Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:49

Ow...ja heb nooit gezocht naar andere talen Lachen
idd dan bij binnenkomst meteen geven...niet de zieligerd uit gaan hangen maar the secret volgen Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:54

wilders uitspraken vind ik gewoon achterlijk maar,
eerlijkgezegt ken ik geen één moslimland waar welvaard en vrede is... verschillen in geloof brengt een hoop ellende vind ik. ik denk dat we hier in nederland in de toekomst ook nog mee te maken zullen krijgen....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:51

ik begin het aardig eens te worden met wilders.. (als ik nu maar geen bom op me kop krijg Tong uitsteken )

de manier waarop hij het brengt, oke dat kan anders maar hij zegt wel wat heeeeeel veel mensen denken
en zeg nou zelf.. als je opsporing verzocht kijkt is het 9 vd 10 keer iemand met een noord afrikaanse afkomst

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:55

Pff dat gaat mooi niet door!
Moet niet gekker worden, eerst wilden ze ook al iets dat wij ook maar met hoofddoekjes moesten lopen en islamitisch moeten worden Clown
dat geloof lijkt MIJ niks, wil daar niemand mee aanvallen maar toch.

LimaGentle: ben het met je eens, maar als ik zeg dat ik ermee eens ben (opschool) wordt ik meteen apart genomen dat ik niet zo mag denken en ik racistisch ben, nou sorry maar dat is mijn mening.
En idd wilders kan het wel wat anders brengen maar hij is wel recht voor zijn raap, maar dat mag in NL blijkbaar niet, daarom vond ik Pim Fortuin ook zo goed

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:58

runningkawa schreef:
Wilders is een engerd....maar hij ziet wel dingen die er zijn en durft ze ook uit te spreken. Hij zou het alleen op een andere manier moeten doen...dan kwam hij veel verder.

Ik ben bang (en niet het bang van angst) dat die extremisten het nog voor elkaar gaan krijgen ook...ze gaan over lijken...niets houd ze tegen hun doe te bereiken.
Andere niet extremistische moslims, maar ook andere geloven zijn niet fel genoeg en laten zich omver walsen

Hier ben ik het mee eens. Niet dat ik die Wilders zo erg volg ofzo, maar ik hoor er genoeg over. Eigenlijk vind ik die film maar honderd keer niks. De gevolgen zijn niet alleen extremisten, maar ook onverdeeldheid. Bijv. ik hoorde dat Wilders 'voor' de Christenen enzo staat. Nouja, als hij dan zo'n film uitbrengt wordt daar de schuld weer opgeschoven, waardoor er bijv. weer kerken in brand worden gestoken. Veel gewone moslims zijn bang dat mensen boos op hun worden omdat 'hun extremisten' even ingrijpen. En de rest wacht in spanning af of er geen bommetjes in de metro worden gegooid. Oke misschien een beetje overdreven maar het kan nog een grote strijd gaan worden, al helemaal als andere landen zich daarmee gaan bemoeien.

Nee die Wilders, ik heb er niks mee. Hij beseft zelf niet wat voor onrust hij zaait.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:02

Maureenn schreef:
Pff dat gaat mooi niet door!
Moet niet gekker worden, eerst wilden ze ook al iets dat wij ook maar met hoofddoekjes moesten lopen en islamitisch moeten worden Clown
dat geloof lijkt MIJ niks, wil daar niemand mee aanvallen maar toch.

LimaGentle: ben het met je eens, maar als ik zeg dat ik ermee eens ben (opschool) wordt ik meteen apart genomen dat ik niet zo mag denken en ik racistisch ben, nou sorry maar dat is mijn mening.
En idd wilders kan het wel wat anders brengen maar hij is wel recht voor zijn raap, maar dat mag in NL blijkbaar niet, daarom vond ik Pim Fortuin ook zo goed

ja belachelijk toch? en 'hun' mogen wel alles zeggen en doen
maar als wij er wat van zeggen, zijn we racisten..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:07

Ja en daar gaat het mij om, niet omdat dat nou toevallig een turk is ofzo, maar ze gooien hun eigen ruiten in. kijk eens op het nieuws vrijwel allemaal turken, marrokanen noem het maar op, gek he dat er mensen zijn die 'tegen' buitenlanders zijn, ookal zijn ze in NL geboren.
En tuurlijk heb je ook gewone niks bedoelende moslims, maar dat geloof ik zo streng, sommige gaan er echt ver in en respect tussen man en vrouw is daar ook niet egt.
Komt misschien dat ik er zo over denk omdat ik zelf niet gelovig ben en wij hier niet veel buitenlanders hebben en dat ook graag zo laat.

