crossmonster schreef:Fitch, heb jij je info alleen van de media of ben je daadwerkelijk op boerderijen geweest?
Kippen ben ik met je eens, die hebben het niet goed,..
nu eet ik zelden kippenvlees of eieren.
Maar je begint nu ook over varkens en koeien...
Ik denk dat je dit topic eens moet lezen ik ga niet nogmaals mijn pleidooi hierover houden.
Ik ben ook daadwerkelijk op boerderijen geweest, maar niet op veel. Ik heb je pleidooi gelezen. Ik waardeer je bijdrage, maar ik heb (helaas op basis van empirische informatie) een andere mening. Deze informatie is wat ik gezien heb op boerderijen, gelezen in de krant (niet alleen opruiende media maar ook berichten over bijv. nieuwe wetten) en gehoord via andere mensen. Helaas moet ik concluderen dat ik het niet met je eens bent. Naar mijn mening kunnen naast de kippen die je noemt ook varkens en koeien hun natuurlijke gedrag niet voldoende uitoefenen. Ook al zouden ze dat wel kunnen, dan zou ik nog steeds tegen het consumeren van dieren zijn. Mooie quote van Loesje is, 'Hoe biologisch de kip ook is, hij wil nog steeds niet dood.' Als je begrijpt wat hier mee bedoeld wordt weet je mijn mening... Hoewel biologisch vlees naar mijn mening al een stap in de goede richting is.
Snoevie schreef:wat erg van de scharreleieren!
en dat verkopen ze als diervriendelijk..........
Inderdaad. Uit onderzoek is verassend genoeg bewezen dat scharrelkippen het slechtste af zijn. Tot mijn verbazing zelfs slechter dan legbatterijkippen. Omdat scharrelkippen een beetje meer ruimte hebben ervaren ze meer stress en kunnen ze elkaar meer verwonden dan legbatterijkippen. Nu denk je misschien dat dit een pleidooi is voor legbatterijen, maar het is eerder het tegenovergestelde. Als je ziet wat een rotleven kippen in legbatterijen hebben, en je dan realiseert dat dat van scharrelkippen nog slechter is... Tsja, need I say more? Biologische eieren zijn maar een beetje duurder, en je doet de kippen er een groot plezier mee, dus ik raad je sterk aan om die voortaan te kopen...