Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:39

Schimmelig schreef:
Sjah, wat zal ik daar eens op zeggen. Ik denk dat mijn favo smiley het wel uitdrukt Slapen

Jij plaatst een topic met een filmpje om reacties uit te lokken. Je krijgt ze uiteraard, maar die van mij bevalt je duidelijk niet. Want ik veronderstel dat de meeste Nederlanders behoorlijk laf zijn en dat is denk ik een aangeleerde foute instelling. Nederlanders zouden in mijn ogen wat vaker in mogen grijpen als er dit soort dingen gebeuren, dat is voor de slachtoffers in kwestie wel zo prettig.

Nee jij gaat er vanuit dat ik dit topic met filmpje post voor de reacties. Ik wil mensen laten zien, dat dit gewoon op klaarlichte dag gebeurd. Hoe iemand het in zijn BOTTE hersens haalt om iemand zó toe te takelen, en dan NOG maar 4 jaar celstraf waarvan 8 maanden voorwaardelijk krijgt. Dát was mijn bedoeling.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:40

Needje schreef:
Mijn mening is: Klakkeloos je storten op een belager is dom! Probeer altijd eerst de situatie in te schatten. Er zullen nl meer als genoeg situaties zijn waar je je beter niet in kan mengen, om zo meer slachtoffers te voorkomen.

Idd. Ik zou er ook niet op afgestapt zijn. Wie weet wat zo'n gek doet. Ik was misschien wel mijn honkbalknuppel gaan halen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:44

Frozenstar schreef:
Schimmelig schreef:
Sjah, wat zal ik daar eens op zeggen. Ik denk dat mijn favo smiley het wel uitdrukt Slapen

Jij plaatst een topic met een filmpje om reacties uit te lokken. Je krijgt ze uiteraard, maar die van mij bevalt je duidelijk niet. Want ik veronderstel dat de meeste Nederlanders behoorlijk laf zijn en dat is denk ik een aangeleerde foute instelling. Nederlanders zouden in mijn ogen wat vaker in mogen grijpen als er dit soort dingen gebeuren, dat is voor de slachtoffers in kwestie wel zo prettig.

Nee jij gaat er vanuit dat ik dit topic met filmpje post voor de reacties. Ik wil mensen laten zien, dat dit gewoon op klaarlichte dag gebeurd. Hoe iemand het in zijn BOTTE hersens haalt om iemand zó toe te takelen, en dan NOG maar 4 jaar celstraf waarvan 8 maanden voorwaardelijk krijgt. Dát was mijn bedoeling.

Ah, dus geen reacties wenselijk behalve 'oeh' en 'aah'?

De straffen zijn hier ook veel te laag, laffe rechters... grrrrr Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:45

runningkawa schreef:
Waarom gaat het daar niet om?
Dat is toch waarom mensen voorzichtig reageren?
Omdat ze niet weten wat die man doet als ze wat doen Lachen

Wellicht dat de mensen die daar schopten na het zien van het filmpje en na het meemaken van dit tragische gebeuren ook wel zoiets hadden van..hij gaat onverstoord verder, had ik maar...dit en dat...

Maar zoals enkele hier zeggen, ze hadden dit en dat moeten doen vind ik erg onrespectvol...
Zo makkelijk andere situaties vergelijken...of geen situaties, veilig achter de pc...

Als ik dat als helper (maar ook al omstander) zou lezen zou ik geloof ik woedend worden..niks zo frustrerend als je best hebben gedaan voor wat je op dat moment dacht dat goed was...en buiten staanders gaan lopen miepen, je had dit en dat....

Precies. Die mensen zullen zelf dondersgoed geweten hebben wat te doen. Als ze uberhaupt al helder na konden denken op dat moment. Lijkt me erg moeilijk namelijk: je krijgt dan zóveel adrenaline door je lijf gejaagt.. Je kan niemand die daar stond iets kwalijk nemen; ze hebben allemaal gedaan wat hun het verstandigst leek. Als jij thuis kinderen hebt zitten dan stort je je niet zomaar in zo'n situatie, sowieso als je je familie geen pijn wil doen doe je dat niet. Of ik zou me er in ieder geval niet toe kunnen zetten. Maar goed, als mensen zich er verder niet mee bemoeit hebben heb ik daar alle begrip voor: ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:46

Schimmelig schreef:

Ga nou eens niet overal van uit.
Wat probeer je nou te bereiken?

