diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:52

darwin schreef:
Ik hoor de laatste tijd niets anders dan dat je overal een diploma voor moet hebben.
Zo willen ze je een houderschaps diploma laten halen om een paard te mogen houden, omdat er zoveel paardenleed is, maar hoe zit dat dan met kinderen ?
Iedereen kan maar een kind nemen, ongeacht of je financieel en geestelijk, of lichamelijk in staat bent om dat kind goed op te voeden.
Er wordt maar aangenomen dat iedereen dat kan, want er worden geen regels aan gesteld.
En hoeveel kinderleed is er wel niet, kinderen met gescheiden ouders, kinderen met ouders met drank en/of drugsproblemen, of kinderen met ouders met financiele problemen.
Wat vinden jullie hier nou van ?

In 1 woord belachelijk

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 11:49

MSQuincyTE schreef:
darwin schreef:
Ik hoor de laatste tijd niets anders dan dat je overal een diploma voor moet hebben.
Zo willen ze je een houderschaps diploma laten halen om een paard te mogen houden, omdat er zoveel paardenleed is, maar hoe zit dat dan met kinderen ?
Iedereen kan maar een kind nemen, ongeacht of je financieel en geestelijk, of lichamelijk in staat bent om dat kind goed op te voeden.
Er wordt maar aangenomen dat iedereen dat kan, want er worden geen regels aan gesteld.
En hoeveel kinderleed is er wel niet, kinderen met gescheiden ouders, kinderen met ouders met drank en/of drugsproblemen, of kinderen met ouders met financiele problemen.
Wat vinden jullie hier nou van ?

In 1 woord belachelijk

Nou, dat vind ik dus ook van een houderschaps diploma om een paard te mogen houden Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:36

Nadya schreef:
Ik probeer meestal bewust om het gesprek bij visite enzo een andere kant op te sturen, maar als anderen zelf steeds over de kinderen in de kamer beginnen, tja, dan houdt het bij mij ook ergens op, hoor. Mij maakt het niet uit, ik praat net zoveel over mijn dochter als over andere zaken. Maar ik ben dan ook een behoorlijke kletskous, vindt diverse onderwerpen wel interessant. Haha!

Overigens is het ook nooit goed hoe je het doet, volgens 'de maatschappij'. Allebei 5 dagen per week werken met kids is niet goed (ben ik zelf ook geen voorstander van Knipoog ), je kind 2 a 3 dagen naar de opvang brengen wegens werk is niet goed en als je dan besluit om fulltime thuis te blijven, is het ook niet goed Verward . Ik ben bewust thuis gebleven toen mijn dochter geboren werd na een jarenlange dynamische carriere en man, wat een bakken kritiek kreeg ik over me heen van diverse mensen, inclusief bloedeigen familie. Gelukkig ook positieve reacties, hoor, maar je hebt altijd van die mensen die ineens net doen alsof je niets interessants meer te melden hebt, omdat je je baan opgezegd hebt. Alsof je leven ineens gestopt is. Ik denk dat het meer aan jezelf ligt, want je kunt je op zoveel andere manieren nog ontwikkelen in het leven en werken kan ik mijn hele verdere leven nog, als ze wat groter is. Nu heb ik tenminste de tijd om workshops te volgen, heb een studie gedaan in die tijd, maar dan heb ik het ook heel erg druk naast de zorg voor je kind, huishouden, sporten, een paard en een sociaal leven. Ben blij dat die studie klaar is, want ik vond dat echt pittig naast het 'huisvrouwenbestaan'. Haha!

Nederlanders lopen altijd te zuchten en te steunen, te klagen en te zeuren over hun belastingcenten. En dan denk ik 'joh, je woont hier en je doet gewoon mee aan het systeem, net als iedereen. Klaar.'. Ik ben blij dat ik nog in een land woon wat bepaalde zaken tenminste nog een beetje geregeld heeft (al hoewel dat steeds minder wordt, helaas), want in vele andere landen kun je de straat op als je ellende hebt. En dat vind ik ook niets. Misschien moeten de zeurpieten maar lekker in dat soort landen gaan wonen. En dan maar hopen dat je niet ziek wordt, een ongeluk krijgt, je baan kwijt raakt, failliet verklaard wordt, kinderen krijgt of aan de alcohol of drugs verslaafd raakt......

Overigens heeft mijn kind dus nog nooit van kinderopvang gebruik hoeven maken, maar ze gaat vanaf haar tweede wel een paar ochtendjes naar de peuterspeelzaal. Wordt ook gesubsidieerd naast het maandelijkse bedrag wat we daarvoor neertellen (en wat geen kattenpies is trouwens).

Hier ben ik het helemaal mee eens!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:39

Hier is het onderwerp nu kids EN huishoudbeurs (+negen maanden beurs??). Heb in het HK-topic waar ik in zit al een grapje gemaakt erover maar ondertussen komen beide onderwerpen aardig mijn strot uit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:54

Ik moest even drie keer lezen voor ik het snapte - dacht even aan 'Kids op de Huishoudbeurs' (dat lijkt me ook niet zo'n succes ;))
Ach, en de huishoudbeurs is voor een kokende vrijgezelle dame ook best leuk toch Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:23

Ik sta zelf voor de groep en zou bijna zeggen dat sommige leerlingen beter af zijn als zij uit huis geplaatst worden omdat sommige situaties gewoon te erg zijn.
Als ik dan reageer op de TS dan zou ik zeggen ja hoor doen.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:55

Voor sommige ouders lijkt me dat idd geen slecht idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:41

Zou het helpen in de praktijk, denk je?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:52

Yamcha schreef:

sommige ouders handelen echt uit onwetendheid, die zouden best plezier hebben van een cursus, maar op de een of andere manier doen ouders dat niet zo vaak

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:55

De instanties werken ook niet erg mee, laat ze dat eerst maar eens oplossen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:16

MarcoBorsato schreef:
Yamcha schreef:

sommige ouders handelen echt uit onwetendheid, die zouden best plezier hebben van een cursus, maar op de een of andere manier doen ouders dat niet zo vaak

Denk dat de drempel ook erg hoog is... en toegeven dat het niet lekker gaat is natuurlijk ook niet makkelijk voor veel mensen...
Miryamk schreef:
De instanties werken ook niet erg mee, laat ze dat eerst maar eens oplossen...

Heb jij gelijk in Ja
Hulp vragen is al moeilijk, hulp krijgen nog veel moeilijker...