Als wij 'iek turk!' zeggen is het racisme, zeggen hun 'vieze vuile kaaskoppen' is het de waarheid

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:08

ja en dan zeggen ze dat de islam een vredelievend geloof is.. maar ow wee als je er iets negatiefs over zegt want dan moet je dood...

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:10

Ja en dat staat nog in de Koran ofzo ook!
Maar NL is gewoon dom, denk je dat als je een hoop NL'ers is turkije dumpt wij daar ook zomaar een kerk neer mogen zetten? no way! en hun, ja toe maar plant maar neer. met als gevolg hun alles te denken mogen te doen en ons een islamitisch land willen laten worden, waar gaat het heen?!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:12

Maureenn schreef:
Maar NL is gewoon dom, denk je dat als je een hoop NL'ers is turkije dumpt wij daar ook zomaar een kerk neer mogen zetten? no way! en hun, ja toe maar plant maar neer. met als gevolg hun alles te denken mogen te doen en ons een islamitisch land willen laten worden, waar gaat het heen?!

naar de islamatering Tong uitsteken

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:12

dan vlucht ik Clown !

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:14

In Turkije staan genoeg kerken, maar kerken mogen van mij ook afgebroken. Weg met religie! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:17

Weg met kortzichtigheid Lachen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:18

wilde bijna zeggen weg met racisme, maar dat heeft niet alleen met het geloof te maken

Edit: iemand stukje in ED gezien, over een man die vertelde wat voor een onzin het is, wij moeten op onze ID haren achter de oren en niet lacgen recht in de camera kijken en maar hopen dat de foto goed is. en bij zo'n moslima zie je alleen de ogen, tja als wij een tent over onze kop heen trekken en alleen onze ogen te zien zijn en zeggen dat ik dat ben, geloven ze ons dan ook?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:23

En als je dan chemo hebt, en je haren zijn uitgevallen mag je niet met doekje op, regering kan soms zo raar zijn

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:30

Lovely schreef:
Weg met kortzichtigheid Lachen.

Je zult altijd mensen hebben die niet graag "iets anders eten", doe je weinig aan. Integreren op school zou een positieve verandering zijn. Ikzelf ben van mening dat religie weinig waarde toevoegt aan het hedendaags bestaan. Ik heb het over de drie bekendste stromingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:53

Schimmelig, ik was het me je eens hoor, ik was alleen even heel erg onder de indruk van een scheut kleingeestigheid, maar niet bij jou. Integratie moet van minstens twee kanten komen denk ik dan. Ik zie ook niks in religie, ik ben atheistisch humanistisch opgevoed geloof ik. Dat betekent dat ik wel overal het mijne van wil weten, maar niks vanuit mezelf zal belijden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:57

Weet ik wel, Amsterdammers onder elkaar Haha! Tong uitsteken
Was een algemene opmerking met jouw quote erbij, kan mij er ook in vinden.

Ongelovige Nederlanders willen kerken bouwen in verweggistan om een punt te maken, prachtig is dat Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:59

Dat is net zoiets als stenen gooien naar de ME.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 02:28

Intergratie moet van 2 kanten komen? Waarom zou ik moeten intergreren in mijn eigen land? Of mijn eigen cultuur veranderen omdat anderen zich niet willen aanpassen?

Maar waar dit topic eigenlijk over gaat; Ik geloof niet dat Geert Wilders gek is, en ik geloof ook niet dat hij alle ideeen die hij heeft geopperd echt uit wil voeren. Hij gelooft in iets, maar als hij dat probleem netjes en duidelijk uitlegd is er niemand die luisterd. En wat doe je als niemand luisterd? Dan ga je schreeuwen. Schreeuwen en shockeren zodat mensen dan in elk geval nadenken over wat je duidelijk wilt maken. Want een punt hij zeker, en vooral met dit artikel. Het is te idioot voor woorden dat voor een aantal mensen, met een andere cultuur als de onze, zoveel angst is. En de mensen geven te veel toe door die angst. Zoveel dat Nederland na verloop van tijd idd wel eens een islamitisch land zou kunnen worden, als niet eens eindelijk mensen opstaan en er iets aan doen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 08:50

moniekk schreef:
eerlijkgezegt ken ik geen één moslimland waar welvaard en vrede is.

Hahah, dan ken jij nog niet zoveel van de wereld. Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 08:52

Maureenn schreef:

Er zal vast wel in Turkije een kerk staan. Er staan er zelfs een paar in Marokko, gewoon christelijke kerken Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:13

Maureenn schreef:

PARDON?????? Staat in de Koran dat je mensen mag vermoorden??? Dus écht niet he!!!!!