Er zijn toch volop reacties aan de gang. Maar jij blijft er over doorzeiken. En het begint gewoonweg irritant te worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:48

Frozenstar schreef:
Schimmelig schreef:

Ga nou eens niet overal van uit.
Wat probeer je nou te bereiken?

Er zijn toch volop reacties aan de gang. Maar jij blijft er over doorzeiken. En het begint gewoonweg irritant te worden.

Fijn Haha! , dan ga ik nog even door met 'zelfstandigheid' promoten Ja Dit soort dingen mogen namelijk niet in Nederland gebeuren

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:52

ik snap niet wie er dan gefilmd heeft?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:53

ikenindi schreef:
ik snap niet wie er dan gefilmd heeft?

een voorbijkomer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:53

Girlgamer schreef:
Needje schreef:
Mijn mening is: Klakkeloos je storten op een belager is dom! Probeer altijd eerst de situatie in te schatten. Er zullen nl meer als genoeg situaties zijn waar je je beter niet in kan mengen, om zo meer slachtoffers te voorkomen.

Idd. Ik zou er ook niet op afgestapt zijn. Wie weet wat zo'n gek doet. Ik was misschien wel mijn honkbalknuppel gaan halen.

tegen die tijd zou het al klaar zijn geweest... Tenzij je honkbalknuppel om de hoek lag...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:54

Schimmelig schreef:
Fijn Haha! , dan ga ik nog even door met 'zelfstandigheid' promoten Ja Dit soort dingen mogen namelijk niet in Nederland gebeuren

Luister.
Kan je je die schietpartij nog herinneren in Rhoon, 2 weken geleden. Man vanuit de auto door zijn hoofd geschoten. Er stond een groep, daar werd op in geschoten en hij werd geraakt.
Ik stond OOK in die groep. Wat deed ik als eerste naar de auto en mijn vriend had ook zoiets van WEGWEZEN.
Terwijl ik VAAK zat, op mijn 13e OOK tussen mensen ben gesprongen. Waarbij ik ook klappen heb gehad. Ik heb altijd als ik wat zie, dan help ik. Maar in dit geval, waren er wapens in het spel.
Ik heb alles gezien, maar je eerste reactie is je eigen leven. Zeker in zo'n situatie.
Heb je zelf iets meegemaakt met een wapen?? Dat is verdómde anders dan dat er mensen aan het vechten zijn.
Daarom kan ik zo visf*cking boos worden als mensen zo maar vertellen hoe het moet.
Achter af denk ik ook, had ik die jongen moeten helpen? Er waren nog mensen bij, (zijn vrienden, ik wist enkel wie die jongen is) die hebben ook gelijk politie/ambulance gebelt
Op zo'n moment, moet je aan je eigen leven denken. Ambulance moet ook op zo'n moment wachten totdat er politie is zodat zij veilig te werk kunnen gaan.

Je kan niet zomaar, zeker niet met wapens overal ingrijpen. Je moet wel je gezonde verstand gebruiken.
Je leven is erg kostbaar. En zeker in zo'n situatie..er hoeft maar 1 gek te zijn die nog wat flipt en jou neersteekt/neerknalt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:56

Pas op het zal wel mooi zijn op sommige gebieden als deze als iedereen met zo'n hulpinstinct was geboren. Stel je voor dat je niet voor 99% zeker kon zeggen dat wanneer je in het bijzijn van een groep werd aangevallen je geen hulp zou krijgen, maar dat je voor 99% zeker wist dat als iemand je met een mes begon te steken er onmiddelijk 15 man op de aanvaller zouden vliegen en hem het licht uitstampen.
Volgens mij zouden er héél wat minder mensen het in hun hoofd halen om iets te proberen.
(edit: maar dan zit je wel weer met: Thuis 3 kleine kinderen en een vrouw? Leven wagen om vreemde te redden?)

Maar volgens mij verander je dat niet in een paar jaartjes tijd, dus helaas zullen de mensen nog wel een tijdje 'menselijk' blijven Haha! .

Maar wat ik me nu wel plots afvraag: stèl dat er iemand had ingegrepen en die man had hem ook een messteek toegebracht, en die man-en laten we dan veronderstellen ook de vrouw-waren beide overleden. Zou er dan iemand geweest die had gezegd: "Idioot om je eigen leven zo in gevaar te brengen. Je wist dat die vrouw kansloos was, je had beter gewacht met ingrijpen tot de situatie veiliger was."?

is trouwens voor schimmelig bedoelt, maar iedereen moet er weer tussen kleppen Tong uitsteken .

