dat de katholieke kerk slechts uit homofiele pedofielen bestaat, dat de paus zo gek als een deur is.......... en de kartoons die wereldwijd getekend zijn over het christendom, de katholieken of joden zijn menigmalen schokkender dan de zweedse............

maar zelfs de meest extremistische katholiek, christen, jood of weet ik veel hoeveel geloven je nog meer hebt......... heb ik nog geen torens op zien blazen, mensen vermoorden ef welke andere terreurdaden dan ook zien plegen om die uitspraken of tekeningen.........

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:39

Ik vraag me af waarom dit geloof zoveel moeite en energie in bedreigingen naar Wilders toe stopt. Als er niets waar was van wat er in de film gezegd en getoond gaat worden dan is er toch geen probleem? Dan is het pure fictie. Dat mensen zo heftig reageren is voor mij een teken dat er zeker een kern van waarheid in de film zit.

We hebben hetzelfde zien gebeuren bij Ayaan Hirsi Ali, de eerste vrouw die openlijk durfde te melden dat de vrouwen onderdrukt worden in het geloof: de Islam.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:07

Ja hiermee ben ik het ook eens met KiWiKo en Wanted, wáárom doen ze er nou zo vreselijk moeilijk over?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:52

Ik sluit me bij je aan rock. Ik ben bovendien ook voor vrijheids van meningsuiting. maar als dat leidt tot bedreigingen en het gevaar van levens van anderen mensen dan vind ik dat er maatregelen tegen wilders moeten worden genomen. Ik schrok best wel van wat ik gelezen heb in de krant net, Dat nederlanders zich schrap moeten zetten voor ernstige veiligheidsrisico's na het verschijnen van de film, INCLUSIEF mogelijke aanslagen! als ook economische sancties.. Ik vind de eventuele gevolgen toch wel heel extreem omdat hìj zijn mening wil uiten..