En sorry, ik heb twee jaar in Turkije gewoont, en ja daar zijn óók kerken, daar zijn zelfs speciale ziekenhuizen voor buitenlanders, en niemand die er wat over zegt hoor. Ik word er gewoon geaccepteert en de mensen vinden het hartstikke leuk dat ik daar woonde!

Ik vind het écht heel jammer dat mensen maar met dingen gaan gooien waar ze eigenlijk niks vanaf weten.... Lips are sealed

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:24

Mystica schreef:
Intergratie moet van 2 kanten komen? Waarom zou ik moeten intergreren in mijn eigen land? Of mijn eigen cultuur veranderen omdat anderen zich niet willen aanpassen?

Denk eens na?!
Zo vergelijk ik het altijd: Stel dat iemand anders bij jou familie in huis komt te wonen, jij bent thuis heel erg netjes en deze persoon is gewend dat zijn moeder achter zijn kont aanloopt om alles op te ruimen/schoon te maken. (ik noem maar een voorbeeldje hoor) Dan is het voor beide aanpassen. Het nieuwe persoon moet proberen zich aan te passen aan jullie manier van leven. Maar ook jullie zouden je aan moeten passen, meer dingen accepteren om zo deze persoon te helpen.

Zo werkt het eigenlijk gewoon.... Een allochtoon komt naar Nederland en wil zich graag aanpassen, maar als er niemand is die hem wil helpen of hem zou kunnen laten zien wat er anders is in Nederland, waar moet deze persoon dan mee aan de slag???
Buitenlanders worden hier in het diepe gegooit van 'je bent in Nederland, zoek het verder maar uit!' en dan wordt er wel verwacht dat ze binnen een hele korte tijd aangepast zijn aan ons land....

Mijn vriend woont nu 2,5 maand in Nederland. Probeert heel goed Nederlands te leren en hij doet het ook echt goed. Probeert zich aan te passen aan onze cultuur maar is echt niet zo makkelijk. Zeker niet als 50% van de mensen die je tegenkomt zich al omdraait met de gedachten 'Daar heb je weer zo'n buitenlander'. Zodra hij het gevoel zou hebben dat hij volledig geaccepteert wordt, dan zou dat een heel stuk makkelijker worden. Dan zou je meer mensen hebben die hem willen helpen.
Hij heeft nu het geluk dat hij mij heeft, maar als hij bijvoorbeeld voor studie of werk naar NL was gekomen... Dan wordt hij in het diepe gegooit, krijgt een boekje waaruit hij Nederlands kan leren maar waar hij echt wel hulp bij nodig heeft, heeft school/een baan en dat is het. Geen vrienden,familie of weet ik veel wat.
En dan moet die jongen zich wel binnen enkele maanden aanpassen anders is er gezeur.

En ik zie het vaak genoeg gebeuren. Hij kent niet genoeg Nederlands om Nederlands te praten met mensen. Hij helpt me soms in mijn winkel en als daar dan turkse mensen komen, praten die turkse mensen eigenlijk standaart Nederlands tegen hem, totdat hij dus zegt dat hij nog niet goed Nederlands kent!!! Dan praten ze in het Turks.... maar je wilt de reacties niet weten. Hoe vaak er mesnen de winkel uit gelopen zijn met 'Ik dacht dat t Nederland was hier, niet poedersuiker-turken-land'
BAH! En daar gaan mijn nekharen écht van overeind staan...... Als mensen willen dat ze zich aanpassen, is respect hebben wel het minst wat je kan doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:30

Niet mee eens
Als die persoon bij mij wil komen wonen gaat hij maar leren opruimen..zoniet, gaat hij maar ergens heen waar hij zijn zooi kan laten liggen.

Met intregeren ben ik daar ook voor.
Wil je in nL komen wonen, prima...maar niet je eigen dingen blijven doen. Dit is geen turkijke, marokko of wat ook, dit is nL.
Bevalt dat niet, zoek je maar een ander land...alleen zal dat niet lukken, want alleen NL is zo gestoord om zelf harder te intregeren dan de mensen die hier heen komen...

En in het diepe gegooid?
Hoe denk je dat het in andere landen is?
Ik heb een kennis die naar canada is gegaan...daar kun je al de taal voordat je erheen gaat. Daar heb je al werk voordat je binnen mag. Geen strafblad. En zo nog wat meer dingen, voldoe je er niet aan kom je er niet in. En dan is het daar gewoon aan de slag en niemand die je verder helpt hoor.
Jij wilt in Canada wonen. prima, maar daar wordt niet met je getut.