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:58

Kan iemand mij de link mailen kan hem zelf niet vinden op youtube

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:02

Frozenstar schreef:
Schimmelig schreef:

Luister.
Kan je je die schietpartij nog herinneren in Rhoon, 2 weken geleden. Man vanuit de auto door zijn hoofd geschoten. Er stond een groep, daar werd op in geschoten en hij werd geraakt.
Ik stond OOK in die groep. Wat deed ik als eerste naar de auto en mijn vriend had ook zoiets van WEGWEZEN.
Terwijl ik VAAK zat, op mijn 13e OOK tussen mensen ben gesprongen. Waarbij ik ook klappen heb gehad. Ik heb altijd als ik wat zie, dan help ik. Maar in dit geval, waren er wapens in het spel.
Ik heb alles gezien, maar je eerste reactie is je eigen leven. Zeker in zo'n situatie.
Heb je zelf iets meegemaakt met een wapen?? Dat is verdómde anders dan dat er mensen aan het vechten zijn.
Daarom kan ik zo visf*cking boos worden als mensen zo maar vertellen hoe het moet.
Achter af denk ik ook, had ik die jongen moeten helpen? Er waren nog mensen bij, (zijn vrienden, ik wist enkel wie die jongen is) die hebben ook gelijk politie/ambulance gebelt
Op zo'n moment, moet je aan je eigen leven denken. Ambulance moet ook op zo'n moment wachten totdat er politie is zodat zij veilig te werk kunnen gaan.

Je kan niet zomaar, zeker niet met wapens overal ingrijpen. Je moet wel je gezonde verstand gebruiken.
Je leven is erg kostbaar. En zeker in zo'n situatie..er hoeft maar 1 gek te zijn die nog wat flipt en jou neersteekt/neerknalt.

Kijk, het verhaal. Geen wonder dat je zo 'boos' reageert! Vuurwapens, dat is hele andere koek. Een mes heeft geen bereik op afstand, een pistool wel. Daar trek ikzelf ook een grens. Je kunt simpelweg niks doen als iemand gericht op je schiet, dan maken dat je wegkomt. Ik maak zelf dus een duidelijk verschil tussen steekwapens en vuurwapens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:03

dan gebruik je toch google...kom op mensen....beetje zelf initiatief tonen als het niet gevaarlijk is moet wel kunnen dacht ik zo Haha!

Katleentje...
Ik denk wel dat mensen dat dan gezegt hadden;
Wat een domoor, wie helpt er nou als je ziet dat die vent is doorgedraait...
Het is gewoon nooit goed...

edit
En een ander legt de grens al bij wapens algemeen Lachen
Iedereen heeft een andere grens in wat ze gevraalijk vinden Knipoog

Ik red namelijk geen drenkeling...belachelijk toch...staat die muts daar aan de kant te kijken denk je dan...tja, ik kan niet zwemmen....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:04

Schimmelig schreef:
Kijk, het verhaal. Geen wonder dat je zo 'boos' reageert! Vuurwapens, dat is hele andere koek. Een mes heeft geen bereik op afstand, een pistool wel. Daar trek ikzelf ook een grens. Je kunt simpelweg niks doen als iemand gericht op je schiet, dan maken dat je wegkomt. Ik maak zelf dus een duidelijk verschil tussen steekwapens en vuurwapens!

Misschien had ik dit ook wel eerder moeten vertellen, het zit me gewoon erg hoog. Heb de laatste weken al vaak zat gehoord van: Oh nou ik had die jongen geholpen hoor.
Excuses voor mijn boze reacties.

Als iemand trouwens behoorlijk handig is met een mes, is het zo gegooit hoor..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:09

Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf echt in zo'n situatie hebt gezeten, je te bang was om te reageren en je nu als lafaard wordt verweten dat je heftig reageert. Wat een verhaal trouwens Ach gut .

Maar wat ik niet begrijp, een mes is misschien niet gevaarlijk (als je het gooien buiten beschouwing laat) van op afstand, maar als je zo iemand wilt helpen dan moet je toch in de zone van bereik van het mes komen, of mis ik ergens iets?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:11

Frozenstar schreef:
Schimmelig schreef:

Misschien had ik dit ook wel eerder moeten vertellen, het zit me gewoon erg hoog. Heb de laatste weken al vaak zat gehoord van: Oh nou ik had die jongen geholpen hoor.
Excuses voor mijn boze reacties.

Als iemand trouwens behoorlijk handig is met een mes, is het zo gegooit hoor..

Geen probleem, ben ik bezit van dikke huid en soms ondoordringbare plaat voor kop Vork

Messen gooien is alleen voor films joh, ik heb het wel eens geprobeerd, maar verdomd moeilijk Tong uitsteken

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:13

Ja.. maar vanuit een rijdende auto schieten dacht ik ook dat het alleen voor in films was.. toch gebeurd, vanuit een rijdende auto schieten iemand door het hoofd.. is ook geen eitje.. ook gebeurd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:17

xKatleentjex schreef:
Maar wat ik me nu wel plots afvraag: stèl dat er iemand had ingegrepen en die man had hem ook een messteek toegebracht, en die man-en laten we dan veronderstellen ook de vrouw-waren beide overleden. Zou er dan iemand geweest die had gezegd: "Idioot om je eigen leven zo in gevaar te brengen. Je wist dat die vrouw kansloos was, je had beter gewacht met ingrijpen tot de situatie veiliger was."?

is trouwens voor schimmelig bedoelt, maar iedereen moet er weer tussen kleppen Tong uitsteken .

Het verschrikkelijke feit is dat zo'n situatie nooit veilig is en daarom dus dat 'ingrijpen' vereist. Risico van het vak noem ik dat zelf, als je je probeert te verdedigen tegen een mes word je gesneden. Zoiets neem je voor lief, of je doet niets.

Ik kan je garanderen dat als iedere Nederlander verplicht zelfverdediging krijgt op school, dat je dan al een stuk veiliger Nederland creëert. Je leert daar minder bang zijn, situaties inschatten en ingrijpen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:18

Frozenstar schreef:
Ja.. maar vanuit een rijdende auto schieten dacht ik ook dat het alleen voor in films was.. toch gebeurd, vanuit een rijdende auto schieten iemand door het hoofd.. is ook geen eitje.. ook gebeurd.

Ik heb dat verhaal overigens niet gehoord, maar het klinkt een beetje als een criminele afrekening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:21

en het eerste wat je daar leert...breng nooit jezelf in gevaar Haha!
Jij bent degene die savonds nog gewoon naar huis moet gaan...

Ik heb erg lang geleden eens een EHBO cursus geleerd, ook daar leerde je, eerst zelf veilig, dan pas kun je wat gaan doen Lachen
En daar leerde je ook dat je nooit mocht zeggen, jij had dit an dat, want dan had die persoon misschien nog geleefd...simpelweg omdat iedereen doet wat hij dan denkt dat goed is...achteraf is alles zó makkelijk. En het is zo lomp omdat te zeggen tegen mensen die misschien het er al erg moeilijk mee hebben dat ze niet anders gehandeld hebben...dat werd er bijna elke les ingestampt Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:31

Schimmelig schreef:
Frozenstar schreef:

Ik heb dat verhaal overigens niet gehoord, maar het klinkt een beetje als een criminele afrekening?

Niemand weet waarom..niemand weet wie.
Voor zover er bekend is gaat het waarschijnlijk om stoerdoenerij.. dus zinloos geweld..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:15

xKatleentjex schreef:
Dat dachten àl die anderen ook in zulke situaties toen achteraf gevraagd werd waarom ze het slachtoffer niet hadden geholpen Knipoog .
"Ik had echt gedacht dat ik wel zou helpen hoor. Ik ken mezelf echt wel, ik had het echt gedaan dat is zelfkennis!" en ze stonden erbij en keken ernaar..

Ik denk nu ook wel dat ik de held had uitgehangen en had geholpen(heb ook veel zelfkennis Knipoog ) maar houdt wijs mijn mond omdat ik er niet bij ben geweest en mijn zelfkennis misschien toch nog grondig bijgeschaafd zou moeten worden als ik er echt stond.

Wil niet zeggen dat ik je helemaal niet toe in staat acht, maar zolang je het niet echt hebt meegemaakt kan je niet voor 100% zeker zeggen dat je wel of niet zou helpen.

Ahja, maar niemand zegt dat ik nog nooit in zo'n soort situatie heb gestaan. Nu was dat wel íets anders (als in; geen zeventig messteken), maar ik weet van mezelf dat ik wel degelijk "de held uit had gehangen"..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:19

kan iemant mij aub ook delink sturen vind het niet,
hartstikke bedankt alvast.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:29

Als je titel intoetst bij Google met Filmpje er voor vind je zo 3 website waar ie op staat..